Wat een onzin.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:13 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, ze gaan doen wat ze graag willen.
Heb je hier ook enige onderbouwing bij of laat je even je fantasie de vrije loop?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende: [..] Idd, zat bedrijven waar dit gebeurd. Het commerciële aspect gaat boveb de gezondheid. Veel bedrijven hebben ook halve/ 2/3e bezetting nu. Persoonlijk vind ik het prettiger werken 2/3 dagen op kantoor en de rest thuis maar vind thuiswerken volledig veel verantwoorder. Maar bedrijven zullen zeggen " we houden afstand, bebadrukken handen wassen dus je komt maar gewoon". Ondertussen wordt de lucht wel vrolijk gecirculeerd en komen mensen met lichte klachten alsnog werken. Als je het niet verplicht waar mogelijk dan wordt het niet (volledig) gedaan. Maar ik verwacht het niet van Nederland. Alles is immers vrijblijvend.
Omdat je niet naar het terras kan gaan. Boehoe.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de introductieweek niet kan doorgaan. Boehoe.
Een pandemie is ook niet leuk. Voor niemand.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat je niet naar het terras kan gaan. Boehoe.
Omdat je niet naar de sportschool kan gaan. Boehoe.
Omdat je thuis les moet krijgen. Boehoe.
Omdat je niet naar je oma mag. Boehoe.
Zo ken ik er nog wel een paar.
Heb je nog zo'n dooddoener? Het leven is niet eerlijk. De bal is rond. Water is nat.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een pandemie is ook niet leuk. Voor niemand.
Hear, hear!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens gaat het om het bredere sentiment. Sommigen hier doen alsof iedereen onder de 30 een losgeslagen idioot is uit Sodom en Gomorra. Volgens mij mensen die nog altijd bang op hun kamertje zitten en al maandenlang niet buiten zijn geweest.
De realiteit is gewoon dat het overgrote deel zich wél kan gedragen (of net zo goed/slecht als de rest van Nederland), maar dat er o.b.v. excessen volop los gegeneraliseerd wordt...
Ik heb prive en zakelijk een hoop contact met mensen en andere bedrijven.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heb je hier ook enige onderbouwing bij of laat je even je fantasie de vrije loop?
Het kan zeker geen kwaad dit weer eens extra te benadrukken vanavond, ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Toen de scholen open gingen zijn een hoop bedrijven teruggeschaald naar meer dagen op kantoor of volledige bezetting.
Daar gaat niet gauw van afgestapt worden tenzij onder druk.
Ik denk dat juist dat bredere sentiment op dit moment een deel van het probleem is. Het bredere sentiment lijkt te zijn dat het allemaal wel meevalt, en de interpretatie van de cijfers zijn daarbij anders. Voor een deel van de mensen zijn de cijfers "prima, want ziekenhuis en IC lopen nog niet vol, dus alles kan verder zoals we bezig zijn" en voor een deel zijn de cijfers "zorgwekkend, want exponentiele groei, en voor je het weet, loopt het toch weer mis".quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens gaat het om het bredere sentiment. Sommigen hier doen alsof iedereen onder de 30 een losgeslagen idioot is uit Sodom en Gomorra. Volgens mij mensen die nog altijd bang op hun kamertje zitten en al maandenlang niet buiten zijn geweest.
De realiteit is gewoon dat het overgrote deel zich wél kan gedragen (of net zo goed/slecht als de rest van Nederland), maar dat er o.b.v. excessen volop los gegeneraliseerd wordt...
Je wil alle grensovergangen dichtgooien en bij elke binnenkomer een onderzoek uitvoeren waar ze zijn geweest?!!!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:30 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me wel af waarom er in andere landen wel een gedwongen quarantaine kan worden ingevoerd na terugkomst van een vakantie en hier niet? Is onze wetgeving dan zoveel vrijer dan pak 'm beet Ierland of Noorwegen?
Dan merk je dat gewoon. Tja. Prima argument wel.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb prive en zakelijk een hoop contact met mensen en andere bedrijven.
Dan merk je dat gewoon.
Toen de scholen open gingen zijn een hoop bedrijven teruggeschaald naar meer dagen op kantoor of volledige bezetting.
Maar zijn er ook nog een aantal die volledig thuiswerken nu hoor.
Omdat zij geen colleges kunnen volgen het komende halfjaarquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat de introductieweek niet kan doorgaan. Boehoe.
Het was idd een combinatie van niet bij elkaar mogen zitten in kleine ruimtes, van alles wat aangepast moet worden op kantoor etc.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Oh, hier ben ik het absoluut mee eens. Het lijkt me geen overdreven reactie als je deze introductieweken misschien beter alcoholvrij kan maken. Door alcohol wordt men toch handtastelijker en aanhankelijker.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Als ik het programma bekijk wat iemand in het vorige topic postte, dan lijkt me dat de cantus, de pub quiz, het bezoeken van studentenverenigingen en uit eten gaan met een groep net de dingen zijn waar veel alcohol bij wordt genuttigd, veel binnen zal plaatsvinden, en kans op het laten varen van het houden van afstand vrij groot is.
Nee, ook niet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat bedoel je met herfst/winter? Denk je dat mensen met temperaturen van ver boven de 30 graden, de ramen wel open gaan zetten?
Ik denk dat het belangrijk is dat mensen gewoon accepteren dat dingen even niet kunnen. Door constant de grenzen op te zoeken en dingen te proberen, wordt de situatie alleen maar slechter. De valse hoop dat het misschien meevalt en dingen toch kunnen, helpt mensen ook niet echt denk ik. Dan valt het alleen maar meer tegen wanneer het toch niet door kan gaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nog zo'n dooddoener? Het leven is niet eerlijk. De bal is rond. Water is nat.
Ah, je had er toch nog een.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:29 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het belangrijk is dat mensen gewoon accepteren dat dingen even niet kunnen.
Het is natuurlijk echt heel rot. Het lijkt me voor eerstejaars echt naar om zo te moeten starten, in een nieuwe start, aan een nieuwe opleiding, met voor een groot deel geen fysiek onderwijs in ieder geval de eerste maanden. Ik vind het ook echt goed hoe ze hebben geprobeerd de introductieweken anders in te steken, maar daar zitten toch nog wat niet passende onderdelen. Dus helemaal verbieden zou ik niet doen, maar wel een aantal onderdelen alsnog schrappen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh, hier ben ik het absoluut mee eens. Het lijkt me geen overdreven reactie als je deze introductieweken misschien beter alcoholvrij kan maken. Door alcohol wordt men toch handtastelijker en aanhankelijker.
Doe gewoon die speurtocht door de stad, wat kennismakingsspellen, het culturele programma etc. Dat zou volgens mij prima moeten kunnen. Dat het (bij lange na) niet zo is als andere jaren lijkt me evident.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |