quote:Met mij uitstekend.
Op zondag 27 april 2003 16:25 schreef Fogerty het volgende:
[edit]Hoe is het eigenlijk met onze Batavierenlopers gegaan?
Mijn resultaten:
etappe 25
afstand 8,2 km
tijd 00:33:06
snelheid 14.86 km/u
positie 106
quote:Dat was na effect van de bata, nadat ik zonder training (werd 2 weken ervoor gevraagd) om 8.1km te lopen.
Op vrijdag 2 mei 2003 00:56 schreef SurfDude het volgende:[..]
Wieso?
But I survived, als is mijn tijd van 42min niet echt om naar huis te schrijven vind ik.
quote:Ah, de slotetappe, die is verreweg het leukst
Op vrijdag 2 mei 2003 00:54 schreef SurfDude het volgende:
Mijn resultaten:
etappe 25
afstand 8,2 km
Die 42 minuten is nog niet zo gek hoor Brad, want daarmee zit je op bijna 12 km/u en volgens mij ben je daarmee op de Bata nog wel een middenmoter. Zag tenminste vroeger tussen de uitslagen talloze heren staan met 10/11 km/u of nog minder (ik wilde altijd erg graag weten dat er mannen waren die nog langzamer waren dan ik, vandaar dat ik dit weet
)
En je hebt lol gehad neem ik aan? Daar gaat het bij de bata toch voornamelijk om ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 02-05-2003 19:25]
quote:De marathon is 25 mei. Morgen beginnen mijn laatste 2 weken keihard trainen, en dan een weekje rust.
Op vrijdag 2 mei 2003 19:15 schreef Fogerty het volgende:[..]
Ah, de slotetappe, die is verreweg het leukst
Is de marathon van Enschede op 18 mei? Da's dan tegelijk met die Marikenloop hier. Laatste week niet meer zwaar trainen he, maar dat zul je zelf ook wel weten
quote:Met mijn 33 minuten op de 8.2 (14,9 km) had ik nog maar een magere 109e (of zo) plaats op de slotetappe...
Die 42 minuten is nog niet zo gek hoor Brad, want daarmee zit je op bijna 12 km/u en volgens mij ben je daarmee op de Bata nog wel een middenmoter. Zag tenminste vroeger tussen de uitslagen talloze heren staan met 10/11 km/u of nog minder (ik wilde altijd erg graag weten dat er mannen waren die nog langzamer waren dan ik, vandaar dat ik dit weet)
quote:Jaaaaa, maaaaaaaaar, neem van mij (ervaren Bata-deelnemer) aan dat zowat alle ploegen hun sterkste lopers op de slotetappe zetten. 109e plek daar is 50e plek of hoger bij alle andere etappes. ECHT waar
Op vrijdag 2 mei 2003 20:07 schreef SurfDude het volgende:
Met mijn 33 minuten op de 8.2 (14,9 km) had ik nog maar een magere 109e (of zo) plaats op de slotetappe...
Maar, ik lees dus overal van die schema's waarin je 2 minuten moet lopen, 2 minuten wandelen en dan weer 2 minuten lopen.
Bijvoorbeeld.
Ik ben dus echt een beginnende loper zeg maar.
![]()
Is dat nu echt het beste? Of kan ik gewoon beginnen met bijvoorbeeld 5 minuten lopen en de volgende dag 6 en zo verder?
Dat lijkt me namelijk veel motiverender.
Anders zit je na 3 maanden nog op 3 minuten. ![]()
Iemand advies?
quote:Tja, ik ben dus gewoon begonnen met lopen en ik zag wel hoe lang ik het volhield. Ik heb me nooit (en dat doe ik nog steeds niet) aan schema's gehouden. Ik loop gewoon en ik houd het steeds langer vol
Op vrijdag 2 mei 2003 21:33 schreef Insomnia het volgende:
Hoi.
Ik wil dus ook gaan hardlopen, 's morgens voor ik ga werken.
Is de bedoeling dan.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.Maar, ik lees dus overal van die schema's waarin je 2 minuten moet lopen, 2 minuten wandelen en dan weer 2 minuten lopen.
Bijvoorbeeld.
Ik ben dus echt een beginnende loper zeg maar.![]()
Is dat nu echt het beste? Of kan ik gewoon beginnen met bijvoorbeeld 5 minuten lopen en de volgende dag 6 en zo verder?
Anders zit je na 3 maanden nog op 3 minuten.Iemand advies?
T lijkt me idd niet echt motiverend als je na een paar maand nog op een paar minuten zit. Ik kan je aanbevelen dus om gewoon te gaan lopen en maar te zien hoe lang je het volhoudt. Natuurlijk moet je je niet gelijk over de kop gaan lopen, maar rustig aan en t steeds verder opbouwen.
Veel succes iig en laat ons weten hoe het gaat.
quote:Heb je gelijk in, en dan weet ik ook wel. Probleem is dat ik halverwege steken kreeg in mijn buik (te hard begonnen denk ik, en slecht gegeten en geslapen...), dus eigenlijk had er nog veel meer in gezeten, maar ja...
Op vrijdag 2 mei 2003 21:28 schreef Fogerty het volgende:[..]
Jaaaaa, maaaaaaaaar, neem van mij (ervaren Bata-deelnemer) aan dat zowat alle ploegen hun sterkste lopers op de slotetappe zetten. 109e plek daar is 50e plek of hoger bij alle andere etappes. ECHT waar
quote:11,5km per uur, plaats 204 van de 284
Op vrijdag 2 mei 2003 19:15 schreef Fogerty het volgende:[..]
Ah, de slotetappe, die is verreweg het leukst
Is de marathon van Enschede op 18 mei? Da's dan tegelijk met die Marikenloop hier. Laatste week niet meer zwaar trainen he, maar dat zul je zelf ook wel wetenDie 42 minuten is nog niet zo gek hoor Brad, want daarmee zit je op bijna 12 km/u en volgens mij ben je daarmee op de Bata nog wel een middenmoter. Zag tenminste vroeger tussen de uitslagen talloze heren staan met 10/11 km/u of nog minder (ik wilde altijd erg graag weten dat er mannen waren die nog langzamer waren dan ik, vandaar dat ik dit weet
)
En je hebt lol gehad neem ik aan? Daar gaat het bij de bata toch voornamelijk om
Ik was te voorzichtig, bang voor steken (die ik verleden jaar ook zonder training al na 2km kreeg op mijn 6,4. Maar die liep ik wel harder nog)
Verleden jaar ook kmteller op fiets erbij, nu was het op gevoel en dat gevoel heb ik niet.
quote:Wij hadden ook geen km-teller, en doordat ik nogal wat harder liep dan bij normale (lange) trainingen, had ik de afstand ook verkeerd ingeschat. IK dacht nog zo'n 2 km te gaan te hebben, terwijl het nog maar 1 km was... Volgende keer toch maar het parcours uitchecken van te voren... Waarom zetten ze trouwens niet gewoon om de (paar) km een bordje neer? Net zoals bij andere wedstrijden.
Op zaterdag 3 mei 2003 00:52 schreef Brad het volgende:
Verleden jaar ook kmteller op fiets erbij, nu was het op gevoel en dat gevoel heb ik niet.
quote:Mijn voorkeur zou juist uitgaan naar rustige opbouw. Laat je lichaam wennen aan je nieuwe belasting (ZEKER!!! smorgens vroeg, officieel moet je lichaam 3 uur echt wakker worden vooraleer het echt kan presteren).
Op vrijdag 2 mei 2003 21:33 schreef Insomnia het volgende:
Hoi.
Ik wil dus ook gaan hardlopen, 's morgens voor ik ga werken.
Is de bedoeling dan.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.Maar, ik lees dus overal van die schema's waarin je 2 minuten moet lopen, 2 minuten wandelen en dan weer 2 minuten lopen.
Bijvoorbeeld.
Ik ben dus echt een beginnende loper zeg maar.![]()
Anders zit je na 3 maanden nog op 3 minuten.Iemand advies?
Succes, laat weten wat je gaat doen!
* 456 lezend voor het eerst op dit forum, maar eigenlijk niet voor hem bedoeld, want wedstrijd atleet (400m/800m)
quote:Ja? Ik dacht dat je pas echt je grenzen verlegde als je helemaal stukgaat? Lijkt me ook logisch want dan kom je iedere keer die grens tegen ipv dat je ervoor stopt.
Op maandag 5 mei 2003 10:39 schreef 456 het volgende:
Dat is altijd beter dan dat je je lichaam tergt door door een pijn heen te lopen.
quote:Dat komt mij heel bekend voor
Op donderdag 8 mei 2003 14:20 schreef Napalm het volgende:
Zojuist echte hardloop schoenen gekocht ipv mijn oude adidassen (basketball model, ik weet het :|( ) Ze wegen helemaal neits. Het is een iets aangepast model omdat ik niet neutraal loop. Ze lopen heerlijk, net alsof ik ze niet draag zo licht, al is het ff wennen. Had ik veel eerder moeten doen.
Echte hardloopschoenen zijn veel lichter, en lopen ook veel lekkerder omdat ze echt gebouwd zijn om er mee te hardlopen, die demping die erin zit enzo.
Ik loop altijd rond het Alkmaardermeer (nee, niet een rondje erom heen, maar gewoon in de buurt). Je kan daar lekker langs de kleinere meertjes en in de polders lopen. Uitstekende hardloopplek (alleen wel een klein beetje opletten... gisteren was het mugjeshappen)

Dit zijn ze...
quote:Oh, da's wel leuk ja: waar gaat iedereen altijd lopen? Ikzelf bevind mij doorgaans in de bossen tussen Nijmegen, Heilig Landstichting en Berg en Dal. Behalve als het donker is, dan loop ik gewoon een stom rondje over het asfalt
Op donderdag 8 mei 2003 18:35 schreef Abonides het volgende:
Ik loop altijd rond het Alkmaardermeer (nee, niet een rondje erom heen, maar gewoon in de buurt). Je kan daar lekker langs de kleinere meertjes en in de polders lopen. Uitstekende hardloopplek (alleen wel een klein beetje opletten... gisteren was het mugjeshappen)
quote:Ik ben op vakantie geweest, dus ik zit sinds dit weekend pas weer achter internet, maar om nog ff op de Batavierenrace terug te komen; ik vond het geweldig!
Op zondag 27 april 2003 16:25 schreef Fogerty het volgende:
Hoe is het eigenlijk met onze Batavierenlopers gegaan?
Mijn team deed voor het eerst mee; ik liep etappe 5; 10,2Km. in 49:31 minuten. Das een 158e plaats, het ging op zich lekker maar de tijd valt me toch ietsje tegen. Ik was na afloop zo snel weer fit dat ik volgens mij wel harder had gekund. Hoe dan ook, met ons prutsteam zijn we 101e geworden en daar zijn we trots op... ![]()
Feest was erg leuk ook...
Sinds vandaag weer gesport sinds de bata race. Ben wezen fitnessen en asl afsluiting ff op de loopband een heuvel programmaatje gerend van 15min, was lekker...
quote:Niemand?
Op woensdag 14 mei 2003 22:30 schreef SurfDude het volgende:
Wie kan ik zondag 25 mei aan de start van de marathon in Enschede verwachten?
quote:Nee sorry, ik zak die dag af naar het zuiden voor het Virus-festival. Maar ik zal WEL even aan je denken!
Op vrijdag 16 mei 2003 00:53 schreef SurfDude het volgende:
Niemand?
De week erop ga ik misschien wel naar de FBK-games in Hengelo, trouwens.
Ik heb me vanavond dan toch maar ingeschreven voor de Marikenloop. Ben voor geen meter getraind, maar goed, dat ben ik bij de zevenheuvelenloop ook nooit
quote:Nee, daar heb ik wat aan!
Op vrijdag 16 mei 2003 01:04 schreef Fogerty het volgende:
Nee sorry, ik zak die dag af naar het zuiden voor het Virus-festival. Maar ik zal WEL even aan je denken!
quote:Denk je ook even aan mij
Op vrijdag 16 mei 2003 01:04 schreef Fogerty het volgende:[..]
Nee sorry, ik zak die dag af naar het zuiden voor het Virus-festival. Maar ik zal WEL even aan je denken!
De week erop ga ik misschien wel naar de FBK-games in Hengelo, trouwens.
Ik heb me vanavond dan toch maar ingeschreven voor de Marikenloop. Ben voor geen meter getraind, maar goed, dat ben ik bij de zevenheuvelenloop ook nooit
Enne, Surfdude: een beetje aardiger mag ook wel hoor, ze bedoelt het goed
.
En Fogerty, veel succes zondag met de Marikenloop.
Laat je ons weten hoe het afgelopen is?
quote:Dat kan ik je nu ook al wel laten weten: ik ga WEL de finish halen maar in een dermate belabberde tijd dat ik die hier niet zal durven posten.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:17 schreef w-mmm het volgende:
En Fogerty, veel succes zondag met de Marikenloop.
Laat je ons weten hoe het afgelopen is?
w-mmm, ook succes dan maar in Enschede volgende week. Ik zal
aan jullie denken
quote:Vanwaar de
Op vrijdag 16 mei 2003 17:03 schreef Fogerty het volgende:[..]
Dat kan ik je nu ook al wel laten weten: ik ga WEL de finish halen maar in een dermate belabberde tijd dat ik die hier niet zal durven posten.
Zo gaat het namelijk altijdw-mmm, ook succes dan maar in Enschede volgende week. Ik zal
aan jullie denken
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |