abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194907187
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:31 schreef Quoi het volgende:
@: Waarom eigenlijk Simon niet alleen in onderbroekje rond laten lopen, zonder luier? Zoals ik het lees kan hij het hartstikke goed! :)
Dat hebben we vanmiddag ook gedaan en ging dus supergoed. Morgen weer :)

Klinkt als een leuk feestje voor Max morgen, veel plezier!
  zaterdag 5 september 2020 @ 21:43:16 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194907258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 21:40 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat hebben we vanmiddag ook gedaan en ging dus supergoed. Morgen weer

Ha, ik lees niet goed. Goed zeg!
pi_194908668
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 15:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:rena een lampje? Of samen “monsterspray” maken? Of een liedje bedenken waarmee je de monsters wegjaagt? :)
We zijn er achter dat de monsters waarschijnlijk niet het probleem zijn, aangezien ze totaal niet angstig overkomt als ze het er over heeft. Mevrouw is ‘s avonds nog niet echt moe de laatste 1,5 week en we vermoeden dat het tijd is om afscheid te nemen van het middagdutje :o :'( Morgen gaan we het eens testen hoe het gaat, misschien dat ik haar op psz dagen nog wel naar bed doe.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194908737
Quoi, nog gefeliciteerd met Max, wat een heerlijk jarige foto O+ *;

Ik las ook nog over zindelijk wordende peuters, wat knap! De interesse is hier momenteel weer nihil op dat gebied helaas.

Verder moe en niet bijgelezen, gelukkig volgende week weer een normaal weekritme na een paar weken vakantie.
And you know I might
pi_194912283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 22:57 schreef rena het volgende:

[..]

We zijn er achter dat de monsters waarschijnlijk niet het probleem zijn, aangezien ze totaal niet angstig overkomt als ze het er over heeft. Mevrouw is ‘s avonds nog niet echt moe de laatste 1,5 week en we vermoeden dat het tijd is om afscheid te nemen van het middagdutje :o :'( Morgen gaan we het eens testen hoe het gaat, misschien dat ik haar op psz dagen nog wel naar bed doe.
Oei dat is ook lastig haha! Hoelaat valt ze in slaap? Casper is sinds de vakantie van de middagslaapjes af en het valt me nog niks tegen :D
pi_194923816
Onze dame heeft hier eind v.d. middag een beetje wild gespeeld met de visite en daarbij haar voet onder de wobbel gekregen. (Vraag me niet hoe, lomp/onhandig/wild .. ) Het was direct blauw, iets geschaafd en erg overstuur. Aan het eten gezet, tijdens het eten was ze stil. Bij het van de stoel af gaan direct huilen. Nu kijkt ze nog even televisie, dan is ze stil en is het goed. Ook tijdens de fles was ze tevreden. Maar, zodra ze loopt probeert ze op de helft van haar voet te lopen. (Het zit aan buitenkant van haar voet, zijkant buitenkant zeg maar). Als ze van de bank af glijdt dan is het direct huilen. Mag het niet aanraken, niet koelen.

Zouden jullie met zoiets naar de HAP gaan, of gewoon aankijken?
pi_194923965
Ik zou morgen de huisarts bellen denk ik, als er geen verbetering is. Dan is er ook een nachtje rust overheen gegaan.

Maar je kan altijd de HAP bellen voor overleg als je er een slecht gevoel bij hebt, zij geven dan aan of het handig is om toch nu al langs te komen of morgen naar de eigen huisarts te gaan.

Wat lekker dat jullie nog middagslaapjes hadden Rena, die hebben wij nu precies een jaar niet meer :( Hoe is het vandaag gegaan?
pi_194924391
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze dame heeft hier eind v.d. middag een beetje wild gespeeld met de visite en daarbij haar voet onder de wobbel gekregen. (Vraag me niet hoe, lomp/onhandig/wild .. ) Het was direct blauw, iets geschaafd en erg overstuur. Aan het eten gezet, tijdens het eten was ze stil. Bij het van de stoel af gaan direct huilen. Nu kijkt ze nog even televisie, dan is ze stil en is het goed. Ook tijdens de fles was ze tevreden. Maar, zodra ze loopt probeert ze op de helft van haar voet te lopen. (Het zit aan buitenkant van haar voet, zijkant buitenkant zeg maar). Als ze van de bank af glijdt dan is het direct huilen. Mag het niet aanraken, niet koelen.

Zouden jullie met zoiets naar de HAP gaan, of gewoon aankijken?
Bellen voor overleg ^O^ . Dan lig je in ieder geval niet de hele nacht te piekeren of je had moeten bellen voor overleg...
pi_194924526
NJ, ik zou ook even bellen voor overleg. Sneu voor je kleine grote :*

Simon vandaag de hele dag zonder luier. 1 ongelukje gehad tijdens het buitenspelen. Supertrots op hem O+
Bij het poepen een luier omgedaan en tijdens slapen ook, want dan lekt ie nog steeds regelmatig door.
pi_194925034
Moment dat ik de huisartsenpost aan de telefoon had ging mevrouw rennen. Zonder huilen. Dus ja, aankijken of ze vannacht gewoon goed gaan slapen en of de zwelling niet toeneemt. De wreef wordt nu wel goed blauw, de zijkant dus licht geschaafd en gewoon rood + dik. Zolang ze afgeleid is is het prima, maar de deken is direct 'au'. Ben benieuwd wat de nacht brengt.
pi_194926418
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 09:37 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Oei dat is ook lastig haha! Hoelaat valt ze in slaap? Casper is sinds de vakantie van de middagslaapjes af en het valt me nog niks tegen :D
De avonden hiervoor ging ze pas tussen 21 en 22 uur slapen en dat is niet iets wat bij C past normaal gesproken, weet dat wij een van de gelukkige mensen zijn met een kind wat relatief goed slaapt :P

FF, het ging heel goed vandaag! Ze was best vrolijk en gezellig, rond een uur of 18 uur begon ze wel in te kakken maar hebben we lekker rustig aan gedaan tot bedtijd, met resultaat; gelijk knock-out toen ze in bed lag _O- Ga wel kijken of ik het dutje er nog inhoud op de psz dagen.

NJ, wat sneu voor jullie kleine dame :o Goed dat je toch even de HAP hebt gebeld, soms toch fijn om even te overleggen. Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe kleine dame trouwens O+ Hopelijk heb je er maar 1 die spookt vannacht ;)

Tolstoi, wat knap van Simon!
And you know I might
pi_194928305
Quoi, hebben jullie een fijn feestje gehad uiteindelijk? De planning klonk goed in ieder geval!

NJ, hopelijk heeft grote zus goed geslapen en heeft ze er morgen geen last meer van!

Rena, dat is een goede zet geweest dus! Hier de laatste week een peuter die zelf aangeeft moe te zijn en naar bed te willen rond half 8! :o We beginnen dan met het hele ritueel en dan slaapt ze zonder gedoe rond 20:15/20:30. Dat is geweldig voor haar doen. Alsof haar biologisch klokje opeens heeft begrepen wat de bedoeling is op dat tijdstip. Hopelijk blijft dat zo!
  maandag 7 september 2020 @ 11:03:57 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194931280
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 02:39 schreef Nolita het volgende:
Quoi, hebben jullie een fijn feestje gehad uiteindelijk? De planning klonk goed in ieder geval!

Het was geweldig! Max was wel compleet "uitgeblust" eind van de dag. Vanmorgen enigszins zijn hakken in het zand toen hij naar school moest. En dan hebben we ook nog het consultatieburo vanmiddag. Chop chop! :')
pi_194935893
Dankjewel @rena ! Deze heeft nog alle reden om te mogen spoken, eigenlijk hoop ik dat de oudste haar titel nu overdraagt. Tenminste, spoken voor een beetje voeding, verder graag rust in de tent 's nachts. O-)

Ze loopt hier op haar tenen, kan een beetje springen/rennen, dus ik maak me niet meer zo druk. Wel elke mogelijkheid die ze krijgt om op de 'au' te wijzen pakt ze aan. Vandaag naar de opvang met all-stars aan, dus konden iets minder strak. Hopelijk valt het mee hoeveel last ze er van had. Je merkt wel dat het gevoelig is nog..
pi_194939223
Pffff, morgen gaat Simon voor het eerst naar de psz. Ik merk dat ik het best lastig en emotioneel vind ;(
Manlief is vandaag al even kort geweest voor een kennismaking met de juffen (toen alle kindjes al naar huis waren) en Simon ging meteen spelen.
  maandag 7 september 2020 @ 20:49:31 #291
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_194940433
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Pffff, morgen gaat Simon voor het eerst naar de psz. Ik merk dat ik het best lastig en emotioneel vind ;(
Manlief is vandaag al even kort geweest voor een kennismaking met de juffen (toen alle kindjes al naar huis waren) en Simon ging meteen spelen.
Dat laatste is een goed teken Tolstoi. Mijn dochter vond de peuterspeelzaal helemaal super en ging erg graag daarheen :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_194947726
Simon net naar de psz gebracht, hij ging er rennend naar toe en was buiten al aan het roepen "daar is het!".
Eenmaal binnen ging ie gelijk spelen en werd mij geen blik meer waardig gegund :)
Bij het weggaan kreeg ik niet eens een knuffel of een kus. Buiten heb ik wel wat tranen gelaten :'(
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:57:14 #293
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194947766
Maar je was stiekem toch ook wel trots en blij dat er geen drama aan te pas kwam? ;)
pi_194947798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:57 schreef Quoi het volgende:
Maar je was stiekem toch ook wel trots en blij dat er geen drama aan te pas kwam? ;)
Tuurlijk, heel erg blij en trots. Het drama kwam meer van mij :P
pi_194960322
Wat fijn Tolstoi! Is het verder goed gegaan? En was hij bij het ophalen wel enthousiast je te zien?
pi_194986949
De aandacht delen .... ? })

Nee hoor! :D Onze peuter is lomp en onbenullig, maar heel erg lief voor haar zusje. O+
Het is voor haar wel wennen hoor!
  Manager PR/Moderator donderdag 10 september 2020 @ 15:12:31 #297
269689 crew  Viv
pi_194986999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:08 schreef NicolasJoy het volgende:
De aandacht delen .... ? })
[ afbeelding ]

Nee hoor! :D Onze peuter is lomp en onbenullig, maar heel erg lief voor haar zusje. O+
Het is voor haar wel wennen hoor!
Wat zijn die handjes van je peuter dan alweer enorm groot vergeleken met die babyhandjes. O+
pi_194987038
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat zijn die handjes van je peuter dan alweer enorm groot vergeleken met die babyhandjes. O+
Ze voelt zich nu ook heel groot ineens. :9

*

Vind wel dat ze ook ineens enorme stappen zet in woordenschat en gewoon het snappen/door hebben van dingen. Of dat komt doordat ze nu een kleine maand op de peutergroep zit i.p.v. de babygroep, of gewoon de leeftijd, maar de maakt echt sprongen, enorm.
pi_194987277
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:16 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze voelt zich nu ook heel groot ineens. :9

*

Vind wel dat ze ook ineens enorme stappen zet in woordenschat en gewoon het snappen/door hebben van dingen. Of dat komt doordat ze nu een kleine maand op de peutergroep zit i.p.v. de babygroep, of gewoon de leeftijd, maar de maakt echt sprongen, enorm.
Ik had dat idee toen Kevin geboren was ook bij mijn oudste :)
Misschien gebeurt er ook wel iets in de hersenen bij zo’n ingrijpende gebeurtenis als grote broer/zus worden, zodat je wat dingen beter begrijpt.
Vind je ook de billen van je oudste nu enorm bij het verschonen?
  donderdag 10 september 2020 @ 15:57:23 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194987676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:12 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat dacht je van billen... Die gezellige peuterbilletjes veranderen door de komst van een newborn ineens in gigantische puberbillen. In je hoofd dan hè.
Wat een verschil met luiers wisselen! :X :D.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')