abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194489330
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ken ook niemand die het heeft gehad. Ook niet mijn 1500 collegas. Ik ken 2 personen die zich hebben laten testen.
Regio brabant. Verschillende collega's die het gehad hebben. 2 collegas die een familielid verloren hebben.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 14:52:46 #202
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194489332
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat mooie weer maakt het juist beter. Straks als het koud wordt gaat niemand meer zijn feestjes buiten in de tuin of op het strand geven.
Nee, dan allemaal binnen in een warme woonkamer met alle ramen dicht! ^O^
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:53:33 #203
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489339
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]

Zie ik ook constant ja, fucking overdreven amicaal gedoe, alsof ze de schade willen inhalen. Vaak ook met drank in het spel.
Klopt ja. Mensen die in het verleden gewoon 'doei' zeiden en opeens iedereen een hand willen geven. Pleur op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194489345
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat mooie weer maakt het juist beter. Straks als het koud wordt gaat niemand meer zijn feestjes buiten in de tuin of op het strand geven.
Dat is de vraag. We weten bijvoorbeeld ook nog steeds niet precies wat nou de rol van airconditioning is in virusoverdracht. Die staan momenteel overal op max te draaien.
blablablabla
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 14:55:25 #205
Dick Laurent Is Dead
pi_194489358
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt ja. Mensen die in het verleden gewoon 'doei' zeiden en opeens iedereen een hand willen geven. Pleur op.
Ik vond pre-corona handen geven eerlijk gezegd al niet heel tof. En de "drie zoenen" die we hier in NL doen daar had ik al helemaal een schijthekel aan.
In dat opzicht ben ik oprecht blij dat ik nu een 'reden' heb om dat allemaal te weigeren. :P
pi_194489362
quote:

[..]

Dit dus, volgens mij ging het in mei/juni vooral goed met de versoepelingen omdat het weer uitstekend was en activiteiten veelal buiten plaatsvonden. In juni ook op het terras gezeten en die kroeg koos er zelf voor om binnen af te raden en buiten te gaan zitten. Afgelopen weken hebben we echt enorm kut weer gehad en de combinatie van het meer mensen toelaten binnen in de horeca plus het opstarten van het toerisme. Die combinatie heeft er volgens mij vooral voor gezorgd dat we nu weer een flinke stijging qua besmettingen hebben.
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:56:51 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194489380
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is de vraag. We weten bijvoorbeeld ook nog steeds niet precies wat nou de rol van airconditioning is in virusoverdracht. Die staan momenteel overal op max te draaien.
Ja? Ken eigenlijk niemand met airco.... wel ventilatoren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:57:04 #208
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489385
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Vooralsnog is daar geen bewijs voor, ook niet voor andere virussen. Als er al gevallen zijn dan lijkt het marginaal te zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:58:06 #209
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489398
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik vond pre-corona handen geven eerlijk gezegd al niet heel tof. En de "drie zoenen" die we hier in NL doen daar had ik al helemaal een schijthekel aan.
In dat opzicht ben ik oprecht blij dat ik nu een 'reden' heb om dat allemaal te weigeren. :P
Ook geen fan van. Kom over het algemeen vrij laat aan, dan ga ik niet plichtsgetrouw 15 man een hand of zoen geven. Doe normaal joh.

Bijna even erg als plichtsgetrouw om de zoveel minuten proosten :')
pi_194489399
quote:
2s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja? Ken eigenlijk niemand met airco.... wel ventilatoren.
Wat denk je van winkels, supermarkten, horecagelegenheden, treinen, bussen, kantoren.... tegenwoordig bijna overal.
blablablabla
pi_194489401
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Vooralsnog is daar geen bewijs voor, ook niet voor andere virussen. Als er al gevallen zijn dan lijkt het marginaal te zijn.
Je hebt al een week geen nieuws meer gezien?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194489442
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet in Nederland. Wel in een regio die volgens de overheid zó gevaarlijk is dat het oranje plakkaat erop geplakt is :+

Alhoewel deze augustus er in de hele provincie vooralsnog maar 25 gevallen op 250.000 inwoners zijn.
Maar jij zult in Bulgarije ook niet zoveel mensen en niet zo'n groot sociaal leven hebben als je in Nederland had. Ik ken van de periode maart tot nu 5 mensen persoonlijk goed die het gehad hebben (met tests bewezen). En de jongste en fitste van die 5 (26 jaar) heeft er nog het meeste last van, kan nog steeds maar halve dagen werken vier maanden verder en is echt geen mietje.
En dan ken ik nog een heleboel via via verhalen van mensen die het gehad hebben en ook overleden zijn (Brabant).
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:03:52 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489452
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je hebt al een week geen nieuws meer gezien?
Een deftige airco brengt buitenlucht naar binnen en voert binnenlucht naar buiten af dus absoluut geen enkel probleem.

Wanneer de lucht binnen ruimtes gecirculeerd wordt is het nogal logisch dat dit niet gezond is. Nooit niet overigens, niet enkel in coronatijden.

Maar goed, wel lekker goedkoop natuurlijk.
pi_194489472
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, er ontstaan op zijn minst wel wat signalen dat het wel degelijk een rol kan spelen, jammer dat het RIVM zijn poot zo stijf blijft houden.
quote:
Toen er desondanks abrupt zo veel besmettingen onder het personeel plaatsvonden terwijl aanvankelijk maar één patiënt was besmet, werd het ventilatiesysteem in de gemeenschappelijke huiskamer onderzocht. Op het gaas van de airco-unit en in filters van vier ventilatiekasten werd vervolgens het virus in hoge waarden aangetroffen.

‘De combinatie van bevindingen (…) zijn suggestief voor een verdere verspreiding van het SARS-CoV-2-virus door een ventilatiesysteem’, aldus het RIVM in de vertrouwelijke rapportage, die op 23 juli in het instituut is besproken. Voor de betrokken onderzoekers is de bevinding ‘reden om andere instellingen te attenderen op de mogelijke risico’s van ventilatiesystemen met recirculatie van binnenlucht’.
https://www.volkskrant.nl(...)rpleeghuis~bdc4943d/
blablablabla
pi_194489483
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:55 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha hier ook zo. Voor mijn werk moet ik ook vaak handen geven. Dat vond ik altijd al goor, ging na de afspraak altijd al direct mijn handen wassen. Terwijl ik echt niet smetvreesachtig ben of zo. Vind het gewoon goor, die plekhandjes die ik weet niet waar zijn geweest.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:07:10 #216
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489486
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar jij zult in Bulgarije ook niet zoveel mensen en niet zo'n groot sociaal leven hebben als je in Nederland had.
Lol wat. Denk je dat ik in een hutje op de heide zit ofzo? :D Heb wekelijks contact met tientallen mensen en ben bijna dagelijks wel even op terras of restaurant.

quote:
Ik ken van de periode maart tot nu 5 mensen persoonlijk goed die het gehad hebben (met tests bewezen). En de jongste en fitste van die 5 (26 jaar) heeft er nog het meeste last van, kan nog steeds maar halve dagen werken vier maanden verder en is echt geen mietje.
En dan ken ik nog een heleboel via via verhalen van mensen die het gehad hebben en ook overleden zijn (Brabant).
Mja, viavia heb ik ook gehoord maar ook dat niet eens binnen mijn provincie, enkel maar in de hoofdstad waar anderhalf miljoen mensen wonen. Hier in de regio.. Helemaal niets. En zo graaft de Nederlandse overheid dus zijn eigen graf met in hoeverre mensen de reisadviezen nog serieus nemen.
pi_194489509
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
Maandag 27 juli: 205 besmettingen
Maandag 2 augustus: 366 besmettingen
Maandag 10 augustus: 630 besmettingen

Niets aan de hand mensen
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 15:09:36 #218
Dick Laurent Is Dead
pi_194489514
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:02 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik ken van de periode maart tot nu 5 mensen persoonlijk goed die het gehad hebben (met tests bewezen). En de jongste en fitste van die 5 (26 jaar) heeft er nog het meeste last van, kan nog steeds maar halve dagen werken vier maanden verder en is echt geen mietje.

Ugh. Dit bedoel ik. Dit is waarom ik dat klotevirus gewoon eng vind. Als gezonde jonge mensen totaal willekeurig er zo van naar de klote kunnen gaan en ook voor zo lang.... dat wil je gewoon ECHT niet.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:10:30 #219
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489525
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:09 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niets aan de hand mensen
In hoeverre is het totaal aantal testen mee gestegen. Ook wel enigszins relevant natuurlijk.
pi_194489527
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:09 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Niets aan de hand mensen
Er is ook weer meer getest toch?
blablablabla
pi_194489532
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:40 schreef Momo het volgende:

[..]

6 gewone ziekenhuisopnames, 9 IC opnames.
In april lag het aantal ziekenhuisopnames telkens zo'n 10x hoger dan het aantal IC-opnames, als ik het goed herinner. Iemand een idee waarom dat bij de lage getallen niet het geval is?
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:11:26 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194489540
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:10 schreef belanov het volgende:

[..]

In april lag het aantal ziekenhuisopnames telkens zo'n 10x hoger dan het aantal IC-opnames, als ik het goed herinner. Iemand een idee waarom dat bij de lage getallen niet het geval is?
Randomness?
pi_194489546
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Niets aan de hand mensen
Binnenkort 1000+ weer. Alleen zolang de ziekenhuisopnamens meevallen boeit het niemand.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:14:04 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194489568
Op de Corona Locator staat IC-gemiddelde (3 dagen) op 1,7. Zou dat al bijgewerkt zijn?
pi_194489571
quote:
Na een noodoproep van de gezondheidsdiensten vorige week laten meer mensen zich testen op het coronavirus. Het aantal uitgevoerde tests leek fors te dalen, maar in de loop van vorige week kwam een herstel en daardoor kwam de afname vrijwel tot stilstand.

De overkoepelende organisatie GGD GHOR Nederland had vorige week maandag alarm geslagen. Op maandag 3 augustus stonden minder dan 8000 testafspraken gepland, terwijl de maandag ervoor bijna 19.000 mensen waren getest. Op de eerste zaterdag en zondag van augustus waren ook veel minder mensen getest dan in het weekend ervoor.

Bijna 99.000 tests in 6 dagen
Uiteindelijk zijn in de hele vorige week, van 3 tot en met 9 augustus, net geen 99.000 coronatests uitgevoerd. Dat is maar iets minder dan de bijna 102.000 tests van de week ervoor.

GGD GHOR Nederland weet niet of het herstel komt door de noodoproep, door de coronacijfers waar het RIVM een dag later mee kwam of door de persconferentie van premier Rutte en zorgminister Hugo de Jonge donderdag.

ANP

blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')