abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194288181
Hallo iedereen!

Ik twijfel of ik een politieopleiding zou volgen, omdat ik negatieve dingen heb gelezen over het werk, zoals dat het weinig verdient, de administratie, er zou weinig respect zijn t.o.v. agenten. Mijn familie wil niet dat ik bij de politie zal werken, omdat zij het 'minder' vinden. (Het zou een tè laag niveau zijn, wat natuurlijk snobistisch is...)

Toch, ben ik daardoor beïnvloed en begin ik te twijfelen, omdat ik gymnasium heb gedaan, dat moet ik toegeven. Terwijl zo'n niveau niet per se iets hoeft te zeggen over welke richting je uit zal gaan op vlak van een toekomstige job.

Echter, denk ik dat een universitaire opleiding niet iets voor mij zou zijn, omdat ik leren een soort van 'hel' vind, ik ben er niet gemotiveerd genoeg voor en ben snel afgeleid.

Ik zou graag bij de politie willen, omdat het een meisjesdroom is, het spannend werk is, nachtwerk klinkt perfect voor mij en het is afwisselend.

Wat denken jullie ervan? Hebben jullie misschien aanvullingen of aanmerkingen, dingen die ik over het hoofd heb gezien?

(Als het toch niet zou lukken, de opleiding, zou ik een lerares op de basisschool willen worden.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 09:44:08 (Een lidwoord vergeten...) ]
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:19:30 #2
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194288195
Kun je met gymnasium niet iets van recherche kiezen
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:32:52 #3
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_194288246
Niet doen

99% is dommer dan jij bent en jaloers
Bovendien maakte dingen mee die je niet mee wilt maken, dood, verdriet, verkrachting en de kronkels van het om
Bovendien betaald het slecht en mag je de elite niet aanpakken want politiek gestuurd

Lekker doorstuderen kan je later als ovj nog in overleg met politie en dat is al lastig genoeg met die kneuzenkermis
pi_194289333
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niet doen

Bovendien maakte dingen mee die je niet mee wilt maken, dood, verdriet, verkrachting en de kronkels van het om
Bovendien betaald het slecht en mag je de elite niet aanpakken want politiek gestuurd

Lekker doorstuderen kan je later als ovj nog in overleg met politie en dat is al lastig genoeg met die kneuzenkermis
Wat een onzin dit, heb je net een glas 5G gedronken? :`)

Alsof je alleen maar ellende en moord mee maakt en alles corrupt is? je hebt zo veel functies bij de politie die allemaal verschillend zijn.

Daarnaast verschilt het nogal of je in de bijlmer agent bent of in schubbekutteveen.

Enige wat ik idd wel vind is dat het salaris niet echt hoog is voor een agent op straat zegmaar, maar dan kan je ook kiezen om bv naar de recherche te gaan.

Als het je leuk lijkt gewoon proberen, je kan in je opleiding alsnog beslissen Of je wilt stoppen als het je niks lijkt.

Je zou de serie “dienders” eens terug moeten kijken, daar volgen ze een aantal jongeren die in hun opleiding zitten.
pi_194289485
Dienders op straat hebben een mbo opleiding/niveau.

Ik zal kijken naar de hbo-opleidingen die de politie aanbied.

Je kan ook eerst een algemene opleiding HBO opleiding volgen en dan kan je hierna een verkorte politie opleiding volgen. Je bent dan wat minder eenzijdig opgeleid en bovendien wat ouder wat je kan helpen bij het zware werk van de politie met HBO.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:19:46 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194289575
Beetje tegenstrijdig / zonde wel, gymnasium aankunnen en dit soort ambities hebben. Haast ongeloofwaardig. Zou het je dus afraden omdat je je gaat vervelen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194289593
Ik heb geen ervaring bij de politie, maar twijfel of anderen dat wel hebben...

Er zal vast een politieopleiding op HBO niveau zijn, was er 20 jaar geleden ook. Daarmee kun je versneld naar de interresante functies.

