abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194712612
Update TS?
pi_194712706
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194713044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me heel simpel, Bol.com is geen partij in deze, TS stuurt pakket via PostNl, deze heeft het pakket niet bezorgt, kortom PostNL is aansprakelijk.
Maar als Bol moeilijk blijft doen heeft TS geen poot om op te staan. En dat is dus het gehele probleem met dit soort zaken.
pi_194713072
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 13:20 schreef raptorix het volgende:
Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194713603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh ja? Formeel is Bol de partij in de overeenkomst tussen PostNL en Bol, want antwoordnummer. Of kun je onderbouwen waarom dat niet zo zou zijn?
Mee eens @baskick
pi_194713726
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
pi_194713758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 14:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen overeenkomst tussen Bol en PostNL, als jij een pakket verstuurt is dat een aangelegenheid tussen jou en de partij die het pakket vervoert. Pas als PostNL aangetoont heeft dat het pakket op het adres bezorgt is, dan pas komt Bol in beeld.
Niet? De consensus in het topic is nét anders:

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:13 schreef mschol het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895

deze kwam ik tegen op tweakers, antwoordnummerhouder (bol dus) zou dan verantwoordelijk zijn
En ik lees nog geen onderbouwing die het tegendeel onderschrijft :N

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 25-08-2020 15:26:15 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194713785
quote:

[..]

Dus dan kan TS maar naar zijn geld fluiten, dat terwijl hij alles in zijn macht heeft gedaan wat hij moest doen zeg je?
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:03:25 #219
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194714037
quote:

[..]

Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.
pi_194714079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:03 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Bol heeft contract met postnl. Ik heb soortgelijk probleem gehad en bol moest via postnl een onderzoek starten.
En wat kwam er uit het onderzoek?
pi_194714126
quote:

[..]

Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragen
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:11:02 #222
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194714201
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]

En wat kwam er uit het onderzoek?
Dat post nl gefaalt had en het pakket was beschadigd
pi_194714515
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Probeer maar eens aan PostNL te vragen om een onderzoek te starten naar waar je pakketje is gebleven. Dan gaan ze echt zeggen dat alleen de opdrachtgever (Bol.com) dit kan aanvragen
Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermist

"Bij het retourneren van een bestelling kan er altijd onverhoopt iets misgaan - bijvoorbeeld door beschadiging of vermissing. Omdat de klant verantwoordelijk is voor de retourzending, is hij degene die een onderzoek kan laten starten bij de bezorgdienst. Om hem daarbij zo goed mogelijk te helpen, kun je contact opnemen met de klant om hem hierbij te adviseren."
pi_194714866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lees maar: https://partnerplatform.b(...)eschadigd-of-vermist

"Bij het retourneren van een bestelling kan er altijd onverhoopt iets misgaan - bijvoorbeeld door beschadiging of vermissing. Omdat de klant verantwoordelijk is voor de retourzending, is hij degene die een onderzoek kan laten starten bij de bezorgdienst. Om hem daarbij zo goed mogelijk te helpen, kun je contact opnemen met de klant om hem hierbij te adviseren."
En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.
pi_194715049
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:39 schreef baskick het volgende:

[..]

En wie is "de klant" op https://partnerplatform.bol.com? De externe verkoper, me dunkt.
Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.
pi_194715086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, dit is informatie voor partners.
Precies. En wie zijn de partners van Bol?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194715139
Dus conclusie @baskick ?
pi_194715231
Echt als je zo dom bent dat je niet eens begrijpend kan lezen, hou dan maar op.
pi_194715450
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:51 schreef Newone82 het volgende:
Dus conclusie @:baskick ?
Ik zou zeggen ongewijzigd en dat de genoemde link totaal irrelevant is voor TS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
Exact wat ik dacht.
pi_194715538
Update case:

Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.

“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”

Nou, dan verdere stappen ondernemen maar.
pi_194715609
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:

Onderzoek aangevraagd bij Bol/Postnl en pakket is kwijt geraakt is de conclusie. Alleen bol weigert te vergoeden met als reden ik citeer uit de mail van vanmorgen.

“ Aangezien de verantwoordelijkheid bij de afzender ligt met betrekking tot het terugsturen en dus juist aankomen van het pakket, kunnen we helaas niks voor u als klant betekenen.”

Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.
pi_194715641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 16:55 schreef raptorix het volgende:
De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Bol.com is zeer specifiek in de instructies aan de klant mbt de wijze van retourzending.

De klant heeft niet de mogelijkheid om het pakket zelf naar bol.com (in Waalwijk) te brengen, of te kiezen voor een andere vervoerder dan PostNL. Het antwoordnummer van bol.com is namelijk verbonden aan een contract dat zij hiervoor met PostNL hebben. Het is niet mogelijk om post aangetekend en/of verzekerd naar een antwoordnummer te sturen.

Een antwoordnummer houdt in dat de ontvanger van de post betaalt voor de verzending. Dat is dus in dit geval bol.com. Dus bol.com is de klant van PostNL. PostNL zelf ziet dat ook zo.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 25-08-2020 17:51:06 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_194715648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:43 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat een brutaliteit van Bol. En wat een kutservice. Niet verwacht.
Dit dus.
pi_194715690
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De retourprocedure van bol.com schrijft voor dat je de zending naar een antwoordnummer stuurt. Bol.com verstrekt jou voor dit doel een retourlabel met 3S-code. Een antwoordnummer houdt in dat de ontvanger van de post betaalt voor de verzending. Dat is dus in dit geval bol.com. Dus bol.com is de klant van PostNL. PostNL zelf ziet dat ook zo.
Ja,dit doet TS netjes en krijgt hij zo’n antwoord. En ben je een miljoenen bedrijf qua omzet. Bah, bah.
pi_194715704
Ik had precies hetzelfde met een boek dat ik had teruggestuurd. Bleef maar op die status hangen en ik moest betalen van Bol. Contact opgenomen met Bol en het uitgelegd. Ik had gewoon de verzendcode en alles, ik had hem netjes bij de AH afgeleverd. Was een gesprekje van twee minuten en ik hoefde niet te betalen.
Maar dat was een boek van twee tientjes, denk dat daar het verschil zit. Boek zweeft volgens mij nog steeds ergens rond, of de status is nooit bijgewerkt.
Tap tap tap
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:51:57 #236
194233 Friday12
Originele kloon
pi_194715728
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:11 schreef JosMert het volgende:
Update case:

Aanvechten..
pi_194715804
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:50 schreef CherryLips het volgende:
Ik had precies hetzelfde met een boek dat ik had teruggestuurd. Bleef maar op die status hangen en ik moest betalen van Bol. Contact opgenomen met Bol en het uitgelegd. Ik had gewoon de verzendcode en alles, ik had hem netjes bij de AH afgeleverd. Was een gesprekje van twee minuten en ik hoefde niet te betalen.
Maar dat was een boek van twee tientjes, denk dat daar het verschil zit. Boek zweeft volgens mij nog steeds ergens rond, of de status is nooit bijgewerkt.
Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.
pi_194715908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 17:55 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Natuurlijk wegen ze dat af, een boek is iets anders dan een smartphone van een paar ¤100. Dan nog is dit verre van klantvriendelijk.
Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Tap tap tap
pi_194715957
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar als ze dan de verantwoordelijkheid op zich nemen, zouden ze dat consequent ook met een duurder artikel moeten doen.
Mee eens, dat doen ze hier dus niet.
pi_194716163
Welke telefoon was het trouwens TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')