Gefeliciteerd, en fijn dat alles zo goed gaat!quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 09:21 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het gaat super
Fantastisch ventje en een fantastische vrouw
Nee hoor. Het is een derde baby, en aangezien hij tot nu toe elke dag nog anders ligt is er maar 1 conclusie en dat is "hij heeft nog plek zat om te draaien". Ik heb natuurlijk ook een a terme buik met 8 liter vruchtwater dus dat kind ligt gewoon salto's te oefenenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:11 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand ervaring met moxa therapie? En @:SQ , moet jij ook al naar de gynaecoloog om te praten over een versie?
Dat is toch niet weinig klachtenquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:11 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd @:wolfrolf ! Leuke naam ook
En succes vandaag Sun!
Ik vind t wel heel spannend of alles goed zit, heb weinig klachten (ik geef niet over enzo) en tegelijk weet ik dat t hetzelfde is als vorige keer (en dat t wél zwsch kwaaltjes zijn)
Zere tepels, licht in mn hoofd, moe, geen eetlust/misselijk/continu honger afwisselend
Met hoeveel weken krijg je nu eerste echo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:16 schreef kwakz0r het volgende:
I know! Ben ook minder paniekerig dan bij Melle, toen ik een extra pretecho liet maken bij deze termijn.
De hele hormonale rollercoaster zou ook al bevestiging moeten zijn lol
Volgens mijn eigen berekening 10+3quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:17 schreef SQ het volgende:
[..]
Met hoeveel weken krijg je nu eerste echo?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is een derde baby, en aangezien hij tot nu toe elke dag nog anders ligt is er maar 1 conclusie en dat is "hij heeft nog plek zat om te draaien". Ik heb natuurlijk ook een a terme buik met 8 liter vruchtwater dus dat kind ligt gewoon salto's te oefenen
Derde baby's dalen ook meestal pas tijdens de bevalling inbij een eerste grijpen ze wat sneller in.
En een stuitbevalling, is dat een optie voor je?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:23 schreef Seven. het volgende:
[..]fijn dat ze bij jou nog niet ingrijpen.
Ikzelf zie het eigenlijk niet zitten om met week 36 al een medische indicatie mee te krijgen omdat hij nog niet gedraaid is. Ik zie een versie met week 36 eigenlijk ook niet zitten. Hij heeft daarna nog 4-6 hele weken de tijd maar het sluit schijnbaar direct de deur voor een thuisbevalling.
Als hij met week 40 nog niet gedraaid is, dan vind ik het alweer een heel ander verhaal en dan wil ik best een ks overwegen.
Vriendin van me is met 37 weken ook gaan draaien, dat heeft de bevalling (met spoed ks) in gang gezet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
En een stuitbevalling, is dat een optie voor je?
Ik wist trouwens niet dat een baby die bij 36 weken nog in stuit ligt automatisch een medische indicatie is, dat is gek zeg. Ik kan nog wel wat verhalen noemen van baby's die last minute nog draaien.
De vrouw van mijn collega had trouwens met 35+nogwat een versiepoging en die lag 3 uur later in de OK voor een spoedkeizersnede. Uiterst zeldzaam maar het zorgt wel dat ik er weinig warm voor zou lopen.
Ontlurk: ja ik. Heeft niks uitgehaald en ik vond het wel gedoe.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:11 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand ervaring met moxa therapie? En @:SQ , moet jij ook al naar de gynaecoloog om te praten over een versie?
Thanks (hoezo gedoe?)quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:38 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ontlurk: ja ik. Heeft niks uitgehaald en ik vond het wel gedoe.
Ondanks onze negatieve testen wel ja. In Duitsland vervalt de quarantaine bij een negatieve test, hier niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 08:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welkom terug! Moet je nu in quarantaine?
Hopelijk vliegt de tijd voorbijquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ondanks onze negatieve testen wel ja. In Duitsland vervalt de quarantaine bij een negatieve test, hier niet.
Dankjewelquote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:32 schreef MorganLeFay het volgende:
@:Seven : dat je met 36 weken naar het zkh moet, is logisch. Ze informeren je dan wat er allemaal kan gebeuren en of je een versie of geplande ks wil. En in het laatste geval verzamelen ze dan ook de nodige info over je (voor anesthesie). Tegen de tijd dat de geplande ks daar is, kijken ze nog wel even of de baby niet stiekem is gedraaid.
Het is niet dat je meteen 100% overgedragen wordt aan het zkh.
Ik heb een versie destijds afgewezen. Zou ook een moeilijk verhaal worden, want baby was met 36 weken in V-vorm gaan liggen: haar voetjes tegen haar gezicht. Zo kwam ze er ook uit en het duurde een paar uur voor haar beentjes omlaag konden![]()
(Het betekende uiteindelijk ook milde heupdysplasie, wat na 3 mnd spreidbroekje opgelost was)
Ik dacht dat de kans klein was dat het kind na 36 weken nog zelf ging draaien vandaar dat ze deze termijn aanhouden. Voor de baby is de houding met het hoofd omlaag beter (bijv voor de heupen, zie reactie hierboven). Daarnaast zal het kind bij stuit via ks of vaginale stuitbevalling worden geboren en die laatste doen ze niet in alle ziekenhuizen. Hopelijk draait je baby zelf nog en is de versie niet nodig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 11:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dankjewel. Doet me goed om dit te lezen. In mijn geval is het met 35 weken naar zkh voor een consult en echo en met 36 weken zouden ze dan een versie doen. Wie weet komen ze met hele overtuigende argumenten voor een versie, en kan ik er dan alsnog wel achter staan.
Een paar dagen lang 3x per dag die sticks naast je tenen houden. Dat wordt gloeiend heet dus je moet super voorzichtig zijn. Steeds 10 seconden ofzo en dan weer de andere kant. Je hele huis stinkt ernaar.quote:
Dat laatste dacht ik ook na mijn versiepoging, zeker omdat ik vrij weinig vruchtwater had en spontaan draaien echt lastig zou worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 13:00 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb twee keer een versie laten doen, helaas zonder resultaat. Echter ik ken heel veel mensen in mijn omgeving waarbij het wel gelukt is, dus mocht ik ooit in een dergelijke situatie koen zou ik het zo weer doen
(Hier ook een baby die de eerste periode graag haar pootjes omhoog stak)
En dit was mijn reden om niet aan moksa te doen ( https://www.kwakzalverij.(...)delijk-proefschrift/ ). Spinning babies oefeningen een paar dagen volgehouden, maar als twee verloskundige met hun spierkracht haar niet gedraaid kregen, dan leek me een yoga-oefening ook niet heel zinvol.
Hier lag baby 1 bij 35.6 nog in stuit. Toen we gingen inleiden bij 36.3 was hij alsnog gedraaid.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
En een stuitbevalling, is dat een optie voor je?
Ik wist trouwens niet dat een baby die bij 36 weken nog in stuit ligt automatisch een medische indicatie is, dat is gek zeg. Ik kan nog wel wat verhalen noemen van baby's die last minute nog draaien.
De vrouw van mijn collega had trouwens met 35+nogwat een versiepoging en die lag 3 uur later in de OK voor een spoedkeizersnede. Uiterst zeldzaam maar het zorgt wel dat ik er weinig warm voor zou lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |