abonnement Unibet Coolblue
pi_194288413
Ben ik te laat als ik op mijn 24e jarige leeftijd aan het studentenleven wil beginnen (studievereniging, etc)? Ik ben komend jaar eerstejaars bachelorstudent op het WO.
pi_194288427
Ja
pi_194288440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:17 schreef BIGGIE96 het volgende:
Ja
Waarom denk je dat het te oud is?
pi_194288446
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:18 schreef masawer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het te oud is?
Kom op man over wat denkte zelf?

Natuurlijk ben je niet te oud
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 juli 2020 @ 02:24:09 #5
408813 crew  trein2000
pi_194288458
Neuh. Kan prima.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:31:12 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194289613
Nee nog lang niet.
Ik ken een 30er die nu van de universiteit afkomt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194289654
Nee je zal niet eens de oudste zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:56:25 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_194289707
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:44 schreef FlippingCoin het volgende:
Nee je zal niet eens de oudste zijn.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_194289717
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 02:15 schreef masawer het volgende:
Ben ik te laat als ik op mijn 24e jarige leeftijd aan het studentenleven wil beginnen (studievereniging, etc)? Ik ben komend jaar eerstejaars bachelorstudent op het WO.
Dat ligt ook aan jezelf. De ene voelt zich ouder dan de andere. Maar je zult vast niet de oudste zijn in de vereniging. Een aantal jaar zul je vast wel kunnen genieten.
pi_194289722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:58 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan jezelf. De ene voelt zich ouder dan de andere. Maar je zult vast niet de oudste zijn in de vereniging. Een aantal jaar zul je zeker kunnen genieten.

Blijf niet te lang hangen. Ik weet van iemand van 30 die nog lid is. En dat gaat wringen aan beide kanten
pi_194290808
Voor een ontgroeningsvereniging is het mogelijk wat laat. Voor andere verenigingen (studentensportverenigingen, disputen) maakt het nauwelijks uit, als je maar niet de oudere jongere uithangt.
In mijn studietijd was er een dame van ongeveer 50 die voor haar lol nog wat vakken volgde. Kwam op de brommer naar college en ook naar de borrels van de studievereniging. Dat is tot daar aan toe, maar als je dan je puberkinderen meeneemt en op de praatstoel zit en het hebt over hoe leuk de jongste het op jazzgym vindt, dan heb je iets niet helemaal begrepen. Ze was na het eerste semester onvindbaar vertrokken trouwens.
pi_194301924
Hangt ook een beetje af van de studie, maar 24 jaar is in principe niet te oud. Al zijn er wel branches waar je als starter van 29 jaar niet zo makkelijk meer wordt aangenomen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_194364459
Bedankt iedereen voor de reacties!

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:26 schreef Shreyas het volgende:
Hangt ook een beetje af van de studie, maar 24 jaar is in principe niet te oud. Al zijn er wel branches waar je als starter van 29 jaar niet zo makkelijk meer wordt aangenomen.
In welke branches zou je zeggen dat het lastig is om op 29 jarige leeftijd aangenomen te worden?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:04 schreef Magister_Artium het volgende:
Voor een ontgroeningsvereniging is het mogelijk wat laat. Voor andere verenigingen (studentensportverenigingen, disputen) maakt het nauwelijks uit, als je maar niet de oudere jongere uithangt.
In mijn studietijd was er een dame van ongeveer 50 die voor haar lol nog wat vakken volgde. Kwam op de brommer naar college en ook naar de borrels van de studievereniging. Dat is tot daar aan toe, maar als je dan je puberkinderen meeneemt en op de praatstoel zit en het hebt over hoe leuk de jongste het op jazzgym vindt, dan heb je iets niet helemaal begrepen. Ze was na het eerste semester onvindbaar vertrokken trouwens.
Dat klinkt inderdaad als een aparte ervaring. Wanneer zou iemand zich gedragen als een "Oudere jongere" in jou mening?

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:59 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Op welke manier merk je dat het aan het wringen is?
pi_194365429
quote:
Bedankt iedereen voor de reacties!
[..]

Op welke manier merk je dat het aan het wringen is?
Day ligt wellicht ook aan de persoon. Maar in dit geval is er weinig klik en weinig overlap in belevingswereld. Immers, tussen de jongste van de vereniging (17) en die persoon ligt 13 jaar. Misschien dat het anders ligt voor andere 30 jarigen, maar ik heb het niet goed zien gaan.
pi_194367141
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 03:29 schreef masawer het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties!
[..]

In welke branches zou je zeggen dat het lastig is om op 29 jarige leeftijd aangenomen te worden?
[..]

Dat klinkt inderdaad als een aparte ervaring. Wanneer zou iemand zich gedragen als een "Oudere jongere" in jou mening?
[..]

Op welke manier merk je dat het aan het wringen is?
Daar is niet echt een leeftijd of profiel voor, maar het gaat me er vooral om dat je rekening houdt met dat de meeste studenten om je heen rond de 20 zijn, met hun zorgen en interesses van die leeftijd. Net op zichzelf wonend, lievelingseten is pasta-pesto en diepvriespizza, veel is nieuw. Meeveren is het beste, af en toe opa/oma vertelt. In een goed gesprek die paar extra jaren levenservaring benutten is niet verkeerd. Je hebt vast leuke tips voor cafés in de stad of een film die je gezien moet hebben.
pi_194367232
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 09:35 schreef Zusje123 het volgende:

[..]

Day ligt wellicht ook aan de persoon. Maar in dit geval is er weinig klik en weinig overlap in belevingswereld. Immers, tussen de jongste van de vereniging (17) en die persoon ligt 13 jaar. Misschien dat het anders ligt voor andere 30 jarigen, maar ik heb het niet goed zien gaan.
Dat ook. Ik meed als twintigjarige ook de bijnadertigers. Sommigen noemden het een Peter-Pansyndroom. Bleven plakken en de sfeer in de vereniging moest de hunne blijven.
Goed, op een dag ben je te oud (sommige verenigingen hebben een leeftijdsgrens van ongeveer 30). Wegsturen en nooit meer contact hebben is weer het andere uiterste, al zijn er wel leden binnen verenigingen die dat doen en je weigeren te groeten in de supermarkt. Ken gewoon je plaats en als je na lidmaatschap nog eens binnenwipt, dan mag je vast aanschuiven.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:19:28 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194395825
Nee, zelf jaren lid geweest en zelfs toen ik zesdejaars lid was had je nog feuten die me in leeftijd versloegen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:22:02 #18
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194395860
Wo kan wel maar lijkt me als 24-jarige of ouder op hbo wel een beetje sneu
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194397261
Ik zou het niet doen. Ik ken genoeg ex-studenten die 8 of 9 jaar hebben gestudeerd dus je zal vast niet de oudste zijn, maar je zal vooral gillende eind-tieners treffen (vooral omdat het nieuw en dus interessant voor hen is)
Daar heb je als 24-jarige doorgaans geen klik mee
pi_194399524
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Wo kan wel maar lijkt me als 24-jarige of ouder op hbo wel een beetje sneu
Waarom zou het studentenleven op deze leeftijd anders zijn op hbo dan op WO?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:07 schreef Ananaszot het volgende:
Ik zou het niet doen. Ik ken genoeg ex-studenten die 8 of 9 jaar hebben gestudeerd dus je zal vast niet de oudste zijn, maar je zal vooral gillende eind-tieners treffen (vooral omdat het nieuw en dus interessant voor hen is)
Daar heb je als 24-jarige doorgaans geen klik mee
Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor. Ik zit zelf meer aan een studievereniging te denken, het lijkt me dat dit wat anders is dan bij een studentenvereniging?
pi_194399591
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:58 schreef masawer het volgende:

[..]

Waarom zou het studentenleven op deze leeftijd anders zijn op hbo dan op WO?
[..]

Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor. Ik zit zelf meer aan een studievereniging te denken, het lijkt me dat dit wat anders is dan bij een studentenvereniging?
Studievereniging is iets anders, dan ga je bv. samen bedrijfsbezoeken doen als activiteit. En een enkele keer op studiereis of samen bowlen e.d. Voor zover mij bekend geen ontgroening of zo.
Maar de meeste leden zijn sponsors en zeker niet actief. Je zult bij de activiteiten al snel steeds dezelfden aantreffen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:18:35 #22
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194399852
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:58 schreef masawer het volgende:

[..]

Waarom zou het studentenleven op deze leeftijd anders zijn op hbo dan op WO?
[..]

Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor. Ik zit zelf meer aan een studievereniging te denken, het lijkt me dat dit wat anders is dan bij een studentenvereniging?
Wo ligt de gemiddelde leeftijd en niveau al iets hoger. Hbo kom je al als je net de havo of het mbo hebt afgerond, met een jaar of 17/18
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194399870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:03 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Studievereniging is iets anders, dan ga je bv. samen bedrijfsbezoeken doen als activiteit. En een enkele keer op studiereis of samen bowlen e.d. Voor zover mij bekend geen ontgroening of zo.
Maar de meeste leden zijn sponsors en zeker niet actief. Je zult bij de activiteiten al snel steeds dezelfden aantreffen.
Is een studievereniging ook een gangbare manier om mee te doen in het studentenleven? Ik kom zelf uit een lange relatie en heb het gevoel dit nooit echt "meegemaakt" te hebben. Het zou mij ook goed doen om een groep vrienden te zoeken waar ik kan aarden.
pi_194421490
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:19 schreef masawer het volgende:

[..]

Is een studievereniging ook een gangbare manier om mee te doen in het studentenleven? Ik kom zelf uit een lange relatie en heb het gevoel dit nooit echt "meegemaakt" te hebben. Het zou mij ook goed doen om een groep vrienden te zoeken waar ik kan aarden.
Er zijn genoeg studenten die alleen bij een studievereniging zitten. Die is over het algemeen alleen van je studie, terwijl een studentenvereniging veel breder kan zijn, met meerdere studies. Je doet er al contacten op die in je latere carrière je verder kunnen helpen. En daarnaast hebben studieverenigingen ook borrels en andere gezellige dingen. Prima manier om je studententijd te vullen lijkt mij.
pi_194476165
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:19 schreef masawer het volgende:

[..]

Is een studievereniging ook een gangbare manier om mee te doen in het studentenleven? Ik kom zelf uit een lange relatie en heb het gevoel dit nooit echt "meegemaakt" te hebben. Het zou mij ook goed doen om een groep vrienden te zoeken waar ik kan aarden.
Ik vind de borrels bij mijn studentensportvereniging veel leuker dan die van mijn studievereniging. Maar dat kan aan m'n studie liggen (HBO-ICT).
"Er moet geneukt worden en bier gezopen worden, maar er wordt toch niet geneukt dus moet er meer bier gedronken worden!"
pi_194476337
Beter op je 24e dan op je 25e dus ik zou gewoon doen man
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')