abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:32:33 #76
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291965
Pakistan is wel interessant. Het virus lijkt daar alweer lang op zijn retour te zijn. Dooft het daar uit of hebben ze zware maatregelen genomen?

Met een populatie vergelijkbaar met brazilie doen ze het 1000 keer beter.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194291980
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet
Wel raar, ik heb gisteren een negatieve uitslag gekregen, moet donderdag naar de tandarts maar ben nog steeds verkouden/hoesten, kan ik dan wel gaan?
pi_194292016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:33 schreef byah het volgende:

[..]

Wel raar, ik heb gisteren een negatieve uitslag gekregen, moet donderdag naar de tandarts maar ben nog steeds verkouden/hoesten, kan ik dan wel gaan?
Overleg met de tandarts.
pi_194292018
quote:

[..]

Ik zou zeggen: hangt af van de ernst. Als het geen corona is kun je ze altijd nog aansteken met een andere infectieziekte. ;)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:36:05 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194292021
quote:

[..]

Dat moet je vragen aan je tandarts.

Een testuitslag geeft aan dat je op moment van testen negatief was. Niet besmet.
Zegt in principe niets over je toestand nú.

Daarnaast ligt het, iig in Nederland, heel gevoelig om gevoelige gezondheidsinformatie zoals een testuitslag te delen met anderen en mag je ook niet toe verleid worden dat onder semi dwang te moeten laten zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194292029
Het overleden meiske van 3 en de reactie van haar vader:
Go hard or go home
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:38:33 #82
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292047
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Inderdaad, alle cijfers wereldwijd staan er velen malen erger aan toe.
Ja leuk geprobeerd maar ondertussen is besmetting inmiddels redelijk gemakkelijk te voorkomen door je aan de richtlijnen te houden terwijl het in februari een inslaande bom was. Nee sjors, zo werkt het niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194292055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:36 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
Doe nou niet, een beetje het coronavirus bagatelliseren. Houden we hier niet van.
pi_194292065
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja leuk geprobeerd maar ondertussen is besmetting inmiddels redelijk gemakkelijk te voorkomen door je aan de richtlijnen te houden terwijl het in februari een inslaande bom was. Nee sjors, zo werkt het niet.
Oh ok dan zullen de besmettingen wel gauw dalen wereldwijd als het zo gemakkelijk te voorkomen is.
Waar maken we ons dan druk om ...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194292074
quote:
[ afbeelding ]
Triest maar goed van hem dat hij het zegt. Eigenlijk is dit meestal het geval met kindjes en covid.
pi_194292207
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Triest maar goed van hem dat hij het zegt. Eigenlijk is dit meestal het geval met kindjes en covid.
Alleen worden zulke berichten hier veelal gepost met de waarschuwing dat WE NIET moeten denken dat het enkel dikke oude takken treft. Dat weten we inmiddels wel maar kinderen zijn echt een uitzondering en dat is beter om WEL te denken.

Vanmorgen nog wel op het nieuws hoe zo'n hongersnood er dreigt in enkele landen door de maatregelen en het virus. Zulk nieuws mag wel eens gepresenteerd worden met een uitroepteken.
Go hard or go home
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:47:47 #87
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292214
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:47 schreef Noek het volgende:

[..]

Alleen worden zulke berichten hier veelal gepost met de waarschuwing dat WE NIET moeten denken dat het enkel dikke oude takken treft. Dat weten we inmiddels wel maar kinderen zijn echt een uitzondering en dat is beter om WEL te denken.

Vanmorgen nog wel op het nieuws hoe zo'n hongersnood er dreigt in enkele landen door de maatregelen en het virus. Zulk nieuws mag wel eens gepresenteerd worden met een uitroepteken.
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194292219
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Logisch toch. Veel besmettingen onder jongere iig.
Altijd het zelfde met die kut millenials.
blablablabla
pi_194292233
quote:
Unicef vreest ondervoeding van bijna 7 miljoen kinderen
VN-kinderrechtenorganisatie Unicef vreest dat aan het einde van het jaar zeker 6,7 miljoen kinderen onder de 5 jaar ondervoed zijn geraakt door de coronacrisis. Het aantal ondervoede kinderen kan volgens Unicef daardoor uitkomen op 54 miljoen, het hoogste aantal deze eeuw.

Dat kan leiden tot 10.000 extra sterfgevallen onder kinderen per maand, stelt de organisatie op basis van een onderzoek dat gisteren is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet. De ontwikkelingen worden indirect veroorzaakt door de daling van gezinsinkomens, de verslechterde toegang tot zorg en moeilijkheden om aan gezonde voeding te komen. Kinderen zijn sinds de uitbraak van de pandemie daarnaast sterk vermagerd, wat ze extra vatbaar maakt voor infectieziektes.

Kinderen in Zuid-Azië en in Afrika ten zuiden van de Sahara lopen het grootste risico getroffen te worden door de coronapandemie, aldus Unicef. 14,3 procent van de kinderen is daar sterk vermagerd in de coronacrisis, op sommige plekken is de voedselvoorziening er sterk afgenomen en een op de tien kinderen dreigt er te overlijden als gevolg van ondervoeding. "Deze miljoenen kinderen zijn slechts het topje van de ijsberg', zegt Suzanne Laszlo, directeur van Unicef Nederland. "Daarom is het noodzakelijk dat we nu ingrijpen."
Go hard or go home
pi_194292236
quote:

[..]

Misschien moet ik weer een oud bericht van mij opzoeken waarin ik adhv de sterftecijfers had uitgerekend hoeveel jongeren/kinderen er gemiddeld iedere dag sterven in Nederland?

Sowieso hebben sommigen na al die maanden nog steeds niet het verschil door tussen sterven aan corona en sterven met corona.
pi_194292254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien moet ik weer een oud bericht van mij opzoeken waarin ik adhv de sterftecijfers had uitgerekend hoeveel jongeren/kinderen er gemiddeld iedere dag sterven in Nederland?

.
Ga dat maar even doen.
/intensive care :')
Go hard or go home
pi_194292275
quote:

[..]

Eens.
Kindermishandeling en misbruik is ook exponentieel gestegen. Net als mensen die hun behandeling hebben zien uitgesteld of met klachten zijn gaan door lopen en daar de prijs voor hebben betaald.

Dan hebben we het nog niet eens over de sociale en economische gevolgen. En dan nog zijn we er niet in geslaagd om de kwetsbaren in bescherming te nemen.
blablablabla
pi_194292280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt, maar het wordt te pas en te onpas gebruikt door "corona is maar een griepje" mensen als argument om het neer te sabelen of bagatelliseren.
En het zou niet de eerste keer dat dat soort verhalen gedeeld worden om aan te tonen hoe ernstig het virus wel niet is. Wanneer de details dan worden bekeken gaat het vaak om ouderen of enorm kleine percentages. Niet dat ik jouw link zo lees overigens, maar de vraag die gesteld werd is zo gek nog niet. Ja, het word gebruikt om te bagatelliseren, maar de verhalen worden net zo goed gebruikt om paniek te zaaien, gaat twee kanten op weer.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gewoon weer februari/wintersport all over again dus.

Kun je maatregelen bedenken per land wat je wilt maar met zoveel internationale bewegingen en verkeer van personen wordt het lastig.
Het zou geen probleem hoeven te zijn als mensen zich gewoon aan de regels houden die ter plekke aanwezig zijn. Als mensen zich niet opeens extreem laten gaan op vakantie. Zijn ook vooral de feest jongeren die het verpesten voor de normale burger die met z’n auto rustig de natuur in wil, of burgers die zich op locatie gewoon aan regels houden. Wel wat jammer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 11:53:03 ]
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:11 #94
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194292286
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:49 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het gevolg van de pandemie. Er staat nergens dat dit een direct gevolg is van de maatregelen en wat de cijfers hiervan zouden zijn als er géén maatregelen genomen zouden zijn.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:40 #95
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_194292292
quote:
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit precies aangeeft wat misschien wel het grootste gevaar is in deze crisis: de media en hoe die het nieuws brengt.
Het moet vooral sensationeel zijn.
En de angst die daarna komt, is veel gevaarlijker.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194292303
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:50 schreef Noek het volgende:
Ga dat maar even doen.
Eigenlijk is het vrij simpel: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

Gemiddeld sterven er bv. iedere week zo'n 2 kinderen tussen 1 en 4. Dat zijn sinds begin maart dus al zo'n 40 kinderen. Alleen al in Nederland dus.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:53:50 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194292305
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik denk dat dit precies aangeeft wat misschien wel het grootste gevaar is in deze crisis: de media en hoe die het nieuws brengt.
Het moet vooral sensationeel zijn.
En de angst die daarna komt, is veel gevaarlijker.
Klopt ja. Had dat meisje aan griep overleden dan had je dit bericht nooit gelezen.

Oh wacht, ook gewoon.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:56:22 #98
12221 Tijn