Salaris kan ik niets over zeggen, maar in het foksalaris topic zie je ook meer uitschieters dan de mediaan.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 07:47:15 #8
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_194289664
Kan je niet eerst iets als criminologie doen op de uni en dan later nog kijken wat je wil?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_194289695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:19 schreef Tyr80 het volgende:
Beetje tegenstrijdig / zonde wel, gymnasium aankunnen en dit soort ambities hebben. Haast ongeloofwaardig. Zou het je dus afraden omdat je je gaat vervelen.
Ja ik vraag me dat dus af, een bekende van mij heeft ook een universiteit gedaan, na jaren op kantoor zitten, goede functie en meer dan royaal salaris is die ook totaal wat anders gaan doen op mbo niveau om dat dat werk meer voldoening gaf dan alleen maar achter je bureau en in vergaderingen zitten en een beetje moeilijke vraagstukken te beantwoorden.

Salaris en functie zeggen niet alles he, zeker nu met corona waarbij ik 4 van de 5 dagen thuis zit denk ik er ook wel eens aan om iets te gaan doen waarbij ik wat meer buiten kan zijn/minder achter mn computer te zitten terwijl ik weet dat ik dan een behoorlijk deel van mn salaris moet inleveren.
pi_194289739
Volg je hart en probeer door de selectie te komen, geef tijdens de selectie aan dat je graag carrière wil maken bij de politie, dus niet eeuwig het straatwerk. Lees dit rapport en zie daar dat de politie zich graag van het mbo stigma wil ontdoen.
Complimenten voor je correcte spelling trouwens, dat zie je niet vaak hier op Fok. Fijn bijvoorbeeld om 'per se' goed gespeld te zien, zonder een accent want die kenden de Romeinen helemaal niet ...
pi_194290069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:54 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja ik vraag me dat dus af, een bekende van mij heeft ook een universiteit gedaan, na jaren op kantoor zitten, goede functie en meer dan royaal salaris is die ook totaal wat anders gaan doen op mbo niveau om dat dat werk meer voldoening gaf dan alleen maar achter je bureau en in vergaderingen zitten en een beetje moeilijke vraagstukken te beantwoorden.

Salaris en functie zeggen niet alles he, zeker nu met corona waarbij ik 4 van de 5 dagen thuis zit denk ik er ook wel eens aan om iets te gaan doen waarbij ik wat meer buiten kan zijn/minder achter mn computer te zitten terwijl ik weet dat ik dan een behoorlijk deel van mn salaris moet inleveren.
Ik wilde even deze post nog extra in het zonnetje zetten als reactie op de OP vraag.

TS geeft aan wel te kunnen leren maar dat niet te willen. 'Zonde' zegt men, want het hoogst haalbare moet altijd worden nagestreefd. 'Klopt!' zeg ik dan op mijn beurt, zo lang het best passende als hoogst haalbare wordt gezien en niet wat onze samenleving er onder verstaat.

Daarom TS: als jij dit wil zijn alle andere meningen niet meer zo belangrijk. Bovendien denk ik persoonlijk dat de politie wel wat slimme jonge mensen kan gebruiken. En wordt het niks kun je altijd nog 1000 andere dingen gaan doen.
pi_194290188
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:19 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Kun je met gymnasium niet iets van recherche kiezen
Is inderdaad interessant! :)
pi_194290222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:54 schreef 111210 het volgende:

[..]

Bij de politie hebben ze daarover nagedacht een een "oplossing":
quote:
Als je van baan wisselt, wil je natuurlijk weten wat dat financieel gaat betekenen. Om de overstap naar de politie aantrekkelijker te maken voor mensen die al salaris gewend zijn, hebben we een overgangsregeling voor werkenden. Je kunt zelf alvast bekijken wat je gaat verdienen met jouw werkverleden.
Op basis van mijn cijfers moet ik dan meer dan een derde inleveren. Dan moet je het héél graag willen :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 juli 2020 @ 09:17:59 #14
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_194290232
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:13 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Is inderdaad interessant! :)
Op de site van de politie staan flink wat vacatures waar ze ook minimaal HBO voor vragen. Recherche is zeker een optie, dus ik zou als ik jou was daar mijn pijlen op richten :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_194290259
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:32 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niet doen

Tja, ik weet dat de opleiding misschien saai zou zijn, dat zou wel een uitdaging zijn. (Hetzelfde geldt ook voor het PABO.) Meestal worden zulke opleiding aangetrokken door mensen die zo'n opleiding kiezen als 'laatste optie', heb ik gehoord. Ik heb zelf geen probleem met de dingen die je aanhaalt, daarom trekt dit werk mij ook aan. Het doorstuderen, zoals ik al eerder zei in mijn OP, zal lastig worden voor mij, denk ik. Ik vind studeren echt een soort van 'hel'.
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juli 2020 @ 09:21:56 #16
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194290285
quote:
Recherchewerk is alles behalve verveling.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juli 2020 @ 09:23:05 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194290299
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:02 schreef paardendokter het volgende:
Volg je hart en probeer door de selectie te komen, geef tijdens de selectie aan dat je graag carrière wil maken bij de politie, dus niet eeuwig het straatwerk. Lees dit rapport en zie daar dat de politie zich graag van het mbo stigma wil ontdoen.
Complimenten voor je correcte spelling trouwens, dat zie je niet vaak hier op Fok. Fijn bijvoorbeeld om 'per se' goed gespeld te zien, zonder een accent want die kenden de Romeinen helemaal niet ...
Moet je dat nu weer persé benadrukken?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 juli 2020 @ 09:23:56 #18
Brabo Bastard
pi_194290314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:20 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Tja, ik weet dat de opleiding misschien saai zou zijn, dat zou wel een uitdaging zijn. (Hetzelfde geldt ook voor het PABO.) Meestal worden zulke opleiding aangetrokken door mensen die zo'n opleiding kiezen als 'laatste optie', heb ik gehoord. Ik heb zelf geen probleem met de dingen die je aanhaalt, daarom trekt dit werk mij ook aan. Het doorstuderen, zoals ik al eerder zei in mijn OP, zal lastig worden voor mij, denk ik. Ik vind studeren echt een soort van 'hel'.
Even over de PABO: mijn zus heeft die opleiding gedaan als eerste keuze omdat ze heel graag lerares wilde worden, en dat is haar ook gelukt. Ze staat nu al jaren voor de onderbouw en doet dat met heel veel plezier :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194290377
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:15 schreef anastasiatje het volgende:
Hallo iedereen!

Ik twijfel of ik een politieopleiding zou volgen, omdat ik negatieve dingen heb gelezen over het werk, zoals dat het weinig verdient, de administratie, er zou weinig respect zijn t.o.v. agenten. Mijn familie wil niet dat ik bij de politie zal werken, omdat zij het 'minder' vinden. (Het zou een tè laag niveau zijn, wat natuurlijk snobistisch is...)

Toch, ben ik daardoor beïnvloed en begin ik te twijfelen, omdat ik gymnasium heb gedaan, dat moet ik toegeven. Terwijl zo'n niveau niet per se iets hoeft te zeggen over welke richting je uit zal gaan op vlak van toekomstige job.

Echter, denk ik dat een universitaire opleiding niet iets voor mij zou zijn, omdat ik leren een soort van 'hel' vind, ik ben er niet gemotiveerd genoeg voor en ben snel afgeleid.

Ik zou graag bij de politie willen, omdat het een meisjesdroom is, het spannend werk is, nachtwerk klinkt perfect voor mij en het is afwisselend.

Wat denken jullie ervan? Hebben jullie misschien aanvullingen of aanmerkingen, dingen die ik over het hoofd heb gezien?

(Als het toch niet zou lukken, de opleiding, zou ik een lerares op de basisschool willen worden.)
Solliciteer astjeblieft niet op een functie van hoofdagent, maar op zijn minst die van politiekundige of recherchekundige. Met jouw vooropleiding kan het werk als hoofdagent snel eentonig eten en het doorstromen is, als interne medewerker, een stuk lastiger dan wanneer je van extern komt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij de politie hebben ze daarover nagedacht een een "oplossing":
[..]

Op basis van mijn cijfers moet ik dan meer dan een derde inleveren. Dan moet je het héél graag willen :+
Als zij-instromer zijn er prima functies zonder een politie opleiding (iig niet die voor het blauwe pak met een wapen) waar deze salaris getallen niet voor gelden
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:28:56 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194290378
quote:
Een kinderhand is gauw gevuld. Maar de OP is ook weer niet echt foutloos.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194290404
quote:
Ik zou mij misschien inderdaad vervelen tijdens zo'n opleiding, daar zal ik wel even moeten doorbijten, maar het werk zelf klinkt wel als iets voor mij. Het stoort mij wel dat je zegt 'dit soort ambities', alsof je bijna neerkijkt op het werk. Het is een nuttige job - net zoals onderwijzen - voor de samenleving. En 'gymnasium aankunnen', ik heb vaak genoeg willen opgeven ermee, omdat ik leren zo verschrikkelijk vind, maar het is het uiteindelijk wel waard om door te zetten. Ik weet zelf ook dat ik misschien intellectueel gezien de capaciteiten wel heb, om naar een universiteit te gaan, maar met mijn concentratie, motivatie, koppigheid, doorzettingsvermogen... Zal het uiteindelijk toch niet lukken.
pi_194290413
quote:
Waarbij men het volk op straat echt niet zo slim wil hebben. Men wil voor een deel van de organisatie van het stigma af.
pi_194290438
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 07:47 schreef KaBuf het volgende:
Kan je niet eerst iets als criminologie doen op de uni en dan later nog kijken wat je wil?
Mja, daar dacht ik eerst wel over na, maar ik weet niet zo goed of ik zou kunnen doorzetten.
pi_194290458
quote:
Interessant! Bedankt!
Gelukkig dat het correct was, want ik was wat slaperig toen ik het typte... Hahaha
pi_194290469
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 08:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik wilde even deze post nog extra in het zonnetje zetten als reactie op de OP vraag.

TS geeft aan wel te kunnen leren maar dat niet te willen. 'Zonde' zegt men, want het hoogst haalbare moet altijd worden nagestreefd. 'Klopt!' zeg ik dan op mijn beurt, zo lang het best passende als hoogst haalbare wordt gezien en niet wat onze samenleving er onder verstaat.

Daarom TS: als jij dit wil zijn alle andere meningen niet meer zo belangrijk. Bovendien denk ik persoonlijk dat de politie wel wat slimme jonge mensen kan gebruiken. En wordt het niks kun je altijd nog 1000 andere dingen gaan doen.
Bedankt! :)
Lief bericht!
pi_194290475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:23 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Even over de PABO: mijn zus heeft die opleiding gedaan als eerste keuze omdat ze heel graag lerares wilde worden, en dat is haar ook gelukt. Ze staat nu al jaren voor de onderbouw en doet dat met heel veel plezier :)
Ah! Wat tof! Helaas dat er niet meer zijn zoals jouw zus. :)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:38:44 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194290487
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:37 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Ah! Wat tof! Helaas dat er niet meer zijn zoals jouw zus. :)
Die zijn er natuurlijk wel. :o
pi_194290497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Solliciteer astjeblieft niet op een functie van hoofdagent, maar op zijn minst die van politiekundige of recherchekundige. Met jouw vooropleiding kan het werk als hoofdagent snel eentonig eten en het doorstromen is, als interne medewerker, een stuk lastiger dan wanneer je van extern komt.
[..]

Als zij-instromer zijn er prima functies zonder een politie opleiding (iig niet die voor het blauwe pak met een wapen) waar deze salaris getallen niet voor gelden
Ah, bedankt, maar zo ver ben ik nog niet en het lijkt mij toffer om op straat te werken, denk ik.
pi_194290508
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een kinderhand is gauw gevuld. Maar de OP is ook weer niet echt foutloos.
Ah, excuus! Ik was wat slaperig en had het niet nagekeken, ik zal het straks verbeteren.
pi_194290529
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die zijn er natuurlijk wel. :o
Oeps, inderdaad... Ik dacht er niet echt bij na, wat ik schreef. Ik bedoelde dat het is spijtig dat zij in de minderheid is van de studenten.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:42:35 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194290534
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:39 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Ah, bedankt, maar zo ver ben ik nog niet en het lijkt mij toffer om op straat te werken, denk ik.
Ik lees dat het je spannend en afwisselend lijkt. Hoe kijk je aan tegen het dienstverlenende karakter van het beroep? Je komt in allerlei onverwachte situaties, met allerlei mensen in aanraking en je moet best stevig in je schoenen staan.
pi_194290643
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees dat het je spannend en afwisselend lijkt. Hoe kijk je aan tegen het dienstverlenende karakter van het beroep? Je komt in allerlei onverwachte situaties, met allerlei mensen in aanraking en je moet best stevig in je schoenen staan.
Dat vind ik het goede aan het werk. Mensen helpen, dat is gewoon super, ik denk dat ik dat wel zou kunnen en je krijgt er zelf ook voldoening van, dat is een prettig extraatje. Ik zou niet voor zo'n soort werk kiezen voor mijn eigen 'pleziertjes', maar omdat ik het een nuttige job vind en je een positief stukje bijdraagt bij de samenleving. Het stevig in mijn schoenen staan, ik denk dat dat bij mij wel een beetje moet groeien, maar ik kom volgens mij wel zo over, als ik met kennissen of onbekenden spreek.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 09:56:20 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194290702
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:51 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Dat vind ik het goede aan het werk. Mensen helpen, dat is gewoon super, ik denk dat ik dat wel zou kunnen en je krijgt er zelf ook voldoening van, dat is een prettig extraatje. Ik zou niet voor zo'n soort werk kiezen voor mijn eigen 'pleziertjes', maar omdat ik het een nuttige job vind en je een positief stukje bijdraagt bij de samenleving. Het stevig in mijn schoenen staan, ik denk dat dat bij mij wel een beetje moet groeien, maar ik kom volgens mij wel zo over, als ik met kennissen of onbekenden spreek.
Ga ervoor. Je krijgt ook nog met een selectie te maken. Als het je dan alsnog niks lijkt, is er nog geen man overboord.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 juli 2020 @ 09:57:35 #34
Brabo Bastard
pi_194290718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:51 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Kijk niet alleen naar de positieve kanten, maar ook naar de mindere kanten van het werk. Je zal ook een berg stront over je heen krijgen, en in niet leuke situaties terechtkomen. Ben je daar van bewust, en kijk niet alleen door een roze bril :)
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194290790
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Kijk niet alleen naar de positieve kanten, maar ook naar de mindere kanten van het werk. Je zal ook een berg stront over je heen krijgen, en in niet leuke situaties terechtkomen. Ben je daar van bewust, en kijk niet alleen door een roze bril :)
Waar. Maar dit is universeel voor elke baan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194290824
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga ervoor. Je krijgt ook nog met een selectie te maken. Als het je dan alsnog niks lijkt, is er nog geen man overboord.
Bedankt! :)
pi_194290829
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:57 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. :)
pi_194290836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Precies!
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 juli 2020 @ 10:13:04 #39
Brabo Bastard
pi_194290926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. Maar bij de politie kan het wellicht meer prominent zijn. Dat wou ik ermee zeggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:06 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk. :)
Dan ga ervoor!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194290966
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:13 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Oh, dat zeker. Maar bij de politie kan het wellicht meer prominent zijn. Dat wou ik ermee zeggen.
[..]

Dan ga ervoor!
Hahaha! Bedankt!
pi_194291009
Ik zou er gewoon voor gaan. Hoeveel mensen doen wel niet een of andere flutstudie 'omdat het zo hoort' om vervolgens in een geestdodend baantje te rollen en het ge-eikte carrierepad te volgen?

Jij hebt ergens passie voor, dat zou ik dan gewoon volgen. De politie is zo'n brede organisatie dat als je je gaat vervelen, je altijd wel kan doorgroeien/specialiseren. Helemaal als je intelligent bent.

En stel dat je het over 10 jaar niks meer vindt, dan heb je richting werkgevers een prima verhaal waarom je op je 18e deze keuze maakte (plus een bak aan levenservaring en mensenkennis).

Niet te bang laten maken door anderen, je moet nog 50 jaar tot je pensioen, zonde om je dan nu al door angst te laten leiden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 10:20:59 ]
pi_194291034
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:20 schreef Heph844 het volgende:
Ik zou er gewoon voor gaan. Hoeveel mensen doen wel niet een of andere flutstudie 'omdat het zo hoort' om vervolgens in een geestdodend baantje te rollen en het ge-eikte carrierepad te volgen?

Jij hebt ergens passie voor, dat zou ik dan gewoon volgen. De politie is zo'n brede organisatie dat als je je gaat vervelen, je altijd wel kan doorgroeien/specialiseren. Helemaal als je intelligent bent.

En stel dat je het over 10 jaar niks meer vindt, dan heb je richting werkgevers een prima verhaal waarom je op je 18e deze keuze maakte (plus een bak aan levenservaring en mensenkennis).

Niet te bang laten maken door anderen, je moet nog 50 jaar tot je pensioen, zonde om je dan nu al door angst te laten leiden.
Ah! Wat een mooi bericht! Heel erg bedankt, Heph844! :)
pi_194291093
Ik werk zelf bij de politie en ben al een jaar klaar met de opleiding. Salaris is wel oke, je start met ongeveer 35000 per jaar (40 uur), collega's die er 15 jaar werken en bijvoorbeeld ME erbij doen verdienen makkelijk meer dan 50000.

Volg eens een voorlichting, HBO politie opleiding is leuk, maar je wordt voorbereid op leiding geven. Kiezen tussen inspecteur op straat (OE) dan wordt je hulpofficier en officier van dienst. Of de inspecteur op bureau (os-a) beleidsbepaler.

MBO is allemaal op straat.

Mijn advies zou zijn, doe eerst buiten de politie om een opleiding die je leuk lijkt, stel dat je dan door wilt stromen kan je een HBO danwel WO diploma overhandigen.
pi_194291126
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:39 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen en daar ga je enorme spijt van krijgen.
pi_194291138
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:27 schreef MeesterPlusser het volgende:
Ik werk zelf bij de politie en ben al een jaar klaar met de opleiding. Salaris is wel oke, je start met ongeveer 35000 per jaar (40 uur), collega's die er 15 jaar werken en bijvoorbeeld ME erbij doen verdienen makkelijk meer dan 50000.

Volg eens een voorlichting, HBO politie opleiding is leuk, maar je wordt voorbereid op leiding geven. Kiezen tussen inspecteur op straat (OE) dan wordt je hulpofficier en officier van dienst. Of de inspecteur op bureau (os-a) beleidsbepaler.

Mijn advies zou zijn, doe eerst buiten de politie om een opleiding die je leuk lijkt, stel dat je dan door wilt stromen kan je een HBO danwel WO diploma overhandigen.
Ik ken erg, erg weinig operationeel specialisten die beleidswerk doen
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 juli 2020 @ 10:32:47 #46
Brabo Bastard
pi_194291142
quote:

Beter advies dan dit zal je hier niet krijgen denk ik :Y
"Omae wa mou shindeiru."
pi_194291182
quote:

Bedankt!
Alleen, waarom geef je het advies dat ik beter eerst buiten de politie een opleiding volg? Enkel voor de doorstroming? Aan wat voor opleiding denk je dan? Criminologie?
pi_194291187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat denkt iedereen en daar ga je enorme spijt van krijgen.
Waarom?
pi_194291204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik ken erg, erg weinig operationeel specialisten die beleidswerk doen
De os-a zal allicht meer controle op het beleid hebben, maar de os-c of os-e doen dat zeker wel.
pi_194291243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:35 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Bedankt!
Alleen, waarom geef je het advies dat ik beter eerst buiten de politie een opleiding volg? Enkel voor de doorstroming? Aan wat voor opleiding denk je dan? Criminologie?
Uiteindelijk zelf een HBO betalen om verder te komen is duurder dan nu doorstuderen. Criminologie is niet eens zo heel raar dan

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:36 schreef anastasiatje het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je dan op een gegeven moment tegen een glazen plafond aan komt. Al die voordelen klinken nu leuk, maar geloof mij, over tien jaar gaat het patrouille rondje of geluidsoverlast melding nummer zoveel echt wel vervelen. Helemaal als je iets wat overgekwalificeerd bent voor het werk. Dan iets anders gaan doen of doorstromen betekend dat je of een andere LFNP pilaar in moet of zelf moet gaan studeren s avonds. Dat is knap lastig zodra je een gezin hebt en onregelmatig werkt kan ik je zeggen.

Plus op een gegeven moment wil je een huis kopen, een gezinnetje stichten, hun opleidingen betalen. Dan is. 35000 gewoon niet veel, helemaal niet als je bedenkt dat hier onregelmatigheid in zit. Na die 15 jaar die hierboven genoemd is is je carrière als hoofdagent op z'n einde. Voor doorstroom functies is een torenhoge concurrentie.

Het advies wat voor elke hiërarchieke organisatie geld, is hier ook van toepassing. Stap zo hoog mogelijk in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')