abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:53:49 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194472932
Afgelopen donderdag hebben we de persconferentie van premier Rutte en minister de Jonge over de stijgingen van coronagevallen in Nederland. Hij hamerde nog steeds op dat wij met zijn allen beter en strikter coronamaatregelen blijven moeten respecteren. Verder zei Rutte ook nog dat als je op het terras zit of in een kroeg/restaurant echt een formuliertje invullen met jouw naam of telefoonnummer voor dat je mogelijk via anderen met het coronavirus kan besmetten. Verder als er besmettingen elders plaatsvindt in vele kroegen, restaurants, dagopvang en etc worden voor 14 dagen gesloten.

Merk je ook dat vele mensen slechter of beter aan de maatregelen houden na die persconferentie?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194472978
Mensen denken weer beter aan hun eigen leven. En ja dat gaat ten koste van de maatregelen logischerwijs. Ben alleen benieuwd hoe die ziekenhuismedewerkers hieruit komen, in hun leven een paar weken extra (goed betaalde) drukte en ze zitten direct te klagen. Hoop dat ze nog wat aangepakt gaan worden na deze ellende
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:59:12 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194473012
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:57 schreef phoenyx het volgende:
Mensen denken weer beter aan hun eigen leven. En ja dat gaat ten koste van de maatregelen logischerwijs. Ben alleen benieuwd hoe die ziekenhuismedewerkers hieruit komen, in hun leven een paar weken extra (goed betaalde) drukte en ze zitten direct te klagen. Hoop dat ze nog wat aangepakt gaan worden na deze ellende
Ja dat had ik ook verwacht eigenlijk, na de eerste corona-maanden waar we in inteliigente lockdown zaten gingen ze dan weer op zijn ouds verder... zodat er niets meer aan de hand was met corona.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194473016
Ging gisteravond het terras op. Het verschil vergeleken met vorige week..ik moest mijn naam en een handtekening noteren. Hebben ze helemaal niets aan.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:00:02 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194473031
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:59 schreef HarrieKeen het volgende:
Ging gisteravond het terras op. Het verschil vergeleken met vorige week..ik moest mijn naam en een handtekening noteren. Hebben ze helemaal niets aan.
Klopt, moesten we ook doen toen we ook gisterenmiddag op het terras waren.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194475417
de plekken waar ik sindsdien ging eten hadden niet eens een plek waar je het op KON schrijven laat staan dat ze het vroegen, en ik heb gisteravond gezellig met 5 man in de tuin ge bbqd bij een vriendin e afgesproken een grouphug te doen met groep anderen op een anime event volgende maand. Het heeft 0 effect gehad. 😄

In Amsterdam in de stad zie ik overal ook 0 verschil met voor de toespraak. Iedereen overal leeft gewoon weer gezellig zoals in 2019 😄
#WeesGeenWhales
pi_194475470
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:00 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt, moesten we ook doen toen we ook gisterenmiddag op het terras waren.
Remeber het hoeft niet he, is niet verplicht, werd duidelijk gezegd
#WeesGeenWhales
pi_194476156
Ik heb een kop koffie gedronken waar ik naam en telnr moest laten weten. De wachtrij werd daar vlot langer. Andere terrassen zie ik dat al niet meer. Wel dat men iets bewuster de afstand blijft houden tussen verschillende tafels/groepen. Verder schijnen een hoop meer mensen te laten testen.

Ik ziet niet te wachten op een tweede golf. Maar volgens Maurice doet het virus niets met warmte.
  zondag 9 augustus 2020 @ 19:26:34 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194478938
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
Merk je ook dat vele mensen slechter of beter aan de maatregelen houden na die persconferentie?
Geen verschil. Vandaag nog in de horeca iets genuttigd, hoefde niks aan gegevens achter te laten.

Blijkbaar is de tendens in Nederland dat we liever léven zonder beperkingen met de kans op Corona, dan dat we ons laten beperken met een iets kleinere kans op Corona.
So we just called him Fred
  Miss 200.000.000! zondag 9 augustus 2020 @ 19:31:46 #10
367000 roos94
pi_194479018
Ik merk geen enkel verschil. Men wordt met de dag lakser lijkt het.
  zondag 9 augustus 2020 @ 19:36:38 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194479082
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 16:24 schreef qajariaq het volgende:
Ik ziet niet te wachten op een tweede golf. Maar volgens Maurice doet het virus niets met warmte.
Dat lijkt me sterk, aangezien de besmettingen ook op blijven lopen in warme landen.

Het is zomer, dus oudjes krijgen minder bezoek.
Het is zomer, dus we verwarmen minder met recirculatie en ventileren meer.

In de VS zijn ze bijvoorbeeld veel meer gewend om airco's toe passen. Ook veel van die systemen recirculeren de lucht, met als gevolg dat het virus zich makkelijker verspreid.
So we just called him Fred
pi_194479280
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 16:24 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb een kop koffie gedronken waar ik naam en telnr moest laten weten. De wachtrij werd daar vlot langer. Andere terrassen zie ik dat al niet meer. Wel dat men iets bewuster de afstand blijft houden tussen verschillende tafels/groepen. Verder schijnen een hoop meer mensen te laten testen.

Ik ziet niet te wachten op een tweede golf. Maar volgens Maurice doet het virus niets met warmte.
Maurice is geen viroloog...
pi_194480051
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:36 schreef Fred het volgende:
Dat lijkt me sterk, aangezien de besmettingen ook op blijven lopen in warme landen.

Dat Maurice dit evangelie stellig verkondigde in april waren er nog nauwelijks besmettingen in de tropen. Toch wist hij toen deze conclusie al te trekken...
Daarna heb ik hem dit niet meer horen verkondigen eigenlijk.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Maurice is geen viroloog...
Nee, maar zijn huidige evangelie dat je buiten niet besmet kan worden gelooft de goegemeente nog maar al te graag.

In warme landen leeft men voornamelijk buiten, zelfs binnen is heel vaak zeer geventileerd. Toch lopen daar de besmettingen nog flink op zoals hier geconstateerd wordt.

Sorry dat ik hier een beetje off topic mijn punt maak. Hou dus ook buiten maar zo veel mogelijk afstand.

BTW: Die vergrote terrassen die je in veel gemeenten ziet vind ik geweldig. Kerkpleinen en waagpleinen zien er gezellig uit waar de tafels zo verspreid staan dat je er ook gewoon tussen door kan lopen. Ondanks alle ellende is het gewoon een gezellige zomer in de dorpen en stadjes waar ik kom. :Y
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:51:44 #14
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194503173
Ik wil pleiten voor het dragen van mondkapjes in het openbaar (supermarkt, bus en trein, en overal waar veel mensen samenkomen en zijn).

Ik lees net een artikel dat ik jullie ook wil tonen. Hoop dat het mag blijven staan ...

-----------------------------------------------------------------------------------------

Een Spaans onderzoek heeft grote twijfel gezaaid over groepsimmuniteit als doel om als samenleving uit de greep van het coronavirus te blijven.

Het bleek dat slechts vijf procent van de bevolking antistoffen in het bloed had – ondanks het feit dat Spanje een van de zwaarst getroffen landen in Europa is, met meer dan 300.000 besmettingen.

Dit onderstreept nog maar eens het belang van richtlijnen vanuit de overheid, zoals afstand houden, goede hygiëne en het vermijden van drukke plaatsen.

Daarnaast blijkt uit het ene onderzoek na het andere dat mondkapjes 95 procent van de kleine virusdeeltjes uitfilteren voor ze onze luchtwegen bereiken en, ongeacht de kwaliteit, de omgeving beschermen als de drager hoest of niest.

Uit een nieuw onderzoek van een ziekenhuis in Massachusetts (VS) bleek bijvoorbeeld dat het aantal besmettingsgevallen daalde toen het ziekenhuis mondkapjes verplicht stelde, terwijl het aantal gevallen in de rest van de staat bleef stijgen.

Dit wijst er eens te meer op dat mondkapjes een belangrijk wapen zijn in de strijd tegen SARS-CoV-2 – of we het nou leuk vinden of niet.

------------------------------------------------------------------

Dit artikel heb ik met dank gekopieerd, overgenomen uit ........Wetenschap in Beeld.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:55:53 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503233
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:57 schreef phoenyx het volgende:
Mensen denken weer beter aan hun eigen leven. En ja dat gaat ten koste van de maatregelen logischerwijs. Ben alleen benieuwd hoe die ziekenhuismedewerkers hieruit komen, in hun leven een paar weken extra (goed betaalde) drukte en ze zitten direct te klagen. Hoop dat ze nog wat aangepakt gaan worden na deze ellende
Ik zou ze adviseren een andere baan zoeken. Een substantieel loonsverhoging en die 1000 euro hebben ze nog niet gekregen. Logisch want Mark beloofde zoiets al eerder en in de politiek maakt belofte juist geen schuld. Eigenlijk ben je geestelijk gestoord om iets in de hulpverlening te gaan doen ben ik steeds meer gaan denken. Zeker binnen de openbare ruimte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194503283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou ze adviseren een andere baan zoeken. Een substantieel loonsverhoging en die 1000 euro hebben ze nog niet gekregen. Logisch want Mark beloofde zoiets al eerder en in de politiek maakt belofte juist geen schuld. Eigenlijk ben je geestelijk gestoord om iets in de hulpverlening te gaan doen ben ik steeds meer gaan denken. Zeker binnen de openbare ruimte.
Ook vorig jaar had ik ze al dit advies gegeven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194503328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:51 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik wil pleiten voor het dragen van mondkapjes in het openbaar (supermarkt, bus en trein, en overal waar veel mensen samenkomen en zijn).

Ik lees net een artikel dat ik jullie ook wil tonen. Hoop dat het mag blijven staan ...

-----------------------------------------------------------------------------------------

Een Spaans onderzoek heeft grote twijfel gezaaid over groepsimmuniteit als doel om als samenleving uit de greep van het coronavirus te blijven.

Het bleek dat slechts vijf procent van de bevolking antistoffen in het bloed had – ondanks het feit dat Spanje een van de zwaarst getroffen landen in Europa is, met meer dan 300.000 besmettingen.

Dit onderstreept nog maar eens het belang van richtlijnen vanuit de overheid, zoals afstand houden, goede hygiëne en het vermijden van drukke plaatsen.

Daarnaast blijkt uit het ene onderzoek na het andere dat mondkapjes 95 procent van de kleine virusdeeltjes uitfilteren voor ze onze luchtwegen bereiken en, ongeacht de kwaliteit, de omgeving beschermen als de drager hoest of niest.

Uit een nieuw onderzoek van een ziekenhuis in Massachusetts (VS) bleek bijvoorbeeld dat het aantal besmettingsgevallen daalde toen het ziekenhuis mondkapjes verplicht stelde, terwijl het aantal gevallen in de rest van de staat bleef stijgen.

Dit wijst er eens te meer op dat mondkapjes een belangrijk wapen zijn in de strijd tegen SARS-CoV-2 – of we het nou leuk vinden of niet.

------------------------------------------------------------------

Dit artikel heb ik met dank gekopieerd, overgenomen uit ........Wetenschap in Beeld.
Als je daarvooe pleit doe je dit dan nu zelf ook al dan altijd en overal? Of pas als het verplicht word
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:02:48 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook vorig jaar had ik ze al dit advies gegeven.
Een jaartje + geen feesten en wat afstand houden is dat nou echt zo rampzalig? En wat solidair zijn? Maar wellicht ben ik wel idioot om zo te denken. En natuurlijk zijn de gevolgen wereldwijd zeker economisch enorm maar wat als de boel weer dicht moet een tweede lockdown als er een tweede golf komt?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194503523
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een jaartje + geen feesten en wat afstand houden is dat nou echt zo rampzalig? En wat solidair zijn? Maar wellicht ben ik wel idioot om zo te denken. En natuurlijk zijn de gevolgen wereldwijd zeker economisch enorm maar wat als de boel weer dicht moet een tweede lockdown als er een tweede golf komt?
Ik bedoel het advies om ergens anders te werken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:14:25 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_194503559
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:26 schreef Fred het volgende:

[..]

Geen verschil. Vandaag nog in de horeca iets genuttigd, hoefde niks aan gegevens achter te laten.
Het is ook een onzinmaatregel.

Ze moeten het vragen, maar je bent niet verplicht om het te doen en ze mogen je daarna ook niet weigeren.

Wat is het nut dan vraag ik me af.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:55:30 #21
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194504256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:02 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Als je daarvoor pleit doe je dit dan nu zelf ook al dan altijd en overal? Of pas als het verplicht word
Zeker.
Ik ben in quarataine uit eigen motivering. Vermijd nagenoeg alle kontakten. En draag mondkapjes.
Alleen als we rustig bij elkaar zitten met een man of 6 van mijn familie, in de tuin, met minimaal 2 meter afstand, dan niet.
Af en toe neem ik de limousine en ga wat toeren, dan ben ik er toch eens uitgeweest. Maar ik ( of wij, want vaak met mijn panter) ga niet op terrasjes oid zitten.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:35:07 #22
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194504738
Ik hou me er momenteel supergoed aan omdat het zo teringheet is dat ik uberhaupt de deur nauwelijks uitga.

YAY ME!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:44:30 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_194504868
quote:
7s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:36 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, aangezien de besmettingen ook op blijven lopen in warme landen.

Het is zomer, dus oudjes krijgen minder bezoek.
Het is zomer, dus we verwarmen minder met recirculatie en ventileren meer.

In de VS zijn ze bijvoorbeeld veel meer gewend om airco's toe passen. Ook veel van die systemen recirculeren de lucht, met als gevolg dat het virus zich makkelijker verspreid.
Het is onzin inderdaad. Hier in Spanje hebben we juist in warme provincies (35 - 40 graden) waar het piekt.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:45:20 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_194504879
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:59 schreef HarrieKeen het volgende:
Ging gisteravond het terras op. Het verschil vergeleken met vorige week..ik moest mijn naam en een handtekening noteren. Hebben ze helemaal niets aan.
Tenzij er een uitbraak is at terug te traceren is naar dat terras of omgeving. dan kunnen ze je in ieder geval inlichten.
pi_194505588
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
Hij hamerde nog steeds op dat wij met zijn allen beter en strikter coronamaatregelen blijven moeten respecteren.
Ik vind het wat te makkelijk van hem om zomaar de jongeren de schuld te geven terwijl hij zelf andere grote veranderingen heeft doorgevoerd. Er is natuurlijk veel meer virus het land binnengekomen door al dat gevlieg in een keer weer. Dan verspreidt het zich bij hetzelfde gedrag ook meer, terwijl het ook het verkkeerde signaal geeft.
Wel weer met zijn alleen opeengepakt in een verre vakantievlucht naar een gebied met meer corona, wel weer de gebruikelijke toeristenhel in Amsterdam, maar (jonge) mensen mogen niet relaxed een biertje met elkaar drinken?

quote:
Merk je ook dat vele mensen slechter of beter aan de maatregelen houden na die persconferentie?
Nee, en met daarvoor ook niet. Hier in het nauwelijks getroffen Groningen houden mensen wat meer afstand, maar echt geen anderhalve meter en vooral met onbekenden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194505948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:55 schreef LeesFoknl het volgende:
Maar ik ( of wij, want vaak met mijn panter) ga niet op terrasjes oid zitten.
Met een hond op het terras is tot daar aan toe maar met een panter zou ik dat ook niet doen.
pi_194506144
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:44 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is onzin inderdaad. Hier in Spanje hebben we juist in warme provincies (35 - 40 graden) waar het piekt.
Heb je ook mijn bericht daaronder gelezen?
pi_194506162
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Met een hond op het terras is tot daar aan toe maar met een panter zou ik dat ook niet doen.
Hoezo niet? Iedereen gegarandeerd 1,5m afstand
  woensdag 12 augustus 2020 @ 05:22:08 #29
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194515229
Warmte helpt niet, denk ik. In Azië, waar ik dus mijn "pantertje" gevangen heb, en jaren gewoond heb, is het heet. Onze familie en mijn goede vrienden daar vertellen mij, ons, dat bv. zowel in Metro Manila als Cebu City WEER een totale lockdown is ingesteld.
In Cebu City met politie en militairen in de straten en helikopters in de lucht die als ze iemand op straat zien dat doorgeven aan de militairen en politie, die dan gaan controleren.
Per gezin wordt er één pasje verstrekt waar dus ëén persoon op aangewezen dagen en tijdstippen inkopen mee mag gaan doen. Dus niet elke dag, en als je er zin in hebt.
Als je dan arm bent en in zo een golfplaten hutje of planken hutje langs het water zit, alles plat dus velen geen inkomen, dan ..... :'( :'( :'( :'( :'(
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')