1 op de 10 meldt 30 dagen later nog steeds klachtenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 13:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n 40% klachten overhoudt, maar hoe ernstig en hoe lang ze blijven is nog niet bekend denk ik.
Toch wel opmerkelijk. Het is zo'n gevaarlijk virus maar men moet d.m.v. BCO op de hoogte gebracht worden dat ze besmet zijn. Ze blijven onder de radar dus. Geen symptomen? Niet ziek genoeg voor een test?quote:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:06 schreef hooibaal het volgende:
Mondkapjes verplicht in de Kuip. Zullen ze zich ook wel weer niet aan houden, dus Feyenoord-Sparta zal voorlopig de laatste voetbalwedstrijd met publiek zijn.
Hoezo is 1,5-3k besmette mensen (dagelijks) eigenlijk heel goed nieuws? Met de wetenschap dat het reproductiegetal nog altijd boven de 1 ligt is er een catastrofe aanstaande. Ik wil je nog wel over een paar weken horenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eigenlijk heel goed nieuws:
Een conservatieve schatting dat nu dagelijks 1500-3000 mensen worden besmet (10-20k deze week)
En nog altijd weinig ziekenhuisopnames / IC opnames
Ben ik de enige die het goede nieuws niet ziet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Een conservatieve schatting dat nu dagelijks 1500-3000 mensen worden besmet (10-20k deze week)
Gezellig dat je er weer bent.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:06 schreef hooibaal het volgende:
Zullen ze zich ook wel weer niet aan houden,
Een catastrofe, jawelquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoezo is 1,5-3k besmette mensen (dagelijks) eigenlijk heel goed nieuws? Met de wetenschap dat het reproductiegetal nog altijd boven de 1 ligt is er een catastrofe aanstaande. Ik wil je nog wel over een paar weken horen
Het is denk ik zoals het clubje in Wanneperveen. 10 jongeren waarvan 6 positief zonder klachten maar wel getest door bco.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toch wel opmerkelijk. Het is zo'n gevaarlijk virus maar men moet d.m.v. BCO op de hoogte gebracht worden dat ze besmet zijn. Ze blijven onder de radar dus. Geen symptomen? Niet ziek genoeg voor een test?
Ja, vergelijkbaar met die van maart. Als ze niet tijdig ingrijpen komt er een tweede ('intelligente') lockdown. Bij hoge aantallen, falend BCO en een R die niet naar beneden gaat is dat onvermijdelijkquote:
Het goede nieuws is blijkbaar dat de ziekenhuizen pas over een week of 2 a 3 beginnen vol te stromen, maar ik zie zelf ook geen aanleiding om daar nu heel verheugd over te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het goede nieuws niet ziet?
Ik denk hetquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht dat die vorige week ook al vol zouden beginnen stromen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Het goede nieuws is blijkbaar dat de ziekenhuizen pas over een week of 2 a 3 beginnen vol te stromen, maar ik zie zelf ook geen aanleiding om daar nu heel verheugd over te zijn.
Als er duizenden mensen per dag besmet worden maar het aantal opnames/overlijdens op één hand te tellen is dan betekent het dat het virus minder impact heeft dan we hadden gedacht. En dan is de route naar groepsimmuniteit ineens veel korter dan we eerst hadden voorspeld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoezo is 1,5-3k besmette mensen (dagelijks) eigenlijk heel goed nieuws? Met de wetenschap dat het reproductiegetal nog altijd boven de 1 ligt is er een catastrofe aanstaande. Ik wil je nog wel over een paar weken horen
Ik vraag mij echt serieus af of dit virus wel zo gevaarlijk is. Zo veel mensen die besmet zijn geweest zonder dat ze er enige weet van hebben gehad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is denk ik zoals het clubje in Wanneperveen. 10 jongeren waarvan 6 positief zonder klachten maar wel getest door bco.
En ik durf er een krat bier op in te zetten dat dat niet gebeurt en dat de opnames per dag onder de 10 blijven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Het goede nieuws is blijkbaar dat de ziekenhuizen pas over een week of 2 a 3 beginnen vol te stromen, maar ik zie zelf ook geen aanleiding om daar nu heel verheugd over te zijn.
Hmmm ik las ergens dat 40% blijvende klachten heeft... dus dan zitten er nu minimaal 2 van die 6 in een rolstoel?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is denk ik zoals het clubje in Wanneperveen. 10 jongeren waarvan 6 positief zonder klachten maar wel getest door bco.
Voor alsnog is er niets aan de hand qua ziekenhuisopnames.quote:
Als je geen klachten hebt, dan heb je toch ook geen blijvende klachten?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm ik las ergens dat 40% blijvende klachten heeft... dus dan zitten er nu minimaal 2 van die 6 in een rolstoel?
Nee, dat komt door dat "sliding window" van 2 weken, dat schuift telkens meer naar voren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik dacht dat die vorige week ook al vol zouden beginnen stromen.
Tuurlijk. Anders nog 2 weken later. Of 4. Of 6.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee. In de afgelopen weken was er nul positief nieuws.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nul positief nieuws lolquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:14 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee. In de afgelopen weken was er nul positief nieuws.
Ik zou het pas weer een lichtpuntje vinden als de R op een gegeven moment op 1 komt te liggen (het liefst eronder natuurlijk).
Alles om het virus natuurlijk te framen als een doomsday killer virus, niet een opgefokte griep waar 0,2% van de mensen van in het ziekenhuis eindigt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, dat komt door dat "sliding window" van 2 weken, dat schuift telkens meer naar voren.
Yes, haske negatief.quote:
Dat kan niet, 40% heeft blijvende klachten. Dan zitten ze over 2 weken in een rolstoel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:13 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt, dan heb je toch ook geen blijvende klachten?
Bovendien is er steeds meer wetenschappelijk bewijs van een zekere mate van cross-immuniteit, waardoor groepsimmuniteit veel eerder bereikt wordt dan pas bij 60%.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er duizenden mensen per dag besmet worden maar het aantal opnames/overlijdens op één hand te tellen is dan betekent het dat het virus minder impact heeft dan we hadden gedacht. En dan is de route naar groepsimmuniteit ineens veel korter dan we eerst hadden voorspeld.
Het hulpmiddelencentrum in Wanneperveen kan de druk niet meer aan en gooien de handdoek in de ring.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hmmm ik las ergens dat 40% blijvende klachten heeft... dus dan zitten er nu minimaal 2 van die 6 in een rolstoel?
Ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Yes, haske negatief.
Et tu?
Echt keurig binnen een dag. Niks dan lof over het GGD.
Zo is het.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:03 schreef Wirelessmouse het volgende:
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Yes, haske negatief.
Et tu?
Dit soort reacties...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook.
Hier na 26 uur. Prima binnen de marge. Hup GGD!
Slechts 34000 mensen. Tja waar hebben we het over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alles om het virus natuurlijk te framen als een doomsday killer virus, niet een opgefokte griep waar 0,2% van de mensen van in het ziekenhuis eindigt.
Wat is 't ventquote:
Nee, vooral niet als we straks daar ook nog een capaciteits-probleem hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ga echt lachen als we straks in september zitten en de aantallen positieve tests zitten in de 10.000 met nullen op de opnames en overlijdensgevallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Bovendien is er steeds meer wetenschappelijk bewijs van een zekere mate van cross-immuniteit, waardoor groepsimmuniteit veel eerder bereikt wordt dan pas bij 60%.
Ziekenhuis-/IC-opnames/overlijdens lopen vele weken achter op het moment waarop mensen besmet raken. Dat is in maart uitgebreid verteld.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als er duizenden mensen per dag besmet worden maar het aantal opnames/overlijdens op één hand te tellen is dan betekent het dat het virus minder impact heeft dan we hadden gedacht. En dan is de route naar groepsimmuniteit ineens veel korter dan we eerst hadden voorspeld.
En dit. Aantal ziekenhuisopnames is sowieso al in korte tijd verdubbeld. Zie echt niet in waarom dit niet weer kan gebeuren de komende weken. En nogmaalsquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:16 schreef Simmertje het volgende:
17 juli (3 weken geleden) zaten we ook nog maar op 100 cases per dag, dat is inmiddels verzesvoudigd. Er valt dus nog vrij weinig te zeggen over ziekenhuisopnames. Dat is echt afhankelijk van hoeveel cases we de komende periode blijven stijgen.
Hoe zit het met het reproductiegetal van België, waarom fluctueert dat zo enorm daar per locatie?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:07 schreef Gretzl het volgende:
Bron?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Bovendien is er steeds meer wetenschappelijk bewijs van een zekere mate van cross-immuniteit, waardoor groepsimmuniteit veel eerder bereikt wordt dan pas bij 60%.
Helemaal los vanavond!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Yes, haske negatief.
Et tu?
Lol vele wekenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ziekenhuis-/IC-opnames/overlijdens lopen vele weken achter op het moment waarop mensen besmet raken. Dat is in maart uitgebreid verteld.
Zolang de getallen nog sterk stijgen kun je helemaal niet beweren dat het aantal ziekenhuisopnames wel mee gaat vallen. Zo ver kun je namelijk niet vooruit kijken.
Het zou prima kunnen dat er in vergelijking met maart-april minder coronapatiënten in het ziekenhuis hoeven te worden opgenomen, omdat er relatief meer jonge, gezonde mensen besmet raken. Maar ook in die groep kunnen mensen er zonder opname permanente gezondheidsschade aan overhouden. Het is dus nogal raar om stellig te beweren dat het virus minder impact heeft dan gedacht. Dat weet je helemaal niet bij een virus waarvan er nog behoorlijk veel onduidelijk is over de lange termijneffecten.
Tuurlijk, blijf vooral jezelf alles wijs maken om iedereen maar krampachtig 1,5 meter uit elkaar te houden tot het magische vaccin er is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ziekenhuis-/IC-opnames/overlijdens lopen vele weken achter op het moment waarop mensen besmet raken. Dat is in maart uitgebreid verteld.
Zolang de getallen nog sterk stijgen kun je helemaal niet beweren dat het aantal ziekenhuisopnames wel mee gaat vallen. Zo ver kun je namelijk niet vooruit kijken.
Het zou prima kunnen dat er in vergelijking met maart-april minder coronapatiënten in het ziekenhuis hoeven te worden opgenomen, omdat er relatief meer jonge, gezonde mensen besmet raken. Maar ook in die groep kunnen mensen er zonder opname permanente gezondheidsschade aan overhouden. Het is dus nogal raar om stellig te beweren dat het virus minder impact heeft dan gedacht. Dat weet je helemaal niet bij een virus waarvan er nog behoorlijk veel onduidelijk is over de lange termijneffecten.
Ook jij mag helemaal los dit weekend!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook.
Hier na 26 uur. Prima binnen de marge. Hup GGD!
Dat weet ik niet, ik heb me niet uitgebreid verdiept in de wijze waarop de Belgen het reproductiegetal construeren.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:17 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe zit het met het reproductiegetal van België, waarom fluctueert dat zo enorm daar per locatie?
Je zegt het goed, het is hoop, valse hoop. Net als dat dezelfde mensen in maart zeiden dat het überhaupt geen probleem zou worden hier, dezelfde mensen die in mei zeiden dat het virus was uitgedoofd en nu dus zeggen dat niemand meer in het ziekenhuis terechtkomen. Het blijft moeilijk voor bepaalde mensen om in langer termijn te denken en de realiteit te accepteren. Mja, kwaaltje van de populisten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:17 schreef Jane het volgende:
Ik zie hier steeds veel mensen die hoop uitspreken dat het virus aan kracht ingeboet heeft. Ik hoop het ook, maar er zijn geen wetenschappelijke aanwijzingen voor. Er kunnen wel andere redenen zijn dat de grote hausse aan ernstig zieken nog even uitblijft (leeftijdscategorie geinfecteerden, betere weerstand door de zomer/vitamine D), maar dat is tijdelijk. De kans dat we op deze manier de winter doorzeilen is echt niet zo groot. (Al HOOP ik het dus net zo hard als ieder ander)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |