abonnement Unibet Coolblue
pi_194471390
quote:
6s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:00 schreef kirsten. het volgende:
Geen dresscode, dus iedereen met korte broek, t-shirt, slippers. Meesten trekken hun schoenen uit zodra ze zitten.

Zijn dagen geweest dat iemand zeiknat regende en gewoon in zijn boxer zat te wachten tot z'n broek op de verwarming gedroogd was. En tegelijkertijd een teammeeting deed.

Moet kunnen toch :D. Ik trek de grens bij stinkende kleding en/of zichtbare vlekken/gaten die niet horen.

Branche is overig IT. Wel gewoon airco in het pand.
Had zo de creatieve sector kunnen zijn. Op de boxershort na heel herkenbaar ;-)

Heb jaren in een drukkerij gewerkt en was wel grappig wat er aan breed pallet over de vloer kwam. Een directeur van een groot reclame bureau kwam op zijn hippe teenslippers en toffe short aan.
Terwijl de dames van de marketing van een multinational in muisgrijze mantelpakjes proeven kwamen goedkeuren. Met 30 graden hadden die nog een panty aan :'( .
pi_194471599
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:40 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Had zo de creatieve sector kunnen zijn. Op de boxershort na heel herkenbaar ;-)

Heb jaren in een drukkerij gewerkt en was wel grappig wat er aan breed pallet over de vloer kwam. Een directeur van een groot reclame bureau kwam op zijn hippe teenslippers en toffe short aan.
Terwijl de dames van de marketing van een multinational in muisgrijze mantelpakjes proeven kwamen goedkeuren. Met 30 graden hadden die nog een panty aan :'( .
Moet er niet aan denken om panty's te dragen met dit weer! Iedereen die vaker bij ons is geweest weet dat ze gerust in teenslippers en korte broek aan kunnen komen lopen/rijden. Laten we eerlijk zijn: iedereen draagt toch liever iets relaxed dan een strak pak met dit soort weer? Ons hoef je niet voor de gek te houden :D
pi_194471665
tja hun werkgever denkt er anders over...
En sommigen zitten met hun hoofd ook nog in een keurslijf. En veroordelen dan de collega die er wel lak aan heeft.
pi_194471721
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:02 schreef Roosgeluk het volgende:
tja hun werkgever denkt er anders over...
En sommigen zitten met hun hoofd ook nog in een keurslijf. En veroordelen dan de collega die er wel lak aan heeft.
Ooh, ik zit er ook niet mee hoor, als anderen dat dragen. Het is meer dat ze het voor ons niet hoeven te doen. Als we extern gaan dan stellen we soms wel iets meer eisen aan wat onze medewerkers dragen, maar ik heb nog nooit iemand verplicht om in pak ergens naartoe te gaan (en ga ik ook niet doen als het aan mij ligt). Schoon shirt/lange (spijker)broek, en verder even kijken hoe de rest er daar bij loopt.
pi_194471776
idd gewoon nette en schone kleding en beetje kijken wat de norm bij de klant/contact is.

Ik kom zelf uit de rand van de bible belt en had op stage vrouwelijke collega's wel eens met rok/jurk naar klanten gingen omdat dat daar de norm was vanwege geloofsovertuiging (en wilde de klant wel binnen of houden natuurlijk).
  zondag 9 augustus 2020 @ 15:26:24 #106
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194474704
Viel vandaag wel mee op werk.
Beter te doen dan buiten en thuis.

Zou bijna weer gaan werken.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194480205
quote:
10s.gif Op zondag 9 augustus 2020 15:26 schreef ieniminimuis het volgende:
Viel vandaag wel mee op werk.
Hier ook.
Alhoewel het wel wat drukkender aan het worden is binnen. Ben benieuwd hoe het morgenavond is daar.

Ben wel blij met mijn korte broek.
Collega's met lange broek klagen wel over warmte. Dus korte broek lijkt toch wel veel meer warmte af te voeren
  zondag 9 augustus 2020 @ 21:03:46 #108
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_194480292
-edit- verkeerde topic.
pi_194487474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:50 schreef avotar het volgende:
Geen korte broek. Het is een kantoor, geen basisschool.
En ook geen zichtbare blote voeten.

Voor vrouwen is het wat losser geloof ik.

En uiteraard geen ventilatoren ivm Corona.
Inderdaad de luchtbehandeling op kantoor staat ook uit zeker jeah right.
pi_194487849
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 00:42 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat hebben die benen precies met productiviteit te maken? Zolang er geen klanten in de buurt komen, lekker boeiend wat je aan hebt achter je bureau
je weet dat 'representatief' wat anders is dan 'productief'?
pi_194489324
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

je weet dat 'representatief' wat anders is dan 'productief'?
Representatief er uit zien heeft dan ook alles met ingesleten verwachtingspatronen te maken. Als je alleen je collega's tegen komt dan moet het prima kunnen om in een korte broek op het werk te komen naar mijn mening.
pi_194489397
representativiteit is inderdaad iets wat ingeslepen is en cultuurafhankelijk is, maar dat maakt het niet dat je er niet mee hoeft te dealen.
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:32:41 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194490585
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:00 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

je weet dat 'representatief' wat anders is dan 'productief'?
Ja maar zolang er geen klanten in de buurt komen is representatief een overbodig iets met dit soort temperaturen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:19:41 #114
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_194492905
22 graden op werk genot.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_194498457
26 graden en stikbenauwd op het werk vanavond. Was pittige dienst. Ook nog moeten rennen naar andere kant van het terrein ivm persoons alarm van collega.
pi_194499373
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:03 schreef Questular het volgende:
Geen airco, vrouwen mogen lekker rondlopen op slippertjes, rokjes en luchtige bovenkleding. De mannen (ondanks dat je geen contact hebt met derden) moeten een lange broek aan. M.a.w. het is tyfus warm op kantoor en er wordt niks aan gedaan. We krijgen wel de tip om alles dicht te houden en de verwarming op -3 te zetten want dat "helpt".
Ja, dit is bij ons ook zo. Daar moeten we eens met z'n allen voor gaan demonstreren. Racisme :P
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_194499992
Koelvest. https://koelkleding.nl/

Yeah
zelfde als diginoob
pi_194500326
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:52 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Representatief er uit zien heeft dan ook alles met ingesleten verwachtingspatronen te maken. Als je alleen je collega's tegen komt dan moet het prima kunnen om in een korte broek op het werk te komen naar mijn mening.
Dit idd. Nu gewoon korte broek. Het is hier 30 graden binnen dus ze zoeken het maar uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194501254
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja maar zolang er geen klanten in de buurt komen is representatief een overbodig iets met dit soort temperaturen.
Ik vraag me wel af of representatief toch ook wel belangrijk is voor collega’s onderling, als je afgeleid wordt door iemands te korte rokje bijvoorbeeld.

Of geldt dat met name in hiërarchische settings? Je moet je denk ik wel kleden binnen de uitstraling die je wil hebben.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:17:47 #120
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_194501846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:15 schreef hartloper het volgende:
Ik vind zoiets altijd zo stijfjes en ook niet meer van deze tijd.
Je kan je ook fatsoenlijk kleden met een korte katoenen of spijkerbroek tot op de knie en een polo'tje ofzo.
Daar zitten gewoon conservatieve, blanke babyboomers in het management. En die vinden dat dat niet kan. Zodra de ouwe lullen zijn verdwenen, dan kan het gewoon.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:24:51 #121
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194501922
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 10:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af of representatief toch ook wel belangrijk is voor collega’s onderling, als je afgeleid wordt door iemands te korte rokje bijvoorbeeld.

Of geldt dat met name in hiërarchische settings? Je moet je denk ik wel kleden binnen de uitstraling die je wil hebben.
Als je een te kort rokje aantrekt ben je dus niet representatief dat moge duidelijk zijn. Bij ons is het bij warm weer toegestaan om korte mouwen etc te hebben, maar een decolleté tot op je navel of een rokje dat ook een brede riem kan zijn is dan weer niet toegestaan. Elk normaal mens kan zelf wel bedenken wat wel en niet kan in bepaalde situaties.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194504573
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je een te kort rokje aantrekt ben je dus niet representatief dat moge duidelijk zijn. Bij ons is het bij warm weer toegestaan om korte mouwen etc te hebben, maar een decolleté tot op je navel of een rokje dat ook een brede riem kan zijn is dan weer niet toegestaan. Elk normaal mens kan zelf wel bedenken wat wel en niet kan in bepaalde situaties.
Helemaal mee eens. En wie dat niet blijkt te kunnen, kan en moet daar eigenlijk op gewezen worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194506517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:24 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als je een te kort rokje aantrekt ben je dus niet representatief dat moge duidelijk zijn. Bij ons is het bij warm weer toegestaan om korte mouwen etc te hebben, maar een decolleté tot op je navel of een rokje dat ook een brede riem kan zijn is dan weer niet toegestaan. Elk normaal mens kan zelf wel bedenken wat wel en niet kan in bepaalde situaties.
Dat zeg je wel, maar topics als deze maken juist duidelijk dat het wel lastig is.
Soms komt het ook erg op de details of een jurk te zomers is of niet. Of een wat vollere vrouw staat het heel anders dan iemand met minder rondingen.

Dat is niet altijd te vatten in kledingvoorschriften die gaan over geen teenslippers geen blote oksels, geen rokjes boven de knie. En is dus soms ook smaakafhankelijk en misschien ook wel functieafhankelijk.

Voor mannen is de ene korte broek ook anders dan de ander. Bij de een zou je in sommige settings nog naar het werk gaan, andere korte broeken zijn echt voor thuis bv.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:30:31 #124
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194509342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 16:27 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat zeg je wel, maar topics als deze maken juist duidelijk dat het wel lastig is.
Soms komt het ook erg op de details of een jurk te zomers is of niet. Of een wat vollere vrouw staat het heel anders dan iemand met minder rondingen.
Als je tieten er bijna uitvallen dan is het wel te zomers ja. Een beetje decolleté kan best, maar als het tot aan je navel gaat is het teveel. Details of niet, iedereen kan voor zichzelf prima bepalen of het kan of niet.

quote:
Dat is niet altijd te vatten in kledingvoorschriften die gaan over geen teenslippers geen blote oksels, geen rokjes boven de knie. En is dus soms ook smaakafhankelijk en misschien ook wel functieafhankelijk.
Als er kledingvoorschriften nodig zijn dan gaat er al iets mis. In het leger of zo snap ik dat, maar in een gewoon normale kantooromgeving zouden dit soort voorschriften niet nodig moeten zijn.

quote:
Voor mannen is de ene korte broek ook anders dan de ander. Bij de een zou je in sommige settings nog naar het werk gaan, andere korte broeken zijn echt voor thuis bv.
Nee ik ga ook niet in een fludderig sportbroekje naar mijn werk, daar zijn gewoon mooi geklede korte broeken voor te krijgen. Wederom naar eigen inzicht of het wel of niet kan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_194511548
Nette zomerse kleding mag gewoon. Het enige wat niet mag zijn teenslippers.
Teenslippers zijn voor het strand.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:54:44 #126
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_194513222
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 21:35 schreef quirina het volgende:
Nette zomerse kleding mag gewoon. Het enige wat niet mag zijn teenslippers.
Teenslippers zijn voor het strand.
Zijn er serieus mensen die met teenslippers naar het werk gaan? Met blote voeten er in?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')