abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194374533
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat TS niet om die 10 euro, het gaat TS erom dat ze met de betaling haar bankgegevens geeft en dat ze daarmee haar rekening kunnen leeg trekken...
Hoe zie je dat voor je?

Bankgegevens zijn niet gevoelig, elke willekeurige mkb'er heeft zijn rekeningnummer gewoon op zijn website staan.
pi_194374605
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?

Bankgegevens zijn niet gevoelig, elke willekeurige mkb'er heeft zijn rekeningnummer gewoon op zijn website staan.
Precies. Echt, sommige mensen :')
pi_194374614
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het gaat TS niet om die 10 euro, het gaat TS erom dat ze met de betaling haar bankgegevens geeft en dat ze daarmee haar rekening kunnen leeg trekken...
Hoe dan? Leg eens uit.
pi_194374619
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?

Ja weet ik veel, dit is ook niet mijn topic toch?? Maar dat haal ik er uit.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:58:54 #55
168093 Soury
Sqeeeeeeeeeeeeeek
pi_194374625
Ik heb ook ooit een bekeuring gehad in Duitsland. Was ook een tientje ofzo maar ik had er zoveel lol van toen ik de foto zag. Ik zit verschrikt achter het stuur _O- Met mijn mond open van verbazing
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie.
pi_194374637
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Soury het volgende:
Ik heb ook ooit een bekeuring gehad in Duitsland. Was ook een tientje ofzo maar ik had er zoveel lol van toen ik de foto zag. Ik zit verschrikt achter het stuur _O- Met mijn mond open van verbazing
Deel die foto mee. ^O^
pi_194374648
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je pincodes en tancodes etc op een of andere pagina zou moeten invullen via een link gegeven door de oplichters.

Maar dit is gewoon echt allemaal.
Zou maar opschieten met betalen trouwens, die Duitsers kunnen verrassend moeilijk doen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:00:26 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194374656
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:58 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wie bedoel je, mensen die voorzichtig zijn als ze het niet vertrouwen?

De mensen die TS nu belachelijk maken om haar voorzichtigheid zijn vast ook de eersten om mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt hard uit te lachen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:00:33 #59
168093 Soury
Sqeeeeeeeeeeeeeek
pi_194374658
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:59 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Deel die foto mee. ^O^
Die heb ik helaas niet meer anders zou ik het zeker graag doen. Ik heb me kapot gelachen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie.
pi_194374694
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De mensen die TS nu belachelijk maken om haar voorzichtigheid zijn vast ook de eersten om mensen die ergens met open ogen in zijn getrapt hard uit te lachen.
Dit. Ik had het zelf zonder erbij na te denken gewoon zo betaald. Maar ik vind die voorzichtigheid wel goed. Je weet tegenwoordig maar nooit.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:03:49 #61
168093 Soury
Sqeeeeeeeeeeeeeek
pi_194374727
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:02 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit. Ik had het zelf zonder erbij na te denken gewoon zo betaald. Maar ik vind die voorzichtigheid wel goed. Je weet tegenwoordig maar nooit.
Zeker weten.
pi_194374849
In welke taal moet je de brief krijgen?
Het is gebruikelijk dat je de boete in je moedertaal krijgt. Mocht je toch een brief in een andere taal krijgen, bijvoorbeeld in het Duits, dan kan je vragen om aangesproken te worden in een voor jou begrijpelijke taal. Let op: Noorwegen en Zwitserland behoren niet tot de Europese Unie. Dan kan je dus wel een brief in de lokale taal krijgen.

Begin eerst eens om een brief te vragen in een voor jouw begrijpelijke taal.

Maar zou voor dat tientje niet teveel moeite in steken.
pi_194376601
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar maak ik haar persoonlijk belachelijk? Ik geef alleen aan dat dit normale gang van zaken is. Betaal gewoon dat tientje :')
pi_194380610
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:11 schreef ...TomTom het volgende:
In welke taal moet je de brief krijgen?
Het is gebruikelijk dat je de boete in je moedertaal krijgt. Mocht je toch een brief in een andere taal krijgen, bijvoorbeeld in het Duits, dan kan je vragen om aangesproken te worden in een voor jou begrijpelijke taal. Let op: Noorwegen en Zwitserland behoren niet tot de Europese Unie. Dan kan je dus wel een brief in de lokale taal krijgen.

Begin eerst eens om een brief te vragen in een voor jouw begrijpelijke taal.

Maar zou voor dat tientje niet teveel moeite in steken.
Tegenwoordig krijg je die brieven uit vrijwel heel Europa ook (helaas) daadwerkelijk in het Nederlands. Ik heb net een boete uit Spanje binnen, volledig in (Google Translate) Nederlands, wel dik een half jaar na de overtreding overigens...
Miata is always the answer
  maandag 3 augustus 2020 @ 08:53:16 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194380689
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Waar maak ik haar persoonlijk belachelijk? Ik geef alleen aan dat dit normale gang van zaken is. Betaal gewoon dat tientje :')
Je maakt haar voorzichtigheid belachelijk.

En je begrijpt dus niet eens dat dat tientje helemaal het issue niet is.
pi_194381148
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je maakt haar voorzichtigheid belachelijk.

En je begrijpt dus niet eens dat dat tientje helemaal het issue niet is.
Ik lach mensen niet uit die ergens in tuinen, maar de vrees dat je bankrekening leeg gejat word door iemand die met een fotocamera ergens in Duitsland foto's van je staat te maken is wel een beetje absurd. Het dreigingsmodel van ts is dan een beetje bijzonder.
  maandag 3 augustus 2020 @ 09:40:23 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194381177
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:37 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik lach mensen niet uit die ergens in tuinen, maar de vrees dat je bankrekening leeg gejat word door iemand die met een fotocamera ergens in Duitsland foto's van je staat te maken is wel een beetje absurd. Het dreigingsmodel van ts is dan een beetje bijzonder.
Het issue is dat er geen dossiernummer is. Dus de betaling is dan niet te linken aan TS. Dus er klopt iets niet. En daar zou ik ook eerst helderheid in willen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')