abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194554858
Wat zijn de mogelijkheden om 4-6% te pakken op een 150.000 euro investering?

Ik denk momenteel aan:

• Apartement kopen en verhuren in een kleinere stad, volledig met cash dus weinig keuze
• Duurder apartement kopen mbv hypotheek en verhuren
• ETFs breed

Voor die laatste geld, dat ik liever de verkiezingen even afwacht. Maar wellicht dat er nog andere ideeen zijn waar ik niet aan heb gedacht?
pi_194554966
Via mogelijk.nl kan je obv 1e hypotheekrecht 4% vangen. Dan zou ik niet zelf voor huurbaas gaan spelen.

Als je wel huurbaas wilt zijn kan je meerdere panden kopen dmv crowdfunding (85-90% financiering) en 10-15% eigen geld. Zie sameningeld of geldvoorelkaar

Appartementen van 2 ton kan je stuk of 6 van kopen en verhuren.
pi_194555015
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Via mogelijk.nl kan je obv 1e hypotheekrecht 4% vangen. Dan zou ik niet zelf voor huurbaas gaan spelen.

Als je wel huurbaas wilt zijn kan je meerdere panden kopen dmv crowdfunding (85-90% financiering) en 10-15% eigen geld. Zie sameningeld of geldvoorelkaar

Appartementen van 2 ton kan je stuk of 6 van kopen en verhuren.
Thanks ga ik checken. Niet per se happig om huurbaas te spelen hoor, ook niet mijn expertise. Maar zie niet veel andere mogelijkheden voor een 5% rendement.
pi_194555085
Hoeveel risico wil je lopen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoeveel risico wil je lopen?
Ben niet risico avers. Maar heb geen skills verder, dus vandaar dat pandje kopen en verhuren wel teveel werk is.
Heb 4K omgetoverd in 150K met wat cryptogambles. Eerder al eens veel verloren met opties en turbos, dus nu iets veiliger is wel zo slim.
pi_194555228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:51 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:

[..]

Ben niet risico avers. Maar heb geen skills verder, dus vandaar dat pandje kopen en verhuren wel teveel werk is.
Heb 4K omgetoverd in 150K met wat cryptogambles. Eerder al eens veel verloren met opties en turbos, dus nu iets veiliger is wel zo slim.
Ik zou in etf gaan beleggen volgens vast ratio veilig/risicovol naar waarde. Dan verkoop je hoog en koop je laag.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194555306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:33 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden om 4-6% te pakken op een 150.000 euro investering?

Ik denk momenteel aan:

• Apartement kopen en verhuren in een kleinere stad, volledig met cash dus weinig keuze
• Duurder apartement kopen mbv hypotheek en verhuren
• ETFs breed

Voor die laatste geld, dat ik liever de verkiezingen even afwacht. Maar wellicht dat er nog andere ideeen zijn waar ik niet aan heb gedacht?
Een appartement van 150.000 verhuren moet je vooral niet doen. Appartementen in de prijsklasse komen in het puntenstelsel vrijwel altijd punten tekort voor geliberaliseerde huurprijzen. Daardoor mag je alleen maar de sociale huurprijs vragen. Grote kans dat je dan blij mag zijn als je break-even uitkomt, laat staan dat je een behoorlijk rendement maakt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_194555360
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 15:58 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Een appartement van 150.000 verhuren moet je vooral niet doen. Appartementen in de prijsklasse komen in het puntenstelsel vrijwel altijd punten tekort voor geliberaliseerde huurprijzen. Daardoor mag je alleen maar de sociale huurprijs vragen. Grote kans dat je dan blij mag zijn als je break-even uitkomt, laat staan dat je een behoorlijk rendement maakt.

Oh ja goed punt.
pi_194555428
Niet alleen mogelijk is een mogelijkheid (no pun) maar er zijn ook buitenlandse (vergelijkbare, maar net iets andere) partijen zoals estateguru. Estateguru ben ik zelf erg tevreden over. Mogelijk een leuk idee voor je spreiding. Verder zou ik ook zeker naar fondsen gaan kijken.

Is de 150k overigens "vrij speelgeld" of zit er een pensioenverplichting / reservebuffer in?
pi_194555523
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:05 schreef investeerdertje het volgende:
Estateguru
Thanks, ga ik ook bekijken, hoe veilig is zo'n platform in jouw ogen?

Geld is vrij besteedbaar. Goeie gamble die toevallig werkte. Verdien daarnaast 80K bruto, maar bezit verder niks.
pi_194555541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 16:09 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:

[..]

Thanks, ga ik ook bekijken, hoe veilig is zo'n platform in jouw ogen?

Geld is vrij besteedbaar. Goeie gamble die toevallig werkte. Verdien daarnaast 80K bruto, maar bezit verder niks.
Het platform an sich is rendabel en de betalingen gaan vlot. Maar ik durf er zelf niet meer dan 2 maandlonen neer te zetten. Wat overigens an sich al een prima rendement geeft.
pi_194559368
ETFs zijn fijn omdat deze én makkelijk verhandelbaar zijn en zorgen dat je breed bent gediversifieerd (meestal binnen een bepaalde type asset, zoals aandelen of obligaties).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')