abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194559530
Dag Iedereen,

Ik ben de laatste dagen erg aan het twijfelen of dat ik door ga met mijn studiekeuze. Ik ben bijna 22 jaar oud (1 jaar verkeerde keuze en 1 jaar gewerkt) en wil toch echt een keer gaan beginnen met een studie. De introductieweek in Nijmegen is sinds de persconferentie ingekort van twee dagen fysiek naar 1 dag (5 uur) fysiek. Omdat ik erg veel zin had in nieuwe mensen ontmoeten en mij in de stad te vestigen ben ik aan het twijfelen of dat dit nu nog wel mogelijk is in deze tijd. Ik heb wel een kamer maar ben bang dat het erg eenzaam gaat worden. Is het wel mogelijk om in dit jaar nog te studeren en niet eenzaam te worden?
pi_194560337
Werken of studeren, je doet het allebei toch thuis.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_194560404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:13 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Werken of studeren, je doet het allebei toch thuis.
Ik snap deze reactie niet helemaal, dus in dit geval zou het beter zijn om het studeren nog een jaartje uit te stellen?
pi_194560787
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:15 schreef kartin het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet helemaal, dus in dit geval zou het beter zijn om het studeren nog een jaartje uit te stellen?
Je moet zelf de keuze maken. Niemand op internet kan voor jou invullen wat je nodig hebt en of jij je eenzaam gaat voelen of niet. Dat ligt ook geheel aan jezelf en wat je er aan doet om dat niet te laten gebeuren.

Wat ik zeg is dat in beiden gevallen de situatie anders was dan eerst en daar kan je niks aan doen. Ik zal vooral kiezen wat goed is voor je toekomst en wat je het meeste motiveert. Ik zal in ieder geval niet je keuze af laten hangen of je wel of geen introductieweek hebt of niet, daar ben je toch een beetje te oud voor om alleen op 1 weekje plezier af te gaan.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:28:54 #5
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194560826
Je hebt al 2 jaar verspeeld en nu zoek je een kutsmoes om nóg een jaar te flierefluiten? 8)7

Wil je überhaupt wel studeren? :+
pi_194560927
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:15 schreef kartin het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet helemaal, dus in dit geval zou het beter zijn om het studeren nog een jaartje uit te stellen?
Studeren. Niet te lang dralen. Voor je het weet ben je 30 en moet je nog beginnen waar anderen van die leeftijd al klaar zijn.
pi_194560928
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Je moet zelf de keuze maken. Niemand op internet kan voor jou invullen wat je nodig hebt en of jij je eenzaam gaat voelen of niet. Dat ligt ook geheel aan jezelf en wat je er aan doet om dat niet te laten gebeuren.

Wat ik zeg is dat in beiden gevallen de situatie anders was dan eerst en daar kan je niks aan doen. Ik zal vooral kiezen wat goed is voor je toekomst en wat je het meeste motiveert. Ik zal in ieder geval niet je keuze af laten hangen of je wel of geen introductieweek hebt of niet, daar ben je toch een beetje te oud voor.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:27 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Je moet zelf de keuze maken. Niemand op internet kan voor jou invullen wat je nodig hebt en of jij je eenzaam gaat voelen of niet. Dat ligt ook geheel aan jezelf en wat je er aan doet om dat niet te laten gebeuren.

Wat ik zeg is dat in beiden gevallen de situatie anders was dan eerst en daar kan je niks aan doen. Ik zal vooral kiezen wat goed is voor je toekomst en wat je het meeste motiveert. Ik zal in ieder geval niet je keuze af laten hangen of je wel of geen introductieweek hebt of niet, daar ben je toch een beetje te oud voor om alleen op 1 weekje plezier af te gaan.
Het gaat niet persé om het eene weekje plezier, maar om het feit dat ik mij kan vestigen in de stad waar ik ga studeren. Daarnaast zoek ik niet iemand die invult wat ik nodig heb maar er op een objectieve manier naar kan kijken, iets wat mij niet meer lukt omdat ik hier zo veel over heb nagedacht.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:31:56 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194560948
Ik klink als een boomer als ik zeg: "In mijn tijd, die jaren 00 nam je geen tussenjaar. Je maakte je studie af en ging aan het werk."
pi_194560975
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:28 schreef Zilverberk het volgende:
Je hebt al 2 jaar verspeeld en nu zoek je een kutsmoes om nóg een jaar te flierefluiten? 8)7

Wil je überhaupt wel studeren? :+
Het is geen smoes, ik maak me degelijk zorgen om eenzaam voelen. En studeren wil ik eigenlijk erg graag, maar ik vraag me af hoe goed dat gaat wanneer ik mij eenzaam ga voelen
pi_194561003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:31 schreef kartin het volgende:

[..]


[..]

Het gaat niet persé om het eene weekje plezier, maar om het feit dat ik mij kan vestigen in de stad waar ik ga studeren. Daarnaast zoek ik niet iemand die invult wat ik nodig heb maar er op een objectieve manier naar kan kijken, iets wat mij niet meer lukt omdat ik hier zo veel over heb nagedacht.
Studieweek is leuk, maar tenzij je in die week bij een studentenvereniging voegt, zal je daar weinig contacten op doen die je rest van de studie zal aanhouden.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_194561005
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:31 schreef Ixnay het volgende:
Ik klink als een boomer als ik zeg: "In mijn tijd, die jaren 00 nam je geen tussenjaar. Je maakte je studie af en ging aan het werk."
Voor zover ik weet was er in de jaren 00 geen coronacrisis. En ook wel een beetje kort door de bocht. Je kunt toch ook eerst werken om vervolgens te studeren?
pi_194561051
Stel je dat je gaat werken, ik neem aan dat je in de kamer zal blijven wonen die je nu hebt. Hoe gaat dan je leven er anders uit zien t.o.v. studeren?

En wat voor een werk zal je doen?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_194561084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:35 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Stel je dat je gaat werken, ik neem aan dat je in de kamer zal blijven wonen die je nu hebt. Hoe gaat dan je leven er anders uit zien t.o.v. studeren?
Het afgelopen jaar ben ik ook erg eenzaam geweest. Daar wilde ik graag uit breken door contacten op te doen tijdens een opleiding.
pi_194561145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:36 schreef kartin het volgende:

[..]

Het afgelopen jaar ben ik ook erg eenzaam geweest. Daar wilde ik graag uit breken door contacten op te doen tijdens een opleiding.
Dan is de keuze toch makkelijk. Of 100% zeker eenzaam of iets nieuws waar je misschien via creatieve manieren toch contacten op doet.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:42:59 #15
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194561243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:33 schreef kartin het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was er in de jaren 00 geen coronacrisis. En ook wel een beetje kort door de bocht. Je kunt toch ook eerst werken om vervolgens te studeren?
Maar wat voor werk is dat dan met een niet-afgemaakte studie? Maak die studie af en dan heb je een hoog opgeleide baan. Doe iets met je toekomst als je jong bent. Je moet nog lang mee en lang werken. Beter dat dat dan werk is waar je voor geleerd hebt.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:48:49 #16
408813 crew  trein2000
pi_194561395
Welke opleiding ga je doen? Groot of klein?
Ik denk, nee ik weet wel zeker dat opleidingen veel gaan investeren in de sociale cohesie onder hun studenten. Dat komt wel goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194561438
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dan is de keuze toch makkelijk. Of 100% zeker eenzaam of iets nieuws waar je misschien via creatieve manieren toch contacten op doet.
Daar heb je wel gelijk in. Maar wanneer ik het een jaartje uitstel zal het misschien wat makkelijker gaan met het opdoen van contacten om dat heel deze corona zooi dan waarschijnlijk verdwenen is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar wat voor werk is dat dan met een niet-afgemaakte studie? Maak die studie af en dan heb je een hoog opgeleide baan. Doe iets met je toekomst als je jong bent. Je moet nog lang mee en lang werken. Beter dat dat dan werk is waar je voor geleerd hebt.
Ik heb full time gewerkt in een magazijn en dat was wel flink kut inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:48 schreef trein2000 het volgende:
Welke opleiding ga je doen? Groot of klein?
Ik denk, nee ik weet wel zeker dat opleidingen veel gaan investeren in de sociale cohesie onder hun studenten. Dat komt wel goed.
De opleiding is er eentje met ongeveer 150 eerstejaars studenten. Ik heb inderdaad mailtjes gekregen over dat de universiteit eerstejaars studenten zo veel mogelijk contacttijd op wil laten doen. Maar als ik naar het rooster kijk zal ik maar 1 dag fysiek les hebben, de rest is allemaal online hoorcolleges
pi_194561487
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:47 schreef kartin het volgende:
Omdat ik erg veel zin had in nieuwe mensen ontmoeten en mij in de stad te vestigen ben ik aan het twijfelen of dat dit nu nog wel mogelijk is in deze tijd. Ik heb wel een kamer maar ben bang dat het erg eenzaam gaat worden. Is het wel mogelijk om in dit jaar nog te studeren en niet eenzaam te worden?
Dat heb je zelf in de hand natuurlijk. Niemand verbiedt je om met studiegenoten af te spreken buiten de (virtuele) collegezaal
So we just called him Fred too
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:55:02 #19
408813 crew  trein2000
pi_194561502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:51 schreef kartin het volgende:
Ik heb inderdaad mailtjes gekregen over dat de universiteit eerstejaars studenten zo veel mogelijk contacttijd op wil laten doen. Maar als ik naar het rooster kijk zal ik maar 1 dag fysiek les hebben, de rest is allemaal online hoorcolleges
Klopt. Maar ook online kun je als universiteit wel iets doen. Ik weet dat bij mijn opleiding, rechten, de eerste jaars in kleine groepjes zijn opgedeeld die onder begeleiding van een oudejaars samen optrekken het eerste half jaar.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:55:30 #20
408813 crew  trein2000
pi_194561515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:54 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Dat heb je zelf in de hand natuurlijk. Niemand verbiedt je om met studiegenoten af te spreken buiten de (virtuele) collegezaal
Of lid te worden van een vereniging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194562780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:51 schreef kartin het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Maar wanneer ik het een jaartje uitstel zal het misschien wat makkelijker gaan met het opdoen van contacten om dat heel deze corona zooi dan waarschijnlijk verdwenen is.
[..]


Ik zou die illusie maar heel snel in de prullenbak gooien. Die garantie heb je nooit. Misschien is het volgend jaar nog steeds wel corona. Je weet het niet. Laat je niet teveel leiden door dat soort externe factoren, je weet toch nooit wat er komt.
Somebody that I used to know
pi_194562805
Je maakt wel deel uit van een uniek studiejaar als je het doet. Dat bindt ook (achteraf?)
Somebody that I used to know
pi_194566326
Ik heb mijn introductieweek niet gedaan, en heb daarna toch leuke vrienden gemaakt. Gewoon vrienden proberen te maken met mensen uit je werkgroep, initiatief nemen in je projectgroepjes etc. Daarna kan je, mocht je nog niet op jezelf wonen, een leuk huis proberen te vinden of leuke huisgenoten om bij te wonen. En je kan natuurlijk lid worden van een vereniging. Voor algemene studentenverenigingen ben je te oud, maar er er zijn ook andere studentenverenigingen waar je waarschijnlijk niet te oud bent en waar je bij past. Ik ken je interesses verder niet, maar er is altijd voor iedereen wel wat. En dan heb je ook nog je studievereniging.

Ik zou niet nog een jaar wachten als ik jou was. Gewoon lekker studeren en niet bang zijn dat je geen vrienden maakt. Straks ben je 23/bijna 24 en is het moeilijker om een connectie te maken met de wat jongere studenten. Daar moet je ook aan denken. En voor hetzelfde geld is er eind dit jaar ineens een vaccin, weet jij veel.

Ik ben trouwens ook begonnen toen ik 22 was, is gewoon goed gekomen. Ik ben nergens lid van trouwens, want ik had al een baantje in de horeca. Wat nog een goede tip is trouwens. De horeca is een top bijbaantje. :)

Mijn advies: lekker studeren. Je hebt sowieso al genoeg tijd ‘vrij’ gehad, en nog een tussenjaar gaat je al helemaal niet helpen.

Succes.
pi_194566350
Waarom zou je tijdens het studeren eenzamer voelen dan wanneer je gaat werken? Je bent niet de enige die begint met een studie. Duizenden doen hetzelfde en die zullen echt niet allemaal alleen op hun studentenkamertje blijven zitten. Zie gewoon wat het wordt, uiteindelijk loopt het allemaal wel los. En als je echt denkt dat werken minder eenzaam is dan studeren kan dat alsnog wel na het eerste halve jaar.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:03:48 #25
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_194569800
Word lid van een studentensportvereniging ^O^
Zoals roeien, rugby of lacrosse. Samen trainen, daarna biertje doen.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:10:56 #26
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194571211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 13:03 schreef Gentianella het volgende:
Word lid van een studentensportvereniging ^O^
Zoals roeien, rugby of lacrosse. Samen trainen, daarna biertje doen.
Sporten mag wel samen, ik gok zo dat t biertje achteraf pas in 2021 weer doorgaat.
pi_194571307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:10 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Sporten mag wel samen, ik gok zo dat t biertje achteraf pas in 2021 weer doorgaat.
Kan prima op anderhalve meter. Eventueel buiten.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:36:07 #28
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194571555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:18 schreef polyp11 het volgende:

[..]

Kan prima op anderhalve meter. Eventueel buiten.
Georganiseerd in grote groepen stuit toch op bezwaren.
pi_194571652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 15:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Georganiseerd in grote groepen stuit toch op bezwaren.
Met je eigen ploeg een drankje doen kan prima. Daarnaast hebben bijna alle verenigingen hun eigen kroeg of clubhuis waar je ook met afstand wel grote groepen (bijvoorbeeld alleen nieuwe eerste jaars) kwijt kan. Dat gebeurd er in de (normale) horeca namelijk ook. Het klopt wel natuurlijk dat je niet met de hele vereniging samen gaat pilsen en voor grote verenigingen is het ook lastiger om activiteiten te organiseren oid.
Maar ik denk dat de meeste verenigingen wel creatief zijn en dat er echt wel sociaal contact mogelijk blijft.
pi_194578105
En uiteindelijk ga je toch, stiekem, bij mensen thuis
pi_194599679
blijkbaar heb je ook geen contacten opgedaan in het jaar dat je al gewerkt hebt, dus waarom zou dat nu dan wel anders worden?

Ga idd studeren, de rest van je medestudenten willen ook contact en neem het initiatief..... stel voor om elkaar ergens te ontmoeten en drink wat.... De rest van de eerstejaars denken wellicht hetzelfde....

Kortom: GA STUDEREN.....
pi_194606655
studeren
pi_194609160
Als je nu van de middelbare kwam en twijfels had over je studiekeuze zou ik zeggen; neem een tussenjaar. Zorg dat je een baantje hebt en verdien wat geld. Die studenten gaan echt iets missen in hun studietijd. Niet persé het weekje intro of de wekelijkse borrels, maar ook de sociale cohesie en contacten die daar aan vast hangen.

In jouw geval heb je die introtijd al gehad. Nu mis je enkel het uit je bol gaan, ik neem aan dat je op jouw leeftijd al wel contacten kunt onderhouden die noodzakelijk zijn en niet alleen maar leuk. Ga inderdaad studeren en zorg ervoor dat je op tijd aan je carrière gaat bouwen.
't Echte en 't ware!
pi_194610585
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 22:25 schreef Japepk het volgende:
Als je nu van de middelbare kwam en twijfels had over je studiekeuze zou ik zeggen; neem een tussenjaar. Zorg dat je een baantje hebt en verdien wat geld. Die studenten gaan echt iets missen in hun studietijd. Niet persé het weekje intro of de wekelijkse borrels, maar ook de sociale cohesie en contacten die daar aan vast hangen.

In jouw geval heb je die introtijd al gehad. Nu mis je enkel het uit je bol gaan, ik neem aan dat je op jouw leeftijd al wel contacten kunt onderhouden die noodzakelijk zijn en niet alleen maar leuk. Ga inderdaad studeren en zorg ervoor dat je op tijd aan je carrière gaat bouwen.
Ik heb juist het idee dat ik die introtijd niet gehad heb. Nu voelt het een beetje alsof ik te laat ben. Wat bedoel je precies met contacten onderhouden die noodzakelijk zijn?
pi_194611266
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 23:36 schreef kartin het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat ik die introtijd niet gehad heb. Nu voelt het een beetje alsof ik te laat ben. Wat bedoel je precies met contacten onderhouden die noodzakelijk zijn?
By far de meeste mensen die ik spreek hebben geen contact meer met de mensen uit hun introweek. Het meeste contact wordt daarna gelegd.

Ga gewoon lekker studeren, ik zie redenen genoeg in dit topic.
pi_194612348
het lijkt wel alsof je redenen zoekt om juist niet te gaan studeren.....

Wil je wel studeren?
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:53:32 #37
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194613472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 07:37 schreef Marieke_w het volgende:
het lijkt wel alsof je redenen zoekt om juist niet te gaan studeren.....

Wil je wel studeren?
Deze conclusie heb ik ook al getrokken. TS zoekt gewoon een kutsmoes om nóg een jaar te flierefluiten.
pi_194614702
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 09:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Deze conclusie heb ik ook al getrokken. TS zoekt gewoon een kutsmoes om nóg een jaar te flierefluiten.
Ik heb al gezegd dat dit niet het geval is, je trekt wel erg snel onbeweegbare conclusies of niet?
pi_194616590
Zoals gezegd, als je in het afgelopen jaar met werken geen sociale contacten hebt opgedaan, waarom zou dat het komende werkjaar wel gebeuren? Je hebt/had een tijdelijk (kut)baantje met waarschijnlijk veel collega's die ook tijdelijk een (kut)baantje hebben, daaruit ontstaat niet snel vast contact. Door de paar vaste medewerkers word je als passant gezien en daarin investeren mensen niet zo snel om "vast" contact te krijgen. Dat zal ook komend jaar niet veranderen als je weer een tijdelijk baantje aanneemt.

Ga gewoon studeren, de contacten komen vanzelf wel. Dat hangt echt niet van een introductieweek af.
pi_194617017
Ik zou gewoon dit jaar beginnen met de studie. Want dan ben je eenmaal begonnen. Dan hoef je niet lang over na te denken en te twijfelen. Bovendien ben je dan eerder klaar. En dan kun je gewoon eerder gaan afstuderen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:06:30 #41
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194618948
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 11:32 schreef kartin het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat dit niet het geval is, je trekt wel erg snel onbeweegbare conclusies of niet?
Je laat in je reacties niet zien dat je erg veel zin hebt om te studeren. Als je nu al zo ongemotiveerd bent, voorspel ik weinig mooie resultaten.
pi_194623486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:06 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je laat in je reacties niet zien dat je erg veel zin hebt om te studeren. Als je nu al zo ongemotiveerd bent, voorspel ik weinig mooie resultaten.
Wat cool dat je dat allemaal af kan lezen van een paar stukjes tekst
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:39:40 #43
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194625006
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 21:33 schreef kartin het volgende:

[..]

Wat cool dat je dat allemaal af kan lezen van een paar stukjes tekst
Meer dan een decennium docent geweest aan een universiteit. :D Ja, sommige zaken herken ik.

Je hebt nog niet eens verteld welke studie je wil gaan volgen, waarom je voor deze stad kiest of wat je ermee kunt worden (later als je groot bent). Ik bemerk echt *nul* enthousiasme.
Je wil graag een standaard introductietijd meemaken, maar is dat nou het belangrijkste?

Durf eens te dromen van je toekomst! Je hebt gekozen voor een studie, ga er dan ook voor. Studeren doe je niet alleen, zeker in een studie met 150 eerstejaars is er heel veel groepswerk. Dáár doe je je vrienden op. O+
pi_194625782
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 22:39 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Meer dan een decennium docent geweest aan een universiteit. :D Ja, sommige zaken herken ik.

Je hebt nog niet eens verteld welke studie je wil gaan volgen, waarom je voor deze stad kiest of wat je ermee kunt worden (later als je groot bent). Ik bemerk echt *nul* enthousiasme.
Je wil graag een standaard introductietijd meemaken, maar is dat nou het belangrijkste?

Durf eens te dromen van je toekomst! Je hebt gekozen voor een studie, ga er dan ook voor. Studeren doe je niet alleen, zeker in een studie met 150 eerstejaars is er heel veel groepswerk. Dáár doe je je vrienden op. O+
Ik vraag mij af wat voor docent je bent geweest dan, in het eerste jaar psychologie hebben wij geleerd dat men voor een persoon die je niet kent niet te snel moet oordelen aan de hand van te weinig informatie. Daarnaast is het vaak ook verstandig om iemand te geloven wanneer hij/zij iets zegt. Mensen zijn geneigd om de waarheid te vertellen wanneer ze ergens mee zitten en geholpen willen worden. Ik heb enorm veel zin in mijn studie, angst heeft het op dit moment gewoon over genomen.

Ik ben wel van mening dat deze angst een beetje is weggenomen, dus wil iedereen bedanken voor de reacties. Het beeld dat ik heb over de introductie en hoe belangrijk deze is klopt misschien niet helemaal
pi_194660384
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:31 schreef Ixnay het volgende:
Ik klink als een boomer als ik zeg: "In mijn tijd, die jaren 00 nam je geen tussenjaar. Je maakte je studie af en ging aan het werk."
Ik ben geen boomer, maar ik denk er precies hetzelfde over, ook al hoor ik bij de millennials.
Kijk als je iets echt niet leuk vind, dan is het gezonder om te stoppen. Maar dat betekent niet dat je een jaar lang thuis uit je neus moet gaan zitten vreten.
Een beetje doorzettingsvermogen en accepteren dat niet alles in het leven leuk is, helpt al heel veel.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2020 11:13:41 ]
pi_194660455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:47 schreef kartin het volgende:
Dag Iedereen,

Ik ben de laatste dagen erg aan het twijfelen of dat ik door ga met mijn studiekeuze. Ik ben bijna 22 jaar oud (1 jaar verkeerde keuze en 1 jaar gewerkt) en wil toch echt een keer gaan beginnen met een studie. De introductieweek in Nijmegen is sinds de persconferentie ingekort van twee dagen fysiek naar 1 dag (5 uur) fysiek. Omdat ik erg veel zin had in nieuwe mensen ontmoeten en mij in de stad te vestigen ben ik aan het twijfelen of dat dit nu nog wel mogelijk is in deze tijd. Ik heb wel een kamer maar ben bang dat het erg eenzaam gaat worden. Is het wel mogelijk om in dit jaar nog te studeren en niet eenzaam te worden?
Een 'tussenjaar' heb je toch al een soort van als je de hele tijd thuis zit te studeren en niet fysiek aanwezig hoeft te zijn. Je kan er dan een compleet tussenjaar van maken door niet te gaan studeren, maar als je toch al thuis zit, waarom dan niet aan die studie beginnen? Wat heb je te verliezen?

Begrijp ik het goed dat je op je kamer wilt blijven zitten tijdens je studie? Stel nou het word heel eenzaam, en je kan toch alles thuis doen, kan je toch net zo goed thuis-thuis blijven of die keuze maken? Dan ben je niet helemaal alleen.

Eenzaam worden is inderdaad makkelijker in deze tijd maar het is ook een keuze. Als jij je actief opstelt en je best doet om er het beste van te maken, komt het wel goed denk ik. Je kunt bijvoorbeeld aan je studiegenoten vragen of ze een keer willen meeten op 1,5 m afstand, skypen, appen. Groepswerk samen doen is ook al een sociale interactie. Het is denk ik echt wat je er zelf van maakt. Je moet roeien met de riemen die je hebt.
pi_194946750
Wat is het uiteindelijk geworden?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')