abonnement Unibet Coolblue
pi_194533163
Wat een drama voor die man. De BOA's en de politie zijn vijanden van het volk die werkelijk alles zullen doen wat het 'gezag' eist. Walgelijk.
pi_194533171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mondkapjes hebben wel degelijk een bewezen werking tegen de verspreiding. :W

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200612172200.htm

Het meest kromme zijn mensen die onwaarheden verspreiden waardoor anderen onzin als feit gaan aannemen.
Ik ga even mee in de redenering van het kabinet/RIVM en die zeggen van niet.

Maar ze laten dan wel mensen in een vliegtuig urenlang bij elkaar zitten.

Daar gaat het mij om.
pi_194533173
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daar ga ik niet over. Ik neem aan dat de mensen competent genoeg zijn om te registreren wat hij heeft overtreden.
Je hebt geen idee dus. Oke dan.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:18:04 #29
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194533201
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:14 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Daar ga ik niet over. Ik neem aan dat de mensen competent genoeg zijn om te registreren wat hij heeft overtreden.
Het zijn boa's.
pi_194533294
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:15 schreef Smack10 het volgende:


Ik ga even mee in de redenering van het kabinet/RIVM en die zeggen van niet.

Dat zeggen ze allang niet meer, en is ook bijvoorbeeld overduidelijk te zien in de 1 juni geactiveerde beleidsmaatregel van mondkapjes in het openbaar vervoer.
pi_194533346
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je hebt geen idee dus. Oke dan.
Ik ga er vanuit dat de zaken op orde zijn. De beste man heeft ook al eerder een boete gehad. Denk je nu echt dat er dan helemaal niks aan de hand is?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:18 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Het zijn boa's.
Hangt ook maar net af van de BOA die je tegenkomt of het een lul op poten of best een goeie vent is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194533347
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zeggen ze allang niet meer, en is ook bijvoorbeeld overduidelijk te zien in de 1 juni geactiveerde beleidsmaatregel van mondkapjes in het openbaar vervoer.
quote:
Niet-medische mondkapjes beschermen drager beperkt tegen besmetting
De literatuur is niet eenduidig over het effect van het dragen van niet-medische mondkapjes in openbare ruimten. Je kunt hier meer over lezen in het achtergronddocument ‘toepassing van niet-medische mondneusmaskers in openbare ruimten’. Wat we wel weten is dat niet-medische mondkapjes de drager zeer beperkt beschermen tegen besmetting. Dit hangt sterk af van de kwaliteit van de materialen. Het gebruik van verschillende materialen, zoals katoen en linnen, zorgt ervoor dat de pasvorm en de filterwerking niet goed zijn. De mate waarin het mondkapje aansluit op het gezicht en het draagcomfort hebben er ook invloed op. Professionele mondkapjes beschermen wel goed. Die sluiten heel goed over neus en mond en ze worden regelmatig gewisseld. Zelfgemaakte mondkapjes verschillen sterk van pasvorm, materiaal en algehele kwaliteit.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/mondkapjes

Medische mondkapjes beschermen juist wel, maar daar zijn er te weinig van.

Maar goed, ga hier verder niet over discussiëren.

Gaat mij om de onduidelijkheid van de maatregelen, waarom het ene wel en het andere niet..
pi_194533391
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:27 schreef Smack10 het volgende:

Medische mondkapjes beschermen juist wel, maar daar zijn er te weinig van.

Maar goed, ga hier verder niet over discussiëren.

Gaat mij om de onduidelijkheid van de maatregelen, waarom het ene wel en het andere niet..
alleen in NL tekorten, andere landen niet, het is een schande dat er na 6 mnd nog tekorten zijn.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:29:54 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194533395
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mondkapjes hebben wel degelijk een bewezen werking tegen de verspreiding. :W

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200612172200.htm

Het meest kromme zijn mensen die onwaarheden verspreiden waardoor anderen onzin als feit gaan aannemen.
Als je ze op de juiste plekken inzet wel ja.

Punt is juist dat waar de meeste besmettingen plaats vinden, mondkapjes toch niet gedragen worden.
pi_194533463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:11 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Welke regels heeft ie overtreden?
Gevalletje hearsay, maar het scheelt dat 'bij ons in de regio' iedereen altijd overal van op de hoogte is. :')

Naar het schijnt; Hij heeft de winkel 'illegaal uitgebreid'. Hij heeft een vergunning voor een winkeloppervlakte van slechts 150m2 en op basis van die winkeloppervlakte zijn er teveel mensen binnen. Hij zegt echter dat de winkel 450 M2 is, 300m2 is dus illegaal. Schijnt vanavond besproken te worden in de raadsvergadering in Dinkelland.
pi_194533470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:12 schreef Basp1 het volgende:
Mondkapjes hebben wel degelijk een bewezen werking tegen de verspreiding. :W

https://www.sciencedaily.com/releases/2020/06/200612172200.htm
Eén zwaluw maakt nog geen zomer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194533492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je ze op de juiste plekken inzet wel ja.

Punt is juist dat waar de meeste besmettingen plaats vinden, mondkapjes toch niet gedragen worden.
Punt is als je in het drukke ov en vliegtuigen geen mondkapjes zou verplichten we daar ook flink wat besmetting zouden gaan zien. Is dat nu zo moeilijk om zelf te bedenken.

En dat geneuzel dat slechte mondkapjes jou niet beschermen als je in je gezicht gehoest wordt klopt, maar dat er dan selectief door de "mondkapjes werken niet schreeuwers" vergeten wordt dat je met de mondkapje een ander niet in zijn gezicht kan hoesten. :')
pi_194533506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:35 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Gevalletje hear-say, maar het scheelt dat 'bij ons in de regio' iedereen altijd overal van op de hoogte is. :')

Naar het schijnt; Hij heeft de winkel 'illegaal uitgebreid'. Hij heeft een vergunning voor een winkeloppervlakte van slechts 150m2 en op basis van die winkeloppervlakte zijn er teveel mensen binnen. Hij zegt echter dat de winkel 450 M2 is, 300m2 is dus illegaal. Schijnt vanavond besproken te worden in de raadsvergadering in Dinkelland.
Interessant wel :).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:07 #39
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_194533529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eén zwaluw maakt nog geen zomer.
Edit: laat ook maar, same old shit every time
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:42:16 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194533544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Punt is als je in het drukke ov en vliegtuigen geen mondkapjes zou verplichten we daar ook flink wat besmetting zouden gaan zien. Is dat nu zo moeilijk om zelf te bedenken.

En dat geneuzel dat slechte mondkapjes jou niet beschermen als je in je gezicht gehoest wordt klopt, maar dat er dan selectief door de "mondkapjes werken niet schreeuwers" vergeten wordt dat je met de mondkapje een ander niet in zijn gezicht kan hoesten. :')
IK heb het toch ook niet over het ov en vliegtuigen?

Wel over jongerenfeestjes, Marokkaanse bruiloften en dat soort situaties.
pi_194533556
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Edit: laat ook maar, same old shit every time
Dat mensen één onderzoek gebruiken om te doen alsof iets zogenaamd aangetoond is? Dat klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194533567
Ik ga er vanuit dat er gegronde redenen zijn om die supermarkt te sluiten, getuige het feit dat hij ook al meerdere boetes heeft gehad etc.

Je kunt ook gewoon luisteren en minder klanten tegelijk in je winkel laten, als het zo'n trouwe schare klanten is wachten ze wel of komen ze op tijdstippen waarop het minder druk is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194533586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat mensen één onderzoek gebruiken om te doen alsof iets zogenaamd aangetoond is? Dat klopt.
Los daarvan vindt het merendeel van de besmetting plaats waar geen mondkapjes gedragen (zullen) worden.

Thuis....
Met als vermoedelijke besmettingsbron: werk (8.7%), andere familie (15.1%) of overig (13.8%).
pi_194533608
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:45 schreef F.Sinatra het volgende:
Los daarvan vindt het merendeel van de besmetting plaats waar geen mondkapjes gedragen (zullen) worden.

Er is natuurlijk ook een vrij fors deel waar de bron niet van herleid kon worden. Wellicht zijn die juist ontstaan op de plekken waar een mondkapje wel geholpen zou hebben. Dat weten we helaas niet.

Iedereen die zwart-wit zegt dat mondkapjes wel of niet werken hebben gewoon niet begrepen hoe dit soort complexe vraagstukken werken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194533645
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je ze op de juiste plekken inzet wel ja.

Punt is juist dat waar de meeste besmettingen plaats vinden, mondkapjes toch niet gedragen worden.
Dan nog voorkomt het wel besmettingen op plekken waar ze wel gedragen worden. Scheelt toch weer doden.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:52:53 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194533671
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan nog voorkomt het wel besmettingen op plekken waar ze wel gedragen worden. Scheelt toch weer doden.
Het beleid is nooit geweest om overal elke besmetting te voorkomen.
pi_194533726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het beleid is nooit geweest om overal elke besmetting te voorkomen.
Wel flatten de curve, waarin mondkapjes ook een rol kunnen spelen. Minder besmettingen betekent minder opnames.
pi_194533736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dan nog voorkomt het wel besmettingen op plekken waar ze wel gedragen worden. Scheelt toch weer doden.
Dat Noorse onderzoek waar ik over hoorde was niet bepaald hoopvol. Achterlijk veel mensen die een mondkapje moeten dragen om één besmetting te voorkomen.

Er kunnen op zoveel vlakken doden worden voorkomen (bijv 60 rijden op de snelweg), maar dat wordt ook niet gedaan.
Aan alle regels kleven nadelen dus het worden hele complexe afwegingen.
I'll give you something to do
pi_194533785
Mondkapjesplicht, verplicht een mondkapje bij je hebben, ten allen tijde, zodat die in een drukke situatie kan worden gebruikt.

Zo'n soort kromme verplichting verwacht ik nog wel een keer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_194533788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Ik ga er vanuit dat er gegronde redenen zijn om die supermarkt te sluiten, getuige het feit dat hij ook al meerdere boetes heeft gehad etc.

Je kunt ook gewoon luisteren en minder klanten tegelijk in je winkel laten, als het zo'n trouwe schare klanten is wachten ze wel of komen ze op tijdstippen waarop het minder druk is.
De overheid maakt genoeg verkeerde besluiten, daarvoor zijn bezwaar en beroep uitgevonden. Beetje gek om er blind vanuit te gaan dat de overheid wel gelijk zal hebben. Het doet mij eerder denken aan dat je iemand onder een vergrootglas legt, en als je die insteek hebt dan vind je altijd wel iets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')