abonnement Unibet Coolblue
pi_194283060
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik kan nu even niet kijken maar het was een eend toch :D
Volgens thunderf00t ja hoewel dat een andere video betrof volgens mij, maar ik geloof die piloten die in de meest geavanceerde vliegtuigen op de planeet mogen vliegen een stuk sneller dan die kerel.
pi_194286152
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Een typische ronde schotelvormige UFO met meerdere lagen naar boven toe, donker of smaragd groen qua kleur met kleinere zwarte rondjes op het bovenste laag of ronde vorm wat de top als het ware vormde.

20meter afstand, geen enkel geluid, vreemd geel achtig licht kwam uit het “gat” aan de onderkant waar je in kon kijken zonder blind te worden zeg maar zoals je bij ieder ander fel licht wel zou hebben.

Vloog superlangzaam over ons heen (ik was niet alleen) en zeker in die tijd had ik nog nooit van een aliens/ufo’s of wat dan ook gehoord om alvast uit te sluiten dat ik iets droomde wat ik gelezen of gezien zou hebben.

Opeens leek het ons op te merken, draaide op zijn kant, vloog direct voor ons als het ware in de lucht, probeerde een ondergaande zon na te bootsen dacht ik toen nog omdat het daar zo op leek.
En opeens was het simpelweg verdwenen.

Dat ding was minimaal 30meter in diameter, dat weet ik omdat wij naast een zeer groot huis/villa stonden waar iets van 12 mensen kunnen slapen, dat ding had over de randen van dat dak gestoken als het er op zou proberen te landen.

Nogmaals, geen geluid, geen wieken of wind van wieken, het leek in de verste verte niet op een helicopter, ook geen ballon (ik was jong maar zeker niet achterlijk), het was pas jaren later toen dat hele x-files een ding werd in Nederland dat het mij duidelijk werd wat het was of geweest had kunnen zijn als ik neutraler moet antwoorden.

Maar de mensheid heeft dit soort technologie niet, als dat wel zo zou zijn loopt een land dus op deze planeet onvoorstelbaar ver vooruit op de rest, dat acht ik vele malen onwaarschijnlijker.

Daarbij het universum is groot, maar zeker in de afgelopen jaren beginnen we te begrijpen dat het wel degelijk mogelijk is om sneller dan het licht te gaan, in theorie kan dat, eveneens om in een keer ergens anders te verschijnen.
Op papier kan het, in de praktijk hebben we nog geen idee hoe.

Anyway dat was het.
Nooit iemand die het geloofde, kan ook niet tenzij je zelf zoiets meemaakt, heb ik me jaren geleden al bij neergelegd.
Maar vergeten zal ik het nooit.
Niet om je te beledigen maar zulke apparaten vliegen niet rond op deze planeet... De ronde ramen, geel licht aan de onderkant, het is allemaal wat teveel standaard SciFi film "vliegende schotel"...

Dat je de X-Files nog niet had gezien zegt me ook niet zoveel, ET bestond toen al en andere films waren er ook al sinds de 50's....

Dan kan je er een "welles / nietes" verhaal van maken maar ik geloof het gewoon niet.
De aarde is simpelweg te ver van andere sterrenstelsels om ons te bereiken, zelfs met lichtsnelheid.

Ik geloof zeker wel in de kans op buitenaards leven, gezien de vele miljarden sterrenstelsels met ieder vele miljarden aan sterren en planeten. Maar gezien de afstanden niet binnen bereik.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-07-2020 22:33:23 ]
pi_194286290
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Niet om je te beledigen maar zulke apparaten vliegen niet rond op deze planeet... De ronde ramen, geel licht aan de onderkant, het is allemaal wat teveel standaard SciFi film "vliegende schotel"...

Dat je de X-Files nog niet had gezien zegt me ook niet zoveel, ET en andere films waren er ook al.

Dan kan je er een "welles / nietes" verhaal van maken maar ik geloof het gewoon niet.
De aarde is simpelweg te ver van andere sterrenstelsels om ons te bereiken, zelfs met lichtsnelheid.

Ik geloof zeker wel in de kans op buitenaards leven, gezien de vele miljarden sterrenstelsels met ieder vele miljarden aan sterren en planeten. Maar gezien de afstanden niet binnen bereik.
Hallo broer alles is dus nep? _O-
pi_194286359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:33 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Hallo broer alles is dus nep? _O-
UFO sightings bestaan absoluut, zolang je niet weet wat iets is is het niet geïdentificeerd.

