abonnement Unibet Coolblue
pi_194550832
Ik zit eraan te denken om op Facebook een tweedehandse laser printer over te nemen maar voor de prijs kan ik ook de goedkoopste inkjet kopen bij een webshop. Moeilijk, want kwaliteit van professionele printers is vaker een stuk robuuster maar je weet nooit wat voor mankementen eraan zitten.

Vroeger voor 50 piek een lcd monitor overgenomen, jaren plezier aan gehad. Was overigens via Marktplaats.

Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om tweedehandse apparatuur?
pi_194550859
Ga em dan wel eerst ter plaatse even testen
pi_194550913
Ik let vaak op de soort persoon. Iemand die niet fatsoenlijk is koop ik niks van, iemand met gladde verkooppraatjes ook niet. Gewoon een normaal iemand die uit zich zelf even laat zien dat alles werkt en alles aanwezig is.

Ook of het ding schoongemaakt is doet veel bij een 2e hands aankoop.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_194551380
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:11 schreef osodevo het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om tweedehandse apparatuur?
Zodra het elektronica is of bevat: slechte ervaring. Bijv. computers/gereedschap etc. Maar goed, een laserprinter voor hoeveel??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194551952
Voor iets meer dan 100 euro koop je een nieuwe.
Is hij leeg dan flikker je hem weg, is goedkoper dan de toners vervangen
pi_194552308
Heb vrijwel alleen maar goede ervaringen gehad met elektronische apparatuur. Wel meestal gekocht via Tweakers. Dat wat ik via Marktplaats of gelijken heb gekocht was ook wel in orde. Let meestal op de manier van schrijven en wat voor persoon het is (ook zelf afhalen en apparaat controleren).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_194552362
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:11 schreef osodevo het volgende:
Ik zit eraan te denken om op Facebook een tweedehandse laser printer over te nemen maar voor de prijs kan ik ook de goedkoopste inkjet kopen bij een webshop. Moeilijk, want kwaliteit van professionele printers is vaker een stuk robuuster maar je weet nooit wat voor mankementen eraan zitten.

Vroeger voor 50 piek een lcd monitor overgenomen, jaren plezier aan gehad. Was overigens via Marktplaats.

Wat zijn jullie ervaringen als het gaat om tweedehandse apparatuur?
Een monitor 2e hands is niet zo'n punt.

Een printer wel.

Hoeveel afdrukken zijn er al gemaakt? Hoe is de conditie van de rollen? De fuser? Etc...
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:40:40 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194552367
Gebruik al een jaar of 7 een tweedehands laptop die ik destijds gekocht heb van een bedrijf dat dat soort shit van failliete bedrijven op kocht en verkocht.

Werkt prima. Is echt zo'n bedrijfslaptop dus ziet er niet gelikt uit ofzo, maar het ding is niet kapot te krijgen.
pi_194552369
Nou, dode pixels, cycles van het paneel?
pi_194557426
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor iets meer dan 100 euro koop je een nieuwe.
Is hij leeg dan flikker je hem weg, is goedkoper dan de toners vervangen
dan heb je een kutprinter
pi_194558473
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 18:23 schreef mschol het volgende:

[..]

dan heb je een kutprinter
Gewoon voor thuis van Samsung ofzo, hoeft niet snel te zijn.
pi_194558502
Een HP Laserjet is niet kapot te krijgen. Toners zijn ook nog vrij goed te krijgen, bij een samsung moet je echt naar een speciaalzaak of laten invliegen.
pi_194559225
ik heb hier ook gewoon een ouwe laser printer.. Kyocera.. ding heeft er al meer dan 22K afdrukken op zitten.. (heeft bij een duitse discount supermarkt op kantoor gestaan, waar ze waarschijnlijk de grote prijskaarten er mee afdrukten...) maar ach kon hem voor een 10tje ophalen, inclusief een reserve toner.. omdat t ding "elke keer fouten gaf...

Ja de "waste" toner fles was vol.. die hebben ze dus eens niet mee vervangen met de toner.. flessie geleegd en er weer in en printen al een malle :7


maar kijk vooral even hoe goed de toners te krijgen zijn, idem voor de imaging drum etc... en hoeveel prints die mee gaan... (en hoeveel prints er al gedraaid zijn)

edit: en voor mijn printer gaat de drum, enzo gewoon 300K afdrukken mee.. tegen die tijd is die wel al op de EWASTE bult beland :D
pi_194565216
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:43 schreef osodevo het volgende:
Een HP Laserjet is niet kapot te krijgen. Toners zijn ook nog vrij goed te krijgen, bij een samsung moet je echt naar een speciaalzaak of laten invliegen.
Dit is ook mijn ervaring :Y Jarenlang plezier gehad van 2100/2200 laserjets. Heb nog 3 toners staan... Printer inmiddels wel defect en vervangen

Paar jaar geleden via Mp een meer dan prima tweedehands MFP gekocht. Per post laten opsturen ook nog. Uitermate goede aankoop :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194565242
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor iets meer dan 100 euro koop je een nieuwe.
Is hij leeg dan flikker je hem weg, is goedkoper dan de toners vervangen
Een goede laserprinter van een A-merk, ja?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194566825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:18 schreef baskick het volgende:

[..]

