abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:44:53 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194557729
quote:
Tralies en extra sloten bij jeugdinstelling Bakkum: cliënten betrokken bij steekpartij

BAKKUM - Jeugdzorgaanbieder Horizon heeft bij haar JeugdzorgPlus-locatie Antonius in Bakkum extra beveiligingsmaatregelen genomen. Reden hiervoor is het feit dat vijf van haar minderjarige cliënten betrokken zijn geweest bij een ernstige steekpartij in juni. Een jongere bleek te zijn ontsnapt via een raam, de anderen waren niet teruggekeerd van hun verlof.



Bij de steekpartij in de nacht van 16 op 17 juni raakte een 18-jarige Castricummer zwaargewond. Het incident kreeg gisteren een staartje toen de zus van het slachtoffer een bericht op Facebook plaatste waarin ze een link tussen Antonius en de steekpartij legde.

Zij heeft het proces-verbaal ingezien, waaruit blijkt dat vijf jongeren die vanwege het steekincident in beeld zijn, allen cliënten zijn van de JeugdzorgPlus-instelling aan de Heereweg in Bakkum. Zij uitte haar zorgen over het soort cliënten dat in de instelling verblijft, dat die kennelijk vrij rond kunnen lopen en waarschuwt haar dorpsgenoten voor hun veiligheid. In de vele reacties op het bericht worden haar zorgen gedeeld.

Geen toevallige ontmoeting
De vijf minderjarigen (in de leeftijd van 15 tot 17 jaar) zijn inderdaad cliënten van Antonius, bevestigt Rutger Brouwer van Horizon. "Eentje is een uitsluiper, de vier anderen waren niet teruggekeerd van verlof." Drie van de jongens zijn verdachte in de zaak. De andere twee toeschouwers. "Slechts een van de toeschouwers is nu nog cliënt bij ons."

"Zeer triest dat deze steekpartij heeft plaatsgevonden. Dit had nooit moeten gebeuren. Maar het was geen toevallige ontmoeting. Dat moet ook gezegd. Ze kwamen er niet om te voetballen. Het verhaal heeft meerdere kanten, wij nemen onze verantwoording."

Ook benadrukt hij dat Antonius geen gevangenis is. "Het gaat hier om een gesloten instelling met een open karakter. Uitsluipingen zijn daar, misschien klinkt dat gek, onderdeel van. Zo leer je de jongeren omgaan met vrijheid. Want uiteindelijk behandelen wij hen met als doel: functioneren in de maatschappij."

Tralies
"We zijn ook bij Antonius erg geschrokken van wat er gebeurd is en naar aanleiding daarvan zijn er voor de korte termijn maatregelen getroffen. Er zijn tralies voor de ramen geplaatst en de deuren zijn verstevigd en kunnen nu ook door de begeleiders van buiten vergrendeld worden."

"Ook de zorgen die er leven in onze omgeving nemen we serieus. Gisteren heeft onze bestuurder nog contact gehad met de burgemeester van Castricum vanwege de ontstane commotie op Facebook." Een woordvoerder van de gemeente bevestigt het contact tussen Horizon en het gemeente.

"Ook al in juni, na het incident, werd ons de link met Antonius duidelijk gemaakt, en zijn we het gesprek met Horizon aangegaan. Horizon kwam toen gelijk zelf met het voorstel om maatregelen te nemen om incidenten zoals die van half juni op korte termijn te voorkomen."

"Wij houden daarover vinger aan de pols." Desgevraagd laat de woordvoerder weten dat er geen stijgende lijn in de cijfers te zien is van incidenten sinds van de vestiging van Horizon Jeugdzorg in Castricum.

Horizon zit sinds februari vorig jaar in het voormalige kindertehuis Antonius, nadat ze de aanbesteding voor de Noord-Hollandse jeugdzorg won van Parlan. Het vinden van een passende locatie bleek daarna een probleem. Rutger Brouwer: "Antonius was de enige goede optie in de provincie, en is dat nog steeds voor het soort gesloten jeugdzorg dat wij bieden en wat landelijk gewenst is: open, kleinschalig en vriendelijk."

