abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194451660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:56 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Hoe kan dat nou met al die mondkapjes? Japan, de Verenigde Staten, Spanje, etc. Nergens maken ze verschil. Maar blijf maar lekker op zoek naar nog meer maatregelen voor een gevoel van veiligheid. Het zal nooit genoeg zijn.
Het is een vreselijk besmettelijke ziekte. Dat word steeds meer duidelijk.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194451668
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik meen dat in Australie al werd geadviseerd om het mondkapje ook binnenshuis op te zetten.

Ik heb dat virus overigens zelf niet versreid, he?
Nee weet is was geen aanval op jou, anders sorry
pi_194451732
Nou en dit is ook weer slecht nieuws en dat kwam ik net ook toevallig tegen.

https://www.lc.nl/buitenl(...)rkzaam-25913531.html
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194451739
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:58 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Nee weet is was geen aanval op jou, anders sorry
Geeft niks.
pi_194451780
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:02 schreef tesssssssss het volgende:

Slecht nieuws of gewoon een realistische voorspelling welke echt al vanaf maart geroepen wordt?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194451781
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:02 schreef tesssssssss het volgende:

Usa daar houdt ik niet zo van
Heb liever Oxford informatie
pi_194451792
Ben toch benieuwd hoe de beleidsmakers gaan reageren op de toch sterker wordende roep om een bredere invoer van mondkapjes.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194451811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is een vreselijk besmettelijke ziekte. Dat word steeds meer duidelijk.
Vreselijk overschat bedoel je.
pi_194451812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:06 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben toch benieuwd hoe de beleidsmakers gaan reageren op de toch sterker wordende roep om een bredere invoer van mondkapjes.
Sterker wordend? Vind je? Ik vind hem niet sterker dan pak hem beet twee weken terug voordat besloten werd darmen het echt niet ging doen,
zie email 27 oktober
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:10:48 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194451846
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dus deze knakker draagt zelf al een mondkapje in een winkel?
Waarom niet in de studio eigenlijk?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:11:49 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194451864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:08 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Vreselijk overschat bedoel je.
Exact. Bij hoeveel gaat het ongemerkt voorbij ook alweer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194451872
quote:
Typisch voor de bubbel waarin Hilversum en de media, ook al voor corona in zitten. Op drie provincies na is er helemaal niks aan de hand.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:17:38 #193
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194451929
Mondkapjes verplichten bij de kapper.

Die hele discussie is in april en mei al gevoerd, alsjeblieft zeg, gaan we daar nu weer over beginnen :')
pi_194451951
quote:
Welke roep? Media die geld willen verdienen met paniekzaaien en een uitgerangeerde directeur die wat roept van de zijlijn? Ben vandaag naar de volle super geweest en heb een stel met mondkapjes gezien. Buiten helemaal niemand.
pi_194452026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Sterker wordend? Vind je? Ik vind hem niet sterker dan pak hem beet twee weken terug voordat besloten werd darmen het echt niet ging doen,
Ik hoor ook eigenlijk nergens een roep om mondkapjes. Ik hoor een hardere roep om geen mondkapjes..

Ik wil voor mijn part mijn stijltang wel voor mijn gezicht hangen als dat virus daarvan weg gaat.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:30:36 #196
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194452066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Welke roep? Media die geld willen verdienen met paniekzaaien en een uitgerangeerde directeur die wat roept van de zijlijn? Ben vandaag naar de volle super geweest en heb een stel met mondkapjes gezien. Buiten helemaal niemand.
De cijfers stijgen overal in Europa, ook in de landen waar ze veel strengere maatregelen hebben (gehad) en waar ze die dingen wel gebruiken. Het is allemaal lood om oud ijzer in het grote geheel. Lekker kapje op voor de sier in de supermarkt en vervolgens met 50 man losgaan op een feestje, nee dat gaat helpen.
pi_194452075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De cijfers stijgen overal in Europa, ook in de landen waar ze veel strengere maatregelen hebben (gehad) en waar ze die dingen wel gebruiken. Het is allemaal lood om oud ijzer in het grote geheel. Lekker kapje op voor de sier in de supermarkt en vervolgens met 50 man losgaan op een feestje, nee dat gaat helpen.
Misschien dat er geen andere optie is.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:33:16 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194452094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Misschien dat er geen andere optie is.
En dan voeren we mondkapjes in en gaan de cijfers op een gegeven moment weer stijgen en wat dan? Horeca maar weer dicht? Avondklok? 2 meter afstand ipv 1,5?
pi_194452200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan voeren we mondkapjes in en gaan de cijfers op een gegeven moment weer stijgen en wat dan? Horeca maar weer dicht? Avondklok? 2 meter afstand ipv 1,5?
Ja. Ik bedoel. Ik denk dat er gewoon helemaal geen oplossing is.
pi_194452209
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze werken niet, maar een select groepje blijft het brengen als het wondermiddel. Alle voorstanders van mondkapjes en lockdowns moeten eens kijken naar landen en staten waar deze al lange tijd verplicht zijn of in werking zijn. Ze maken heel misschien een klein verschil. Niet meer en niet minder.
pi_194452247
Het stoort mij al langer dat de media tegenwoordig bij het merendeel van hun corona berichtgeving afbeeldingen gebruikt van mensen met een mondkapje.

Voor Nederlandse berichtgeving totaal niet relevant.

Ook pech als je in Amsterdam of Rotterdam woont deze week. Niet bepaald een temperatuur voor een mondkapje
pi_194452253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:19 schreef Glazenmaker het volgende:
een uitgerangeerde directeur die wat roept van de zijlijn?
Dit slaat natuurlijk nergens op.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:52:13 #203
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194452260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:45 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ze werken niet, maar een select groepje blijft het brengen als het wondermiddel. Alle voorstanders van mondkapjes en lockdowns moeten eens kijken naar landen en staten waar deze al lange tijd verplicht zijn of in werking zijn. Ze maken heel misschien een klein verschil. Niet meer en niet minder.
Bij goed gebruik zul je er vast her en der een besmetting mee voorkomen, maar je zag vorig weekend alweer mooi wat er gebeurt: in België en Nederland propvolle treinen naar de stranden, als haringen in een ton maar wel lekker 'veilig' met je maskertje van de Action op.. hou toch op.
pi_194452261
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:26 schreef tesssssssss het volgende:
Ik hoor ook eigenlijk nergens een roep om mondkapjes. Ik hoor een hardere roep om geen mondkapjes..
Dat tweede is een direct gevolg van het eerste. Juist doordat er meer mensen mondkapjes propageren komt er een harder tegengeluid.
pi_194452268
quote:

[..]

Select groepje inderdaad. Er is verder helemaal geen roep om mondkapjes, dat wordt verschrikkelijk opgeblazen.
pi_194452276
https://www.groene.nl/artikel/u-moet-nu-binnen-blijven

Leesvoer voor de mensen die vanaf de zijlijn makkelijk kunnen roepen dat de GGD een prutsorganisatie is die haar zaken niet op orde heeft en reactief acteert.

quote:
Halverwege juni was de eerste coronagolf gaan liggen en keken ggd-medewerkers elkaar na vijf doodvermoeiende maanden aan: het is tijd voor vakantie. Dat werd een korte vakantie. Mensen vertrokken voor een of twee weken, zodat ze op tijd terug zouden zijn voor deel twee van de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog. Maar de tijd om echt op te laden is ze niet gegund.
quote:
‘We hebben nu een kernteam dat nieuwe mensen zo snel mogelijk moet trainen’, zegt Richard van Halen. Hij is als manager verantwoordelijk voor het vinden van ongeveer negentig contactonderzoekers. Zij zullen samen met vijf artsen infectieziekten en ongeveer tien verpleegkundigen de helft van het totale personeelsbestand uitmaken van de GGD Noord- en Oost-Gelderland. De originele afdeling infectieziekten bestond voor Covid slechts uit zes fulltime banen.
quote:
‘Er zijn meer dan genoeg mensen die dit werk willen doen, maar het “bottleneckje” is dat zij moeten worden opgeleid’, zegt Van Halen. ‘De mensen die dat kunnen doen, zijn of zelf druk met corona of met vakantie, en dat kan eerlijk gezegd ook niet anders. Zij hebben sinds maart zestig tot zeventig uur per week gewerkt. Je kunt niet zeggen: kom allemaal terug, dan vallen ze ook om en heb je niets.’
pi_194452279
quote:

[..]

Precies. Mondkapjes voegen slechts wat toe daar waar geen afstand wordt gehouden.

En weet je wat het nou is. Dáár waar geen afstand wordt gehouden, gaat men ook echt geen mondkapjes dragen.
Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen?
De discussie moet niet gaan over de effectiviteit van mondkapjes maar over de vraag of ze überhaupt inzetbaar zijn en daadwerkelijk worden gedragen daar waar ze verschil kunnen maken.
I'll give you something to do
pi_194452310
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Precies. Mondkapjes voegen slechts wat toe daar waar geen afstand wordt gehouden.

En weet je wat het nou is. Dáár waar geen afstand wordt gehouden, gaat men ook echt geen mondkapjes dragen.
De discussie moet niet gaan over de effectiviteit van mondkapjes maar over de vraag of ze überhaupt inzetbaar zijn en daadwerkelijk worden gedragen daar waar ze verschil kunnen maken.
Ja. Of ze zitten er constant aan, dragen hem onder de neus of zelfs onder de kin. En ze wassen hem nooit.
pi_194452311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bij goed gebruik zul je er vast her en der een besmetting mee voorkomen, maar je zag vorig weekend alweer mooi wat er gebeurt: in België en Nederland propvolle treinen naar de stranden, als haringen in een ton maar wel lekker 'veilig' met je maskertje van de Action op.. hou toch op.
Correlatie =/= causaliteit.
pi_194452319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:54 schreef galantis het volgende:

[..]

Helaas wordt het nog gevaarlijker door het idee van het psychologische effect. Voer lekker je mondkapjesplicht in bovenop de heilige anderhalve meter en daarna nog tig maatregelen, want er zijn toch wat besmettingen geconstateerd.

Grondrechten aan de kant schuiven voor volksgezondheid. Lijkt nobel, maar we begeven ons op een heel gevaarlijk hellend vlak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')