abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194311064
Om er deze zomer toch nog even tussenuit te gaan ben ik aan het rondkijken naar plekken in Zwitserland. De natuur lijkt mij schitterend daar.

Toch kan ik er niet heel veel over terugvinden, welke Fokkers zijn in de zomer wel eens naar Zwitserland voor een vakantie geweest, en wat is aan te raden?

Interlaken lijkt mij al interessant om naar toe gaan, alhoewel ik nog twijfel hoeveel dagen je daar kunt doorbrengen.
BlaBlaBla
  woensdag 29 juli 2020 @ 19:05:17 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194311376
Ik woon in Zwitserland en kan de regio Interlaken / Berner Oberland zeker aanraden. Prachtige natuur en veel buitensport opties mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Specifiek kun je eens kijken naar Lauterbrunnen. Vanuit daar kun je echt heel veel mooie wandelingen maken of met trein/gondel omhoog eerst. Ook de Aareschlucht / Meiringen is heel mooi. Maar in principe is dat hele gebied prachtig :Y

M'n buurman @crv heeft misschien ook nog tips ;)
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:00:14 #3
102912 crv
Screwed up
pi_194312389
Leuk dat je me als buurman ziet @kwiwi :D
@Soldier2000 er is zeer veel mooie natuur in Zwitserland dat klopt maar 1e vraag is wat zoek je?
Wil je wandelen, fietsen, treinen, anders? En hoe lang
Zwitserland is toeristisch niet goedkoop
Op de sbb site (www.sbb.ch) kun je leuke treintips vinden waarvan de glacierexpress een aanrader is
Berner oberland is prachtig maar dat geldt ook voor Graubünden, wallis, Chur/davos, tessin (hoewel coronahaard geweest door italie)
Geneve en Zürich zijn erg duur (juppensteden)
Luzern vindt ikzelf leuk met een boottochtje op de 4 waldstädtersee, bern is werelderfgoed maar slaapstad (ambtenaren.... ik ben er zelf 1 O-) )
1aug is nationale Feestdag met overal vuurwek als het niet te droog is en in basel het nationale vuurwerk waar je dan normaal over de koppen kunt lopen nu met corona ?????
Basel vindt ikzelf ook gezellig cultuurstad
Probeer ook zwitsers verkeersbüro eens te kijken
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194324459
Vorig jaar nog en ik heb heimwee. Geweldige tijd gehad. Prachtig weer, fantastisch landschap, maar tering duur :'(

Ben begonnen in Bern, daarna Interlaken, daarna door naar Buochs aan de Vierwaldstättersee.
Veel gezien, veel gedaan, oa Oeschinensee, Triftbrucke, 4 Seen Hike, Engelberg, Hiken bij Lauterbrunnen, Rheinfall, Luzern, omhoog met verschillende skiliften, lekker rondrijden en genieten van alle bergpassen en de landschappen.

Aanrader!

Jaren geleden ook een paar dagen in Zwitserland geweest, omdat we toen bij een kennis konden overnachten die tegen Zürich aan woont. Toen Zürich en omgeving bekeken :)
pi_194339723
Op mijn verlanglijstje staat Ticino nog altijd te pronken. Italiaans, maar toch Zwitsers. Positieve ervaringen met Lausanne. Goed voor je Frans, niet goed voor je Duits.
pi_194343389
Zwitserland is mooi :)

Bern is een leuke stad voor een middagje. Omgeving Interlaken heel veel wandel en andere outdoor activiteiten. De twee meren zijn ook mooi.

In het noorden heb je ook schaffhausen met zijn munot en de rheinfallen. Moet je een keer gezien hebben.

In de Zwitserse Jura bij de grens nog meer natuurschoon met Creux de Van en de grensrivier de Doubs met oa zijn stuwmeer en watervallen.

