Voor autofotografie zijn er twee dingen te laag.
1 Het plafond in je ruimte.
Tussen de auto en het plafond moet nog licht en/of reflectiemateriaal komen te hangen.
Voor een idee van hoe dat er in een studio die gespecialiseerd is in auto's zo ongeveer uit ziet jat ik even een plaatje van internet en wel van de studio van Rene Staud die daar al de nodige decennia zijn dingetje doet.
Aan dat verlichtingsarmatuur kun je het tweede ding zien wat bij jouw aanpak te laag is
2 Het budget
Een verlichtingsinstallatie waarmee je met de kwaliteit die je voor commercieel werk wilt zien een auto kunt verlichten kost geen duizenden maar loopt eerder in de honderdduizenden.
Dat is ook de reden dat er zo weinig studio's zijn die auto's fotograferen, het is gewoon een gigaprijzige specialistische onderneming.
Hebben we het nog niet over de kosten gehad om een egaal witte achtergrond te krijgen. Dingen zijn gewoon te koop maar wel erg duur. Elk alternatief als een zeiltje geeft je foto's een te goedkope uitstraling om serieus te nemen.
Voor hobbydoeleinden kun je goed in de alternatieven duiken, wil je er dingen mee gaan verkopen, dan kun je fotografie maar beter bijzonder serieus nemen.
Mijn advies: Ga gewoon die auto's lekker buiten fotograferen zoals je gewend bent en maak er daar het beste van gewoon met het licht dat gratis uit de lucht komt. Om het voor occassions in de studio te doen loopt zodanig in de papieren dat die occassion totaal onbetaalbaar gaat worden.
Waar je buiten mee kunt spelen zijn locaties en omgevingen waarin een auto tot zijn recht komt. Probeer daarmee wervingskracht te winnen. De weg via een studio is voor het doel te duur en kost je bovendien nogal wat tijd om het allemaal in de vingers te krijgen.