Maar nee, ik geloof niet in buitenaards leven dat hier te pas en te onpas komt langs vliegen.

Mocht je dat wel denken, waar zou dat leven vandaan moeten komen, hoe lang is het reizen, wat is de dichtstbijzijnde exoplaneet waar leven op mogelijk is?

Je zou dan ook nog eens een beschaving moeten hebben die tegelijk met die van ons bestaat en over dat soort techniek bestaat waarmee ze rond de aarde kunnen vliegen, door onze dampkring kunnen, etc.
pi_194286385
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

UFO sightings bestaan absoluut, zolang je niet weet wat iets is is het niet geïdentificeerd.

Maar nee, ik geloof niet in buitenaards leven dat hier te pas en te onpas komt langs vliegen.

Mocht je dat wel denken, waar zou dat leven vandaan moeten komen, hoe lang is het reizen, wat is de dichtstbijzijnde exoplaneet waar leven op mogelijk is?

Je zou dan ook nog eens een beschaving moeten hebben die tegelijk met die van ons bestaat en over dat soort techniek bestaat waarmee ze rond de aarde kunnen vliegen, door onze dampkring kunnen, etc.
Dwze guy _O_
  maandag 27 juli 2020 @ 22:40:11 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194286396
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 17:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat je dan gezien hebt.

Ikzelf denk dat het allemaal wel meevalt met die aliens. Waarschijnlijk is er wel buitenaards leven, maar zijn ze te ver weg, te onontwikkeld of bemoeien ze zich helemaal niet met ons. Ik heb er geen bewijs van, maar kan me wel voorstellen dat als je ze zelf gezien hebt, dat anders is.
Als het wemelt van het leven in het universum zullen we zeer waarschijnlijk geobserveerd worden. Al dan niet door een alien anthropoloog. Echter geloof ik niet zo in vliegende schotels als zijnde hun voertuigen. Of bollen licht. Als je niet wilt opvallen ga je zeker niet in een lichtbol rondvliegen.

Aangezien wij al camera's ter grootte van een vlieg kunnen maken, gok ik zomaar dat aliens die duizenden jaren verder zijn hier fysiek niet eens aanwezig hoeven te zijn om ons te checken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194286403
Overigens heb ik de X-Files serie ook 4x van voor naar achter gekeken.
Vind het zeker leuk en interessant.
  maandag 27 juli 2020 @ 22:41:12 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194286411
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat is niet hoe ik het lees.

Een UFO is inderdaad dat wat je zegt. Maar ik geloof ook niet per sé dat de dingen die je dan niet kunt identificeren van buitenaardse afkomst zijn.
zodra wij Artificial intetlligence hebben die 10.000.000.000 keer meer intelligent zijn dan wij , kunnen wij ook ander planeten bespieden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194286429
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zodra wij Artificial intetlligence hebben die 10.000.000.000 keer meer intelligent zijn dan wij , kunnen wij ook ander planeten bespieden
Een paar rottsen spioneren _O-
pi_194286539
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als het wemelt van het leven in het universum zullen we zeer waarschijnlijk geobserveerd worden.
Ook dat is nog niet zo eenvoudig.

Kijk je naar de dichtstbijzijnde ster (wat dan hun zon zou moeten zijn) dan kom je op het Alpha Centauri dubbelster systeem.

Dat staat al op 4,3 lichtjaar afstand en dat is heel dichtbij als je kijkt hoe groot de afstanden in ons eigen melkwegstelsel zijn (wat alleen al zo'n 100.000 lichtjaren groot is).

Dat is 40.709.304.000.000 kilometer.... en dat is de dichtstbijzijnde... en enkele reis, want je wil vast ooit nog terug...

Om een idee te geven, Voyager 1 en 2 zijn al sinds 1977 onderweg met een snelheid van zo'n 17 kilometer per seconde... en Voyager 1 zit nu op 22.000.000.000 kilometer afstand. Dus die is nog miljoenen jaren onderweg om ooit die afstand af te leggen....

En dat is dan "best case scenario" want alle andere sterren staan minimaal veel verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-07-2020 23:00:47 ]
pi_194286966
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 19:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Anyway dat was het.
Nooit iemand die het geloofde, kan ook niet tenzij je zelf zoiets meemaakt, heb ik me jaren geleden al bij neergelegd.
Maar vergeten zal ik het nooit.
Maar je was niet alleen? Wie waren die anderen?

Dat lijkt me dan wel prettig dat er anderen bij waren, dan heb je sowieso mensen die je geloven.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 00:36:12 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194287937
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ook dat is nog niet zo eenvoudig.

Kijk je naar de dichtstbijzijnde ster (wat dan hun zon zou moeten zijn) dan kom je op het Alpha Centauri dubbelster systeem.

Dat staat al op 4,3 lichtjaar afstand en dat is heel dichtbij als je kijkt hoe groot de afstanden in ons eigen melkwegstelsel zijn (wat alleen al zo'n 100.000 lichtjaren groot is).

Dat is 40.709.304.000.000 kilometer.... en dat is de dichtstbijzijnde... en enkele reis, want je wil vast ooit nog terug...

Om een idee te geven, Voyager 1 en 2 zijn al sinds 1977 onderweg met een snelheid van zo'n 17 kilometer per seconde... en Voyager 1 zit nu op 22.000.000.000 kilometer afstand. Dus die is nog miljoenen jaren onderweg om ooit die afstand af te leggen....

En dat is dan "best case scenario" want alle andere sterren staan minimaal veel verder.
Miljoenen? Voyager zou er rond de 70.000 jaar over doen om bij Alpha Centauri te komen. Nog steeds heel lang, dat wel. ;)

Je gaat hierboven overigens uit van onze huidige kennis en natuurkundige wetten, dat binnen ruimte-tijd niets sneller dan het licht kan om van A naar B te komen.

Er zijn echter ook theorieën over het vervormen van ruimte-tijd. Als je die mogelijkheid hebt, is de lichtsnelheid niet meer van belang. Je beweegt dan niet in de ruimte (net als het licht), je beweegt de ruimte om je heen. Die snelheid is theoretisch vrijwel oneindig.

Klinkt als onmogelijk, technisch nooit te realiseren, etc. Net zoals men slechts iets meer dan 100 jaar geleden dacht dat de mens nooit zou kunnen vliegen. De allereerste succesvolle vlucht was met een vliegtuigje van hout en doek, dat 30 meter vloog. 60/70 jaar later was het al een complete industrie en de normaalste zaak van de wereld voor veel mensen om in een vliegtuig te stappen waarmee je in 6 of 7 uur de Atlantische Oceaan overvloog. Een reis die 100 jaar daarvoor nog een week in beslag nam.

Als er een buitenaardse beschaving is die 10.000 jaar op ons voorloopt en dezelfde of misschien zelfs veel snellere technologische ontwikkeling heeft, kunnen wij ons nu niet eens een voorstelling maken van de mogelijkheden die zij tot hun beschikking hebben.

10.000 jaar op de 13,8 miljard jaar die het universum bestaat, is een minuscuul verschil. Als je de exponentiële technologische ontwikkeling van de afgelopen 200 jaar hier bekijkt en dan bedenkt dat er anderen kunnen zijn die 10.000, of misschien wel 10 of 100 miljoen jaar voorlopen, dan lijkt niets me onmogelijk. :)
pi_194287982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:36 schreef Repentless het volgende:

[..]

Miljoenen? Voyager zou er rond de 70.000 jaar over doen om bij Alpha Centauri te komen. Nog steeds heel lang, dat wel. ;)

Je gaat hierboven overigens uit van onze huidige kennis en natuurkundige wetten, dat binnen ruimte-tijd niets sneller dan het licht kan om van A naar B te komen.

Er zijn echter ook theorieën over het vervormen van ruimte-tijd. Als je die mogelijkheid hebt, is de lichtsnelheid niet meer van belang. Je beweegt dan niet in de ruimte (net als het licht), je beweegt de ruimte om je heen. Die snelheid is theoretisch vrijwel oneindig.

