abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194309413
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er werd eerder deze week nog aangestipt dat deze cijfers van LCPS niet veel zeggen, want schattingen.
dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.
Dat doen ze niet? want? ze krijgen niet veel meldingen van opnames binnen. Wel van onstlagen.

en het zal niet exact kloppen, maar als het (hard) opliep, dan was dat hier echt wel terug gekomen in de cijfers.
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 16:43:32 #152
5428 crew  miss_sly
pi_194309459
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:40 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat klopt, maar dan nog geldt natuurlijk, ze zouden ook een schatting kunnen maken die omhoog gaat.
Dat doen ze niet? want? ze krijgen niet veel meldingen van opnames binnen. Wel van onstlagen.

en het zal niet exact kloppen, maar als het (hard) opliep, dan was dat hier echt wel terug gekomen in de cijfers.
Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.

En omgekeerd door anderen, uiteraard.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194309545
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Punt is, zoals wel vaker, dat bepaalde sites of cijfers wél gebruikt kunnen worden als ze gegevens laten zien die men wil zien en niet als ze gegevens laten zien die men niet wil zien. Als morgen op deze site de cijfers weer stijgen, zal deze site weer geen goed beeld laten zien van de werkelijkheid voor sommigen, terwijl het nu gebruikt wordt als reden om te zien dat het goed gaat.

En omgekeerd door anderen, uiteraard.

geen idee hoe je hierbij komt.
lcps doet inderdaad schattingen op de site van stichting-nice wordt het precies bijgehouden, mara door vertraagde registratie zijn deze accurater in het verleden dan nu. (en tellen zij de mensen die wegens covid zijn opgenomen, maar nu niet meer positief zijn, maar wel nog in hetziekenhuis liggen wel mee en LCPS niet).

maar bij beide kun je de trent van het aantal mensen in hetziekenhuis volgen.
En dat is wat de meeste doen. Tis ook niet echt "te gebruiken" ergens voor.

Ik zelf zit ook niet in een kamp, maar volg gewoon het gebeuren.
pi_194309611
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit is altijd goed om alert te zijn op stijgingen voordat het niet meer onder controle is en wel op termijn kan leiden tot problemen.
ja, in Belgie is er nu bijna een verdubbeling van de opnames in ziekenhuizen.

https://www.knack.be/nieu(...)e-belga-1624399.html

Volgens dit artikel dan toch.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:07:51 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194309809
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:

[..]

Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 17:08:55 #156
5428 crew  miss_sly
pi_194309826
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:07 schreef Tijn het volgende:

[..]

Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Amen.
pi_194309827
quote:

[..]

Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, wil dat niet zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
volgens mij worden zulke achterlijke postings inmiddels verwijderd.....zijn altijd dezelfde users/trolls die dat deden en het slaat nergens op.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 17:09:41 #158
5428 crew  miss_sly
pi_194309840
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juli 2020 16:48 schreef koemleit het volgende:

[..]

geen idee hoe je hierbij komt.
lcps doet inderdaad schattingen op de site van stichting-nice wordt het precies bijgehouden, mara door vertraagde registratie zijn deze accurater in het verleden dan nu. (en tellen zij de mensen die wegens covid zijn opgenomen, maar nu niet meer positief zijn, maar wel nog in hetziekenhuis liggen wel mee en LCPS niet).

maar bij beide kun je de trent van het aantal mensen in hetziekenhuis volgen.
En dat is wat de meeste doen. Tis ook niet echt "te gebruiken" ergens voor.

Ben ik helemaal met je eens :)
pi_194309962
twitter
Straks om 18uur persco
zie email 27 oktober
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:19:16 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194309978
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:18 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Straks om 18uur persco
Dank!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 17:20:58 #161
5428 crew  miss_sly
pi_194310010
quote:
Bedankt!
pi_194310081
quote:
Spannend. :{
Groot fan van User Wotte
pi_194310084
quote:

[..]

Het is echt heel irritant dat sommige mensen het anders zien. Het zou mooi zijn als hier gewoon informatie wordt gedeeld zodat mensen op de hoogte van de ontwikkelingen kunnen blijven. Het is voor sommigen hier blijkbaar moeilijk te begrijpen dat wanneer iemand een zorgwekkende statistiek post, dat niet wil zeggen dat diegene bang in een hoekje zit te hopen dat er een tweede golf komt.
Ja. En tegelijkertijd zou het ook fijn zijn dat de meer optimistische mensen niet neergezet worden als idioten (of egoisten die het best vinden dat ouderen dood gaan bv) omdat ze er een andere kijk op na houden (of neergezet worden zoals aan het begin van dit alles; dat er alleen gegeven zou worden om ''terrasjes'' terwijl het ging over de algemene economie en algemene zorgen). Beide kanten op is het niet relaxed. Sommige mensen vinden de huidige nummers prima, sommigen niet. Allebei is prima. Maar andere meningen accepteren blijft lastig, voor mij ook. Toch die eigenwijsheid (bij mij in ieder geval heel erg) dat je eigen mening de juiste is. En die eigenwijsheid zie ik bij vrijwel alle frequente posters hier wel op bepaalde momenten. Zou een leuker topic worden als we met z'n allen zouden proberen om andere meningen wat meer te accepteren, zonder te gaan generaliseren of anderen dom te noemen. We zijn hier allemaal geen experts volgens mij :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2020 17:28:29 ]
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:35:40 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194310216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:25 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Spannend. :{
Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?

Zal wel een toelichting zijn plus uitleg dat gemeenten zelf mogen besluiten over wat ze wel en niet verplichten en op welke plekken.
pi_194310248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze hebben toch al laten weten dat er nog geen landelijke mondkapjesplicht komt en het tijdstip komt me ook wat apart voor, normaliter zijn al die 'grote' persco's toch altijd om 19u zodat meer mensen kunnen kijken?

Zal wel een toelichting zijn plus uitleg dat gemeenten zelf mogen besluiten over wat ze wel en niet verplichten en op welke plekken.
Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOAT
Groot fan van User Wotte
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:40:08 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194310274
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Oh wel in Amsterdam wss met HalalsemaGOAT
Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.

Voor Amsterdam en Rotterdam zou het me niet verbazen nee op de drukste plekken.
pi_194310293
quote:

[..]

Yes. En andersom natuurlijk.
Iemand die constateert dat de ziekenhuisopnames meevallen nu is geen corona ontkenners.
pi_194310310
quote:
De eerste persconferentie met Jaap erbij sinds maart?
pi_194310315
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Burgemeesters van gemeenten hier in mijn regio hebben intussen al laten weten voorlopig nog niets te zien in een mondkapjesplicht.

Voor Amsterdam en Rotterdam zou het me niet verbazen nee op de drukste plekken.
in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.

ik had mensen iets slimmer verwacht eigenlijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:50:57 #170
22565 asco
Los in deze tent
pi_194310380
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken. ^O^
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:51:28 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194310389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
Buiten de ghetto-steden zijn er dus nauwelijks problemen in dit land zoals met zoveel zaken. ^O^
Okay
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194310401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in amsterdam kunnen sommigen nog niet eens een eenrichtingsweg volgen op de Albert cuypmarkt, laat staan een mondkapjesplicht.

ik had mensen iets slimmer verwacht eigenlijk
Die mensen zijn ook niet slim genoeg om op de juiste manier met mondkapjes om te gaan.
pi_194310656
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:50 schreef asco het volgende:
:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_194310850
Persco 19u hoor je die journalisten roepen nu
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 29 juli 2020 @ 18:31:50 #175
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194310889
De Belgen hebben Nederland inmiddels code oranje gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')