We zijn geen rotsapen, waar het mannetje de kinderen van het gewilde vrouwtje neerknuppelt om het maar plat te zeggen. Dat genenargument is dan ook een slap aftreksel van de eigenlijke reden waar het wel om draait: geen zin hebben om het kind van een ander op te voeden. Prima, niet iedereen heeft een onbaatzuchtige mindset als het op kinderen aankomt, maar die biologische redeneringen hier zijn altijd tenenkrommend om te lezen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:18 schreef SuperKaas het volgende:
Als jij er genoegen mee neemt dat je de genen van een ander gaat opvoeden terwijl haar ex lekker feest viert zonder verantwoordelijkheden, zie ik geen problemen.
Dat mag jij vinden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:14 schreef 01100101 het volgende:
[..]
We zijn geen rotsapen, waar het mannetje de kinderen van het gewilde vrouwtje neerknuppelt om het maar plat te zeggen. Dat genenargument is dan ook een slap aftreksel van de eigenlijke reden waar het wel om draait: geen zin hebben om het kind van een ander op te voeden. Prima, niet iedereen heeft een onbaatzuchtige mindset als het op kinderen aankomt, maar die biologische redeneringen hier zijn altijd tenenkrommend om te lezen.
Een leuke aanvulling? Het is niet jouw kind, er hoort (waarschijnlijk) een ex bij, je hebt de lasten niet de lusten, je staat (uiteraard logisch) op nr 2. Allemaal aspecten waarvan niemand zal zeggen "dat zoek ik in een relatie!".quote:Op donderdag 6 augustus 2020 23:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Toch ben ik het met Leandra wel eens. Een kind wordt nogal een als noodzakelijke last ervaren, i.p.v. een fijne aanvulling die met de te daten dame meekomt. Ik bedoel bijhoort.
Punt een: Ik ben een vrouw.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:17 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden.
Als jij die cuck lieverd wil zijn die het kind van een ander wil opvoeden, ga je gang.
Denk vooral niet aan die onverantwoordelijke biologische vader die hetzelfde truukje keer op keer flikt en elke avond in de kroeg zit te feesten, terwijl jij je kapot werkt.
Jij doet het net lijken alsof deze vrouwen allemaal door een player gedumpt zijn na zwanger te worden van hem.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:17 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden.
Als jij die cuck lieverd wil zijn die het kind van een ander wil opvoeden, ga je gang.
Denk vooral niet aan die onverantwoordelijke biologische vader die hetzelfde truukje keer op keer flikt en elke avond in de kroeg zit te feesten, terwijl jij je kapot werkt.
Ach incels hebben vaak een wat simpele kijk op de wereld en nemen graag andere mannen de maatquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jij doet het net lijken alsof deze vrouwen allemaal door een player gedumpt zijn na zwanger te worden van hem.
Er zijn genoeg alleenstaande ouders die het beiden gewoon goed willen doen en het beste voor hun kinderen willen, ondanks dat ze niet meer samen zijn.
Hmm eerder tegengesteldquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een leuke aanvulling? Het is niet jouw kind, er hoort (waarschijnlijk) een ex bij, je hebt de lasten niet de lusten, je staat (uiteraard logisch) op nr 2. Allemaal aspecten waarvan niemand zal zeggen "dat zoek ik in een relatie!".
Hoe leuk je je eigen kind ook vindt, of kinderen in het algemeen, een kind gratis bij een date krijgen is een gegeven (of een last), maar zeker geen leuke aanvulling. Hou het wel realistisch.
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet de leuke clown uithangen en de opvoedregels aan je laars lappen. Maar je mag je er ook niet mee bemoeien. Je zit gewoon echt in een lastige positie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm eerder tegengesteld
Als nieuwe partner zijn de ouders daadwerkelijk verantwoordelijk..
en jij mag de leuke dingen doen met zo’n kind.
En dat ene aardappeltje en die hap broccoli.. als dat een serieus probleem is... is je probleem wellicht anders dan dat je partner een kind heeft.
Nee hoor.. juist niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:38 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet de leuke clown uithangen en de opvoedregels aan je laars lappen. Maar je mag je er ook niet mee bemoeien. Je zit gewoon echt in een lastige positie.
En je moet er natuurlijk zelf ook gewoon aan wennen...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:38 schreef ZarB het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet de leuke clown uithangen en de opvoedregels aan je laars lappen. Maar je mag je er ook niet mee bemoeien. Je zit gewoon echt in een lastige positie.
Ja dit. Manman. Kreeg een keer de vraag “Ben je op zoek naar iemand die jou en je zoontje komt redden want ik ben wel heel lief maar ik heb mijn grenzen” echt in een van zijn eerste berichten zonder überhaupt nog echt gesproken te hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 23:33 schreef Helsinki het volgende:
Niet iedereen zoekt tijdens het daten meteen een extra ouder voor hun kind :’).
Nieuwe date en kind in 1 zin hoort sowieso al niet maargoed.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:44 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En je moet er natuurlijk zelf ook gewoon aan wennen...
maar je hoeft niet van de ene op de andere dag een verantwoordelijke vader te zijn oid... dat zou nergens op slaan.
Niet meteen hele dagen met nieuwe date EN kind... rustig aan.
Voor beide partijen.
Haha dat zou hier einde gesprek zijn geweestquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:50 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja dit. Manman. Kreeg een keer de vraag “Ben je op zoek naar iemand die jou en je zoontje komt redden want ik ben wel heel lief maar ik heb mijn grenzen” echt in een van zijn eerste berichten zonder überhaupt nog echt gesproken te hebben.
Lolwat. Nee.
Zoiets komt pas kijken als het echt serieus wordt en dan nog pas na weet ik het hoeveel maanden. Alsof alle kinderen niet al een vader hebben ofzo koekoek.
Het kan nooit positief zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:21 schreef ZarB het volgende:
[..]
Een leuke aanvulling? Het is niet jouw kind, er hoort (waarschijnlijk) een ex bij, je hebt de lasten niet de lusten, je staat (uiteraard logisch) op nr 2. Allemaal aspecten waarvan niemand zal zeggen "dat zoek ik in een relatie!".
Hoe leuk je je eigen kind ook vindt, of kinderen in het algemeen, een kind gratis bij een date krijgen is een gegeven (of een last), maar zeker geen leuke aanvulling. Hou het wel realistisch.
Nou, als vrijgezel zonder kind ook niet hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:59 schreef Uhmmpie het volgende:
En dat alleenstaande ouders doorgaans niet elke 3 weken een nieuwe partner willen omdat dat tijdperk nou eenmaal voorbij is.
Het is totaal anders. Een dagje met je nichtje op pad heeft geen impact op je dagelijkse leven.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar het is niet anders dan met je nichtje op pad.
Ik zie het niet als hetzelfde met een neefje of nichtje. Die kun je verwennen. Je bent geen opvoeder. Als je het niet eens bent met hoe het kind van je partner zich gedraagt in jullie huis, dan levert dat echt wel problemen op. Met neefjes/nichtjes/buurkinderen heb je dat gezeik niet. Die stuur je naar huis als ze zich niet gedragen. Er staat veel minder op het spel mbt de relatie die je met de ouder hebt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 15:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nee hoor.. juist niet.
Je kunt in vrijwel alles doorverwijzen naar je partner “vraag je vader/moeder maar even”.
Tenzij je het antwoord al weet.. dan kun je dat hardop uitspreken. Desnoods “dat mag niet van je vader/moeder”.
En nee.. niet alle regels aan je laars lappen dus.
Maar het is niet anders dan met je nichtje op pad.
Zolang je maar samen op 1 lijn zit.
En tegenwoordig is 50/50 coouderschap hip.. dus heb je de helft van de tijd een kind om je heen.
Waar je alle negatieve dingen kunt afschuiven op de ander..
En de andere helft alle tijd voor elkaar.
Nou nee. Zou niet weten waarom het iets positiefs zou zijn. Mensen willen een relatie waarbij ze op nr 1 staan en eventueel zelf een gezin stichten. Niet allerlei gedoe erom heen.quote:
Tja...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:10 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nou nee. Zou niet weten waarom het iets positiefs zou zijn. Mensen willen een relatie waarbij ze op nr 1 staan en eventueel zelf een gezin stichten. Niet allerlei gedoe erom heen.
Het is ook niet per se negatief (al zou het voor mij echt een no go zijn), maar ik kan echt geen reden verzinnen waarom het positief zou zijn.
Het lijkt me nooit een pré.quote:
Kennelijk denken toch meer mensen er zo over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:13 schreef Hexagon het volgende:
Wat is dat uberhaupt voor onzinnige, kinderachtige redenering over "op 1 staan"
Alsof het een wedstrijd is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof al die mannen weglopen madat ze na 3 weken ontdekken dat ze zo’n kind toch maar lastig vindenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:40 schreef SuperKaas het volgende:
Vrouwen mogen ook best wat beter nadenken voordat ze zich laten bezwangeren door een wegloopman.
Zie ze vaak genoeg op tinder, inclusief foto van kindje-met-tintje
Ja, want iedere alleenstaande ouder heeft met een wegloopman of wegloopvrouw een kind gekregen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:40 schreef SuperKaas het volgende:
Vrouwen mogen ook best wat beter nadenken voordat ze zich laten bezwangeren door een wegloopman.
Ach dan willen ze vast ook een vent met tintje.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:40 schreef SuperKaas het volgende:
Mja domme domme vrouwen... jeetjquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want iedere alleenstaande ouder heeft met een wegloopman of wegloopvrouw een kind gekregen.
Niet antwoorden met 30cm aan genotquote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:30 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Een leuke persoonlijkheid en heb ook een leuke baan.
Alleen punt 2 is zeker. En dan betekent het nog steeds niet dat ze er nog eentje kunnen krijgen. Alle andere punten bieden net zo weinig garantie bij vrouwen met als zonder kind. Dus helaas.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:25 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan me wel wat positieve dingen bedenken aan een vrouw met een kind
-Ze hebben, in het goede geval, een redelijk stabiel leven, voor als je zoiets zoekt
-Ze hebben bewezen een kind te kunnen krijgen
-Ze hebben ervaring met kinderen krijgen en er voor zorgen, dus in die zin is de kans op onaangename verrassingen kleiner.
Mja omdat die inmiddels geleerd hebben dat de wereld niet zo zwart is als sommoge mensen hier voorstellen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:52 schreef ZarB het volgende:
Grappig dat je zo de alleenstaande ouders eruit pikt in dit topic. Korte teentjes hoor
Het komt er op neer dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad met een ongeschikte partner, met andere woorden, dan heb je ongenadig hard gefaald.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:52 schreef ZarB het volgende:
Grappig dat je zo de alleenstaande ouders eruit pikt in dit topic. Korte teentjes hoor
Hmm en dat vind ik van jou al zonder dat we ooit geslachtsgemeenschap hebben gehad... damnedquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:55 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad met een ongeschikte partner, met andere woorden, dan heb je ongenadig hard gefaald.
Snap best dat het moeilijk is om daar mee om te gaan
Ik hoef tenminste geen alimentatie te betalen omdat ik 'm in een dronken bui in één of ander laagopgeleid tattoowijf heb gehangenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm en dat vind ik van jou al zonder dat we ooit geslachtsgemeenschap hebben gehad... damned
Bizar zo dom als mensen kunnen zijn.
Logisch...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:52 schreef ZarB het volgende:
Ja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen in 12 jaar huwelijk uit elkaar groeien, het ligt altijd aan de ongeschikte partner die op voorhand al als ongeschikt gekwalificeerd had moeten worden....quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:55 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Het komt er op neer dat je geslachtsgemeenschap hebt gehad met een ongeschikte partner, met andere woorden, dan heb je ongenadig hard gefaald.
Je kunt jaren met iemand samen wonen en denken iemand goed te kennen. En dan beginnen de hormonenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:55 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dan nog, geef je dan niet veel te snel op? Vroeger bleven man en vrouw gewoon bij elkaar. Aan een huwelijk moet je werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 18:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen in 12 jaar huwelijk uit elkaar groeien, het ligt altijd aan de ongeschikte partner die op voorhand al als ongeschikt gekwalificeerd had moeten worden....
En hogeropgeleide vrouwen hebben nooit kinderen of scheiden gewoon niet?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:59 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Ik hoef tenminste geen alimentatie te betalen omdat ik 'm in een dronken bui in één of ander laagopgeleid tattoowijf heb gehangen
Oh okay, iedere alleenstaande moeder is een laagopgeleid tattoowijf?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:59 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Ik hoef tenminste geen alimentatie te betalen omdat ik 'm in een dronken bui in één of ander laagopgeleid tattoowijf heb gehangen
Uh.. je komt niet over alsof je überhaupt al ooit zo lang een relatie hebt gehad...quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 18:03 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dan nog, geef je dan niet veel te snel op? Vroeger bleven man en vrouw gewoon bij elkaar. Aan een huwelijk moet je werken.
Je weet helemaal niet of er te snel opgegeven is en door wie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 18:03 schreef SuperKaas het volgende:
[..]
Dan nog, geef je dan niet veel te snel op? Vroeger bleven man en vrouw gewoon bij elkaar. Aan een huwelijk moet je werken.
Nou als je ze iets beter leert kennen zie je vanzelf of ze een stabiel leven hebben en hoe goed ze het ouderschap beheersen. Maar de kans dat er nog wat aan gaat veranderen als ze een 2e kind krijgen is kleiner dan wanneer ze een eerste kind krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:51 schreef ZarB het volgende:
[..]
Alleen punt 2 is zeker. En dan betekent het nog steeds niet dat ze er nog eentje kunnen krijgen. Alle andere punten bieden net zo weinig garantie bij vrouwen met als zonder kind. Dus helaas.
Not to mention.. dat je ook nog enige eigen verantwoordelijkheid hebt als je ergens je piemel instopt lijkt me.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 18:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay, iedere alleenstaande moeder is een laagopgeleid tattoowijf?
Ik zal het even vertellen aan degene die ons huis heeft gekocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |