abonnement Unibet Coolblue
pi_194377580
quote:
3s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:30 schreef Treinhoer het volgende:
Ben er niet echt bang voor, maar wel voorzichtig. Ik zit er iig niet op te wachten.
  maandag 3 augustus 2020 @ 06:10:53 #77
80382 manny
30 is best veel
pi_194380038
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
Bang? Nog niet misschien.

De kans dat je een grote prijs in de loterij wint is groter dan de kans dat je doodgaat aan corona.
Ik denk dat die rekensom niet helemaal klopt. Beetje afhankelijk van wat je een grote prijs noemt, dat dan weer wel.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_194380245
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 06:10 schreef manny het volgende:

[..]

Ik denk dat die rekensom niet helemaal klopt. Beetje afhankelijk van wat je een grote prijs noemt, dat dan weer wel.
Dat was bewust. Als ik "de hoofdprijs" had genoemd klopt het inderdaad niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_194578676
Neuh, het is allemaal een beetje overtrokken. Met een overlevingspercentage van dik in de 99% stelt het niet zoveel voor en kun je je overal wel druk om maken. Je kunt ook overreden worden door een auto.

Begrijp niet helemaal waar die plotselinge smetvrees van mensen vandaan komt. Een beetje Oud-Hollandse nuchterheid zou op zijn plaats zijn. Relativeren, mensen.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_194580410
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 09:26 schreef jerney het volgende:

[..]

Dat is hier ook wel zo ja. :) Maar ik merk wel dat als ik buiten ben ik op automatische piloot flink aan het slalommen ben. :P
als ik je langs zou zien lopen zou je letterlijk de eerste zijn sinds mei die ik dat zie doen XD (ik moet voor werk de hele dag elke dag van adres naar adres in amsterdam met ov. Echt *niemand* doet dat.)
#WeesGeenWhales
pi_194580429
En om de pol te beantwoorden: nee absoluut niet. Ik leef binnen de maximale ruimte die de maatregelen (in combinatie met welke waar al dan niet gehandhaafd worden, daarom knuffel ik dus ook gezellig al mn vrienden weer thuis :P) lekker zo veel mogelijk door. ^^
#WeesGeenWhales
pi_194583545
Volgens zelfs de ergste cijfers (en die vertrouw ik sowieso niet) overleeft 99,9% het. Welke aap is daar in godsnaam bang voor? Als 65+'er met onderliggende ziektes zou je je iets meer zorgen kunnen maken. Prima, blijf je thuis en draag je een mondkapje totdat de gezonde mensen immuun zijn en het virus weer verdwenen is. Dan kan je volgend jaar weer druk maken om de normale griep, die bijv. in 2017/2018 meer doden maakte dan corona nu. Zonder totale chaos, paniek en een naar de klote geholpen economie.... :Z
Facts don't care about your feelings
pi_194583608
Het gaat ook niet zozeer om overleven. Ik ken toch redelijk wat mensen <40 die er goed ziek van zijn geweest, 1 week tot 5 maanden. En diegene die maar 1 week down was heeft wel littekenweefsel in zijn longen ervan. Ook niet echt lekker als je 30 bent. En allemaal gezonde mensen zonder overgewicht of andere problemen.
pi_194583822
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Het gaat ook niet zozeer om overleven. Ik ken toch redelijk wat mensen <40 die er goed ziek van zijn geweest, 1 week tot 5 maanden. En diegene die maar 1 week down was heeft wel littekenweefsel in zijn longen ervan. Ook niet echt lekker als je 30 bent. En allemaal gezonde mensen zonder overgewicht of andere problemen.
Ik ken zulke gevallen zelf niet, maar ik hou er inderdaad wel rekening mee dat ik zelf misschien ook wel bij die categorie zou kunnen horen mocht ik besmet raken. (of iemand in mijn directe omgeving natuurlijk)
Het is niet alsof er van tevoren naar gevraagd wordt bij welke categorie je wil horen.

Nee ik leef niet in angst voor corona, dat heeft toch geen zin. Maar ik denk ook niet zo van het zal allemaal wel.
pi_194583871
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens zelfs de ergste cijfers (en die vertrouw ik sowieso niet) overleeft 99,9% het. Welke aap is daar in godsnaam bang voor? Als 65+'er met onderliggende ziektes zou je je iets meer zorgen kunnen maken. Prima, blijf je thuis en draag je een mondkapje totdat de gezonde mensen immuun zijn en het virus weer verdwenen is. Dan kan je volgend jaar weer druk maken om de normale griep, die bijv. in 2017/2018 meer doden maakte dan corona nu. Zonder totale chaos, paniek en een naar de klote geholpen economie.... :Z
https://fok.digidip.net/v(...)een-gekke-draai.html

1% krijgt hiermee te maken.
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:14:51 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_194583969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens zelfs de ergste cijfers (en die vertrouw ik sowieso niet) overleeft 99,9% het. Welke aap is daar in godsnaam bang voor? Als 65+'er met onderliggende ziektes zou je je iets meer zorgen kunnen maken. Prima, blijf je thuis en draag je een mondkapje totdat de gezonde mensen immuun zijn en het virus weer verdwenen is. Dan kan je volgend jaar weer druk maken om de normale griep, die bijv. in 2017/2018 meer doden maakte dan corona nu. Zonder totale chaos, paniek en een naar de klote geholpen economie.... :Z
De cijfers lieten maandenlang een 1-3% mortaliteit zien, de ergste zelfs 10%. Ik weet niet waar je 99.9 vandaan haalt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194584092
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:14 schreef speknek het volgende:

[..]

De cijfers lieten maandenlang een 1-3% mortaliteit zien, de ergste zelfs 10%. Ik weet niet waar je 99.9 vandaan haalt.
Ja van de mensen die het ook echt kregen, niet van ieder mens in NL. We hebben het over een corona pandemie... en 99,9% van de Nederlanders overleeft die pandemie.

quote:
1% van wat?
Facts don't care about your feelings
pi_194584156
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja van de mensen die het ook echt kregen, niet van ieder mens in NL. We hebben het over een corona pandemie... en 99,9% van de Nederlanders overleeft die pandemie.
[..]

1% van wat?
Van iedereen die met corona besmet raakt. Dus als we het in Nederland vrij loslaten dan gaat het om 130.000 chronisch zieken erbij.
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:32:48 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_194584220
Addendum: CFR van de wereld is nog steeds 3.5%



quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja van de mensen die het ook echt kregen, niet van ieder mens in NL. We hebben het over een corona pandemie... en 99,9% van de Nederlanders overleeft die pandemie.


Infectieziekten werken hoe?

De kans om dit jaar in het verkeer dood te gaan is 0.01%, dus we kunnen wel gewoon zonder te kijken de straat oversteken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194584275
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:32 schreef speknek het volgende:

Infectieziekten werken hoe?

De kans om dit jaar in het verkeer dood te gaan is 0.01%, dus we kunnen wel gewoon zonder te kijken de straat oversteken.
Wat een debiele vergelijking. De vraag in dit topic is ben je bang voor corona. Ik ben niet bang voor een virus dat maar 0.01% van de bevolking doodt. Ik ben ook niet bang om in de auto te stappen als ik daarbij 0.01% kans heb om dood te gaan. En dat betekent niet dat ik overal te hard kan rijden met drank op, want daar verhoog je inderdaad de kans op overlijden mee. Net als je de kans op het overlijden aan corona (of bijna ieder ander virus) vergroot als je ongezond leeft.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:29 schreef Jaeger85 het volgende:

Van iedereen die met corona besmet raakt. Dus als we het in Nederland vrij loslaten dan gaat het om 130.000 chronisch zieken erbij.
Heb je een bron daarvan? Klinkt heel onlogisch, als 80% van de mensen die überhaupt besmet is bijna geen klachten of milde klachten heeft... waarom zou je bijna niets van het virus merken en daarna chronisch ziek worden?
Facts don't care about your feelings
pi_194584461
Als je onder de 50 bent, dan heb je 0.07% kans te overlijden (los van het feit dat de meeste een onderlichte probleem hadden, dus waarschijnlijk nog lager is voor een gezond mens), dus nee ik ben niet bang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')