The government restricted movement so heavily that citizens can’t even cross provincial borders, either by air or car, without facing scrutiny and possible fines.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:26 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Een lockdown is 1 maar is er ook handhaving?
Hoe zit het tussen woningen in apartementen? Kunnen daar mensen bij elkaar op bezoek komen? Zijn de deuren dichtgetimmerd? Wanneer begon de lockdown? Was het misschien al te laat?quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:28 schreef Za het volgende:
[..]
The government restricted movement so heavily that citizens can’t even cross provincial borders, either by air or car, without facing scrutiny and possible fines.
tja dat er toch nog zoveel gevallen zijn, kan niet anders dan dat er groepen samenkomen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:28 schreef Za het volgende:
[..]
The government restricted movement so heavily that citizens can’t even cross provincial borders, either by air or car, without facing scrutiny and possible fines.
In zo'n onderontwikkeld failliet land kan ik me niet voorstellen dat er geen onderwereld is in samenkomingen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:30 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
tja dat er toch nog zoveel gevallen zijn, kan niet anders dan dat er groepen samenkomen.
ja precies.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In zo'n onderontwikkeld failliet land kan ik me niet voorstellen dat er geen onderwereld is in samenkomingen.
quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wanneer was de lockdown daar verminderd? Goh precies toen de lijn begon te stijgen.![]()
https://www.voanews.com/c(...)ockdown-restrictions
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/argentina/
ah het beleid is trumpiaans.quote:
Bovendien werd de stijging al in juni ingezet, maar om voor mij onbegrijpelijke redenen willen mensen graag geloven dat lockdowns, die het gewone leven zeer beperken en meer kwaad dan goed doen, werken.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Die versoepelingen zijn aangekondigd maar nooit doorgegaan.
Zover ik kan zien is er zelfs nooit sprake van een daling geweest.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:55 schreef Rlz12 het volgende:
Bovendien werd de stijging al in juni ingezet, maar om voor mij onbegrijpelijke redenen willen mensen graag geloven dat lockdowns, die het gewone leven zeer beperken en meer kwaad dan goed doen, werken.
Klopt, het werkt niet. Nederland is ook een mooi voorbeeld trouwens. De daling in positieve tests was al een paar dagen ingezet voordat de lockdown begon.quote:Op zondag 16 augustus 2020 13:55 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Bovendien werd de stijging al in juni ingezet, maar om voor mij onbegrijpelijke redenen willen mensen graag geloven dat lockdowns, die het gewone leven zeer beperken en meer kwaad dan goed doen, werken.
Omdat er daarvoor al andere maatregelen waren genomen.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt, het werkt niet. Nederland is ook een mooi voorbeeld trouwens. De daling in positieve tests was al een paar dagen ingezet voordat de lockdown begon.
Quatsch.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:19 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Omdat er daarvoor al andere maatregelen waren genomen.
Vrijdag 6 maartquote:
COR / Als thuis de kans het grootst is om besmet te worden...quote:
Eigenlijk is inmiddels gewoon duidelijk dat wat je ook doet, het virus gewoon rondwaart zonder dat je er enige invloed op hebt.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Klopt, het werkt niet. Nederland is ook een mooi voorbeeld trouwens. De daling in positieve tests was al een paar dagen ingezet voordat de lockdown begon.
Ook allang bekend van voorgaande epidemieën dat een virus doet wat een virus doet (en ook niet meer dan logisch). NPI's kunnen hooguit de piek iets afvlakken of voorkomen dat te veel mensen tegelijkertijd besmet raken (wat op zich een prima insteek is, mits de focus enkel ligt op verlichten van de druk op ziekenhuizen), maar het is enkel uitstel van executie. Iets wat in de komende maanden alleen maar duidelijker zal worden.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:10 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk is inmiddels gewoon duidelijk dat wat je ook doet, het virus gewoon rondwaart zonder dat je er enige invloed op hebt.
Dmv een lockdown voorkom je misschien bepaalde besmettingen, maar werk je andere besmettingen juist in de hand, misschien zelfs meer dat laatste dan dat je er besmettingen mee voorkomt.
Het komt, grijpt om zich heen en neemt daarna af, overal.
Het is ook duidelijk dat het juist in eerste instantie ouderen aandoet, ipv eerst de jongeren waarna het door sijpelt naar ouderen zolas eerst gedacht.
Het zou me niets verbazen wanneer ooit blijkt dat bij Covid-19 herd immunity wordt bereikt wanneer 10% van de bevolking besmet is geweest in de leeftijd van 65+.
Jij slaat de spijker wel op zijn kop ja. Ik denk dat de overheid voortborduurd op de maatregelen, zodat ze hun eigen fouten niet toe hoeven te geven. Indien ze toegeven dat ze fouten hebben gemaakt, geven ze dus toe dat ze de economie onnodig verkloot hebben, en zie dan maar eens een verkiezing te winnen, het land zou te klein zijn. Dit is puur damage control wat de coalitie nu nog speelt, imo weten ze dondersgoed dat die tweede golf niet gaat komen omdat er al lang een soort van herd immunity bereikt is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 17:01 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ook allang bekend van voorgaande epidemieën dat een virus doet wat een virus doet (en ook niet meer dan logisch). NPI's kunnen hooguit de piek iets afvlakken of voorkomen dat te veel mensen tegelijkertijd besmet raken (wat op zich een prima insteek is, mits de focus enkel ligt op verlichten van de druk op ziekenhuizen), maar het is enkel uitstel van executie. Iets wat in de komende maanden alleen maar duidelijker zal worden.
Helaas is al bepaald dat een (onzeker) vaccin de enige oplossing is, omdat nog steeds het idee heerst dat minimaal 60% het virus gehad moet hebben om groepsimmuniteit te bereiken. Er komen steeds meer signalen dat 10 a 20% genoeg is door kruisimmuniteit en heterogeniteit van de samenleving. Echter hebben zowel de media, als de regering geen enkele baat hierbij. De regering zou al maandenlang te zware maatregelen gevoerd hebben met grootse nevenschade en de media zou alle geloofwaardigheid verliezen.
Ik ben overigens niet tegen een goed werkend vaccin, maar wel tegen het kortzichtige en visieloze idee dat het de enige oplossing zou zijn.
Hoe ver denk jij dat we van herd immunity afzitten? Met deze 10-20% in acht nemende. Er zijn al ongelooflijk veel mensen die het inmiddels gehad hebben lijkt me. Dit bleek al uit de steekproeven van Sanquin uit Maart/April.quote:Op zondag 16 augustus 2020 15:10 schreef Za het volgende:
[..]
Eigenlijk is inmiddels gewoon duidelijk dat wat je ook doet, het virus gewoon rondwaart zonder dat je er enige invloed op hebt.
Dmv een lockdown voorkom je misschien bepaalde besmettingen, maar werk je andere besmettingen juist in de hand, misschien zelfs meer dat laatste dan dat je er besmettingen mee voorkomt.
Het komt, grijpt om zich heen en neemt daarna af, overal.
Het is ook duidelijk dat het juist in eerste instantie ouderen aandoet, ipv eerst de jongeren waarna het door sijpelt naar ouderen zolas eerst gedacht.
Het zou me niets verbazen wanneer ooit blijkt dat bij Covid-19 herd immunity wordt bereikt wanneer 10% van de bevolking besmet is geweest in de leeftijd van 65+.
Niet mee eens. Kijk naar Brabant, dat was waar het in die beginfase het heftigst was. Daar werden de maatregelen ruim een week eerder genomen dan in de rest van Nederland. Ik vermoed dat die daling grotendeels daar door te verklaren is.quote:Op zondag 16 augustus 2020 14:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Grote regionale verschillen.quote:Op maandag 17 augustus 2020 01:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Hoe ver denk jij dat we van herd immunity afzitten? Met deze 10-20% in acht nemende. Er zijn al ongelooflijk veel mensen die het inmiddels gehad hebben lijkt me. Dit bleek al uit de steekproeven van Sanquin uit Maart/April.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |