De politie meldde zaterdag dat de twee mannen (41 en 45 jaar) vrijdagavond aan de Doesburgweg op bedrijventerrein Goudse Poort werden belaagd. Volgens een woordvoerster kwam de melding net na 0.00 uur binnen. Ter plekke bleek dat ze ‘ernstig waren mishandeld’. Ze zijn met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht, laat woordvoerster Marieke Maas van de politie weten.
De twee mannen verklaarden dat ze om kwart voor 12 door vier jongeren waren mishandeld. ,,Een van de twee mannen woont in het pand aan de Doesburgweg en vroeg aan de vier jongens of zij hun rommel wilde opruimen. Daarop werd de man hard geslagen waardoor hij bewusteloos raakte. Ook de andere man kreeg meerdere klappen. Vervolgens zijn de vier gevlucht’’, schetst de woordvoerster het voorval. Het gaat volgens de politie om vier blanke jongens die ongeveer 18 tot 20 jaar oud zijn.
Lege flessen
Een bericht dat de zus van een van de slachtoffers, Fleur Baxmeier, over het voorval op social media heeft geplaatst, maakt veel reacties los. Naast medeleven en steun komt ook veel verontwaardiging los over de onbenullige aanleiding. ,,Mijn broer en zijn vriend vroegen of de skaters hun lege flessen, chipszakken en andere rommel in de container wilden gooien in plaats van op straat voor mijn broer z’n huis. Toen begon de molestatie.’’
Voor het overige wil zij even niets naders vertellen over het schokkende incident. ,,De vriend van mijn broer is in levensgevaar, dus daar ligt even de focus voor ons.’’
Aan de politie hebben de slachtoffers een duidelijk signalement kunnen geven. Ook zouden er getuigen van de mishandeling zijn geweest. Via een oproep hoopt de politie met hen in contact te komen.
Bron;
https://www.ad.nl/gouda/p(...)hipszakken~a3f56941/gouda .. altijd gezellig daar.
Dit keer blanke witte hollanders die met z'n vieren twee 40ers meppen.