Klinkt als onmogelijk, technisch nooit te realiseren, etc. Net zoals men slechts iets meer dan 100 jaar geleden dacht dat de mens nooit zou kunnen vliegen. De allereerste succesvolle vlucht was met een vliegtuigje van hout en doek, dat 30 meter vloog. 60/70 jaar later was het al een complete industrie en de normaalste zaak van de wereld voor veel mensen om in een vliegtuig te stappen waarmee je in 6 of 7 uur de Atlantische Oceaan overvloog. Een reis die 100 jaar daarvoor nog een week in beslag nam.

Als er een buitenaardse beschaving is die 10.000 jaar op ons voorloopt en dezelfde of misschien zelfs veel snellere technologische ontwikkeling heeft, kunnen wij ons nu niet eens een voorstelling maken van de mogelijkheden die zij tot hun beschikking hebben.

10.000 jaar op de 13,8 miljard jaar die het universum bestaat, is een minuscuul verschil. Als je de exponentiële technologische ontwikkeling van de afgelopen 200 jaar hier bekijkt en dan bedenkt dat er anderen kunnen zijn die 10.000, of misschien wel 10 of 100 miljoen jaar voorlopen, dan lijkt niets me onmogelijk. :)
Ik denk dat aliens niet bestaan want hollywood kwam met die films en mensen gingen die figuren naacteren en denken dingen te zien
pi_194287996
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:36 schreef Repentless het volgende:

[..]

Miljoenen? Voyager zou er rond de 70.000 jaar over doen om bij Alpha Centauri te komen. Nog steeds heel lang, dat wel. ;)

Ja, je hebt gelijk, ~74.000 jaar inderdaad.

Had een paar nullen verkeerd staan denk ik :+

quote:
Je gaat hierboven overigens uit van onze huidige kennis en natuurkundige wetten, dat binnen ruimte-tijd niets sneller dan het licht kan om van A naar B te komen.

Er zijn echter ook theorieën over het vervormen van ruimte-tijd. Als je die mogelijkheid hebt, is de lichtsnelheid niet meer van belang. Je beweegt dan niet in de ruimte (net als het licht), je beweegt de ruimte om je heen. Die snelheid is theoretisch vrijwel oneindig.

Klinkt als onmogelijk, technisch nooit te realiseren, etc. Net zoals men slechts iets meer dan 100 jaar geleden dacht dat de mens nooit zou kunnen vliegen. De allereerste succesvolle vlucht was met een vliegtuigje van hout en doek, dat 30 meter vloog. 60/70 jaar later was het al een complete industrie en de normaalste zaak van de wereld voor veel mensen om in een vliegtuig te stappen waarmee je in 6 of 7 uur de Atlantische Oceaan overvloog. Een reis die 100 jaar daarvoor nog een week in beslag nam.

Als er een buitenaardse beschaving is die 10.000 jaar op ons voorloopt en dezelfde of misschien zelfs veel snellere technologische ontwikkeling heeft, kunnen wij ons nu niet eens een voorstelling maken van de mogelijkheden die zij tot hun beschikking hebben.

10.000 jaar op de 13,8 miljard jaar die het universum bestaat, is een minuscuul verschil. Als je de exponentiële technologische ontwikkeling van de afgelopen 200 jaar hier bekijkt en dan bedenkt dat er anderen kunnen zijn die 10.000, of misschien wel 10 of 100 miljoen jaar voorlopen, dan lijkt niets me onmogelijk. :)
Klopt, of ze zijn al uitgestorven of hebben elkaar uitgemoord ;)

En uiteraard zijn er theorieën van hoe je sneller zou kunnen reizen maar dan nog... een "alien" op 1.000 lichtjaar afstand ziet niet dat onze planeet bewoond is en radiosignalen vanaf aarde kunnen ze ook nog niet opgepikt hebben, dat duurt nog wel 850 jaar...
pi_194288057
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, ~74.000 jaar inderdaad.

Had een paar nullen verkeerd staan denk ik :+
[..]

Klopt, of ze zijn al uitgestorven of hebben elkaar uitgemoord ;)

En uiteraard zijn er theorieën van hoe je sneller zou kunnen reizen maar dan nog... een "alien" op 1.000 lichtjaar afstand ziet niet dat onze planeet bewoond is en radiosignalen vanaf aarde kunnen ze ook nog niet opgepikt hebben, dat duurt nog wel 850 jaar...
Met huidige technologi wel ja :P
  dinsdag 28 juli 2020 @ 00:56:15 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288073
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

Ik geloof wel in UFO's maar niet dat ze buitenaards zijn.
quote:
“Voor sommige objecten kwamen we tot het besluit dat ze niet door de mens gemaakt konden zijn”, stelt astrofyiscus Eric W. Davis.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 00:58:09 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288084
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 22:41 schreef michaelmoore het volgende:

zodra wij Artificial intetlligence hebben die 10.000.000.000 keer meer intelligent zijn dan wij , kunnen wij ook ander planeten bespieden
Als die AI bestaat, is er geen reden om de mensheid te laten leven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 28 juli 2020 @ 00:58:22 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194288087
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:40 schreef BIGGIE96 het volgende:

[..]

Ik denk dat aliens niet bestaan want hollywood kwam met die films en mensen gingen die figuren naacteren en denken dingen te zien
Volgens schattingen zijn er alleen al in de Melkweg zo'n 40 miljard planeten met vergelijkbare condities als de aarde (naast de miljarden andere planeten en ervan uitgaande dat vergelijkbae condities als hier vereist zijn voor leven), en er wordt geschat dat er in het heelal zo'n 100 tot 200 miljard sterrenstelsel zijn.

Dat betekent dat er meer planeten zijn dan korrels zand op alle stranden van de hele aarde bij elkaar opgeteld. De kans dat er geen buitenaards leven is, is vrijwel nihil.
pi_194288110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:58 schreef Repentless het volgende:

[..]

Volgens schattingen zijn er alleen al in de Melkweg zo'n 40 miljard planeten met vergelijkbare condities als de aarde (naast de miljarden andere planeten en ervan uitgaande dat vergelijkbae condities als hier vereist zijn voor leven), en er wordt geschat dat er in het heelal zo'n 100 tot 200 miljard sterrenstelsel zijn.

Dat betekent dat er meer planeten zijn dan korrels zand op alle stranden van de hele aarde bij elkaar opgeteld. De kans dat er geen buitenaards leven is, is vrijwel nihil.
.euh ja een hondedrol is ook ook intelligent in deze

Wat ik zeg mensen gaan dingen imiteren iedereen heeft telefoons met 450 keer zoomlens er zijn meer camera's dan mensen maar toch zien we die marsmannetjes nergens
pi_194288132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]


[..]

Dan moeten ze geheime projecten vrij gaan geven.

Amerika en vooral Stump schijt zeven kleuren voor China en co
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:05:56 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:04 schreef BIGGIE96 het volgende:

Dan moeten ze geheime projecten vrij gaan geven.

Ik zie de relevantie van je opmerking niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_194288139
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Een wetenschapper die iets anders roept dan z'n collega's is niet echt uniek.

En met die "we couldn't make it ourselves" kan hij ook het land bedoelen waarvoor hij werkt. Misschien heeft Rusland, China, India, Korea of Japan wel heel interessante techniek.

Vooralsnog heb ik nooit UFO filmpjes / foto's gezien waar niet een simpele, aardse verklaring voor te vinden was.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:07:25 #48
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194288140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 00:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk, ~74.000 jaar inderdaad.

Had een paar nullen verkeerd staan denk ik :+
[..]

Klopt, of ze zijn al uitgestorven of hebben elkaar uitgemoord ;)

En uiteraard zijn er theorieën van hoe je sneller zou kunnen reizen maar dan nog... een "alien" op 1.000 lichtjaar afstand ziet niet dat onze planeet bewoond is en radiosignalen vanaf aarde kunnen ze ook nog niet opgepikt hebben, dat duurt nog wel 850 jaar...
Ook dat laatste weten we niet zeker, wellicht zijn ook daarin technieken mogelijk die niet aan natuurkundige wetten gebonden zijn.
pi_194288141
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie van je opmerking niet.
Ik wel. Mensen zien rare dingen net zoals net in WO2 en vragen zich dingen af. Je kan moeilijk toegeven dat je met raketjes aan het spelen bent als je complete economie naar de knoppen gaat.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 01:08:46 #50
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_194288146
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 01:07 schreef BIGGIE96 het volgende:

Ik wel. Mensen zien rare dingen net zoals net in WO2 en vragen zich dingen af. Je kan moeilijk toegeven dat je met raketjes aan het spelen bent als je complete economie naar de knoppen gaat.
Ik zie nog steeds de relevantie niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')