abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 juli 2020 @ 11:36:54 #1
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_194305406
Voor aankomend schooljaar heb ik een lerarenbeurs aangevraagd voor een master. Ik heb het geluk dat het is toegekend. Maar voor het eerst geldt dat niet voor iedereen, iets wat nooit eerder is voorgekomen.
https://www.nationaleonde(...)ng-lerarenbeurs.html

De reden hiervoor is dat er minder budget beschikbaar. Minster Arie Slob heeft een deel van de lerarenbeurs gebruikt om de leraren tekort te bestrijden.

Het was al bekend dat dit jaar minder budget beschikbaar was voor leraren die zich willen scholen. Minister Arie Slob zocht afgelopen winter geld om het lerarentekort te bestrijden. Hij hevelde 28 miljoen van de lerarenbeurs over naar zij-instroomtrajecten en de opleiding voor assistenten om leraar te worden. Daarmee bleef 50 miljoen over voor de beurs. https://www.aob.nl/nieuws/de-lerarenbeurs-is-op/

Op woensdag 1 april kwamen de aanvragen binnen en binnen een dag was het potje al op.
Immer gerade aus!
pi_194305708
Mooi, geld kan inderdaad beter op andere plekken gebruikt worden.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:15:24 #3
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194305761
quote:
4s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:11 schreef Leonos het volgende:
Mooi, geld kan inderdaad beter op andere plekken gebruikt worden.
Ja stel je voor dat leraren zich professionaliseren :')
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194305766
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:15 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ja stel je voor dat leraren zich professionaliseren :')
Daar kan je een discussie over voeren.
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:17:15 #5
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194305778
Geld bij leraren weghalen om leraren aan te trekken. Lekker gewerkt, Arie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  woensdag 29 juli 2020 @ 12:19:24 #6
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_194305800
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:17 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Geld bij leraren weghalen om leraren aan te trekken. Lekker gewerkt, Arie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad iets met sigaar uit eigen doos? :')
Immer gerade aus!
pi_194306735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:19 schreef MiszSpace het volgende:

[..]

Inderdaad iets met sigaar uit eigen doos? :')
Herverdeling van budgetten is redelijk normaal voor iedereen die geld uitgeeft. Een sigaar uit eigen doos is het alleen als je doet alsof je iets extra krijgt maar dat niet extra is. Dat is hier nooit gedaan.
  woensdag 29 juli 2020 @ 15:11:45 #8
427685 MiszSpace
Are you kidding me?!
pi_194308340
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Herverdeling van budgetten is redelijk normaal voor iedereen die geld uitgeeft. Een sigaar uit eigen doos is het alleen als je doet alsof je iets extra krijgt maar dat niet extra is. Dat is hier nooit gedaan.
Niet zozeer voor de lerarenbeurs maar wel voor het leraren tekort binnen het onderwijs. De toezegging om geld te stoppen in de werkdruk heeft onder andere te maken met het leraren te kort. Het was al bekend dat er minder budget zou zijn voor schooljaar 20-21 vanwege de toezegging.
Immer gerade aus!
pi_194318753
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:15 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ja stel je voor dat leraren zich professionaliseren :')
Geld kun je maar één keer uitgeven helaas. Natuurlijk wil je dat leraren goed geschoold zijn, maar je wilt ook voldoende politie op straat, een goede gezondheidszorg, veilige autowegen, etc.

Ik vind dat met name leraren eens minder hoge verwachtingen moeten hebben van de overheid. Die kunnen niet altijd al hun problemen oplossen.
Zeker anno 2020 zijn er zo veel mogelijkheden om je gratis middels online coruses bij te scholen, dat ze ook eens de moeite kunnen nemen zich daar in te verdiepen in plaats van te klagen dat ze wéér te weinig geld krijgen van de overheid.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_194351365
Misschien moet dhr. Slob eens kritisch gaan kijken naar waar het geld om het lerarentekort te bestrijden terecht komt. Het is tegenwoordig mode om (wegens het leenstelsel) na je bachelor twee-drie jaar voor de klas te gaan staan en intussen je masterdiploma te halen. Degenen die dit doen hebben niet de intentie om daadwerkelijk leraar te worden.

Los daarvan: er is “maar” 28 miljoen van het potje weggehaald, 50 miljoen beschikbaar en in een dag was het al op. Hoeveel leraren zouden pech hebben als die 28 miljoen extra er wel was?
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:04:26 #11
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194351442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 10:58 schreef Ananaszot het volgende:
Misschien moet dhr. Slob eens kritisch gaan kijken naar waar het geld om het lerarentekort te bestrijden terecht komt. Het is tegenwoordig mode om (wegens het leenstelsel) na je bachelor twee-drie jaar voor de klas te gaan staan en intussen je masterdiploma te halen. Degenen die dit doen hebben niet de intentie om daadwerkelijk leraar te worden.

Los daarvan: er is “maar” 28 miljoen van het potje weggehaald, 50 miljoen beschikbaar en in een dag was het al op. Hoeveel leraren zouden pech hebben als die 28 miljoen extra er wel was?
De meeste masters die je met de lerarenbeurs kunt halen zijn gericht op bijv pedagogiek, digitalisering of onderwijskunde. Niet echt masters waarmee je ineens in een heel andere beroepsgroep kunt werken
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194351461
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:04 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

De meeste masters die je met de lerarenbeurs kunt halen zijn gericht op bijv pedagogiek, digitalisering of onderwijskunde. Niet echt masters waarmee je ineens in een heel andere beroepsgroep kunt werken
Degenen die ik ken zijn rechtenstudenten die de zij-instroom doen voor de centjes...
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:06:53 #13
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194351476
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 11:05 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Degenen die ik ken zijn rechtenstudenten die de zij-instroom doen voor de centjes...
Ja dat is dus niet de lerarenbeurs
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')