"Met een snelle verbouwing en wat cosmetische ingrepen is het verouderde Antonius in sneltreinvaart klaargemaakt voor de opvang van jongeren. Van de 27 beschikbare plekken zijn er nu 21 bezet." Toch stelt Brouwer dat het pand nog niet voldoet.

Daarvoor zijn grootse verbouwplannen in de maak, waar we op dit moment het geld voor bij elkaar zoeken. "Denk aan een bedrag dat het miljoen overstijgt. Gelukkig wil de pandeigenaar ook mee investeren, en we voeren gesprekken op het ministerie."

Gesloten afdeling
"In dat grote plan van aanpak zit ook de wens om in een deel van het pand een écht gesloten afdeling te realiseren, voor de jongeren die dat nodig hebben. Daarnaast is Antonius een monument. Dus niet alles mag zomaar. We hopen het toekomstplan zo snel mogelijk rond te hebben en te presenteren. We zijn echt op de goede weg, en daarom is het ook zo erg dat dit nu gebeurd is. Heel verschrikkelijk voor het slachtoffer en zijn familie."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)kken-bij-steekpartij
--------------

Een gesloten instelling met een open karakter waar uitsluipen blijkbaar onderdeel is van de behandeling :') De tering man, hoe durven ze dit zo te verkopen :') En hoe komen ze aan messen? Ook onderdeel van de behandeling zeker? Dit soort jochies horen gewoon achter slot en grendel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 14-08-2020 18:56:28 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:46:43 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:47:03 #3
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194557773
Nou gezellig weer.
Praat over de hel en je komt er.
pi_194557868
Waarom moet dit genetisch afval terug de maatschappij in?
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:03:54 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194558036
Je zou daar maar zitten
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:08:39 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194558093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:03 schreef Harvest89 het volgende:
Je zou daar maar zitten
Dan heb je als veroordeelde jongere de tijd van je leven :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:10:12 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194558110
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:03 schreef Harvest89 het volgende:
Je zou daar maar zitten
Dan ben je iig niet ontsnapt :+
pi_194558274
Ik hoop dat ze allemaal snel weer worden vrijgelaten, het is onmenselijk om mensen op te sluiten.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:45:27 #9
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_194558526
Hiervoor is witte fosfor toch uitgevonden?
pi_194558617
> "Uit politieonderzoek is inmiddels gebleken dat het slachtoffer op een scooter reed en aan de westzijde van het station werd tegengehouden door vier jongens. Zij eisten zijn waardevolle bezittingen op, maar die gaf hij niet af. Hij liet z'n scooter vallen en rende weg, maar werd onderweg overmeesterd en meerdere keren gestoken. "

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewond-aan-bij-woning

Door vier man overvallen worden en toch je spullen niet afgeven.

Dat doen niet veel mensen hem na, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194558764
Doel: Functioneren in de maatschappij, wordt de betreffende instelling verantwoordelijk gesteld: Dacht het niet, accepteer gewoon dat bepaalde 'mensen' niet geschikt zijn om los rond te lopen, en daar hoef je geen psychiater voor te zijn.
Toekomstige slachtoffers moeten een instelling kunnen aanklagen, misschien dat ze dan hun werk beter uitvoeren.
pi_194558775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:02 schreef JannekeC5 het volgende:
Doel: Functioneren in de maatschappij, wordt de betreffende instelling verantwoordelijk gesteld: Dacht het niet, accepteer gewoon dat bepaalde 'mensen' niet geschikt zijn om los rond te lopen, en daar hoef je geen psychiater voor te zijn.
Toekomstige slachtoffers moeten een instelling kunnen aanklagen, misschien dat ze dan hun werk beter uitvoeren.
Maar de rechter legt de straf op.
pi_194566934
"Het gaat hier om een gesloten instelling met een open karakter. Uitsluipingen zijn daar, misschien klinkt dat gek, onderdeel van. Zo leer je de jongeren omgaan met vrijheid. Want uiteindelijk behandelen wij hen met als doel: functioneren in de maatschappij."

Is dit uit De Speld of zo |:(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')