abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7991050
Ik zal het met een voorbeeld vragen:

Ik heb een broer die bij de minste geringste discussie die ik met hem probeer te voeren, wat het onderwerp ook is agressief gaat worden. Mij daarbij geweldadig bedreigen.

Hij weet daarbij hij niet al te ver kan gaan, omdat ik hem qua kracht en snelheid toch wel kan evenaren. Aangezien ik (volgens mij) totaal niet agressief ben, in ieder geval niet op een bedreigende manier. Ik ben wel nog heel speels maar dat is totaal iets anders.

Als ik bijvoorbeeld uitleg hoe iets in elkaar zit of hoe iets werkt, of wijs op een feit dan gaat hij direct in de fysieke aanval.

Even ter gegeven ik ben 18 hij is 20 beide mannelijk

Hoe gaan jullie om te met mensen die zich op deze manier uiten?

pi_7991157
Misschien rare vraag, maar is hij misschien aan de drugs
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_7991190
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:05 schreef MasterDisaster het volgende:
Wij hebben de gewoonte in mijn familie daar helemaal niet aan te doen

Zelf drink ik niet doe geen drugs niets
en hij af en toe een biertje op onregelmatige basis

Misschien moeten wij er nog achter komen

zondag 19 januari 2003 @ 19:08:03 #4
18679 syndr0me
Breaking FFL!
pi_7991199
quote:
Das meestal de eerste vraag jah..
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_7991234
Hij heeft blijkbaar moeite om met frustraties om te gaan,
dat zal wel ergens door komen, maar daar heb je niet veel aan.
Je zou kunnen proberen zijn agressieve gedrag te negeren, bijv gewoon de kamer uit lopen als hij zo gaat doen.

Heb je er trouwens überhaupt wel eens met hem over gepraat?

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7991262
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:09 schreef shmoopy het volgende:
Hij heeft blijkbaar moeite om met frustraties om te gaan,
dat zal wel ergens door komen, maar daar heb je niet veel aan.
Je zou kunnen proberen zijn agressieve gedrag te negeren, bijv gewoon de kamer uit lopen als hij zo gaat doen.

Heb je er trouwens überhaupt wel eens met hem over gepraat?

Weglopen is een teken van arrogantie voor hem en maakt de situatie erger.

Praten levert dus juist die situaties op
ik heb het geprobeerd

zondag 19 januari 2003 @ 19:14:26 #7
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_7991332
Beetje rare vraag, maar is het bij jullie in de familie zo dat jij als 'slim' en hij als 'dom' wordt gezien? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat hij zich verneukt voelt als jij hem iets uit gaat leggen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_7991352
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:14 schreef Oosthoek het volgende:
Beetje rare vraag, maar is het bij jullie in de familie zo dat jij als 'slim' en hij als 'dom' wordt gezien? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat hij zich verneukt voelt als jij hem iets uit gaat leggen.
Vind ik eigenlijk een heel goeie vraag.
Hij is duidelijk ergens goed gefrustreerd over en kan het niet hebben als zijn jongere broertje iets beter weet.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7991413
Wat een klote situatie zeg.

Als ik in jou schoenen stond zou ik er met hem over praten en zeggen dat je dat gedrag totaal niet leuk vind en moeite hebt om het te tolereren. En dan ook meteen vragen waarom hij zo doet.

Succes ermee.

pi_7992082
quote:
Op zondag 19 januari 2003 19:14 schreef Oosthoek het volgende:
Inderdaad een goede vraag
En inderdaad dat denkt hij, hij heeft cios gedaan en doet nu HBO outdoor management ik havo en nu HBO

Ik werd daarom denk ik wel als de slimmere bestempelt, wat zijn voordelen kan hebben en ook zijn nadelen, maar ik ben gewoon mezelf ik zie mezelf niet slimmer of dommer dan iemand. Mijn interresses liggen op andere plaatsen dus ook mijn kennis

pi_7993680
De botsingen blijven zich ook maar ophopen en volgen elkaar naarmate de jaren verstrijken ook steeds sneller op. Gelukkig ben ik tegenwoordig ook niet veel meer thuis
eigenlijk alleen om te slapen...
misschien is dat het gevolg wel of juist de oorzaak

Ik ben het in ieder geval helemaal kwijt

pi_7993953
Elke keer als zo'n situatie op het punt staat om zich voor te doen moet je gewoon keihard tegen hem zeggen: "Wat wil je nou wat ik zeg? Als ik A zeg word je boos, als ik B zeg word je boos, als ik helemaal niets zeg word je ook boos. Dit is een no-win situatie en je zoekt gewoon ruzie. Ik heb hier geen zin in."

Ik herken wat jij beschrijft namelijk wel. Mensen die dan steeds bozer worden, hoe je ook reageert. Nou, dan ligt het echt niet aan jou dat die ander jou totaal geen ruimte of kans geeft.

Ars longa, vita brevis
  maandag 20 januari 2003 @ 00:39:56 #13
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_7998641
Weet je broer ook dat jij van mening bent dat hij zich agressief gedraagt in discussies? Heb je hem er al eens op gewezen, juist op het moment dat hij volgens jou te ver ging? Ziet hij het ook als een probleem?
pi_7998665
-edit-doe even normaal

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 20-01-2003 00:42]

Doh!
  maandag 20 januari 2003 @ 00:53:58 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7998809
Mijn broer reageert ook overal zo agressief op. Elke keer wil je ergens over praten en dan meteen een agressieve reactie terug.
Of als je ruzie hebt met hem, dan wil hij meteen agressief uit de hoek komen of begint hij te slaan ofzo.

Maar ja sommige denken dat geweld wat op lost. Ik probeer hem geleidelijk duidelijk te maken dat het dus niks oplost en wie weet helpt het. Ik denk trouwens dat mijn broer ook een beetje agressief is geworden door zijn vrienden en met wie hij dus omgaat. Denk maar eens na, dat mijn ouders en ik links stemmen en hij LPF gaat stemmen. Dus dat is een heel verschil.

pi_7998876
de grote alwetende superbroer die met alles eerste en beter was (vriendinnetje auto...bedenk maar wat)
moet nu zijn positie aanpassen...hij staat niet langer boven je op intelectueel en andere gebieden, lullig voor hem maar voelt zich "bedreigd"

als jij hem dan bijv. dingen gaat uitleggen...zit je beetje aan die gitzwarte modder in em die men ego noemt en dat heb men liever niet

zie het zo...
hij probeert het "grote broer, kleine broer" scenario aan te houden ...dit doet ie tenslotte al een tijdje

dit uit eigen ervaring...waarin ik de grote broer ben

laat deze periode niet het contact verneuken voor de rest van jullie leven.

bij mij en mijn broertje kwam alles helemaal goed toen we niet meer in het ouderlijk huis woonde, terwijl we toch een kleine WOIII hebben uitgevochten op zijn tijd

familie is ALLES in deze wereld, wees der een beetje zuinig op, ook al heb je afentoe meer gelijk dan je broer

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_8000689
eerst vechten, en als je allebei niet meer kan het uitpraten? (het is maar een idee)
pi_8000751
quote:
Wat een bullshit... van drugs word je heel anders dan je denkt.
Lambo of Rekt
pi_8000780
quote:
Op maandag 20 januari 2003 08:50 schreef strekenboer het volgende:
eerst vechten, en als je allebei niet meer kan het uitpraten? (het is maar een idee)
Bril-jant idee! Werkelijk.

Zoals hierboven al gezegd; waarschijnlijk wil je broer gewoon duidelijk laten merken dat hij jouw 'grote broer' is. Erg vervelend dat hij daarbij zo agressief moet doen natuurlijk, ik zou er toch nog een keer met hem over proberen te praten. Maak vantevoren duidelijk dat je geen zin hebt in wéér zo'n ruzie.
Als hij daarop niet reageert, of juist weer agressief, dan denk ik dat er niet zo heel veel aan te doen valt... Misschien kunnen jullie later wel beter met elkaar omgaan, als een van de twee uit huis is gegaan. Dan is de afstand wat groter en heeft hij misschien niet meer zo de behoefte om de baas over je te spelen.

pi_8000873
als hij altijd als die op z'n gedrag wordt aangesproken (hoe vriendelijk, diplomatisch dan ook) agressief wordt is het misschien toch een oplossing hoor
pi_8000950
Gewoon een keer hard matten... Hij probeert de baas te "blijven" over je.
Lambo of Rekt
pi_8001209
leg een landmijn onder zn bed
ja
pi_8001254
Kunnen de oneliners met aggressieve tegenreacties weer even in de kast? Net of dat wat oplost, bovendien gaat het hier wel om zijn broer.

Ik denk dat het belangrijk is om te achterhalen waarom je broer zo doet. Waarschijnlijk idd uit frustratie en onmacht. Als je door met hem te praten kunt proberen dat gevoel deels weg te nemen ben je al een eindje op weg.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8002458
quote:
Kunnen de oneliners met aggressieve tegenreacties weer even in de kast? Net of dat wat oplost, bovendien gaat het hier wel om zijn broer.
Ik denk dat het belangrijk is om te achterhalen waarom je broer zo doet. Waarschijnlijk idd uit frustratie en onmacht. Als je door met hem te praten kunt proberen dat gevoel deels weg te nemen ben je al een eindje op weg.
Maar in ieder geval zei die dus in z'n post (die jij dus niet hebt gelezen met je wijze geleuter ) dat deze situaties zich juist voordoen als hij er met hem over praat, kan je daarna wel leuk zeggen praat erover, maar ja
Vandaar de 'oneliners met aggressieve tegenreacties'
pi_8002608
quote:
Op maandag 20 januari 2003 11:09 schreef strekenboer het volgende:

[..]

Maar in ieder geval zei die dus in z'n post (die jij dus niet hebt gelezen met je wijze geleuter ) dat deze situaties zich juist voordoen als hij er met hem over praat, kan je daarna wel leuk zeggen praat erover, maar ja
Vandaar de 'oneliners met aggressieve tegenreacties'

Die heb ik wel gelezen hoor. Maar als je terug gaat meppen ben je precies zo erg, plus dat de kans bestaat dat de situatie escaleert. Als je iemand anders benadert is er de kans dat ie anders reageert. En als het niet alleen met hem kan, dan misschien met het hele gezin, zodat hij niet zomaar kan gaan meppen. Misschien moet de topicstarter zowiezo er eens over praten met zijn ouders.

Wat ik bedoel is zomaar terug gaan meppen, zeker bij iemand die al aggressief en gefrustreerd is, lost nooit iets op. Dus dan zal je toch moeten praten.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')