Niet dat ik me kan herinneren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Werd er nu ook niet iets gezegd over dat het ook aantoonbaar een andere variant van het virus was die ook mildere klachten veroorzaakt?
Het zou kunnen zijn dat men het ziekte beter onderscheidt, oftewel triage.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Toch komen er relatief minder mensen in het ziekenhuis terecht.
Ja, maar geld. En 'in lijn met het Bouwbesluit van 25 jaar terug'.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn een hoop gebouwen waar ventilatie echt niet deugt. Zoals bij mijn werk. Dat is echt een enorme ramp, maar daar investeren doen ze niet want er komt toch een nieuw gebouw. Hoort gewoon bij goed werkgeverschap dat je zorgt voor deugdelijke werkomgeving en daar hoort ventilatie ook bij.
Wat is daar dan nu weer het probleem van? Hou op, schei uit hoor!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Slaan we niet een beetje door als we complete gebouwen gaan aanpassen qua ventilatie e.d. hou op schei uit hoor
Van Dissel zet recht: 'Er gaat geen mildere variant van het virus rond' - https://nos.nl/l/2343643#UPDATE-container-46884149quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Werd er nu ook niet iets gezegd over dat het ook aantoonbaar een andere variant van het virus was die ook mildere klachten veroorzaakt?
Ja dat gebeurt ook niet, dat komr omdat er niet genoeg monteurs zijn om dit uit te voeren binnen een half jaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Slaan we niet een beetje door als we complete gebouwen gaan aanpassen qua ventilatie e.d. hou op schei uit hoor
Maar als je dan in dat raport van de RIVM kijkt zie je dat de hogere leeftijdsklassen op hetzelfde moment aan een opmars zijn begonnen:quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een leeftijdscategorie die nu besmet wordt, die minder snel in het ziekenhuis terecht komt.
Aldus Jaap.
Maar dan heb je toch ook geen weerstand nodig?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
1.5 meter afstand houden, ventilatie aanpassen, etc etc... zo verneuken we op de lange termijn onze eigen weerstand wel ja.
Ik denk inderdaad dat je dat vooral ook moet zien als een extra winst ten opzichte van reguliere infectieziekten als de ventilatie/luchtverversing wordt verbeterd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Gaat niet alleen om Corona natuurlijk, ziekteverzuim zal sowieso hoger liggen als de ventilatie niet deugt. En het hoeft niet de laatste pandemie te zijn.
Alles ligt nu veel meer onder een vergrootglas.
Lijkt mij niet gezond.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch ook geen weerstand nodig?
En dat baart hem ook zorgen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar als je dan in dat raport van de RIVM kijkt zie je dat de hogere leeftijdsklassen op hetzelfde moment aan een opmars zijn begonnen:
[ afbeelding ]
Pff ja, nou die "bikkels" had ik sws altijd een hekel aan. Kwam er zo'n figuur de lift in gelopen met een knalrode kop, waterige oogjes, hoestend en proestend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja idd, griepverzuim zal veel lager liggen dan.
Vooral zonder een hoop bikkels die alsnog komen werken.
Vergeet niet eerst je boterhammen af te vegen met Dettol.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
1.5 meter afstand houden, ventilatie aanpassen, etc etc... zo verneuken we op de lange termijn onze eigen weerstand wel ja.
Het zou kunnen dat de jongere generatie niet uit de buurt blijft van de kwetsbare groepen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar als je dan in dat raport van de RIVM kijkt zie je dat de hogere leeftijdsklassen op hetzelfde moment aan een opmars zijn begonnen:
[ afbeelding ]
Jongeren zijn niet verstoken van contact met ouderen. Waar ze ook komen zullen er altijd ouderen zijn. In winkels, in vliegtuigen, op luchthavens, in restaurants.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Omdat het voornamelijk jongeren zijn toch?
Precies, ik hoop en denk dat deze coronatoestand wel bij het gros de ogen heeft geopend.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff ja, nou die "bikkels" had ik sws altijd een hekel aan. Kwam er zo'n figuur de lift in gelopen met een knalrode kop, waterige oogjes, hoestend en proestend.
"jah, ik wilde mn collega's niet in de steek laten vandaag" ... dus kom je ze maar even allemaal infecteren! TOPPIE![]()
Niet alleen dat een (te) hoge hoeveelheid CO2 is ook aantoonbaar slecht voor leer en werkprestaties, je doet jezelf echt tekort door dat niet aan te pakken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat je dat vooral ook moet zien als een extra winst ten opzichte van reguliere infectieziekten als de ventilatie/luchtverversing wordt verbeterd.
Ach, onze weerstand schijnt al decennialang achteruit te lopen. Iets als hooikoorts schijnt daar een direct gevolg van te zijn geloof ik. Toch worden we ouder. Omdat de weerstand ook minder nodig is.quote:
Hiddema jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |