Tis idd wel koud ja. Toen ik gisteravond ging lopen keek ik van te voren nog ff hou koud het was. Ik schrok een beetje toen het al -7 was. Ik schrok trouwens niet van de kou, maar meer omdat ik het niet verwacht had. Maar het was wel te merken dat het zo koud was, pas op het laatst voelde ik de kou niet meer, toen was ik warm genoeg. Maar het ging wel lekker, lekker snel tempo en op het eind had ik genoeg over om nog ff door te gaan, wat ik trouwens niet gedaan heb.
quote:Yupz, 1:30:03 volgens de officiële meting. Dat is plaats 400 van de 1603 deelnemers. Niet slecht voor iemand die pas een half jaar loopt en waar het de eerste wedstrijd voor is. Nee, ik ben wel tevreden! Ga ik zeker vaker doen.
Op zaterdag 1 februari 2003 14:28 schreef w-mmm het volgende:
Netjes toch, ongeveer 1uur 30 over 18.700 meter?
Overigens was ik toch echt de jongste die er rondliep. Meeste figuren waren denk ik 40+, ik heb dus wel een jongerenprijs verdiend vind ik eigenlijk
.
En vrouwen liepen er al helemaal niet trouwens, maximaal 5%. En het enige leuke miepje wat ik heb weten te spotten was mij dan gvd weer net te snel af de laatste 3 kilometer
.
En in de laatste drie kilometer voorbij gelopen door het enigste leuke meisje. Schaam je
.
quote:Probeer jezelf doelen te stellen als je zo'n moeite hebt om je te motiveren. Stel je een doel, iets wat je nu nog niet lukt. Bijvoorbeeld zoveel kilometer in een half uur lopen of een bepaald parcours in een bepaalde tijd af te leggen. Werk dan naar die doelen toe en probeer op een dag eentje te halen. Lukt het, stel dan je je doelen weer scherper en train daar weer voor. Als het niet lukt, denk dan van: het MOET en ZAL me lukken en ga er harder voor trainen.
Op zondag 2 februari 2003 16:11 schreef 4br4x4s het volgende:
Hoe motiveren jullie jezelf eigenlijk om 2 à 3 keer per week te gaan hardlopen? Dat vind ik dus echt een probleem. Ik begin telkens weer, maar haak dan na een paar weken af, omdat ik hardlopen gewoonvind (en dat terwijl het toch altijd een lekker gevoel geeft als je uitgelopen bent).
Ik heb geen moeite om me te motiveren om te gaan hardlopen, maar ik heb ook van zulke doelen. Je ziet dan ook goed dat je beter word. Je houdt het langer vol, je loopt harden. En dat soort dingen kunnen ook erg goed motiveren.
quote:Wrijf het er maar in.
Op zondag 2 februari 2003 14:24 schreef w-mmm het volgende:
En in de laatste drie kilometer voorbij gelopen door het enigste leuke meisje. Schaam je.
quote:Helemaal mee eens!
Op zondag 2 februari 2003 18:19 schreef w-mmm het volgende:[..]
Probeer jezelf doelen te stellen als je zo'n moeite hebt om je te motiveren. Stel je een doel, iets wat je nu nog niet lukt. Bijvoorbeeld zoveel kilometer in een half uur lopen of een bepaald parcours in een bepaalde tijd af te leggen. Werk dan naar die doelen toe en probeer op een dag eentje te halen. Lukt het, stel dan je je doelen weer scherper en train daar weer voor. Als het niet lukt, denk dan van: het MOET en ZAL me lukken en ga er harder voor trainen.
Ik heb geen moeite om me te motiveren om te gaan hardlopen, maar ik heb ook van zulke doelen. Je ziet dan ook goed dat je beter word. Je houdt het langer vol, je loopt harden. En dat soort dingen kunnen ook erg goed motiveren.
Overigens: weet iemand een site waar je (leuke) routes kunt vinden om te hardlopen? En dan speciaal voor de omgeving van Enschede.
Ik ben weer fijn aan het hardlopen, en ik loop nu al zonder problemen 25 kilometer in één keer. Dat stemt me natuurlijk zeer gunstig, en ik zie een marathon al in zicht komen. Eind mei is er in Enschede een marathon, en dat lijkt me wel een mooi doel. Mijn doel is nu dus concreet: binnen een maand of 3 de marathon kunnen lopen (van 25 km naar 42 moet toch best te doen zijn volgens mij) en dan in een tijd van zo'n 4 uur. Dat is dus iets minder dan 11 km/uur, moet goed te doen zijn m.i.
Alleen nu zit ik met het volgende: als je je gaat richten op een afstand van bijvoorbeeld 10 km, kun je nog redelijk 2 keer per week gewoon 10 km lopen, maar bij de afstanden waar ik het nu over heb werkt dat volgens mij niet. Twee keer per week bijvoorbeeld 30 km lopen gaan mijn gewrichten (en rest van mijn lichaam) niet echt kewl vinden gok ik.
Nu heb ik zelf bedacht om één keer in de week een echt lange afstand te lopen (dus +- 30 km), en deze afstand met een kilometertje per week of zo te vergroten. En tussen die lange afstanden door wil ik dan één keer per week een kort stuk (5 a 10 km) lopen, en dan flink hart. Bijvoorbeeld interval-trainingen e.d.
Is dit een goed plan, of hebben jullie een beter plan/tips/enz? Uiteraard is alle feedback welkom. Zelfs opmerkingen als: "gewoon lekker achter je PC zitten met een biertje erbij is ook een prima tijdverdrijf". Die lees ik dan gewoon niet
Maar kan iemand mij vertellen hoeveel ik kan lopen zonder dat het teveel wordt? Hoe doen professionele lopers dat? Lopen die wel gewoon meerdere keren per week zo'n grote afstand?
Luister in ieder geval goed naar je lichaam!
quote:Dat doe ik sowieso, dus dat zit wel goed.
Op maandag 10 februari 2003 12:59 schreef Scighera het volgende:
-Het beste is om (afhankelijk wat je gewend ben) na een intensieve training, twee dagen niet intensief te lopen) dit om de kans op blessures te verminderen.
Maar in principe zou ik dus twee keer per week zo'n lange afstand kunnen lopen? Ik was het niet echt van plan, maar toch...
Wat is precies het nut daarvan?
quote:Ja, dat zijn trainingen over onverharde wegen (bos) en ik weet niet precies wat het nut ervan is, ikzelf vind het in het bos gewoon veel leuker en minder saai.
Op maandag 10 februari 2003 23:09 schreef SurfDude het volgende:
Ik heb die schema's bekeken, en daar wordt over cross-trainingen gesproken. Als ik het goed begrepen heb zijn dat trainingen over onverharde wegen (bos?), of heb ik dat mis?Wat is precies het nut daarvan?
Ik kan me zo voorstellen dat het goed is voor je voeten en spieren om niet continu de harde klappen van het neerkomen op asfalt te krijgen, en voor je uithoudingsvermogen omdat het nog wel eens bergop gaat (vooral hier in Nijmegen
) en door mul zand en dergelijke.
Helaas ben ik in hardlopen dusdanig dat ik nooit over afstanden langer dan een zevenheuvelenloop heb hoeven nadenken
dus ik heb verder geen marathon-tips, maar die zijn ongetwijfeld ergens online te vinden.
Iemand had het over krachttraining, dat schijnt inderdaad nuttig te kunnen zijn als je echt wat serieuzer gaat trainen.
Bij mij ligt het nog steeds stil, de naweeen van de griep duurden wat langer dan gehoopt. Ik wil woensdag weer voor het eerst eventjes gaan.
Motivatie is een betere tijd voor dezelfde afstand voor de bata als vorig jaar, wat 'droger' worden (idioot woord voor laatste kilotje vet wegtrainen zodat je de getrainde spieren beter ziet), omdat het leuk is en omdat ik een betere conditie voor het voetbal wil hebben. Ook al speel ik in een studententeam op het laagste niveau (als we verliezen moeten we in een hockeyleague spelen
) het blijft lachen om je tegenstander conditioneel af te maken ![]()
Om die motivatie vast te houden en me niet te gaan vervelen heb ik vorig jaar voor m'n 21e verjaardag een Rio PSA60 mp3 speler gekregen, met zo'n band die om je bovenarm zit en die de mp3's (of wma's zoals ik doe) op een flashcard zet zodat die niet kan overslaan. Heerlijk om tijdens het rennen muziek te luisteren. Groove Armada, Underworld, Party Animals, Faithless, Junkie XL, ze helpen me allemaal om wat tempo te houden.
Als ik de 100% afstand loop zal ik zo'n 35 minuten er over doen, wat naar schatting zo'n 8Km is. Beetje natte vinger werk, maar ik weet de afstand van de bata en het tempo van toen dus kan het toch aardig inschatten. Voor intimi: de route die ik loop is portier --> EL/TN-gebouw --> Lange Kamp weg --> Bosweg --> rondje om het stadion heen --> richting Twekkerleveld en als je dan de het viaductje onder het spoor rechts van je ziet weer terug naar de portier gaan.
Ik vind het alleen lastig om buiten rennend je snelheid en afstand in de gaten te houden. Op een loopband is dat uiteraard een eitje, maar buiten rennen is toch wel wat anders (wind, ondergrond, heuvels), vandaar dat buiten trainen mij beter lijkt.
Tenzij er natuurlijk chickies op de sportschool zijn, dan wordt het een ander verhaal.
Maar lopen op een loopband in een sportschool is volgens mij toch echt veel anders als lopen in de buitenlucht. Ik heb een paar weken geleden op een loopband gelopen voor een goeie schoenenkeuze, maar ik vond die band echt heel anders lopen dan normaal buiten. Ik denk dat als je alleen maar lopen op een loopband gewend bent dat het dan bij bv een wedstrijd heel erg tegen gaat vallen, ook omdat je dingen als heuvels en wind tegen of mee niet echt gewend bent.
quote:Hier in Enschede is de kans daarop toch wel errug klein hoor helaas...
Op woensdag 12 februari 2003 13:47 schreef w-mmm het volgende:
Buiten lopen is ook veel mooier, en als je in de zomer overdag loopt dan kun je ook nog wel wat moois tegenkomen SurfDude.
We hebben geen schema's of doelen. We lopen gewoon een rondje door het dorp en door het bos. Wel serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |