Ja, dat lijkt me ook.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 19:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, dat kindje moet toch ook naar de wc en gebruikt toch ook dezelfde badkamer?
Eens even aanzien of dat ding wel werkt. Of dat er gigantisch veel vals-positieven in zitten.quote:
Met alle respect, maar dan is het wachten op knokpartijtjes.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 19:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Denk niet dat zoiets gaat werken eigenlijk. Er zullen vast gezinnen zijn die roepen 'nouja als het moet dan moet het', maar het gros gaat hun kinderen én niet afzonderen in hun eigen huis, en als de volgende stap inderdaad uit huis plaatsen is, zie ik dat vrij snel uit de hand lopen.
Qua vals-positieve COVID testen bedoel je? Dat is met het huidige BCO niet anders natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens even aanzien of dat ding wel werkt. Of dat er gigantisch veel vals-positieven in zitten.
Nee of er geen meldingen worden afgegeven terwijl ik aan de andere kant van het glas zit oid.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Qua vals-positieve COVID testen bedoel je? Dat is met het huidige BCO niet anders natuurlijk.
De rest is het systeem van Apple/Google dat al gebruikt wordt in veel andere landen. Wellicht kan je daar al iets erover vinden
Ja, dat zie ik dan ook wel gebeuren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dan is het wachten op knokpartijtjes.
Ja precies, dat is het systeem van Apple/Google dat ook al in veel andere landen gebruikt wordt. Misschien kan je er daar iets over vinden, of dat een probleem is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee of er geen meldingen worden afgegeven terwijl ik aan de andere kant van het glas zit oid.
Maar dan is het dus nutteloos. Als ik die alarmpjes niet kan vertrouwen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja precies, dat is het systeem van Apple/Google dat ook al in veel andere landen gebruikt wordt. Misschien kan je er daar iets over vinden, of dat een probleem is.
Maar in zijn algemeenheid: Ja, als Bluetooth door een dergelijk plaat kan, dan zal je een melding kunnen krijgen (afhankelijk van de duur van het contact, sterkte van het signaal, etc).
Wel goed om te weten dat een alarm ontvangen volledig anoniem is. Niemand behalve jij weet met wie je in contact bent geweest en of je een alarm krijgt.
Tja, dan kan je ook regulier BCO nutteloos noemen, wellicht ben je in het restaurant geweest maar niet in de buurt van de corona gevallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan is het dus nutteloos. Als ik die alarmpjes niet kan vertrouwen.
Ik ga niet 14 dagen in quarantaine op basis van een matige betrouwbaar meldinkje. Dus is het nutteloos.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tja, dan kan je ook regulier BCO nutteloos noemen, wellicht ben je in het restaurant geweest maar niet in de buurt van de corona gevallen.
In feite krijg je de melding als je langere tijd bij een coronapostief persoon in de buurt bent geweest. Dan is er een bepaalde kans dat je besmet bent. Er is ook een kans dat je niet besmet bent, misschien omdat de ander niet geniest heeft, misschien omdat er toevallig een schot tussen zat, etc.
Uiteindelijk draait BCO sowieso om kansrekening. Daarom laat je je na een melding ook testen, omdat er een bepaalde kans is dat je besmet bent geraakt, er is nooit zekerheid.
Dus onbetrouwbaar is niet het juiste woord.
Stel je het voor ja. Dat je je baas opbelt dat je twee weken niet komt omdat je een volstrekt anonieme melding hebt gehad. Lachwekkend idee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga niet 14 dagen in quarantaine op basis van een matige betrouwbaar meldinkje. Dus is het nutteloos.
Dat vraagt ook niemand van je.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga niet 14 dagen in quarantaine op basis van een matige betrouwbaar meldinkje. Dus is het nutteloos.
Dat hoorde ik gister op de perso. Als het puur gaat om “wees even alert” dan zal ik het eens heroverwegen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat vraagt ook niemand van je.
Of zou je wel in quarantaine gaan als je naar aanleiding van BCO gebeld wordt?
Je hoeft ook helemaal niet twee weken in quarantaine.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Stel je het voor ja. Dat je je baas opbelt dat je twee weken niet komt omdat je een volstrekt anonieme melding hebt gehad. Lachwekkend idee.
Wel zou je je dan kunnen laten testen maar zonder enige symptomen zie ik weinig mensen naar de teststraat rijden.
Als je in de zorg werkt is dat in de strijd met hun eigen beleid.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat vraagt ook niemand van je.
Of zou je wel in quarantaine gaan als je naar aanleiding van BCO gebeld wordt?