Een goede laserprinter van een A-merk, ja?
Gewoon zoiets!

Prima om een keer thuis een printje te maken, je moet er natuurlijk niet je bestellingen van je webshops mee printen maar voor thuis is het een goed ding... en wanneer leeg gooi je hem weg.
pi_194566956
https://www.123inkt.nl/Br(...)fAjugFEaAnT5EALw_wcB

Deze Brother laser printer/scanner heb ik net gekocht bij Mediamarkt. Lijkt het goed te doen. Bij 123inkt kost hij euro 111,50
pi_194567187
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 07:21 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Gewoon zoiets!

Prima om een keer thuis een printje te maken, je moet er natuurlijk niet je bestellingen van je webshops mee printen maar voor thuis is het een goed ding... en wanneer leeg gooi je hem weg.
:') wat een kut mentaliteit, ga dan naar een copyshop om je paar printjes te maken
overigens is nieuwe toner goedkoper dan een nieuwe laser
pi_194568531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:14 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor iets meer dan 100 euro koop je een nieuwe.
Is hij leeg dan flikker je hem weg, is goedkoper dan de toners vervangen
Zo kan je printers blijven kopen. Is niet erg milieuvriendelijk en de milieustraat ligt ook vaak niet in de buurt waardoor je voor het "wegflikkeren" toch wel wat moeite moet doen.
pi_194568787
Mijn ervaring met een oude LaserJet is dat ze vrij taai zijn. Heb er lang een gehad, ooit vervangen door een nieuw bubblejet. Maar na een jaar of 3 moest ik tickets printen, Bubblejet stuk.

Dus dan maar weer die oude LaserJet van zolder gehaald, had 3 jaar onder een raam gestaan, wat regelmatig open staat in de regen. Aanzetten printen.

Enige is dat ze soms stinken en niet duplexxen.

Kwa laptops zweer ik bij refurbished premium business modellen van Dell of Lenovo.

Ik heb hier 2 Latitudes uit de 7 serie in nieuwstaat gekocht. Echt topppertjes.
.
pi_194569317
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:44 schreef borbit het volgende:

[..]

Wat nou als je wekelijks je kat kwijtraakt? Moet je toch steeds weer van die briefjes uitprinten om in de buurt op te hangen.
1) andere kat ontvoeren
2) eigenaar zal briefjes in de buurt ophangen
3) schrijf je overal "...vermist... + KITTY"
4) ???
5) PROFIT
pi_194600165
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:46 schreef Fer het volgende:

Ik heb hier 2 Latitudes uit de 7 serie in nieuwstaat gekocht. Echt topppertjes.
Omdat ze vaak net uit de lease komen van grote ondernemingen.
pi_194600554
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

Omdat ze vaak net uit de lease komen van grote ondernemingen.
Als mijn Lenovo van werk uit de lease komt, zien ze er een stuk slechter uit. Maar ik gebruik hem dan ook als laptop.

Collega’s van callcenter halen hem ‘s ochtends uit een kluis en hangen hem aan een dock. Gebruiken losse schermen en toetsenbord.

Die laatste zijn nog als nieuw na 3 jaar.
.
pi_194605475
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 11:46 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring met een oude LaserJet is dat ze vrij taai zijn. Heb er lang een gehad, ooit vervangen door een nieuw bubblejet. Maar na een jaar of 3 moest ik tickets printen, Bubblejet stuk.

Dus dan maar weer die oude LaserJet van zolder gehaald, had 3 jaar onder een raam gestaan, wat regelmatig open staat in de regen. Aanzetten printen.

Enige is dat ze soms stinken en niet duplexxen.

Kwa laptops zweer ik bij refurbished premium business modellen van Dell of Lenovo.

Ik heb hier 2 Latitudes uit de 7 serie in nieuwstaat gekocht. Echt topppertjes.
mijn Latitude (E6440) doen t ook nog heerlijk :7 en ach die zijn ook uit de zakelijke wereld weg gekomen..
en ach ja het is geen snelheids monster (i7 4702MQ) en het grafisch geweld is ook niet alles met zn HD8600 maar goed :P voor taken die die hier moet doen is die nog snel genoeg!! :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')