En dan sla ik nog eens een heleboel moois over :)
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:20:16 #7
102912 crv
Screwed up
pi_194344207
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 15:10 schreef Magister_Artium het volgende:
Op mijn verlanglijstje staat Ticino nog altijd te pronken. Italiaans, maar toch Zwitsers. Positieve ervaringen met Lausanne. Goed voor je Frans, niet goed voor je Duits.
Ik vond Lausanne altijd een beetje smoezelige stad maar ik kwam er dan ook enkel om te werken. Het ligt wel mooi aan het meer
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:21:50 #8
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194344225
Montreux, Lausanne, Geneve, Annecy allemaal mooi. Het is atm wel rond de 40C daar
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:25:59 #9
102912 crv
Screwed up
pi_194345011
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 20:21 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Montreux, Lausanne, Geneve, Annecy allemaal mooi. Het is atm wel rond de 40C daar
niet overdrijven :+
Basel was vandaag het warmst met 36.9
quote:
36,9 Grad
Die Temperaturen in der Schweiz haben am Freitag ihren bisherigen Jahreshöchstwert erreicht. In Basel wurde die 35-Grad-Marke schon am frühen Nachmittag überschritten, und die Temperatur am Rheinknie hielt den Spitzenplatz mit 36,9 Grad auch bis kurz vor 17 Uhr.
Die Temperatur stieg nach Angaben von Meteoschweiz, dem Bundesamt für Meteorologie und Klimatologie, auch an einigen anderen Orten über 36 Grad. Meteonews, der private Wetterdienst mit Sitz in Zürich, listet Beznau und Würenlingen im Aargau auf. In Zürich wurden 35,4 Grad gemessen und in Bern 33,1 Grad. Sehr heiss wurde es auch in Genf mit 35,5 Grad. Der Norden überholte für einmal die Südschweiz um zwei bis drei Grad.

There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194346923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Om er deze zomer toch nog even tussenuit te gaan ben ik aan het rondkijken naar plekken in Zwitserland. De natuur lijkt mij schitterend daar.

Toch kan ik er niet heel veel over terugvinden, welke Fokkers zijn in de zomer wel eens naar Zwitserland voor een vakantie geweest, en wat is aan te raden?

Interlaken lijkt mij al interessant om naar toe gaan, alhoewel ik nog twijfel hoeveel dagen je daar kunt doorbrengen.
Ben er > 30x geweest, alle streken hebben hun eigen bijzonderheden en charmes. Het is er veilig, je kan je geld op tafel laten liggen en het is er brandschoon, geen loslopende honden.

Net wat je wilt, ik heb er op 3000 m. over rotsen geklauterd en gratwanderungen gemaakt. Berner Oberland vind ik het moost daarvoor (Eiger, Monch, Jungfrau) maar het Franstalige deel is ook mooi. Tocht over Piz Ault is heel bijzonder, net als St Martin's loch: Segnaspas en Cassonsgrat.,,, zo kan ik nog uren doorgaan..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194354634
Bedankt voor alle reacties!

Het gaat deze keer niet een hele actieve vakantie worden, mijn vriendin is zwanger dus lange hikes zit er nu even niet meer in. Maar we willen nog wel graag wat van de natuur genieten.

Nu vroeg ik mij af of er bij Interlaken ook genoeg mogelijkheden zo om wat tijd langs het water te vertoeven?

Ik overweeg nu om om 6 nachten een AirBNB rondom Interlaken te boeken en van daaruit verder te kijken, maar ik denk dat dit teveel gaat zijn. In de zin dat je na een aantal dagen niet meer echt weet wat je kunt gaan doen?
BlaBlaBla
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:12:23 #12
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194354665
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Het gaat deze keer niet een hele actieve vakantie worden, mijn vriendin is zwanger dus lange hikes zit er nu even niet meer in. Maar we willen nog wel graag wat van de natuur genieten.

Nu vroeg ik mij af of er bij Interlaken ook genoeg mogelijkheden zo om wat tijd langs het water te vertoeven?

Ik overweeg nu om om 6 nachten een AirBNB rondom Interlaken te boeken en van daaruit verder te kijken, maar ik denk dat dit teveel gaat zijn. In de zin dat je na een aantal dagen niet meer echt weet wat je kunt gaan doen?
Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:37:30 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194355038
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Het gaat deze keer niet een hele actieve vakantie worden, mijn vriendin is zwanger dus lange hikes zit er nu even niet meer in. Maar we willen nog wel graag wat van de natuur genieten.

Nu vroeg ik mij af of er bij Interlaken ook genoeg mogelijkheden zo om wat tijd langs het water te vertoeven?

Ik overweeg nu om om 6 nachten een AirBNB rondom Interlaken te boeken en van daaruit verder te kijken, maar ik denk dat dit teveel gaat zijn. In de zin dat je na een aantal dagen niet meer echt weet wat je kunt gaan doen?
Zowel Brienzersee als Thunersee waar je dan tussenin zit zijn erg mooi. Beetje door de dorpjes wandelen, maar je kunt ook snel uitstapjes met de trein/auto/gondel naar andere plekken maken. Zo groot is Zwitserland nou uiteindelijk ook weer niet :)

Je kunt overigens ook zowel in Interlaken als Luzern een paar nachten blijven. Luzern en omgeving is ook leuk als je niet heel veel kunt wandelen. En ook een meer om lekker bij/in te zitten :+
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:39:40 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194355083
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopen
Meh, Geneve vind ik niet echt te vergelijken met Berner Oberland qua natuur (en ligging). En de stad zelf is nou ook niet echt speciaal. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:12:45 #15
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194355711
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:39 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Meh, Geneve vind ik niet echt te vergelijken met Berner Oberland qua natuur (en ligging). En de stad zelf is nou ook niet echt speciaal. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Geneve is niet het enige dorp rond het meer van Geneve he
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194355950
De omgeving Interlaken is een goede keus voor een eerste keer.

Tip: met de Jungfrau OV pass vanaf 5 dagen kun je onbeperkt met trein, BOOT en gondels in de regio Grindelwald, Brienz, Mürren &Thun.

De boemeltrein naar Schynige Platte, de Jungfraujoch (extra betalen) en Lauterbrunnen zijn must do's.

Ook de watervallen IN de berg vlakbij Lauterbrunnen zijn adembenemend.

Wij waren er vorig jaar voor de tweede keer (zomer) en diverse keren in de winter (ski). Oktober gaan we weer die kant op.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:30:49 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194356015
Interlaken zelf is geen reet te doen. Je moet echt de omgeving gaan verkennen als je wat wilt zien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194357350
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
Interlaken zelf is geen reet te doen. Je moet echt de omgeving gaan verkennen als je wat wilt zien.
Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 15:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopen
Geneve heeft wel code oranje in België. Ik denk dat ik Geneve ga vermijden.

[ Bericht 33% gewijzigd door Soldier2000 op 01-08-2020 20:01:47 ]
BlaBlaBla
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:42:24 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194358661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?
IJsland ben ik nooit geweest. ;)
Het is allemaal veel aangeharkter, drukker, toeristischer en kleiner dan Noorwegen.
Maar bv. met de First lift in Grindelwald omhoog en dan aan de andere kant van het dal de Eiger, Jungfrau en Mönch voor je neus is best bijzonder.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194359096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?
[..]
Ik ben in alle drie de landen geweest.

IJsland is met vrijwel niks te vergelijken ;)
En Noorwegen kun je, vind ik tenminste, ook niet met Zwitserland vergelijken, zeker als je de buurt bent van de Fjorden.
Zwitserland is mooie steden, hoge bergen, knal groene weitjes, mooie meren, imposante watervallen. Ja, Noorwegen heeft dat allemaal ook, maar het is toch compleet anders dan Zwitserland...

Ik vond alle drie de landen prachtig trouwens :)
pi_194360400
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:

Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?

Nee, totaal niet. IJsland is weer een ervaring an sich, door de vulkanische aktiviteit en het ijs, water en sneeuw. Iedere vorm van bos en groen ontbreekt er.

Berner Oberland is groen, met bos, hoogvlakte en stijle rotsen. Plus heel veel voorzieningen; op IJsland mag je blij zijn et een dooie vis, stokbrood en een kop ondefinieerbare soep.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:25:44 #22
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_194391163
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik woon in Zwitserland en kan de regio Interlaken / Berner Oberland zeker aanraden. Prachtige natuur en veel buitensport opties mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Specifiek kun je eens kijken naar Lauterbrunnen. Vanuit daar kun je echt heel veel mooie wandelingen maken of met trein/gondel omhoog eerst. Ook de Aareschlucht / Meiringen is heel mooi. Maar in principe is dat hele gebied prachtig :Y

M'n buurman @:crv heeft misschien ook nog tips ;)
Helemaal mee eens. Kom al een jaar of 15 (met tussenpauze) in Berner-Oberland, meestal Meiringen. Laatste keer zat ik in Mühren. Alle plekjes die je noemt zijn prachtig, de trein van Meiringen naar Lüzern vind ik ook altijd mooi (wel duur voor Nederlandse begrippen). Maar berner-Oberland klikt heel goed met Nederlanders, zeer fijne omgeving.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_194393053
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:

- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken? :+
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is

En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning

Nog meer tips? :)

Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?

Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
BlaBlaBla
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 06:17:27 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194393680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:

- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken? :+
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is

En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning

Nog meer tips? :)

Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?

Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
Er is een waterval in Lauterbrunnen, maar een paar km verderop is de Trümmelbach waterval. Die kan ik zeker aanraden als je vriendin nog niet hoogzwanger is (want je moet wat trappen op).

Voor canyoning is 'Outdoor Interlaken' een prima organisatie overigens.

Voor na die ene week kun je eens kijken naar regio Luzern / Vierwaldstättersee. Sowieso veel te doen in de omgeving, en daar zit je wederom centraal waardoor je makkelijk dag uitstapjes kunt maken. Of Ticino als je dichtbij de bergen maar toch aan een meer met palmbomen wil zitten ;)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:23:33 #25
102912 crv
Screwed up
pi_194395206
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:

- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken? :+
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is

En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning

Nog meer tips? :)

Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?

Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
hou de coronasituatie even goed in de gaten. bepaalde Kantonen zijn "oranje"
op de site van het Bundesamt für Gesundheitvindt je alle Info

en als je veel wilt wandelen, houdt er rekening mee dat een groot deel van Zwitserland tekengebied is. heb er zelfg nooit last van maar er wordt voor gewaarschuwd. men heeft er zelfs een app voor :+
https://www.zhaw.ch/de/ls(...)en/zecken/app-zecke/

wil je de 2e week ergens anders doorbrengen en hoe reis je aan ?
Je kan overwegen in Graubünden te gaan kijken
https://www.myswitzerland.com/nl/bestemmingen/graubuenden/

Als je in Augustus nog gaat:
Locarno - 5th-15th August - Locarno Film Festival
Spiez - 28th-29th August - Lakeside food festival

September
Interlaken - 11th-12th September - Jungfrau-Marathon
Zermatt - 6th September - Shepherd Festival
Zermatt - 21st-22nd September - Autumn Market
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194397142
Ben er ook vaan geweest, echt een prachtig land. Bij Lauterbrunnen kun je ook het treintje pakken naar Kleine Scheidegg. Weet niet of je van autorijden houdt, maar er zijn natuurlijk ook prachtige bergpassen te rijden.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:04:20 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194397227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ben er ook vaan geweest, echt een prachtig land. Bij Lauterbrunnen kun je ook het treintje pakken naar Kleine Scheidegg.
Daar kom je sowieso als je naar de Jungfraujoch gaat (je stapt over op Kleine Scheidegg).
pi_194397975
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Daar kom je sowieso als je naar de Jungfraujoch gaat (je stapt over op Kleine Scheidegg).
Ahhh, tijd geleden voor mij. Jungfrau is al helemaal lang terug, toen was ik net uit de luiers 😄
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:12:27 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194398009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ahhh, tijd geleden voor mij. Jungfrau is al helemaal lang terug, toen was ik net uit de luiers 😄
Tijd om nog eens terug te gaan dan ;)
pi_194398474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:

- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken? :+
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is

En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning

Nog meer tips? :)

Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?

Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
Bij Lauterbrunnen kun je met de lift omhoog, daarna lopen richting Mürren. Het begin gaat wel wat steil, maar daarna loop je grotendeels vlak met weer een flink steile afdaling naar Mürren. Onderweg heb je een FANTASTISCH uitzicht op de Eiger, Mönch en Jungfrau.
Je kunt eventueel ook met een treintje vanaf de lift naar Mürren, heb je dezelfde uitzichten, maar hoef je er minder voor te doen ;)
En dan kun je eventueel bij Mürren met de lift omhoog, of naar beneden en vanaf daar teruglopen naar Lauterbrunnen. Is ongeveer 5 km over een vlakke weg en je loopt langs een aantal watervallen.

Bij de Oeschinensee heb je ook een hele toffe hike, beginnend vanaf het lift station lopen naar het meer, met een beetje mazzel tussen de koetjes door (die soms aandacht komen vragen. Best leuk dat koe knuffelen!), dan een stuk langs het meer lopen, dan flink klimmen naar de hutten en dan bovenlangs weer terug. Fenomenale uitzichten, maar misschien iets te pittig voor je vriendin vermoed ik.
pi_194398588
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:12 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Tijd om nog eens terug te gaan dan ;)
Zeker! Laatste keer Scheidegg is alweer 6 jaar terug en was in de winter.
pi_194398627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:23 schreef crv het volgende:

[..]

hou de coronasituatie even goed in de gaten. bepaalde Kantonen zijn "oranje"
op de site van het Bundesamt für Gesundheitvindt je alle Info

en als je veel wilt wandelen, houdt er rekening mee dat een groot deel van Zwitserland tekengebied is. heb er zelfg nooit last van maar er wordt voor gewaarschuwd. men heeft er zelfs een app voor :+
https://www.zhaw.ch/de/ls(...)en/zecken/app-zecke/

wil je de 2e week ergens anders doorbrengen en hoe reis je aan ?
Je kan overwegen in Graubünden te gaan kijken
https://www.myswitzerland.com/nl/bestemmingen/graubuenden/

Als je in Augustus nog gaat:
Locarno - 5th-15th August - Locarno Film Festival
Spiez - 28th-29th August - Lakeside food festival

September
Interlaken - 11th-12th September - Jungfrau-Marathon
Zermatt - 6th September - Shepherd Festival
Zermatt - 21st-22nd September - Autumn Market
jungfrau Marathon gaat dit jaar niet door.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:05:16 #33
102912 crv
Screwed up
pi_194400587
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

jungfrau Marathon gaat dit jaar niet door.
Zou kunnen zo ver heb ik niet gechecked
De andere „events“ zullen misschien ook wel niet doorgaan
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194406623
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 06:17 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Er is een waterval in Lauterbrunnen, maar een paar km verderop is de Trümmelbach waterval. Die kan ik zeker aanraden als je vriendin nog niet hoogzwanger is (want je moet wat trappen op).

Voor canyoning is 'Outdoor Interlaken' een prima organisatie overigens.

Voor na die ene week kun je eens kijken naar regio Luzern / Vierwaldstättersee. Sowieso veel te doen in de omgeving, en daar zit je wederom centraal waardoor je makkelijk dag uitstapjes kunt maken. Of Ticino als je dichtbij de bergen maar toch aan een meer met palmbomen wil zitten ;)
Luzern ligt redelijk dicht bij Interlaken, maar een uurtje er vandaan. Ik weet niet of het dan de moeite waard is om daarvoor in een andere plek te gaan overnachten.

Ticino ziet er wel interessan uit, gaaf dat daar de Verzasca Dam is, dat wist ik niet. Jammer dat die bungee jump zo enorm prijzig is :+
Ik heb wel het idee dat er rondom Interlaken meer te doen is dan romdon Ticino?

Ik ben eigenlijk van plan om volgende week naar Interlaken te gaan, maar ik baal dat het weer volgende week stukken minder is dan deze week. Ik wil toch wel een keer mijn zwembroek uit mijn koffer halen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Soldier2000 op 05-08-2020 00:12:10 ]
BlaBlaBla
  woensdag 5 augustus 2020 @ 05:33:37 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194407672
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:59 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Luzern ligt redelijk dicht bij Interlaken, maar een uurtje er vandaan. Ik weet niet of het dan de moeite waard is om daarvoor in een andere plek te gaan overnachten.

Ticino ziet er wel interessan uit, gaaf dat daar de Verzasca Dam is, dat wist ik niet. Jammer dat die bungee jump zo enorm prijzig is :+
Ik heb wel het idee dat er rondom Interlaken meer te doen is dan romdon Ticino?

Ik ben eigenlijk van plan om volgende week naar Interlaken te gaan, maar ik baal dat het weer volgende week stukken minder is dan deze week. Ik wil toch wel een keer mijn zwembroek uit mijn koffer halen :')
Ja goed uiteindelijk is het ook maar een vrij klein land natuurlijk. In Ticino is inderdaad minder te doen dan Interlaken in mijn ervaring, maar wel lekker als je een in een mediterraans klimaat wil relaxen. Of je doet een beetje een mini rondreis in de laatste week? 2 dagen Ticino, en dan langzaam naar het noorden? Kun je ook nog de Rheinfallen meepikken bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe zwanger je vriendin is, misschien is dat te druk.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 08:00:14 #36
102912 crv
Screwed up
pi_194408186
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 23:59 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Luzern ligt redelijk dicht bij Interlaken, maar een uurtje er vandaan. Ik weet niet of het dan de moeite waard is om daarvoor in een andere plek te gaan overnachten.

Ticino ziet er wel interessan uit, gaaf dat daar de Verzasca Dam is, dat wist ik niet. Jammer dat die bungee jump zo enorm prijzig is :+
Ik heb wel het idee dat er rondom Interlaken meer te doen is dan romdon Ticino?

Ik ben eigenlijk van plan om volgende week naar Interlaken te gaan, maar ik baal dat het weer volgende week stukken minder is dan deze week. Ik wil toch wel een keer mijn zwembroek uit mijn koffer halen :')
volgende week wordt wat betreft weer mogelijk minder inderdaad maar altijd nog rond de 25 graden maar ook elke dag kans op onweer
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194433614
Tsjonge jonge, wat heb ik slechte weken uitgekozen, ik had deze week moeten gaan :')

Ik heb verder nog niets geboekt, dus ik kan nog uitwijken naar een ander land.
Als het bij een ochtend onweersbui zou blijven zou ik er wel vrede mee hebben, maar ik heb geen zin om in de middag regen te hebben, dat verziekt toch wel een beetje het vakantie gevoel.

BlaBlaBla
pi_194435359
Dat is nog een week weg. Ze kunnen het weer voor morgen nog niet eens altijd goed voorspellen, dus who knows wat er gebeurt. Bovendien zit je in de bergen. Het weer kan alle kanten op daar.
pi_194476112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Om er deze zomer toch nog even tussenuit te gaan ben ik aan het rondkijken naar plekken in Zwitserland. De natuur lijkt mij schitterend daar.

Toch kan ik er niet heel veel over terugvinden, welke Fokkers zijn in de zomer wel eens naar Zwitserland voor een vakantie geweest, en wat is aan te raden?

Interlaken lijkt mij al interessant om naar toe gaan, alhoewel ik nog twijfel hoeveel dagen je daar kunt doorbrengen.
Naar Zwitserland gaan voor de grote steden is net zoiets als naar de MacDonald's gaan voor lekker eten.
Miata is always the answer
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:02:04 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194504350
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik woon in Zwitserland en kan de regio Interlaken / Berner Oberland zeker aanraden. Prachtige natuur en veel buitensport opties mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Specifiek kun je eens kijken naar Lauterbrunnen. Vanuit daar kun je echt heel veel mooie wandelingen maken of met trein/gondel omhoog eerst. Ook de Aareschlucht / Meiringen is heel mooi. Maar in principe is dat hele gebied prachtig :Y

M'n buurman @:crv heeft misschien ook nog tips ;)
Ik kan dit onderstrepen, heb er met een campertje rondgetrokken. Grindelwald/Lauterbrunnen niet geweest, had ik wel gewild. In omgeving Aareschlucht zit ook Gletscherschlucht (alleen contant en alleen via een kringelweggetje te bereiken). Het Meer van Brienz, Iseltwald en met het Brienzer Rothorn stoomtreintje naar de top van de berg treinen en dan weer terughiken is ook prachtig.


Iseltwald:


Zelf ook nog een prachtige hike gemaakt in omgeving Moleson-sur-Gruyere / Gruyere als stadje is ook mooi en het herbergt het Giger museum. Aan randje Zwitserland, tegen de Franse grens aan, heb je ook nog een prachtige klif, de Creux du Van (ze noemen dit de Grand canyon van Zwitserland).


Oh ja en ik vergeet het rodelen op de Toboggan rodelbaan bij Kandersteg / Oeschinensee (de Oeschinensee is zelf ook prachtig).
Alleen te bereiken via en kabelbaantje.

Iets wat ik laatst heb ontdekt dankzij Railaway, zelf niet geweest, de Gornergrat:
https://www.zermatt.ch/en/Media/Attractions/Gornergrat



(Zermatt)


Vergeet alleen niet: Zwitserland is duur en voor elke prachtige hoge berg is er een treintje/liftje/funicular die omhoog gaat en waar grof geld aan wordt verdiend. Aareschlucht valt redelijk mee qua entree, moet ik zeggen. Benzine kan ook bij het verkeerde tankstation veel geld kosten.

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 11-08-2020 14:12:35 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:32:43 #41
102912 crv
Screwed up
pi_194504695
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik kan dit onderstrepen, heb er met een campertje rondgetrokken. Grindelwald/Lauterbrunnen niet geweest, had ik wel gewild. In omgeving Aareschlucht zit ook Gletscherschlucht (alleen contant en alleen via een kringelweggetje te bereiken). Het Meer van Brienz, Iseltwald en met het Brienzer Rothorn stoomtreintje naar de top van de berg treinen en dan weer terughiken is ook prachtig.
[ afbeelding ]

Iseltwald:
[ afbeelding ]

Zelf ook nog een prachtige hike gemaakt in omgeving Moleson-sur-Gruyere / Gruyere als stadje is ook mooi en het herbergt het Giger museum. Aan randje Zwitserland, tegen de Franse grens aan, heb je ook nog een prachtige klif, de Creux du Van (ze noemen dit de Grand canyon van Zwitserland).
[ afbeelding ]

Oh ja en ik vergeet het rodelen op de Toboggan rodelbaan bij Kandersteg / Oeschinensee (de Oeschinensee is zelf ook prachtig).
Alleen te bereiken via en kabelbaantje.

Iets wat ik laatst heb ontdekt dankzij Railaway, zelf niet geweest, de Gornergrat:
https://www.zermatt.ch/en/Media/Attractions/Gornergrat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Zermatt)

Vergeet alleen niet: Zwitserland is duur en voor elke prachtige hoge berg is er een treintje/liftje/funicular die omhoog gaat en waar grof geld aan wordt verdiend. Aareschlucht valt redelijk mee qua entree, moet ik zeggen. Benzine kan ook bij het verkeerde tankstation veel geld kosten.
benzine is in zwitserland goedkoper dan in duitsland/Frankrijk. Diesel daarentegen niet
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:33:59 #42
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194504715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:32 schreef crv het volgende:

[..]

benzine is in zwitserland goedkoper dan in duitsland/Frankrijk. Diesel daarentegen niet
Zo heb ik het niet ervaren (maar dat was september 2019, weet niet hoe het nu staat). De eerste tankbeurt in Duitsland was stukken goedkoper dan de eerste over de Zwitserse grens.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:59:37 #43
102912 crv
Screwed up
pi_194506050
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:33 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zo heb ik het niet ervaren (maar dat was september 2019, weet niet hoe het nu staat). De eerste tankbeurt in Duitsland was stukken goedkoper dan de eerste over de Zwitserse grens.
er is heel kort een moment geweest toen de Frank bijna gelijk euro was. maar zolang als ik hier woon (vanaf 2007) is de benzine in Zwitserland goedkoper als in duitsland. Misschien kijk ik altijd verkeerd
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194925271
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 19:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik woon in Zwitserland en kan de regio Interlaken / Berner Oberland zeker aanraden. Prachtige natuur en veel buitensport opties mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Specifiek kun je eens kijken naar Lauterbrunnen. Vanuit daar kun je echt heel veel mooie wandelingen maken of met trein/gondel omhoog eerst. Ook de Aareschlucht / Meiringen is heel mooi. Maar in principe is dat hele gebied prachtig :Y

M'n buurman @:crv heeft misschien ook nog tips ;)
Hier zijn wij volgende week van plan heen te gaan voor een paar dagen met de auto.

Zaten rond Grindelwald te kijken voor een betaalbaar plekje. Dat was al wel een uitdaging zag ik.

Ben benieuwd, alle keren dat ik in Zwitserland ben geweest was het of voor werk in de grote steden of op doorreis naar Italie.
  zondag 6 september 2020 @ 21:58:29 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194925640
Grindelwald is gewoon duur. Omgeving Interlaken of Thun is wat minder duur. Is ook wat meer te doen, en met de auto ben je zo in Grindelwald en omgeving.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:22:26 #46
492919 Zonnestraaltje21
Laat de zon maar schijnen
pi_195453900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Om er deze zomer toch nog even tussenuit te gaan ben ik aan het rondkijken naar plekken in Zwitserland. De natuur lijkt mij schitterend daar.

Toch kan ik er niet heel veel over terugvinden, welke Fokkers zijn in de zomer wel eens naar Zwitserland voor een vakantie geweest, en wat is aan te raden?

Interlaken lijkt mij al interessant om naar toe gaan, alhoewel ik nog twijfel hoeveel dagen je daar kunt doorbrengen.
Haha, je noemt ook echt één van de mooiste gebieden. Zelf half Zwitsers (moederskant) en ga nog regelmatig naar de regio van Interlaken. Vindt het zelfs zo mooi dat ik erover denk om te investeren in een tweede huis via partijen als First of Smaal.

De regio van Berner Oberland en dan met name Interlaken, Grindelwald en de Thundersee zijn echt schitterend. Eindeloos wandelen, pure rust en bergpanorama's die sterk doen lijken op reclamefolders.

Denk dat je jouw bestemming al hebt gevonden ;)

Trein kan volgens mij via Basel naar Interlaken (tickets via: Goedkoop-treinkaartje.nl). Het vliegtuig zou ik op Zürich vliegen en gebruik maken van de auto of het OV (tickets via: Tix.nl).

[ Bericht 6% gewijzigd door Zonnestraaltje21 op 05-10-2020 21:24:41 (Meer informatie) ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')