abonnement Unibet Coolblue
pi_194529914
quote:
Een grote groep jongeren is vanavond aan het rellen in de Schilderswijk. De politie staat met man en macht klaar om in te grijpen in de buurt van de Parallelweg. Relschoppers hebben met stenen naar auto's en naar politieagenten gegooid. Enkele voertuigen liepen daardoor flinke schade op.



Volgens een woordvoerder van de politie gaat het om een grote groep jongeren die meerdere brandkranen heeft opengedraaid en met vuurwerk gooide. Later werd er ook agressief richting politieagenten gereageerd, die op de melding afkwamen. Als noodmaatregel is de Parallelweg afgesloten. ,,De Mobiele Eenheid staat op meerdere plekken paraat om in te grijpen.”

Rond kwart voor twaalf trok de Mobiele Eenheid zich volledig terug naar een nabijgelegen tankstation. De agenten gaan zich daar volledig omkleden en hebben om versterking gevraagd, zo meldt calamiteitensite Regio 15.

De politie kan nog niet duiden om hoeveel jongeren het gaat. Volgens Regio 15 bestaat de groep uit zo'n honderd tot honderdvijftig personen. Velen van hen zijn met een scooter naar het gebied in de Schilderswijk gereden. De drie fotografen van de site die op de melding afkwamen, zijn inmiddels op veilige afstand gaan staan.

Volgens één van de fotografen van het persbureau werden zijn collega's bekogeld met eieren en andere voorwerpen en ook verbaal geïntimideerd. ,,Ze wilden duidelijk niet dat er foto's werden gemaakt. Normaal komen we heel dichtbij bij dit soort incidenten, maar nu kiezen we ervoor om veilig afstand te houden. Naast dat wij werden bekogeld, werd er ook vuurwerk gegooid naar omstanders. We roepen onze volgers op Twitter op om het gebied vanavond vanwege de onveiligheid niet in te gaan.”

Het opendraaien van brandkranen gebeurt in de zomer vaker in Den Haag. Gisteravond werden er nog twee 17-jarigen opgepakt die een brandkraan hadden opengemaakt. Waterbedrijf Dunea doet aangifte tegen de twee tieners.
twitter


Manmanman...

Het is wat met die hitte...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194529929
Licht getint?
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:19:28 #3
186611 Haags
pi_194529945
quote:
Er worden stenen en voorwerpen richting de politie gegooid. Geparkeerde auto's hebben flinke schade opgelopen. Dunea heeft de brandkraan dichtgedraaid.

De Mobiele Eenheid (ME) heeft zich teruggetrokken. Alle politie en ME is vertrokken vanaf de omgeving
Zo kennen we ze weer, het is immers geen Duindorp of Malieveld maar het kalifaat. Dan geven ze al snel op
Zonder wrijving geen glans
pi_194529951
Het zou me echt jeuken of het Nederlanders of medelanders zijn, wat mij betreft grijpt de politie eens een keer hardhandig in (desnoods met scherp). Zou de boel tenminste eens een keer een beetje opruimen.

Maar waarom toch steeds weer dat laffe 'veilige op een afstand'? Flikker op man, deal met dat tuig.
pi_194529972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:20 schreef Saekerhett het volgende:
Het zou me echt jeuken of het Nederlanders of medelanders zijn, wat mij betreft grijpt de politie eens een keer hardhandig in (desnoods met scherp). Zou de boel tenminste eens een keer een beetje opruimen.

Maar waarom toch steeds weer dat laffe 'veilige op een afstand'? Flikker op man, deal met dat tuig.
Willen de agenten wel, mogen ze niet.

Tenzij het voetbalhooligans zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194529974
Wat is de reden? Zelden rellen gezien dat het ging om de verveling..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:24:23 #7
186611 Haags
pi_194529981
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:23 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is de reden? Zelden rellen gezien dat het ging om de verveling..
Is wel vaker daar. Paar jaar geleden nog iets van 4 of 5 avonden achter elkaar.
Zonder wrijving geen glans
pi_194529991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Is wel vaker daar. Paar jaar geleden nog iets van 4 of 5 avonden achter elkaar.
Dat was wegens mitch toch?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:26:32 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194529993
Iemand een livestream?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194529994
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:23 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is de reden? Zelden rellen gezien dat het ging om de verveling..
Omdat de popo afkwam op meldingen over open gedraaide brandkranen en vuurwerk.

Nee echt.

Zoals je in de OP kunt lezen was dat de reden voor escalatie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:26:56 #11
186611 Haags
pi_194529998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:26 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Dat was wegens mitch toch?
Dat was volgens mij weer een jaar later.
Zonder wrijving geen glans
pi_194530004
quote:
4s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Omdat de popo afkwam op meldingen over open gedraaide brandkranen en vuurwerk.

Nee echt.

Zoals je in de OP kunt lezen was dat de reden voor escalatie.
Ah dat ken ik wel ja.

Uitlokken wegens verveling.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:28:43 #13
186611 Haags
pi_194530012
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_194530015
quote:
Owh dat zijn er best veel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194530016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:28 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ah dat ken ik wel ja.

Uitlokken wegens verveling.
En wegens sensatie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194530017
In de FB groep MulticulturelenBijeen is een livestream, waar overigens met afschuw word gereageerd op de jonge heren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  User die overal opduikt 2022 donderdag 13 augustus 2020 @ 00:30:46 #17
186611 Haags
pi_194530018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Owh dat zijn er best veel.
Volgens mij hebben ze het koud
Zonder wrijving geen glans
pi_194530020
Die jongeren horen al lang in bed te liggen, waar zijn papa en mama?
pi_194530025
Bijzondere cultuur waarbij ouders kennelijk het niet interesseren wat hun kinderen allemaal uitspoken buiten om half 1 nachts.
pi_194530027
Afschieten
Ik zwaai naar dieren.
pi_194530028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bijzondere cultuur waarbij ouders kennelijk het niet interesseren wat hun kinderen allemaal uitspoken buiten om half 1 nachts.
Verbaas ik mij ook over. De onverschilligheid (of vinden ze het prima) van de ouders over hun kids.
pi_194530032
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 13 augustus 2020 @ 00:34:02 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194530043
Trek nu de lijn 50 jaar door wanneer de moslim (laten we er niet omheen draaien) populatie 10x groter is geworden en ipv 'honderd tot honderdvijftig personen' die voor overlast zorgen het een groep van 1000+ man is die zich spontaan organiseert om te gaan rellen. Daar kan je met de ME niet meer tegenop.

Rond die tijd zullen ze zich ook wel sterk genoeg voelen om concessies van de NLse overheid met geweld af te dwingen. (sharia wetgeving, steden met sharia politie, wetgeving die moslims bevoordeelt zoals in Maleisie)
pi_194530057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 00:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Trek nu de lijn 50 jaar door wanneer de moslim (laten we er niet omheen draaien) populatie 10x groter is geworden en ipv 'honderd tot honderdvijftig personen' die voor overlast zorgen het een groep van 1000+ man is die zich spontaan organiseert om te gaan rellen. Daar kan je met de ME niet meer tegenop.

Rond die tijd zullen ze zich ook wel sterk genoeg voelen om concessies van de NLse overheid met geweld af te dwingen. (sharia wetgeving, steden met sharia politie, wetgeving die moslims bevoordeelt zoals in Maleisie)
Meeste keuren dit af.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194530059
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')