abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:14:46 #226
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194505239
En, als er straks 10, 30 of 35 verschillende anti-corona spuitjes te halen zijn, mogen we dan kiezen van wie we 'm hebben willen, wie geeft de hoogste garantie, en wie geeft "Your money or your life back" garantie als het middel erger blijkt dan de kwaal..
Zoveel vragen..intussen is het lekker gokken op de beurzen

https://www.iex.nl/column(...)19.1597150683#505484
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:14:49 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194505241
Er zijn een hoop gebouwen waar ventilatie echt niet deugt. Zoals bij mijn werk. Dat is echt een enorme ramp, maar daar investeren doen ze niet want er komt toch een nieuw gebouw. Hoort gewoon bij goed werkgeverschap dat je zorgt voor deugdelijke werkomgeving en daar hoort ventilatie ook bij.
pi_194505242
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Werd er nu ook niet iets gezegd over dat het ook aantoonbaar een andere variant van het virus was die ook mildere klachten veroorzaakt?
Niet dat ik me kan herinneren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:15:09 #229
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194505257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Toch komen er relatief minder mensen in het ziekenhuis terecht.
Het zou kunnen zijn dat men het ziekte beter onderscheidt, oftewel triage.
Ander mogelijkheid die ik zie is dat de kwetsbaren ook door het simpele eigen gedrag, en gedragsveranderingen minder snel besmet zullen worden; en/of de zeer fragielen ons al eerder zijn of waren opgenomen.

Beetje ook het voorbeeld dat er nu minder verkeersongevallen zijn wat niet aantoonbaar komt door de 100km/u maar door minder verkeer. Een addertje in mijn hoofd zegt ook dat de medische zorg cq het publiek in het begin mogelijk wat enthousiast reageerde en alles al heel snel als een enstige Covid19 zag waarvoor je naar het ziekenhuis moest.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194505259
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn een hoop gebouwen waar ventilatie echt niet deugt. Zoals bij mijn werk. Dat is echt een enorme ramp, maar daar investeren doen ze niet want er komt toch een nieuw gebouw. Hoort gewoon bij goed werkgeverschap dat je zorgt voor deugdelijke werkomgeving en daar hoort ventilatie ook bij.
Ja, maar geld. En 'in lijn met het Bouwbesluit van 25 jaar terug'.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194505262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Slaan we niet een beetje door als we complete gebouwen gaan aanpassen qua ventilatie e.d. hou op schei uit hoor :')
Wat is daar dan nu weer het probleem van? Hou op, schei uit hoor! :')
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:15:30 #232
236264 crew  capricia
pi_194505265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Werd er nu ook niet iets gezegd over dat het ook aantoonbaar een andere variant van het virus was die ook mildere klachten veroorzaakt?
Van Dissel zet recht: 'Er gaat geen mildere variant van het virus rond' - https://nos.nl/l/2343643#UPDATE-container-46884149

Omdat het jongeren zijn die besmet raken, geeft het mildere klachten. Bij die jongeren dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_194505266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Slaan we niet een beetje door als we complete gebouwen gaan aanpassen qua ventilatie e.d. hou op schei uit hoor :')
Ja dat gebeurt ook niet, dat komr omdat er niet genoeg monteurs zijn om dit uit te voeren binnen een half jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194505274
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is een leeftijdscategorie die nu besmet wordt, die minder snel in het ziekenhuis terecht komt.
Aldus Jaap.
Maar als je dan in dat raport van de RIVM kijkt zie je dat de hogere leeftijdsklassen op hetzelfde moment aan een opmars zijn begonnen:

pi_194505277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

1.5 meter afstand houden, ventilatie aanpassen, etc etc... zo verneuken we op de lange termijn onze eigen weerstand wel ja.
Maar dan heb je toch ook geen weerstand nodig? O-)
pi_194505281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Gaat niet alleen om Corona natuurlijk, ziekteverzuim zal sowieso hoger liggen als de ventilatie niet deugt. En het hoeft niet de laatste pandemie te zijn.
Alles ligt nu veel meer onder een vergrootglas.
Ik denk inderdaad dat je dat vooral ook moet zien als een extra winst ten opzichte van reguliere infectieziekten als de ventilatie/luchtverversing wordt verbeterd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_194505284
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar dan heb je toch ook geen weerstand nodig? O-)
Lijkt mij niet gezond.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:17:31 #238
236264 crew  capricia
pi_194505298
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Maar als je dan in dat raport van de RIVM kijkt zie je dat de hogere leeftijdsklassen op hetzelfde moment aan een opmars zijn begonnen:

[ afbeelding ]
En dat baart hem ook zorgen.
Alleen loopt het bij de categorie 20-29 veel harder op. En die besmetten dus ook anderen.
De oudere leeftijd loopt lang niet zo hard op. Kijk maar bij 60+ in jouw grafiek.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:17:32 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194505299
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja idd, griepverzuim zal veel lager liggen dan.
Vooral zonder een hoop bikkels die alsnog komen werken.
Pff ja, nou die "bikkels" had ik sws altijd een hekel aan. Kwam er zo'n figuur de lift in gelopen met een knalrode kop, waterige oogjes, hoestend en proestend.
"jah, ik wilde mn collega's niet in de steek laten vandaag" ... dus kom je ze maar even allemaal infecteren! TOPPIE ^O^ :')
pi_194505300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

1.5 meter afstand houden, ventilatie aanpassen, etc etc... zo verneuken we op de lange termijn onze eigen weerstand wel ja.
Vergeet niet eerst je boterhammen af te vegen met Dettol.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194505306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:15 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zou kunnen dat de jongere generatie niet uit de buurt blijft van de kwetsbare groepen...
pi_194505314
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Omdat het voornamelijk jongeren zijn toch?
Jongeren zijn niet verstoken van contact met ouderen. Waar ze ook komen zullen er altijd ouderen zijn. In winkels, in vliegtuigen, op luchthavens, in restaurants.

Ouderen zouden dan ook gewoon besmet moeten raken moeten en daarna elkaar besmetten.
Ouderen hangen ook met ouderen.

Ik zou graag een verklaring zien waarom het begin maart gelijk opging, 560.000 besmettingen 50/50 tussen jongeren en ouderen (voor er sprake was van maatregelen), en nu opeens niet.
pi_194505317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:17 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Pff ja, nou die "bikkels" had ik sws altijd een hekel aan. Kwam er zo'n figuur de lift in gelopen met een knalrode kop, waterige oogjes, hoestend en proestend.
"jah, ik wilde mn collega's niet in de steek laten vandaag" ... dus kom je ze maar even allemaal infecteren! TOPPIE ^O^ :')
Precies, ik hoop en denk dat deze coronatoestand wel bij het gros de ogen heeft geopend.
pi_194505321
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat je dat vooral ook moet zien als een extra winst ten opzichte van reguliere infectieziekten als de ventilatie/luchtverversing wordt verbeterd.
Niet alleen dat een (te) hoge hoeveelheid CO2 is ook aantoonbaar slecht voor leer en werkprestaties, je doet jezelf echt tekort door dat niet aan te pakken.
Onderzoek uit pre corona tijdperk.
https://www.ad.nl/gezond/(...)chadelijk~a3b6dfeaf/
blablablabla
pi_194505331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Lijkt mij niet gezond.
Ach, onze weerstand schijnt al decennialang achteruit te lopen. Iets als hooikoorts schijnt daar een direct gevolg van te zijn geloof ik. Toch worden we ouder. Omdat de weerstand ook minder nodig is.

Het lijkt me een rare redenatie om niet wat te doen aan infectieroutes, zodat we weerstand op kunnen bouwen tegen infecties die we opdoen, omdat we die infectieroutes niet aanpakken.
pi_194505344
Hiddema. :') (zonder _O_ ditmaal)
pi_194505387
twitter

Deze sneeuwvlokjes generatie :')
pi_194505389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Hiddema. :') (zonder _O_ ditmaal)
Hiddema ja :')

Was de vraag van Sazias toch beter: werven van nieuwe personeel voor BCO, HBO opleiding eisen en dan nog geen 11 euro bruto per uur willen geven :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 15:23:27 ]
pi_194505400
+779 erbij vandaag
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:23:46 #250
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_194505404
De beste manier om je weerstand te verhogen is om geen rotzooi in je lichaam te stoppen.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')