abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:05:49 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194495605
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:47 schreef Ferdii het volgende:

[..]

dit dus, horeca ondernemens zijn in dat opzicht parasieten. Wel profiteren van zijn concerten, maar niks bijdragen en janken als het tegen zit.
Dat vind ik ook weer wat zwaar. :)

Maar ik vraag me af bij iedereen hier die Rieu om deze uitspraak verkettert: als je bijvoorbeeld zelf ergens vaste klant bent (wat dat dan ook mag zijn), altijd netjes je rekeningen betaalt en daarbij ook nog eens nieuwe klanten aandraagt (omdat ze op jouw aanraden ook klant zijn geworden bij die zaak), dan is het toch wel leuk als je iets kleins wordt aangeboden als blijk van waardering?
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:18:31 #27
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_194495805
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad over de horeca op het Vrijthof.

Maar dan nog vind ik het stuitend arrogant en van weinig besef getuigen bij André Rieu.

Horeca mag dan weliswaar één keer per jaar mooi bijverdienen door de concerten van Rieu, maar Rieu is multi-multi miljonair, terwijl die horeca ondernemers vooral nu iedere stuiver moeten omdraaien om te overleven.
Lees het artikel eens. Gaat ook over feit dat Rieu een bedrijf met 500 medewerkersovereind moet houden die net als de horeca momenteel behoorlijk wat inkomsten mis loopt.

Hij klaagt zelf niet dat hij moet betalen maar als hij ermee wordt geconfronteerd verbaast hij zich er wel over.
De mensen zijn gek geworden
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:33:48 #28
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194496139
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:05 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat vind ik ook weer wat zwaar. :)

Maar ik vraag me af bij iedereen hier die Rieu om deze uitspraak verkettert: als je bijvoorbeeld zelf ergens vaste klant bent (wat dat dan ook mag zijn), altijd netjes je rekeningen betaalt en daarbij ook nog eens nieuwe klanten aandraagt (omdat ze op jouw aanraden ook klant zijn geworden bij die zaak), dan is het toch wel leuk als je iets kleins wordt aangeboden als blijk van waardering?
Harstikke leuk en fijn ja, maar als dat niet gebeurt accepteer ik dat ook en uit mijn ongenoegen niet in de media. Heb dat al zo vaak meegemaakt bij mijn sportvereniging, nieuwe leden aandragen, toernooien promoten bij leden van andere verenigingen, altijd hoog afronden van de rekening en daar zelden tot nooit wat terug van gezien. De ene ondernemer is daar wat zuiniger in dan de ander en dat is z’n goedrecht.
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:29 #29
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194496218
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad over de horeca op het Vrijthof.

Maar dan nog vind ik het stuitend arrogant en van weinig besef getuigen bij André Rieu.

Horeca mag dan weliswaar één keer per jaar mooi bijverdienen door de concerten van Rieu, maar Rieu is multi-multi miljonair, terwijl die horeca ondernemers vooral nu iedere stuiver moeten omdraaien om te overleven.
Hij is niet vanzelf multi-multi-miljonair geworden. Daar heeft hij hard voor gewerkt, risico's voor genomen.

Nogmaals: het is hem (mijns inziens) natuurlijk niet om het geld te doen, maar om de geste. Juist als het slecht gaat, lijkt het mij als horeca-ondernemer verstandig om mensen die ervoor zorgen dat je een aantal topdagen/topweken kunt draaien te koesteren door een piepklein gebaar te maken voor die enkele keer dat ze in je zaak een kopje koffie en een stukje vlaai bestellen.

Maar goed, iedereen heeft hier zo zijn eigen kijk op. :)
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:56:18 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194496649
Wat een galbak zeg. Een lesje nederigheid zou wel van pas komen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:57:02 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194496667
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:33 schreef tja77 het volgende:

[..]

Harstikke leuk en fijn ja, maar als dat niet gebeurt accepteer ik dat ook en uit mijn ongenoegen niet in de media. Heb dat al zo vaak meegemaakt bij mijn sportvereniging, nieuwe leden aandragen, toernooien promoten bij leden van andere verenigingen, altijd hoog afronden van de rekening en daar zelden tot nooit wat terug van gezien. De ene ondernemer is daar wat zuiniger in dan de ander en dat is z’n goedrecht.
Tja, ik denk niet dat jij vaak geïnterviewd wordt over je activiteiten bij de sportvereniging en dat die interviews in landelijke media verschijnen. Maar dat kan ik natuurijk mis hebben. :)

Een interview is vaak een gesprek waarin je met elkaar onderwerpen bespreekt, waarin dus ook iets als dit naar voren kan komen. Het is, voor zover ik kan inschatten, niet zo dat Rieu speciaal voor dit onderwerp de media heeft gezocht.

Overigens is een sportvereniging natuurlijk totaal iets anders dan een commercieel bedrijf. Een sportvereniging heeft vrijwel nooit een winstoogmerk, draait op vrijwilligers en heeft een volledig andere functie. Als lid van een vereniging ben jij geen klant, maar juist zelf onderdeel van die vereniging.

Het is ook het goed recht van die ondernemers, dat ontken ik niet. Ik vind het alleen niet erg chique of handig richting iemand die jaarlijks voor 100.000 extra bezoekers van de stad zorgt. Het is Rieu's goed recht om daar wat van te vinden.
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:01:22 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194496741
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:57 schreef Repentless het volgende:

Het is ook het goed recht van die ondernemers, dat ontken ik niet. Ik vind het alleen niet erg chique of handig richting iemand die jaarlijks voor 100.000 extra bezoekers van de stad zorgt. Het is Rieu's goed recht om daar wat van te vinden.
Tja uiteindelijk doet Rieu het gewoon voor zichzelf en niet uit filantropische motieven voor de Maastrichtse horeca. Dus moet die niet gaan janken als de horeca ook niet filantropisch naar hem is.
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:11:12 #33
342627 tja77
pi_194496914
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:57 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, ik denk niet dat jij vaak geïnterviewd wordt over je activiteiten bij de sportvereniging en dat die interviews in landelijke media verschijnen. Maar dat kan ik natuurijk mis hebben. :)

Een interview is vaak een gesprek waarin je met elkaar onderwerpen bespreekt, waarin dus ook iets als dit naar voren kan komen. Het is, voor zover ik kan inschatten, niet zo dat Rieu speciaal voor dit onderwerp de media heeft gezocht.

Overigens is een sportvereniging natuurlijk totaal iets anders dan een commercieel bedrijf. Een sportvereniging heeft vrijwel nooit een winstoogmerk, draait op vrijwilligers en heeft een volledig andere functie. Als lid van een vereniging ben jij geen klant, maar juist zelf onderdeel van die vereniging.

Mijn sportvereniging is privaat, het is de eigendom van een familie. Dus ja, die hebben er zeker baat bij wanneer ik voor hun inkomsten werf. Er werken geen vrijwilligers maar dus louter personeel dat salaris krijgt.
En ja ook ik ben klant als ik in de kantine drank consumeer, want je hoeft immers geen lid van de sportvereniging te zijn om daar drank te nuttigen. Er zijn ook GPS tochten die de kantine als start/eindpunt heeft en er lopen fietsroutes langs de kantine.

Dat ik niet vaak geïnterviewd zal worden is niet relevant. Ik geef alleen aan dat als dat wel het geval zou zijn, ik anders zou reageren dan meneer Rieu. Jij vindt het niet chique dat de horeca hem laat betalen voor z’n stuk vlaai en koffie (terwijl hij het makkelijk kan missen). Ik vind het niet chique dat hij z’n mening erover uit. Krijg je het dan is het mooi meegenomen, krijg je het niet, dan is het ook prima.
Ook het:
quote:
Schrijf dat gerust op hoor, die kunnen ze in hun zak steken
komt gepikeerd over. Typerende zure oude man uitingen als je het mij vraagt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:24:35 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194497178
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Mijn sportvereniging is privaat, het is de eigendom van een familie. Dus ja, die hebben er zeker baat bij wanneer ik voor hun inkomsten werf. Er werken geen vrijwilligers maar dus louter personeel dat salaris krijgt.
En ja ook ik ben klant als ik in de kantine drank consumeer, want je hoeft immers geen lid van de sportvereniging te zijn om daar drank te nuttigen. Er zijn ook GPS tochten die de kantine als start/eindpunt heeft en er lopen fietsroutes langs de kantine.

Dat ik niet vaak geïnterviewd zal worden is niet relevant. Ik geef alleen aan dat als dat wel het geval zou zijn, ik anders zou reageren dan meneer Rieu. Jij vindt het niet chique dat de horeca hem laat betalen voor z’n stuk vlaai en koffie (terwijl hij het makkelijk kan missen). Ik vind het niet chique dat hij z’n mening erover uit. Krijg je het dan is het mooi meegenomen, krijg je het niet, dan is het ook prima.
Ook het:
[..]

Een vereniging is eigendom van de leden. Dus de ledenvergadering is uiteindelijk de baas.
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:27:47 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194497226
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja uiteindelijk doet Rieu het gewoon voor zichzelf en niet uit filantropische motieven voor de Maastrichtse horeca. Dus moet die niet gaan janken als de horeca ook niet filantropisch naar hem is.
Niemand, inclusief hijzelf, beweert dat hij het voor de Maastrichtse horeca doet. Dit is geen handige instelling in de commerciële wereld, zo werkt het natuurlijk niet.

Doordat hij zijn nek uitsteekt en zo'n grote productie neerzet, zorgt hij voor 100.000 extra bezoekers aan de stad die er anders simpelweg niet zijn. Bezoekers die ervoor zorgen dat je restaurant/café flink wat avonden bomvol zit en je dus hogere omzetten oplevert.

Dan is het helemaal niet relevant dat hij dit niet voor de horeca doet, maar om er zelf aan te verdienen en het is geen argument dat je om die reden niks voor hem hoeft te doen. Die extra bezoekers komen vanwege Rieu naar Maastricht, zonder dat je daar als horeca iets voor hoeft te doen, maar wel flink de vruchten van kunt plukken. Andersom komen die bezoekers niet naar Maastricht en Rieu vanwege de horeca.
  maandag 10 augustus 2020 @ 23:34:03 #36
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_194497316
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:27 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Vandaag wat van Rieu geluisterd. Lijkt me niet dat je die stront bij klassieke muziek kunt categoriseren.
Dit dus, ben zelf aardig op de hoogte van klassieke muziek. Ik ben een fijnproever, een connaisseur. Mendelsohn is mijn favoriet.

Rieu heeft net zoveel met klassieke muziek te maken als Marco Borsato.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_194497713
Maastricht :')
#Anoniem graag
pi_194497859
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:34 schreef Kamover het volgende:

[..]

Dit dus, ben zelf aardig op de hoogte van klassieke muziek. Ik ben een fijnproever, een connaisseur. Mendelsohn is mijn favoriet.
Dit is mooi gesproken, dit doe ik in mijn profiel.

Als ik een restaurant of hotel runde en Rieu zat daar dan kreeg hij van mij heus wel af en toe een koffie met een taartje van het huis, daar mag hij gerust ook een keer van uitgaan.
-nee-
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:31:12 #40
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194498031
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Een vereniging kan niet privaat en dus ook geen eigendom zijn. Je bent dus gewoon een klant.

Je gaf in een eerdere post aan "zelden tot nooit" iets terug te zien voor je inspanningen. Dat impliceert dat het toch wel eens voorkomt. Jij maakt echter wel op reguliere basis gebruik van de faciliteiten, neem ik aan. De inspanningen die jij verricht, genereren dus inkomsten waar je dus zelf ook baat bij hebt als het in de faciliteiten wordt gestoken.

Rieu geeft aan niet vaak gebruik te maken van die faciliteiten. De enkele keer dat hij dat wel doet, kan er zelfs nog geen kopje koffie en een stukje vlaai van het huis van af.

quote:
Ook het:
[..]

Tja, nogmaals, we verschillen van mening. Zou hij verwachten dat hij als een Zonnekoning wordt behandeld en eisen dat hij en zijn gasten elke qeek volledig kosteloos in de watten worden gelegd, dan ben ik het volledig met je eens. Maar ik kan hiervoor wel begrip opbrengen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:39:48 #41
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194498150
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:34 schreef Kamover het volgende:

[..]

Rieu heeft net zoveel met klassieke muziek te maken als Marco Borsato.
Zo'n connaisseur dat je de naam van je "favoriet" verkeerd spelt.

Het orkest van Rieu speelt (naast andere muziek) gewoon stukken van klassieke componisten en voert die, muzikaal gezien, prima uit.

Dat het nogal mainstream is en die concerten een andere insteek hebben dan een klassiek concert, doet daar echt niets aan af.
  Tettenkoning dinsdag 11 augustus 2020 @ 06:05:43 #42
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_194498972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:39 schreef Repentless het volgende:
Zo'n connaisseur dat je de naam van je "favoriet" verkeerd spelt.

Het orkest van Rieu speelt (naast andere muziek) gewoon stukken van klassieke componisten en voert die, muzikaal gezien, prima uit.

Dat het nogal mainstream is en die concerten een andere insteek hebben dan een klassiek concert, doet daar echt niets aan af.
Inderdaad.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:50:53 #43
342627 tja77
pi_194499379
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Een vereniging kan niet privaat en dus ook geen eigendom zijn. Je bent dus gewoon een klant.

Je gaf in een eerdere post aan "zelden tot nooit" iets terug te zien voor je inspanningen. Dat impliceert dat het toch wel eens voorkomt. Jij maakt echter wel op reguliere basis gebruik van de faciliteiten, neem ik aan. De inspanningen die jij verricht, genereren dus inkomsten waar je dus zelf ook baat bij hebt als het in de faciliteiten wordt gestoken.

Rieu geeft aan niet vaak gebruik te maken van die faciliteiten. De enkele keer dat hij dat wel doet, kan er zelfs nog geen kopje koffie en een stukje vlaai van het huis van af.
[..]

Tja, nogmaals, we verschillen van mening. Zou hij verwachten dat hij als een Zonnekoning wordt behandeld en eisen dat hij en zijn gasten elke qeek volledig kosteloos in de watten worden gelegd, dan ben ik het volledig met je eens. Maar ik kan hiervoor wel begrip opbrengen.
Ik zal het verder uitleggen, de kantine is privaat en maakt onderdeel uit van een vereniging. De vereniging is aangesloten bij de overkoepelende landelijke bond. Er worden dan ook toernooien georganiseerd die open zijn (voor leden van de landelijke bond) waar de kantine eigenaar en z’n familie beter van worden, en gesloten toernooien waarvoor hetzelfde geldt maar je wel lid moet zijn van de desbetreffende vereniging (niet persé van de overkoepelende bond).
Alle inkomsten die gegenereerd worden in de kantine (drank en eten), gaan in de zak van de familie (tevens eigenaar kantine en sportcomplex). Alle inkomsten van toernooien, trainingen en competities (inschrijfgelden en sponsors van toernooien e.d.) gaan in de kas van de vereniging (die gerund wordt door vrijwilligers).
De vereniging moet huur afdragen voor het gebruik van de faciliteiten aan de eigenaar van het sportpark.
Van elke consumptie die genuttigd wordt, ziet de vereniging (waar ik lid van ben) dus niks terug. Echter zorg ik er wel voor dat er consumpties genuttigd worden door de club/vereniging te promoten. De vereniging is dus geen eigenaar van de faciliteiten.
De hele boel staat nu te koop, een sportcomplex met kantine en eventueel een woonhuis op het naastgelegen perceel.
pi_194499426
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:50 schreef Fernweh het volgende:

[..]

Aldus André zelf. Schandalig dan hij moet betalen! Wat een schandaal. :+ Hoe durven ze!
Ik zou ook geld eisen als die Rieu alleen maar aan het lullen is in plaats van muziek via zijn viool te laten horen. Dat is toch zijn professionaliteit? :P
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:59:13 #45
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194499469
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:58 schreef Harvest89 het volgende:
Op zich heeft hij wel een punt dat genoeg mensen aan hem verdienen.

Maar wat een arrogante kwast is die man toch.
Betaal gewoon je punt vlaai en koffie voor die paar euro. Je kunt het makkelijk missen Pierre.
Hij wil zo nodig op een openbaar plein met omliggende horeca concerten geven en goed geld vragen voor de kaartjes.

Was trouwens wel lekker dit jaar dat het niet doorging. Ik bedoel, jammer voor zijn medewerkers natuurlijk, maar elk jaar een hele fucking maand het Vrijthof afgesloten is ook verre van ideaal.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:10:42 #46
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194499545
Overigens begon de persoon die hem interviewde er zelf over, zo van: wow als je zoveel geld binnenharkt zul je wel niet hoeven te betalen op een terrasje, toch?

Dus ja, ook wel een beetje een leidende vraag.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:53:52 #47
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_194499989
Sowieso Andre :X
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_194500080
Waarom gaat hij voor gratiz koffie niet gewoon naar de AH? Wat een kaaier :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194500096
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:02 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Die man hoeft nooit meer te werken dankzij zijn muziek :')
Nou zijn muziek is het niet hoor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:08:59 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194500137
Ik ben ook wel benieuwd hoe Andre dat voor zich ziet.

Hij komt daar op een terras zitten en een of ander 17 jarig meisje dat serveert moet dan maar op eigen houtje beslissen dat onze VIP het gratis krijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')