Danny Kaye was in tegenstelling tot Errol Flynn een acteur die het van zijn komedietalent moest hebben, en (misschien onverdiend) is hij tegenwoordig minder bekend als Flynn. Zijn beste films stonden bol van de voor die tijd gebruikelijke morele verhalen, maar hij wist die in te vullen met veel stage-presence, en een onmiskenbaar talent voor improvisatie, goede karakters, en een groots talent om verschillende karakters in een film geloofwaardig, en amusant neer te zetten.
Kaye's beste rollen waren in Wonder Man (1945), waarin hij een dubbelrol als tweeling speelde, The Inspector General (1949), en The Court Jester (1956)
Kaye was in feite voor die tijd een aparte verschijning op het witte doek.
Ik hou zelf meestal niet zo van de films uit die tijd, maar de meeste films van Danny Kaye vind ik eigenlijk erg leuk om naar te kijken. Het werd dus tijd voor een topic.
quote:Ik heb het dan ook meer over de mensen van mijn generatie
Op zondag 19 januari 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Minder bekend? Ik denk dat mensen van mijn generatie Danny kaye eerder noemen dan Erroll Flynn. En Flynn was een karakter acteur (Robin Hood en dergelijke helden).
-kutcookies - Atrimar-
quote:* Wile_E_Coyote is geboren in 1966
Op zondag 19 januari 2003 15:02 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik heb het dan ook meer over de mensen van mijn generatie
die uit de jaren 70 komen qua geboorte
-kutcookies - Atrimar-
* shmoopy is ook Kaye-fan.
Hij had altijd zoiets lievigs en onschuldigs, hoe oud hij ook was.
quote:Dat zag ik, maar ik kom uit '77
Op zondag 19 januari 2003 15:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
* Wile_E_Coyote is geboren in 1966
Ik wilde eigenlijk meer duidelijk maken dat mensen vrij snel Errol Flynn zullen noemen als een bekend acteur van grote rollen, en Danny Kaye meer genoemd zal worden als een leuke komediant.
quote:Ja precies! Als je zijn gezich zag begon je al te glimlachen, da had ik in ieder geval
Op zondag 19 januari 2003 15:04 schreef shmoopy het volgende:
The Scarlett Pimpernel.* shmoopy is ook Kaye-fan.
Hij had altijd zoiets lievigs en onschuldigs, hoe oud hij ook was.
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik was echt dol op die film The Inspector General.
heb ze allemaal gezien...
hij was een komiek "unique"
Ik ben trouwens ook geboren in de jaren '70...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |