abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 augustus 2020 @ 10:28:10 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194533369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:04 schreef nixxx het volgende:
Eindelijk de oppositie ook eens boos over “vluchtelingen”.
_O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194533413
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:36 schreef fruityloop het volgende:
Een D66 kamerlid gaf aan dat er door de corona maatregelen in de 2e kamer, er max 50 leden aanwezig mogen zijn in de kamer zelf, oftewel minder dan het quorum. Hoofdelijk te stemmen kan nog steeds wel, want er moeten 76 leden in het 2e kamer gebouw aanwezig zijn, dus niet specifiek in de kamer zelf, maar dan moet het eea worden voorbereid, wat zo snel niet kon. Dus tjsa, wat is hier de waarheid, en wat is een politiek/media-spelletje?
Maar tijdens het corona debat waren er dus wel meer dan 76 leden in de kamer?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194533965
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het komt mij juist wel bewust over: eigenlijk nee willen stemmen, maar dan de zwarte Piet toebedeeld krijgen. Dat willen ze niet in het licht van komende verkiezingen.
Nee als wegloper geschandpaald worden weegt op tegen gewoon even een ander moment aanvragen en dan nee stemmen. Dat hebben ze al 4x gedaan, het is niet alsof de 5e x nu nog zoveel schadelijker is. Op mij komt dit over als een samenloop van omstandigheden waarbij de oppositie haar kans schoon heeft gezien om voor de verkiezingen de huidige coalitie nog eens lekker te kakken te zetten door het als bewuste wegloopactie te framen.

Maar momenteel weten we eigenlijk niet zoveel, behalve dan de lezing van de oppositiepartijen. Ben benieuwd naar wat meer achtergrondinformatie over hoe dit nu werkelijk is gegaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2020 11:11:14 ]
pi_194534176
quote:
4s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar tijdens het corona debat waren er dus wel meer dan 76 leden in de kamer?
Volgens mij lopen er diverse leden, in een soort van schema/overleg, in en uit, om wel iedereen te kunnen laten spreken aan de microfoons etc, maar dat weet ik lang niet zeker. Het kan, en zal, zeker niet zo zijn dat ze 2/3e van de kamerleden even de toegang hebben ontzegt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_194534249
Dit dus;

Te laf’
PVV-voorman Wilders stelt dat hij CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma ’zag wegrennen omdat hij te laf is om te stemmen’. GroenLinks-voorman Jesse Klaver noemt de situatie ’ondemocratisch’ en ’oncollegiaal’. „Dat coalitieleden het gebouw ontvluchten vind ik ongehoord”, reageert Lodewijk Asscher van de PvdA. „Dit getuigt niet van respect dat een coalitie moet hebben richting de oppositie.”

Gooi jezelf weg als je niet wil stemmen !

Rot dan ook op en weiger het wachtgeld!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_194534261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Paar weken terug op de BBQ geweest met een verpleegkundige van de IC, maar die was nog gewoon normaal hoor.
Die had gewoon een pik van 20 cm?
pi_194534279
quote:
10s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Een sigaar uit eigen doos!EINZ! :')
Ze krijgen wel meer dan alleen dat:

https://www.distrifood.nl(...)105882463.1597310854
pi_194534306
quote:
13s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:26 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Dit dus;

Te laf’
PVV-voorman Wilders stelt dat hij CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma ’zag wegrennen omdat hij te laf is om te stemmen’. GroenLinks-voorman Jesse Klaver noemt de situatie ’ondemocratisch’ en ’oncollegiaal’. „Dat coalitieleden het gebouw ontvluchten vind ik ongehoord”, reageert Lodewijk Asscher van de PvdA. „Dit getuigt niet van respect dat een coalitie moet hebben richting de oppositie.”

Gooi jezelf weg als je niet wil stemmen !

Rot dan ook op en weiger het wachtgeld!
Misschien moest hij wel heel nodig schijten. Weet Wilders veel.
pi_194534354
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze krijgen wel meer dan alleen dat:

https://www.distrifood.nl(...)105882463.1597310854
Kijk, dat lijkt er meer op.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 11:54:04 #40
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_194534725
quote:
4s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 10:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar tijdens het corona debat waren er dus wel meer dan 76 leden in de kamer?
Wel in het Kamergebouw. Anders mag er niet vergaderd worden. In de plenaire zaal niet. Dat past niet ivm 1,5 meter afstand houden.
pi_194534962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die had gewoon een pik van 20 cm?
Ik dacht dat 10 normaal was?
pi_194535696
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Die tekst van “kijk kijk dit hadden we afgesproken” lag wel heel snel klaar en ready to tweet.
Afgesproken werk dus.
Kamervoorzitter Arib was ook totaal verbaasd en had het over 'dit tafereel'. Mooi dat Omtzigt bleef zitten.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 13:17:03 #43
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_194535872
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze krijgen wel meer dan alleen dat:

https://www.distrifood.nl(...)105882463.1597310854
Hebben vakkenvullers een vast contract?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 13:19:53 #44
408813 crew  trein2000
pi_194535901
quote:
84s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:21 schreef Nikonlover het volgende:
Wisten ze wel dat er gestemd moest worden? Ik kan mij zo voorstellen dat als ze je terugroepen van vakantie en met dit mooie weer binnen moet vergaderen, dat je dan zsm naar huis wilt als het klaar is. Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit bewust gedaan hebben.
Ja. Was van tevoren aangekondigd: https://www.telegraaf.nl/(...)ng-niet-te-verliezen

Bovendien kan de vergadering niet geopend worden als er geen 76 kamerleden zijn. Dus ‘s middags waren ze er sowieso.

Dit is een bewussie. En daarmee schandalig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 augustus 2020 @ 13:21:41 #45
408813 crew  trein2000
pi_194535922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:36 schreef fruityloop het volgende:
Een D66 kamerlid gaf aan dat er door de corona maatregelen in de 2e kamer, er max 50 leden aanwezig mogen zijn in de kamer zelf, oftewel minder dan het quorum. Hoofdelijk te stemmen kan nog steeds wel, want er moeten 76 leden in het 2e kamer gebouw aanwezig zijn, dus niet specifiek in de kamer zelf, maar dan moet het eea worden voorbereid, wat zo snel niet kon. Dus tjsa, wat is hier de waarheid, en wat is een politiek/media-spelletje?
Dat kan makkelijk. Ze renden het gebouw uit! Dat heeft niks met procedures te maken. Dat is gewoon parlementariër onwaardig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194536206
Gewoon enorm slechte voorbereiding op het debat van de coalitie, waardoor dit had kunnen gebeuren.
pi_194536282
quote:
3s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 07:36 schreef aloa het volgende:
Schandalig :{
Dit. Niet alleen minachting van de oppositie, maar ook totale en complete minachting van alles en iedereen die in de zorg werkt.

Dan kan je leuk gaan klappen en op tv vertellen hoe trots je bent op al die mensen, maar als er dan gestemd moet worden en je knijpt er vlug tussenuit dan ben je waarlijk geen knip voor de neus waard.

Ik hoop dat een ieder dit voorval goed onthoudt en bij de volgende verkiezingen dit mee laat wegen in zijn, haar of het keuze.

Man man man, wat kansloos :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194536343
Dit is toch gewoon landverraad en een aanval op de democratie? Soms neig ik echt naar landen waar dit soort 'volksvertegenwoordigers' echt op het matje worden geroepen. Het zijn marionetten van de regering en een stel corrupte, omgekochte nepparlementariers.
pi_194536355
quote:
15s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit. Niet alleen minachting van de oppositie, maar ook totale en complete minachting van alles en iedereen die in de zorg werkt.

Dan kan je leuk gaan klappen en op tv vertellen hoe trots je bent op al die mensen, maar als er dan gestemd moet worden en je knijpt er vlug tussenuit dan ben je waarlijk geen knip voor de neus waard.

Ik hoop dat een ieder dit voorval goed onthoudt en bij de volgende verkiezingen dit mee laat wegen in zijn, haar of het keuze.

Man man man, wat kansloos :r
Nee man, volgende keer stemmen we allemaal weer op dezelfde partijen en gaan we daarna weer klagen. :')
pi_194536722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik dacht dat 10 normaal was?
Voor een verpleegkundige? Geen idee eigenlijk.
pi_194536733
quote:
15s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:17 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Hebben vakkenvullers een vast contract?
Hoe moet ik dat weten?
  donderdag 13 augustus 2020 @ 14:16:56 #52
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_194536750
De regering bepaalt niet hoeveel zorgverleners verdienen, dat wordt bepaald door de CAO, een overeenkomst tussen werknemers en werkgevers. Het geld om salarissen mee te betalen krijgen zorginstellingen van de zorgverzekeraars en dat geld komt weer van zorgpremies. Daarnaast geeft de overheid geld aan zorgverzekeraars als bijdrage voor de salarissen. De overheid draagt dus bij aan de de salarissen van zorgmedewerkers, maar bepaalt de hoogte niet.

De regering kan niet zeggen, 'we gaan de salarissen verhogen met 10%', zo werkt dat niet.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_194537158
De Telegraaf: 35 kamerleden verlieten het gebouw, 54 kamerleden zijn niet eens naar den Haag gekomen voor het coronadebat.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194537192
Premium: Deze Kamerleden vertrokken voor stemming.


Naming and Shaming! :D
pi_194537247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja. Was van tevoren aangekondigd: https://www.telegraaf.nl/(...)ng-niet-te-verliezen

Bovendien kan de vergadering niet geopend worden als er geen 76 kamerleden zijn. Dus ‘s middags waren ze er sowieso.

Dit is een bewussie. En daarmee schandalig.
Ik vind het terecht.

Waarom nu een hoofdelijke stemming over salarissen in de zorg? Over een voorstel dat al is weggestemd?

Dan lekker op tijd met de auto naar je gezin toe.
pi_194537289
quote:
15s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 13:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit. Niet alleen minachting van de oppositie, maar ook totale en complete minachting van alles en iedereen die in de zorg werkt.

Dan kan je leuk gaan klappen en op tv vertellen hoe trots je bent op al die mensen, maar als er dan gestemd moet worden en je knijpt er vlug tussenuit dan ben je waarlijk geen knip voor de neus waard.

Ik hoop dat een ieder dit voorval goed onthoudt en bij de volgende verkiezingen dit mee laat wegen in zijn, haar of het keuze.

Man man man, wat kansloos :r
Geert Wilders is ook wel eens weggelopen, maar toen was het 'grappig'.
pi_194537455
Precies, dus even kort: met hoofdelijk stemmen gaat de stemmen dus echt per poppetje, en niet per partij. Dus dan is het zaak om iedereen naar Den Haag te laten reizen om mee te stemmen. En omdat die coalitie al zo krap zit in de zetels, zou betekenen dat iedereen echt aanwezig in Den Haag moet zijn. Normaliter geen issue, maar tijdens het onderbreken van een reces vaak problematischer, gister was 2/3 van de Kamer aanwezig, dus 1/3 miste al.

Ja, moet nou echt de hele Kamer terugkomen omdat er per se hoofdelijk gestemd moet worden? Ja, ik vind van niet, maar goed, Geert Wilders is natuurlijk heer en meester om politieke munten te slaan uit dit soort situaties.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 15:18:52 #59
3542 Gia
User under construction
pi_194537560
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:16 schreef monkyyy het volgende:
De regering bepaalt niet hoeveel zorgverleners verdienen, dat wordt bepaald door de CAO, een overeenkomst tussen werknemers en werkgevers. Het geld om salarissen mee te betalen krijgen zorginstellingen van de zorgverzekeraars en dat geld komt weer van zorgpremies. Daarnaast geeft de overheid geld aan zorgverzekeraars als bijdrage voor de salarissen. De overheid draagt dus bij aan de de salarissen van zorgmedewerkers, maar bepaalt de hoogte niet.

De regering kan niet zeggen, 'we gaan de salarissen verhogen met 10%', zo werkt dat niet.
De CAO gaat over salaris per functie.

Hier gaat het over het opwaarderen van alle salarissen van zorgmedewerkers. En daar gaat inderdaad de regering over.

De uitvoering komt dan weer bij de werkgevers. Er moet dus meer staatsgeld naar de zorg.
pi_194537574
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')