Dat heb ik even gemist dan. Zal het eens nazoeken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoorde ik gister op de perso. Als het puur gaat om “wees even alert” dan zal ik het eens heroverwegen.
Ja gaat toch ook niet 14 dagen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
Stel je het voor ja. Dat je je baas opbelt dat je twee weken niet komt omdat je een volstrekt anonieme melding hebt gehad. Lachwekkend idee.
Wel zou je je dan kunnen laten testen maar zonder enige symptomen zie ik weinig mensen naar de teststraat rijden.
Nog even wat rondgezocht, maar in de huidige build wordt dit het notificatie scherm:quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 20:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hoorde ik gister op de perso. Als het puur gaat om “wees even alert” dan zal ik het eens heroverwegen.
Herstellen van IC opname kost heel veel energie en spieropbouw. Ik kan me voorstellen dat het voor iemand met een dwarslaesie niet te doen is om die revalidatie er nog bij te doen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:06 schreef slashdotter3 het volgende:
One Man's COVID-19 Death Raises The Worst Fears Of Many People With Disabilities
https://www.npr.org/2020/(...)le-with-disabilities
Michael Hickson, a 46-year old quadriplegic who'd contracted COVID-19, died at St. David's South Austin Medical Center in Austin, Texas, on June 11 after the hospital ended treatment for him and moved him from the intensive care unit to hospice care.
Melissa Hickson says her husband was denied potentially lifesaving treatment because doctors at the hospital made a decision based on their biases that, because of his disabilities, Michael Hickson had a low quality of life.
The hospital says it acted based on the man's dire medical prognosis and that it would have been pointless and cruel to give him invasive treatment.
Michael Hickson's death has become a cause among many with disabilities, an emblem of a medical system that they believe views their lives as having less value, even before a pandemic put doctors and hospitals under stress.
Nee. Vanaf 16:40quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nog even wat rondgezocht, maar in de huidige build wordt dit het notificatie scherm:
[ afbeelding ]
Wellicht ging het in de persconferentie over het feit dat je melding kan krijgen voor contacten tot 14 dagen geleden?
Ah oke, bedankt voor het nazoeken, top!quote:
Even later hoor ik dat mensen die een melding van de app krijgen na 7 dagen getest worden om te zien of de quarantainetijd kan worden verkort. Dat betekend dat die iig langer is dan een week. En aangezien 14 dagen de standaard is lijkt me dat wel een redelijk veilige gokquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah oke, bedankt voor het nazoeken, top!
Dat klinkt als een gewijzigde insteek, maar ik hoor geen twee weken quarantaine (maar ook niet hoe lang je thuis moet blijven en of je moet testen)
Maar zelfs al willen ze twee weken quarantaine... Het is dan nog steeds beter om die app te gebruiken en bij een melding alleen een test te doen zonder quarantaine, dan om helemaal die app niet te gebruiken natuurlijk
Wat dat betreft in je zelf invulling geven.
Overigens zal dat wel de tijd zijn sinds de dag van contact, niet de dag van melding, maar dan nog. Daar zou ik ook niet op zitten te wachten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even later hoor ik dat mensen die een melding van de app krijgen na 7 dagen getest worden om te zien of de quarantainetijd kan worden verkort. Dat betekend dat die iig langer is dan een week. En aangezien 14 dagen de standaard is lijkt me dat wel een redelijk veilige gok
Weet die app wanneer ik contact heb gehad dan? Want zeg dan maar daag privacy, want dat weet ik precies (of het maakt de groep iig heel klein).quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overigens zal dat wel de tijd zijn sinds de dag van contact, niet de dag van melding, maar dan nog. Daar zou ik ook niet op zitten te wachten.
Echter, het is met het huidige BCO niet anders. Verschil is wel dat het bij de app een anonieme melding is waar helemaal niemand iets vanaf weet. Je kan ermee doen wat je wil. Dus wat dat betreft kan je de app gewoon gebruiken en als extra informatiebron gebruiken om je keuzes op te baseren.
De melding is op dagniveau inderdaadquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet die app wanneer ik contact heb gehad dan? Want zeg dan maar daag privacy, want dat weet ik precies (of het maakt de groep iig heel klein).
In blinde paniek 'carte blache' geven en met kapitalen smijten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Hugo wil dat de GGD’en opschalen. Zouden ze dat zelf niet ook willen?![]()
Wat ga de doen Hugo?
6 maanden de tijd gehad.....quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:38 schreef trein2000 het volgende:
Hugo wil dat de GGD’en opschalen. Zouden ze dat zelf niet ook willen?![]()
Wat ga de doen Hugo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |