quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.
Gedeelte er van:
“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.
U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”
Nou, ook niks aan dus
Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijstquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:10 schreef Fer het volgende:
Tis wel een rare situatie waar Bol als opdrachtgever verantwoordelijk is voor het pakket. Maar de klant verantwoordelijk blijft voor dat het pakket aankomt bij Bol.
Beetje als een NS medewerker die telkens een officiële waarschuwing krijgt voor te laat komen op de dienst, terwijl het iedere keer komt door een uitgevallen trein.
Ik dus wel, gezien eigen ervaring. Kwestie van volharden. Of het label zelf regelen en alleen afgeven (geen idee of dat ook voor verzekerde zending kan, voor aangetekend wel). Of klagen bij PostNL met de vraag of ze hun eigen loketten even correct willen instrueren omdat ze klanten onterecht wegsturen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat zal vast kloppen, maar goed praktisch gezien kom je er nergens mee.
Jij staat voor de balie, de medewerker zegt kan niet.. en dan? Moet je dan in discussie gaan of iets?
Het is onredelijk om dit van de klant te verwachten, die kan hier niks mee want je gaat geen PostNL punt vinden die jouw pakket gaat verzekeren met een antwoordnummer.
Nou, dan rest je niets anders dan Geschillencommissie Thuiswinkel en dan fatsoenlijk onderbouwen. En anders een dagvaardingquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:01 schreef JosMert het volgende:
Antwoord terug Thuiswinkel klacht.
Gedeelte er van:
“Aangezien de retourzending verantwoordelijkheid ligt bij u als consument, staat Bol in zijn recht u het bedrag van ¤305 niet uit te keren omdat het pakket is kwijt geraakt.
U zult dus met Bol.com verder in gesprek moeten gaan, om tot een oplossing te komen.”
Nou, ook niks aan dus
Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 13:50 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik denk bel Bol nog eens. Nog steeds op blokkade lijst
Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:25 schreef Cara het volgende:
[..]
Heb je in dit topic ooit nog een reactie gegeven op de vraag hoe precies het gesprek is gegaan waarbij Bol besloten heeft je te blokkeren?
Niet als rondom de afhandeling van de retour een deel van het verhaal ontbreekt. Zoals eerder aangegeven, ik ken de werkingen van Bol, normaal gesproken doen ze niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 14:28 schreef baskick het volgende:
[..]
Voor het blokkeren wellicht relevant, niet voor de afhandeling van het retour.
Aangetekende brieven zijn voor 50 verzekerd en aangetekende pakketten voor 500 euro .quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:58 schreef Pendule het volgende:
Stel dat hij aangetekend teruggestuurd is, is het pakket verzekerd tot 100 euro. Bij verzekerd versturen is hij gedekt tot 500 euro.
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 18:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Misschien speelt ook mee dat ik omdat ik mijn inlog gegevens niet meer wist een nieuw account had aangemaakt met geen bestelgeschiedenis. Achteraf toch wachtwoord moeten resetten als dat het echt is.
Moet weinig uitmaken lijkt me, maar ze behandelen me tot nu toe als een stuk stront. Wat een (web)winkel.
Leer eens lezen. Hij heeft gewoon zijn account gelinkt van de retour die bij zijn nieuwe account past. Niks geks verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:
[..]
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.
Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.
Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Er is gewoon een verzendbewijs. En retour via het account waarmee besteld is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 15:28 schreef descon het volgende:
[..]
Mobiele telefoons zijn het fraude item bij uitstek. Als je dan ook nog fratsen hebt zoals een dubbele account en een ontbrekend verzend bewijs zul je het lastig krijgen omdar alle alarmbellen voor evt fraude afgaan.
Ga je dan bijdehand lopen doen aan de telefoon sta je heel snel op een zwarte lijst.
Hoe heb je de retour eigenlijk aangemeld bij bol.com als je een andere account hebt gebruikt?
Maar die account heeft geen geschiedenis en TS heeft lopen rellen schijnbaar (ivm blokkade). Past wel allemaal in de trend van een fraude gevalletje.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:00 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is gewoon een verzendbewijs. En retour via het account waarmee besteld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |