abonnement Unibet Coolblue
pi_194501972
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:02 schreef Piles het volgende:
Hier staat ook al een paar dagen een (gekregen) mobiele airco te stampen op de slaapkamer. 's Nachts moet ie uit natuurlijk (herrie), en dan is het zo weer warm. Maar er komt best wat koude lucht uit, dus het zal heus wel iets doen.
[..]

Zonnepanelen *O* Gratis stroom :7
Als je de stroom van je pv niet kan verkopen dan is het inderdaad gratis. Ben jij off-grid?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194501995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je de stroom van je pv niet kan verkopen dan is het inderdaad gratis. Ben jij off-grid?
Gratis in de zin van: ik hoef het niet te kopen. Maar als ik het zelf niet gebruik, zou het geld opleveren inderdaad ;)
Dus gratis is relatief :+

Maar met deze hitte is een paar graden verkoeling me dat wel waard. Vooral omdat het een super-geisoleerd huis is, en ik de warmte er niet zomaar uit krijg. Ik hoop dat dat nu met die airco wat sneller lukt...
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:38:37 #54
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_194504778
Hier sinds dit jaar een mobiele airco, ik hou van dat ding O+
Het maakt de nachten deze week echt goed te doen.
Ja het maakt wat herrie maar het is een monotoon geluid daar slaap je prima doorheen.
Liever geluid van de airco dan herrie van buiten omdat je van ellende de hele nacht met je raam open ligt.

Doordat het hele huis warm is heeft het inderdaad geen zin de airco uit te zetten en dan te gaan slapen. Wij laten hem nu tijdens de heetste nachten dus ook aan. Maar anders de timer op 1 uur en dan als je snachts een keer wakker wordt even het raam open doen. Dat werkt normaliter prima. Nu is het daarvoor te warm vind ik.
Wij gaan dus een gat laten maken in de muur. We werken nu met een raamafdichter (is uiteindelijk gewoon een soort plastic zak met rits die je raam precies afsluit).
Oh en koop een fatsoenlijke, niet de allergoedkoopste want dan is de kans groot dat je gewoon rotzooi hebt. Hij moet de ruimte die je hebt wel kunnen koelen dus let op het vermogen.
pi_194507859
Ik heb hem ook. Ik vind de herrie ook prima te doen. Het is een ideaal apparaat om gewoon 1 kamer koel te houden. Het is wel groot lomp apparaat, dat vind ik een groot nadeel eigenlijk. Mobiel is 'ie nog maar net, het verslepen van dat ding is niet makkelijk ook al staat 'ie op wietjes. Denk er dus aan waar je dat ding wil stallen als je hem niet verbruikt.

Wel veel stroomverbruik, als 'ie aan staat ongeveer 1 kW. Ja, reken maar uit als ie een nachtje staat te blazen, dan ben je zo 2 euro verder.
pi_194511592
Sinds dit jaar een mobiele airco en ik ben fan.
Split unit zal vast beter zijn, maar die kan ik hier lastig aanleggen.

Ik zet hem een uur of drie voor ik ga slapen aan. Het ding gaat in de nacht uit. Op zich maakt hij weinig herrie, zou ik wel heen kunnen slapen als het een vast volume heeft. Maar en toe slaat de compressor aan en daar schrik ik wakker van.
En hij doet wat hij moet doen: kamer voldoende afkoelen zodat ik lekker in slaap kan vallen. Daarna warmt het weer op, maar daar slaap ik doorheen. Hooguit om een uur of zes weer wakker en dan gooi ik een raam open en zet een ventilator aan.

Vandaag heb ik hem zelfs slaapkamer, gang en logeerkamer tegelijkertijd laten koelen. Ik had het niet verwacht, want dat zijn best wat vierkante meters, maar ik merkte echt verschil in temperatuur en vooral luchtvochtigheid.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:43:12 #57
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194511675
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:20 schreef Hamzoef het volgende:
Oh ja, en een half uurtje nadat je hem uit zet is het weer net zo warm in de kamer.
Even aanzetten net voordat je gaat slaapt werk dus niet echt lekker.
Ja maar dat is met een split unit airco ook zo. Mijn mobiele unit doet het prima, gat naar buiten gemaakt en dat helpt wel. En dan de deur op een kiertje zetten om te zorgen dat er geen warme buitenlucht aangezogen wordt.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:46:25 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_194511734
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 18:03 schreef skrn het volgende:
Ik heb hem ook. Ik vind de herrie ook prima te doen. Het is een ideaal apparaat om gewoon 1 kamer koel te houden. Het is wel groot lomp apparaat, dat vind ik een groot nadeel eigenlijk. Mobiel is 'ie nog maar net, het verslepen van dat ding is niet makkelijk ook al staat 'ie op wietjes. Denk er dus aan waar je dat ding wil stallen als je hem niet verbruikt.

Wel veel stroomverbruik, als 'ie aan staat ongeveer 1 kW. Ja, reken maar uit als ie een nachtje staat te blazen, dan ben je zo 2 euro verder.
Valt nog mee, die van mij pakt ruim 2 kWh. Boeit me weinig want zonnepanelen.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 21:50:57 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_194511856
Ik heb er twee. Eentje voor de zolder, eentje voor beneden, de eerste verdieping blijft door investering in isolatie en screens ook redelijk koel. Echt een lifesaver, anders was ik deze week zoals zovelen doorgedraaid.

De eerste heb ik vorig jaar tijdens de hittegolf gekocht toen er nog maar een paar beschikbaar waren. De tweede nu in het voorjaar als je nog keus hebt. Er zit wel veel verschil tussen in lawaai en koelvermogen (en gewicht). Ik kan een Tristar erg aanraden.

Maar ik blijf niet heel lang meer in mijn huidige huis wonen. Als ik verhuis laat ik splitunits installeren. Deze zomers gaan de nieuwe normaal worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')