abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:19:03 #1
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533214
quote:
Coronamaatregelen overtreden, supermarkt in Noord Deurningen moet deuren sluiten

NOORD DEURNINGEN - Supermarkt Berning aan de Johanninksweg in Noord Deurningen moet op last van de Veiligheidsregio vanaf donderdag de deuren sluiten in verband met herhaalde overtredingen van de coronaregels voor winkels. Voor zover bekend is dit de eerste winkel in Nederland die dit overkomt.

Volgens woordvoerder Ton Kamp van de Veiligheidsregio Twente heeft de supermarkt stelselmatig de regels voor met name de 1,5 meter afstand overtreden. ,,We hebben heel wat gesprekken met de eigenaar gevoerd, waarschuwingen geuit en zelfs een boete opgelegd, maar uit recente controles is gebleken dat hij nog steeds niet voldoet aan de regels. Vandaar het besluit om de winkel vanaf donderdag verplicht te laten sluiten."

Niet kies
Het formele besluit krijgt de eigenaar pas woensdag in de bus. Kamp wil daarom nog niet vooruitlopen op de reden van de sluiting. ,,Dat is niet kies. Het enige dat ik er over wil melden is dat anderhalve meter in die supermarkt klaarblijkelijk minder is dan in de rest van Nederland."

Volstrekt oneens
Eigenaar Raymond Berning van de supermarkt is het volstrekt oneens met de sluiting. ,,Ik moet de formele brief afwachten, maar ik weet nu al zeker dat ik juridische stappen ga ondernemen. Daarvoor heb ik ook een advocaat in de arm genomen."

De mededeling dat hij vanaf donderdag zijn drukke zaak moet sluiten, kwam als een donderslag bij heldere hemel, zegt hij. ,,Ik ben in de begin tijd van corona gewaarschuwd en heb zelfs een boete van 50.000 euro gehad, omdat ik niet voldeed aan de regels. Ik had echter in het begin van de coronatijd 90 procent minder klanten in de winkel, omdat Duitsers allemaal wegbleven. Het was hartstikke rustig in de winkel, vandaar dat ik niet direct maatregelen heb genomen."

Ten einde raad
Na de waarschuwingen en de boete heeft hij wel maatregelen genomen, zegt Berning. ,,Ik dacht dat alles volgens de regels was tot ik afgelopen zaterdag bezoek kreeg van een Buitengewone Opsporingsambtenaar die meldde dat ik nog steeds niet voldeed aan de eisen voor de 1,5 meterregel. Gisteren heb ik daarover een gesprek gehad met de Veiligheidsregio en volgde de mededeling van de sluiting. Voor mij totaal onverwacht, ik ben ten einde raad."

Berning heeft het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten. ,,Wat voor mijn supermarkt geldt met afstand houden geldt voor alle andere supermarkten ook, lijkt me. Mijn klanten zullen nu naar andere supermarkten gaan, daar zal het dus ook drukker worden. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen."

Looppaden
Hij wijst rond in zijn winkel . ,,Ik heb looppaden gemaakt met n richting, overal stickers geplakt over de 1,5 meter afstand en belijning aangebracht, zodat mensen niet dicht bij elkaar gaan staan. Het enige wat ik inderdaad niet heb gedaan is zorgen voor en deurbeleid. Maar ik heb de Veiligheidsregio ook aangeboden daarvan werk te maken."

Het was tegen dovemansoren gericht, zegt Berning. ,,Ik heb tien mensen aan het werk, wat moeten die? En ik heb een grote hoeveelheid verse waren, die kan ik ook weggooien. Dit besluit is niets minder dan een ramp."

Hoe lang de supermarkt de deuren moet dicht houden, weet Berning niet. ,,Ik moet aantonen dat ik maatregelen neem, zodat de 1,5 meter wel gehandhaafd wordt. Maar hoe en waarom, zeg het maar. Ik weet het nu niet."

Supermarkt Berning ligt op enkele honderden meters van de grens met Duitsland. De winkel wordt vooral bezocht door Duitsers. Die kopen bij Berning producten in die in Duitsland veel duurder zijn dan in Nederland, zoals koffie.

https://www.tubantia.nl/d(...)n-sluiten~a02f6c1c4/
quote:
Supermarkt negeert coronabevel tot sluiting: ‘Dacht het niet’

Supermarkt Berning in het Twentse dorp Noord-Deurningen is van plan de coronastraf tot sluiting van de zaak te negeren. Dat zegt eigenaar Raymond Berning. Zijn ziel en zaligheid zit in de winkel en die laat hij zich niet afpakken. Donderdag moet de super dicht zijn.

Dinsdag werd bekend dat de supermarkt in het grensdorp de deuren moet sluiten op last van de Veiligheidsregio Twente. Berning zou bij herhaling de coronaregels aan zijn laars hebben gelapt.

Voor zover bekend is Berning de eerste supermarkt in Nederland die met een zo drastische maatregel wordt geconfronteerd. De ondernemer vertelde eerder al een boete van 50.000 euro te hebben gekregen. Volgens hem voldoet hij wel aan de regels.

Woensdagochtend zei Berning dat hij niet van plan is de zaak dicht te doen op donderdag. Hij kondigt bovendien een kort geding aan. „Ik ben 363 dagen in het jaar open, offer mijn gezinsleven op voor de zaak en dan zal een of andere pipo van de Veiligheidsregio bepalen dat mijn winkel dicht moet. Dacht het niet”, zegt Berning.

De Veiligheidsregio wil vooralsnog niet eerder dan donderdag 13.00 uur tijdens een reguliere persconferentie nader ingaan op de maatregelen. Volgens woordvoerder Ton Kamp is dit procedureel de beste weg. Woensdag krijgt Berning de brief van de Veiligheidsregio waarin staat dat hij dicht zal moeten. Volgens Kamp is het goed dat hij die rustig tot zich kan nemen en is het onverstandig als de Veiligheidsregio nu al de aanval van Berning pareert die de publiciteit heeft gezocht.
Niet reel

Op de vraag of dit betekent dat Berning op basis van de inhoud van de brief misschien vrijdag al weer open zou kunnen na het nemen van maatregelen, aarzelt de woordvoerder even. „Dat lijkt met niet realistisch”, zegt hij dan. „Daarvoor moeten twee partijen het met elkaar eens worden”.

Kamp wil slechts het volgende kwijt. Formeel is het zo dat niet de Veiligheidsregio de zaak sluit, maar dat Berning de opdracht heeft om dat zelf te doen. Berning is wel degelijk herhaaldelijk gewaarschuwd.
Weloverwogen

„De coronacrisis duurt al zestien of zeventien weken. Pas deze week is het besluit genomen tot deze maatregel. Het is echt een ingrijpend besluit en de Veiligheidsregio is zeker niet over n nacht ijs gegaan”.

Kamp zegt verder dat het enkel en alleen een coronamaatregel is. Eerder akkefietjes met opsporingsambtenaren in de gemeente Dinkelland zelf, spelen volgens hem geen rol. Berning denkt dat dit wel het geval is.

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-het-niet~a7323766/

[ Bericht 40% gewijzigd door Starhopper op 13-08-2020 11:01:50 ]
Water towers can fly! :D
pi_194533222
Hij is inmiddels dicht
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:19:57 #3
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533231
Hij heeft inmiddels een nieuw bedrijf geopend zegt ie, een pickup point :') Er staat in die plaats een flinke lading politie en ME.

Livestreamgenot!

facebook
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:20:28 #4
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533243
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hij is inmiddels dicht
Hij heeft nu een pickup point geopend :') Tis wachten tot de politie en ME ingrijpt :P
pi_194533275
Mensen die denken boven de regels en de wet te staan..
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:23:23 #6
319979 Fok-it
Verliefd op Maisie Williams
pi_194533288
Vooral lekker schijt hebben aan de regels. Mooi dat hij gesloten is. Karma

Simpele tukker :')
And I'd get lost in the nothingness inside of me
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 augustus 2020 @ 10:24:44 #7
284411 crew  heywoodu
heywoodu
pi_194533310
quote:
Woensdagochtend zei Berning dat hij niet van plan is de zaak dicht te doen op donderdag. Hij kondigt bovendien een kort geding aan. „Ik ben 363 dagen in het jaar open, offer mijn gezinsleven op voor de zaak en dan zal een of andere pipo van de Veiligheidsregio bepalen dat mijn winkel dicht moet. Dacht het niet”, zegt Berning.
Nee, domme oetlul, dat heeft niet een of andere pipo bepaald, dat heb je zelf willens en wetens over je winkeltje afgeroepen. Wat een sukkel.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:24:50 #8
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:23 schreef Fok-it het volgende:
Vooral lekker schijt hebben aan de regels. Mooi dat hij gesloten is. Karma

Simpele tukker :')
Hij is gewoon nog open hoor :P Check al die trays bier die over de lopende band gaan :')
pi_194533332
Absurd dat BOA's met een mbo-2 diploma zo worden losgelaten op de bevolking. Dit is niets anders dan tyrannie. Een voorbeeld stellen en deze man daarvoor opofferen, terwijl Schiphol rustig doordraait.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:26:17 #10
319979 Fok-it
pi_194533333
quote:
84s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:24 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij is gewoon nog open hoor :P Check al die trays bier die over de lopende band gaan :')
Dat pickup point zal ook niet lang open blijven hoor
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:26:36 #11
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nee, domme oetlul, dat heeft niet een of andere pipo bepaald, dat heb je zelf willens en wetens over je winkeltje afgeroepen. Wat een sukkel.
Als ik dit filmpje bekijk verbaasd het mij totaal niet :')

"corona bestaat niet".

Wat een volk daar in Twente :')
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:28:09 #12
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194533366
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:26 schreef Confetti het volgende:
Absurd dat BOA's met een mbo-2 diploma zo worden losgelaten op de bevolking. Dit is niets anders dan tyrannie. Een voorbeeld stellen en deze man daarvoor opofferen, terwijl Schiphol rustig doordraait.
En als we BOA's een mbo-3 diploma geven? :? _O- Is het dan anders dan tyrannie (sic)?
Overigens gaat een tirannie over de macht van n tiran. Is een tiran iemand die hoger of lager opgeleid is dan mbo-2? 8-)
Fine, fuck you then! - Getrouwd met Mohmi
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194533382
Los van het feit of deze eenvoudige ondernemer zich wel of niet aan de regels heeft gehouden, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er met twee maten wordt gemeten als ik bijvoorbeeld beelden van Outlet Roermond en de Efteling zie.
pi_194533389
Leuk! een kleine zelfstandige kapot maken.

Genieten ....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:34:39 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194533451
quote:
8s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Genieten ....
Doet ie natuurlijk ook wel een beetje zelf waarschijnlijk: " Berning zou bij herhaling de coronaregels aan zijn laars hebben gelapt."

Ik zou zeggen; hou je dan aan de regels?

Maar ik ken de details niet. Het is wel een treurig verhaal als je zo je zaak kwijt zou raken.
Fine, fuck you then! - Getrouwd met Mohmi
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:35:00 #16
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194533457
Ze delen verder geen details dus of het goed of fout zit weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat maximaal aantal klanten in de winkel baseren op vloeroppervlak gewoon complete onzin is en ook snel fout gaat.

Kan nog zoveel plek zijn, als je meerdere mensen tegelijk naar binnen laat komen ze al snel te dicht bij elkaar simpelweg door hoe een supermarkt is opgezet.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:36:09 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194533469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:28 schreef maan_man het volgende:
Los van het feit of deze eenvoudige ondernemer zich wel of niet aan de regels heeft gehouden, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er met twee maten wordt gemeten als ik bijvoorbeeld beelden van Outlet Roermond en de Efteling zie.
Dit dus. Een attractiepark of outlet met duizenden bezoekers: no problem. Een supermarkt in schubbekutteveen: BOETE SLUITING OPHEF
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:37:33 #18
385501 Starhopper
LIKE AL MIJN POSTS!
pi_194533489
Daar komt de politie!!
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 10:40:07 #19
492201 crew  Fugue
Weapon of massive consumption
pi_194533521
Lol wekenlang waarschuwingen negeren en als hij dan dicht moet gaan janken hoe oneerlijk het is :')
If you can't detect the sarcasm, you've misunderstood
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 10:40:36 #20
492201 crew  Fugue
Weapon of massive consumption
pi_194533525
Mooi trouwens die livestream _O_
If you can't detect the sarcasm, you've misunderstood
pi_194533538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hij is inmiddels dicht
Wat had hij nou eigenlijk precies verkeerd gedaan, want ik kan dat niet uit het verhaal halen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194533543
Ambtenaren en burgerhaat.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194533549
quote:
8s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Genieten ....
Nou mooi toch. Coronamaatregelen aangrijpen om de kleine ondernemer kapot te maken. Precies wat vader Rutte en het grootkapitaal willen.
  Moderator donderdag 13 augustus 2020 @ 10:45:13 #24
383969 crew  Erasmus
Vader des Rotterdams
pi_194533575
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:40 schreef Fugue het volgende:
Lol wekenlang waarschuwingen negeren en als hij dan dicht moet gaan janken hoe oneerlijk het is :')
Dit :')
Het leven is een lof der zotheid.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:45:23 #25
319979 Fok-it
pi_194533579
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:42 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nou mooi toch. Coronamaatregelen aangrijpen om de kleine ondernemer kapot te maken. Precies wat vader Rutte en het grootkapitaal willen.
Nee hoor. Alleen ondernemers die lak hebben aan regelgeving
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')