Ik zag net een paper voorbij komen uit The Lancet van vorige week, over een onderzoek waaruit blijkt dat 55% van de covid-patiënten last blijft houden van "neurologische symptomen"quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ugh. Dit bedoel ik. Dit is waarom ik dat klotevirus gewoon eng vind. Als gezonde jonge mensen totaal willekeurig er zo van naar de klote kunnen gaan en ook voor zo lang.... dat wil je gewoon ECHT niet.
Bronquote:Findings
In this follow-up stage, neurological symptoms were presented in 55% COVID-19 patients.
Interpretation
Study findings revealed possible disruption to micro-structural and functional brain integrity in the recovery stages of COVID-19, suggesting the long-term consequences of SARS-CoV-2.
Hmm, wellicht. Of omdat er meer ruimte is op de IC, waardoor opnames sneller kunnen doorstromen? (Geen idee of het zo werkt). Overigens was het geen factor 10 in april, eerder een factor 4 a 5.quote:
Inderdaad. Niks aan de hand vooralsnog. Alertheid is wel goed natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:09 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niets aan de hand mensen
maar die hebben altijd ventilatie. Zelfs in de herfst. En in de winter pompen ze warme lucht rond met vaak hetzelfde systeem. Dus er veranderd wat dat betreft weinig.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je van winkels, supermarkten, horecagelegenheden, treinen, bussen, kantoren.... tegenwoordig bijna overal.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag net een paper voorbij komen uit The Lancet van vorige week, over een onderzoek waaruit blijkt dat 55% van de covid-patiënten last blijft houden van "neurologische symptomen"
[..]
Bron
Ik ben verder geen wetenschapper ofzo, maar ik hoef dat klotevirus niet te krijgen thank you very much.
Dat is waar maar nu met dit extreme weer natuurlijk wel met een veel hogere intensiteit dan op een dag met met 18 graden en wat bewolking.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
maar die hebben altijd ventilatie. Zelfs in de herfst. En in de winter pompen ze warme lucht rond met vaak hetzelfde systeem. Dus er veranderd wat dat betreft weinig.
Ik had het over feestjes en dergelijke. Die worden nu in de tuin gehouden, straks binnen.
Gemiddelde leeftijd van de ex-patiënten in dat onderzoek was wel 46,1, niet dat het dan niet alsnog absurd hoog is maar wellicht hebben jongeren minder complicaties..quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zag net een paper voorbij komen uit The Lancet van vorige week, over een onderzoek waaruit blijkt dat 55% van de covid-patiënten last blijft houden van "neurologische symptomen"
[..]
Bron
Ik ben verder geen wetenschapper ofzo, maar ik hoef dat klotevirus niet te krijgen thank you very much.
Zou wel al die anti-mask karens verklaren die helemaal mental lijken te gaan in de VS.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Bron
Wat moet ik mij voorstellen bij 'neurologische symptomen'?quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
[..]
Bron
quote:De ziekteverschijnselen bij neurologische en neuromusculaire aandoeningen verschillen per aandoening en kunnen bestaan uit vermoeidheid, geheugenproblemen, hoofdpijn, rugpijn, tintelingen, spierzwakte en verlammingsverschijnselen
Tja, wellicht. Maar ik zit zelf ook niet zo ver van die 46,1 vandaanquote:Op maandag 10 augustus 2020 15:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Gemiddelde leeftijd van de ex-patiënten in dat onderzoek was wel 46,1, niet dat het dan niet alsnog absurd hoog is maar wellicht hebben jongeren minder complicaties..
Heel ver natuurlijk al. Duizenden mensen, wellicht meer. Volgens mij hebben de meeste landen de eerste uitbraak puur door geluk ontdekt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:19 schreef Confetti het volgende:
6 opnames. Op het dieptepunt meer dan 500 opnames.
Hoe genadeloos hard was het virus wel niet echt verspreid in maart zeg?
Nou ja niet meewerken aan contactonderzoek is onder omstandigheden nog wel verklaarbaar. Zeker als je dan wel je eigen verantwoordelijkheid neemt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik las net weer dat er bevestigde besmette mensen zijn die bewust de regels negeren of niet eens willen meewerken aan een contactonderzoek. Wat voor een hufter ben je dan?
Eerder dat het niet weg is zoals de griep gedurende de zomer.quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
De snelle en globale verspreiding van het coronavirus de afgelopen weken duidt erop dat Covid-19 niet gebonden is aan seizoenen. Gezondheidsautoriteiten wereldwijd moeten hun aanpak dan ook niet verslappen in de zomer. Daarvoor waarschuwde Mike Ryan, bestuurder van de Wereldgezondheidsorganisatie, maandag tijdens een persconferentie. https://www.nrc.nl/nieuws(...)10-augustus-a4008343
dus niet seizoens-gebonden? kunnen we hier uit afleiden dat er geen toename zal komen wanneer het herfst wordt?
Denk het wel, omdat mensen meer binnen bij elkaar zitten in koude dagen, en ook sowieso al meer snotteren en niezen (ik snotter altijd als ik een stuk door koud weer moet fietsen en kom aan op een warm kantoor)quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:10 schreef eigendeegcookie het volgende:
De snelle en globale verspreiding van het coronavirus de afgelopen weken duidt erop dat Covid-19 niet gebonden is aan seizoenen. Gezondheidsautoriteiten wereldwijd moeten hun aanpak dan ook niet verslappen in de zomer. Daarvoor waarschuwde Mike Ryan, bestuurder van de Wereldgezondheidsorganisatie, maandag tijdens een persconferentie. https://www.nrc.nl/nieuws(...)10-augustus-a4008343
dus niet seizoens-gebonden? kunnen we hier uit afleiden dat er geen toename zal komen wanneer het herfst wordt?
Grote stijging in non covid patienten op de IC. Zijn dat al die mensen die ternauwedood uit de zee gered zijn afgelopen dagenquote:Op maandag 10 augustus 2020 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Maandag 10 augustus 2020
29 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 29. Dat is 2 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 571 non-COVID-patiënten op de IC, 26 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 600, 24 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 99, 12 meer dan gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten gaat langzaam omhoog en heeft nu het hoogste niveau bereikt sinds 1 juli. Dit past bij de toename van besmettingen. We houden er rekening mee dat het aantal ziekenhuisopnames in de komende twee weken verder kan stijgen.’
Je bedoelt de energiezuinige aircos die massaal gebruikt worden omdat ze zo energiezuinig zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2020 15:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Een deftige airco brengt buitenlucht naar binnen en voert binnenlucht naar buiten af dus absoluut geen enkel probleem.
Wanneer de lucht binnen ruimtes gecirculeerd wordt is het nogal logisch dat dit niet gezond is. Nooit niet overigens, niet enkel in coronatijden.
Maar goed, wel lekker goedkoop natuurlijk.
Misschien mensen die door de hitte bevangen zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote stijging in non covid patienten op de IC. Zijn dat al die mensen die ternauwedood uit de zee gered zijn afgelopen dagen
Nog steeds geen reden tot paniek dusquote:Op maandag 10 augustus 2020 16:18 schreef _serial_ het volgende:
Maandag 10 augustus 2020
29 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 29. Dat is 2 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 571 non-COVID-patiënten op de IC, 26 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 600, 24 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 99, 12 meer dan gisteren.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID patienten gaat langzaam omhoog en heeft nu het hoogste niveau bereikt sinds 1 juli. Dit past bij de toename van besmettingen. We houden er rekening mee dat het aantal ziekenhuisopnames in de komende twee weken verder kan stijgen.’
Dat is toch logisch? Verder hartstikke vervelend voor die mensen, maar een zonnesteek of verdrinking is natuurlijk niet besmettelijk, dus weinig relevant voor de rest van de bevolking.quote:Op maandag 10 augustus 2020 16:32 schreef Michie_ het volgende:
Toch mooi hoe begin van de middag nog overal gedeeld werd dat er een "record" aantal mensen op de IC was opgenomen.
Nu het niet om corona gevallen gaat is het plotseling niet meer interessant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |