Nee hoor, puur feitelijk even gekeken naar de cijfers (al valt niet te ontkennen dat het in sommige regio's gewoon niet goed gaat).quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Conclusie we zijn allemaal doomed en we moeten weer massaal WC papier gaan inslaan?
Geen wc-papier. Mondkapjes!quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee hoor, puur feitelijk even gekeken naar de cijfers (al valt niet te ontkennen dat het in sommige regio's gewoon niet goed gaat).
20 tm 27 juli is al 8 dagen toch? Beetje aparte wekenquote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
T/m gisteren dus al 1200+ besmettingen in een week.
Geen idee of het t/m is, staat er ook niet bij. Feit is dat het aantal besmettingen toeneemt. Reden tot paniek? Nah, wel roept het op om scherp te blijven.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:40 schreef noodgang het volgende:
[..]
20 tm 27 juli is al 8 dagen toch? Beetje aparte weken
Ja klopt die data kloppen niet helemaal.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:40 schreef noodgang het volgende:
[..]
20 tm 27 juli is al 8 dagen toch? Beetje aparte weken
Wel 25% meer testen, positief percentage was tot gisteren 1,1%quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja klopt die data kloppen niet helemaal.
Desondanks:
8-14 juli: 534
15-21 juli: 987
22-28 juli: 1036 tm gisteren + vandaag er nog bij.
Waarom die ''oa mods'' toevoeging? Mods zijn ook maar users met een eigen mening. Wat meer knopjes, maar dat is het enige.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Geen idee of het t/m is, staat er ook niet bij. Feit is dat het aantal besmettingen toeneemt. Reden tot paniek? Nah, wel roept het op om scherp te blijven.
Beetje jammer dat users (o.a. mods) het weer lopen te bagatelliseren.
Opnieuw - minimaal - gestegen dus.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel 25% meer testen, positief percentage was tot gisteren 1,1%
Bekijk het positief (pun not intended) - die mensen vis je er nu wel uit, in maart waren zij mogelijk vrolijk blijven rondlopen.quote:
Users die wel enigszins het voorbeeld moeten geven. Mening is prima, maar langspeelplaat niet nodig.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom die ''oa mods'' toevoeging? Mods zijn ook maar users met een eigen mening. Wat meer knopjes, maar dat is het enige.
Dat is inderdaad wel een belangrijk punt. Vandaar ook dat een lockdown toen zoveel effect kon en moest sorteren: er liepen wellicht vrij veel mensen met milde klachten rond die niet getest waren, en door de lockdown ook geen anderen konden besmetten.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bekijk het positief (pun not intended) - die mensen vis je er nu wel uit, in maart waren zij mogelijk vrolijk blijven rondlopen.
Als ik lees hoe matig ze het voor elkaar hebben met de teststraten en het nu al niet aan kunnen, vraag ik mezelf af hoeveel mensen uiteindelijk denken: het zal me wat, het zal wel een verkoudheidje zijn..quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bekijk het positief (pun not intended) - die mensen vis je er nu wel uit, in maart waren zij mogelijk vrolijk blijven rondlopen.
Een lockdown zie ik sowieso niet meer gebeuren - tenzij het daadwerkelijk weer een gigantische shitstorm wordt zoals in maart.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een belangrijk punt. Vandaar ook dat een lockdown toen zoveel effect kon en moest sorteren: er liepen wellicht vrij veel mensen met milde klachten rond die niet getest waren, en door de lockdown ook geen anderen konden besmetten.
Als mensen getest en positief bevonden zijn, en ze gaan dan netjes in quarantaine tot ze minstens 24 uur klachtenvrij zijn (zo was het toch?) dan is een lockdown ook niet nodig.
Nadeel is dat je dus wel afhankelijk bent van het gedrag van anderen en de wil om inderdaad in quarantaine te gaan.
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een lockdown zie ik sowieso niet meer gebeuren - tenzij het daadwerkelijk weer een gigantische shitstorm wordt zoals in maart.
Maar daar zitten we vooralsnog ver vandaan.
Is dat goed nieuws?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
T/m gisteren dus al 1200+ besmettingen in een week.
zijn er mensen die dat anders zien?quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Het is wel van belang dat mensen in quarantaine gaan als ze besmet zijn. Ook met milde klachten en ook als je er niet ziek van wordt. Ik vind persoonlijk dat als je je laat testen en je test positief, dat je je verantwoordelijkheid ook moet nemen.
Toen ja, nu is het geen goed nieuws want stijgende trend.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Is dat goed nieuws?
Op 23 juni was dat aantal nl een reden om alle versoepelingen door te voeren.
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Zijn er serieus mensen die na een positieve test niet bereid zijn in quarantaine te gaan dan?quote:
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Het is wel van belang dat mensen in quarantaine gaan als ze besmet zijn. Ook met milde klachten en ook als je er niet ziek van wordt. Ik vind persoonlijk dat als je je laat testen en je test positief, dat je je verantwoordelijkheid ook moet nemen.
Er zullen er best bij zijn ja die er schijt aan hebben..quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Zijn er serieus mensen die na een positieve test niet bereid zijn in quarantaine te gaan dan?
Definieer quarantaine. Maar ik denk dat er nog genoeg zijn die denken “ach even snel naar de supermarkt kan wel” ja.quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dat dacht ik ook al. Zijn er serieus mensen die na een positieve test niet bereid zijn in quarantaine te gaan dan?
Ik geloof dat die 14 dagen thuisquarantaine nog lang niet door iedereen inderdaad als vaststaand feit wordt gezien bij een positieve test. En aangezien het alleen een dringend advies is, kun je ze weinig verwijten.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |