Ik vond Lausanne altijd een beetje smoezelige stad maar ik kwam er dan ook enkel om te werken. Het ligt wel mooi aan het meerquote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:10 schreef Magister_Artium het volgende:
Op mijn verlanglijstje staat Ticino nog altijd te pronken. Italiaans, maar toch Zwitsers. Positieve ervaringen met Lausanne. Goed voor je Frans, niet goed voor je Duits.
niet overdrijvenquote:Op vrijdag 31 juli 2020 20:21 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Montreux, Lausanne, Geneve, Annecy allemaal mooi. Het is atm wel rond de 40C daar
quote:36,9 Grad
Die Temperaturen in der Schweiz haben am Freitag ihren bisherigen Jahreshöchstwert erreicht. In Basel wurde die 35-Grad-Marke schon am frühen Nachmittag überschritten, und die Temperatur am Rheinknie hielt den Spitzenplatz mit 36,9 Grad auch bis kurz vor 17 Uhr.
Die Temperatur stieg nach Angaben von Meteoschweiz, dem Bundesamt für Meteorologie und Klimatologie, auch an einigen anderen Orten über 36 Grad. Meteonews, der private Wetterdienst mit Sitz in Zürich, listet Beznau und Würenlingen im Aargau auf. In Zürich wurden 35,4 Grad gemessen und in Bern 33,1 Grad. Sehr heiss wurde es auch in Genf mit 35,5 Grad. Der Norden überholte für einmal die Südschweiz um zwei bis drei Grad.
Ben er > 30x geweest, alle streken hebben hun eigen bijzonderheden en charmes. Het is er veilig, je kan je geld op tafel laten liggen en het is er brandschoon, geen loslopende honden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 18:45 schreef Soldier2000 het volgende:
Om er deze zomer toch nog even tussenuit te gaan ben ik aan het rondkijken naar plekken in Zwitserland. De natuur lijkt mij schitterend daar.
Toch kan ik er niet heel veel over terugvinden, welke Fokkers zijn in de zomer wel eens naar Zwitserland voor een vakantie geweest, en wat is aan te raden?
Interlaken lijkt mij al interessant om naar toe gaan, alhoewel ik nog twijfel hoeveel dagen je daar kunt doorbrengen.
Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopenquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 15:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Het gaat deze keer niet een hele actieve vakantie worden, mijn vriendin is zwanger dus lange hikes zit er nu even niet meer in. Maar we willen nog wel graag wat van de natuur genieten.
Nu vroeg ik mij af of er bij Interlaken ook genoeg mogelijkheden zo om wat tijd langs het water te vertoeven?
Ik overweeg nu om om 6 nachten een AirBNB rondom Interlaken te boeken en van daaruit verder te kijken, maar ik denk dat dit teveel gaat zijn. In de zin dat je na een aantal dagen niet meer echt weet wat je kunt gaan doen?
Zowel Brienzersee als Thunersee waar je dan tussenin zit zijn erg mooi. Beetje door de dorpjes wandelen, maar je kunt ook snel uitstapjes met de trein/auto/gondel naar andere plekken maken. Zo groot is Zwitserland nou uiteindelijk ook weer nietquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 15:10 schreef Soldier2000 het volgende:
Bedankt voor alle reacties!
Het gaat deze keer niet een hele actieve vakantie worden, mijn vriendin is zwanger dus lange hikes zit er nu even niet meer in. Maar we willen nog wel graag wat van de natuur genieten.
Nu vroeg ik mij af of er bij Interlaken ook genoeg mogelijkheden zo om wat tijd langs het water te vertoeven?
Ik overweeg nu om om 6 nachten een AirBNB rondom Interlaken te boeken en van daaruit verder te kijken, maar ik denk dat dit teveel gaat zijn. In de zin dat je na een aantal dagen niet meer echt weet wat je kunt gaan doen?
Meh, Geneve vind ik niet echt te vergelijken met Berner Oberland qua natuur (en ligging). En de stad zelf is nou ook niet echt speciaal. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 15:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopen
Geneve is niet het enige dorp rond het meer van Geneve hequote:Op zaterdag 1 augustus 2020 15:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Meh, Geneve vind ik niet echt te vergelijken met Berner Oberland qua natuur (en ligging). En de stad zelf is nou ook niet echt speciaal. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:30 schreef Hyperdude het volgende:
Interlaken zelf is geen reet te doen. Je moet echt de omgeving gaan verkennen als je wat wilt zien.
Geneve heeft wel code oranje in België. Ik denk dat ik Geneve ga vermijden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 15:12 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
[..]
Pak gwn meer van Geneve, beetje zonnen en door de dorpjes lopen
IJsland ben ik nooit geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is de omgeving een beetje te vergelijken met Noorwegen of IJsland?
Ik ben in alle drie de landen geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
[..]
Nee, totaal niet. IJsland is weer een ervaring an sich, door de vulkanische aktiviteit en het ijs, water en sneeuw. Iedere vorm van bos en groen ontbreekt er.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 18:14 schreef Soldier2000 het volgende:
Helemaal mee eens. Kom al een jaar of 15 (met tussenpauze) in Berner-Oberland, meestal Meiringen. Laatste keer zat ik in Mühren. Alle plekjes die je noemt zijn prachtig, de trein van Meiringen naar Lüzern vind ik ook altijd mooi (wel duur voor Nederlandse begrippen). Maar berner-Oberland klikt heel goed met Nederlanders, zeer fijne omgeving.quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:05 schreef kwiwi het volgende:
Ik woon in Zwitserland en kan de regio Interlaken / Berner Oberland zeker aanraden. Prachtige natuur en veel buitensport opties mocht je daar in geïnteresseerd zijn. Specifiek kun je eens kijken naar Lauterbrunnen. Vanuit daar kun je echt heel veel mooie wandelingen maken of met trein/gondel omhoog eerst. Ook de Aareschlucht / Meiringen is heel mooi. Maar in principe is dat hele gebied prachtig
M'n buurman @:crv heeft misschien ook nog tips
Er is een waterval in Lauterbrunnen, maar een paar km verderop is de Trümmelbach waterval. Die kan ik zeker aanraden als je vriendin nog niet hoogzwanger is (want je moet wat trappen op).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 00:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:
- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken?
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is
En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning
Nog meer tips?![]()
Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?
Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
hou de coronasituatie even goed in de gaten. bepaalde Kantonen zijn "oranje"quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 00:55 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik denk dat ik 6/7 nachten ga boeken in Interlaken en dan het volgende gaan doen:
- Jungfraujoch Top of Europe
- Griendelwald-First --> gondellift omhoog en met de kabelbaan omlaag
- Axalp berg + Giessbach waterval --> Koeien kijken?
- Lauterbrunnen --> oa. mini hike naar een waterval
- Kandersteg Oeschinensee (Meer), Kabelbaan omhoog en de rest lopen, ik moet nog wel kijken of dat haalbaar is
En voor de rest activiteiten bij de 2 meren: Brienzersee + Thunersee
- Kajakken
- Motorboot huren
- Wellicht een keer gaan zwemmen bij 'The Beach Strandbad Bonigen'
- Als vriendin het toestaat: Paragliding + Canyoning
Nog meer tips?![]()
Ik ben eigenlijk wel van plan om in totaal 2 weken op pad gegaan. Ik denk dat ik wel 1 week in en rondom Interlaken gevuld ga krijgen. Maar daarna staat het nog open, tips?
Er zijn echt hele gave hikes rondom Interlaken, helaas zit dat er dit jaar niet in :/
https://www.journeyera.com/category/switzerland/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |