abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 juli 2020 @ 14:34:59 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194253699
Heel Nederland zwoegt op thuisonderwijs en zoekt een weg in de 1,5 metermaatschappij. Maar wat betekenen deze maatregelen voor grote gezinnen? Hoe doorsta je maandenlang met zoveel mensen in een huis? En hoe verloopt het thuisonderwijs met zoveel kinderen die thuis blijven?

Familie Buddenbruck

De familie Buddenbruck woont sinds een jaar in Duitsland en krijgt hierdoor naast de Nederlandse maatregelen ook te maken met de nog strengere Duitse maatregelen. Geen speeltuintjes en wandelingetjes in de straat voor de 10 stuiterende Buddenbrucks, maar stapels geprint huiswerk en je samen zien te vermaken in huis. Naast alle zorgen is er ook mooi nieuws als blijkt dat er misschien nog wel een Buddenbruckje op komst is...

Familie Jelies

De familie Jelies uit Tollebeek ziet de quarantaine na de eerste persconferentie somber in. Vooral moeder Janneke maakt zich zorgen over het thuisonderwijs en als rasechte Urker is het gebrek aan tijd voor huishouden een waar schrikbeeld. Het gezin haalt in het dagelijks leven veel steun uit hun geloof en het is dan ook even schrikken als de kerken óók blijken te sluiten. Na verloopt van tijd vinden Johan en Janneke een nieuwe structuur en moeten ze constateren: "als je een mooie tijd hebt met het gezin vergeet je soms gewoon even dat corona er überhaupt is."

Familie Kraan

De familie Kraan uit Boskoop beleeft de quarantainetijd in hun eigen roze bubbel. Baby Sara wordt geboren in het begin van de coronapiek en dat betekent vooral voor moeder Linda dat onbezorgd genieten van haar kraamtijd geen optie is. Kraambezoek van familie is niet toegestaan. Vader Ivan is druk met zijn werk waardoor Linda met de pasgeboren baby in haar armen de andere 7 kinderen voorziet van huiswerk, aandacht en liefde. Twee kinderen moeten dit jaar ook eindexamen doen. En dan kan Linda maar tot 1 conclusie komen.. Dit is pittig, heel pittig.

Familie Baumgard

Bij de familie Baumgard is 4 jaar verstreken sinds we ze voor het laatst zagen in "Een Huis Vol". Inmiddels woont het gezin met 16 personen in hun woning in Den Haag en dat betekent dat er dus een kleine Baumgard bij is gekomen. De familie staat bol van creativiteit, talent en energie, maar met zoveel mensen in een huis blijkt het dan soms knap lastig om je eigen plekje te vinden om dit tot uiting te laten komen. Is de tijd dan nu eindelijk aangebroken dat oermoeder Samantha één van haar kinderen ziet uitvliegen?

Familie Quaedackers

Bij de familie Quaedackers zien we hoe moeder Nadine er sinds het plotselinge overlijden van haar man Michel opeens alleen voorstaat met haar 12 kinderen. Juist in deze tijd komen de muren op Nadine af en wordt het gemis van de vader van het gezin pijnlijk voelbaar. Nu het gezin dag en nacht op elkaars lip zit komt Nadine tot het besef dat het onderhoud aan het huis sinds het overlijden van Michel stil heeft gestaan en wordt het tijd om de handen uit de mouwen te steken. Maar zonder man in huis valt dit nog niet mee...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194254387
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 22:08 schreef Tegan het volgende:
Zou de vriend van Tyrona niet in beeld willen? Want waarom zou je anders niet meegaan bij een huisbezichtiging. Verder lijkt het me een leuk plekje, en alles gloednieuw. Prijs was wel heftig inderdaad, maarja randstad.
Dat vroeg ik me ook al af.
En zou hij er dan wel oké mee zijn dat zijn zoontje er wel op komt?
  zaterdag 25 juli 2020 @ 18:11:13 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194256419
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 13:19 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Toen ik in groep 3 zat (1990/1991) was het nogal populair om kinderen naar personages uit Beverly Hills 90210 te vernoemen. Heb klasgenoten die broertjes en zusjes kregen met namen zoals Brandon, Brenda, Kelly, Donna, Dylan.
Dat is wel bijzonder, want in de VS mag men dan in oktober 1990 zijn begonnen met uitzenden, in NL was de eerste uitzending pas in de zomer van 1992 en destijds kreeg men in NL amper wat mee van Amerikaanse series voor ze hier werden uitgezonden.
https://www.televisiegehe(...)ills-90210-1992-2001

Overigens kwam er toen in Santa Barbara al wel een Brandon voor.
Het waren ook namen die op dat moment gewoon hip waren.

Brandon had in 1993 zijn topjaar.
Brenda in 1975 en een opleving in 1985 maar na een lage score 1991 weer een opleving in 1993.
Kelly was al hip in 1991 en topte nog een keer in 1993.
Donna had de eerste top in 1992 en 1993 en het echte topjaar in 2003
en ook Dylan had zijn topjaar in 1993.

De BH90210 rage begon dus qua namen pas echt in 1993.

[ Bericht 15% gewijzigd door Leandra op 25-07-2020 18:18:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194257028
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 18:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel bijzonder, want in de VS mag men dan in oktober 1990 zijn begonnen met uitzenden, in NL was de eerste uitzending pas in de zomer van 1992 en destijds kreeg men in NL amper wat mee van Amerikaanse series voor ze hier werden uitgezonden.
https://www.televisiegehe(...)ills-90210-1992-2001

Overigens kwam er toen in Santa Barbara al wel een Brandon voor.
Het waren ook namen die op dat moment gewoon hip waren.

Brandon had in 1993 zijn topjaar.
Brenda in 1975 en een opleving in 1985 maar na een lage score 1991 weer een opleving in 1993.
Kelly was al hip in 1991 en topte nog een keer in 1993.
Donna had de eerste top in 1992 en 1993 en het echte topjaar in 2003
en ook Dylan had zijn topjaar in 1993.

De BH90210 rage begon dus qua namen pas echt in 1993.
Zou ook best 2/3 jaar later kunnen zijn geweest maar kan me nog een jaar herinneren dat meerdere klasgenoten broertjes/zusjes kregen met die namen.
  Spellchecker zaterdag 25 juli 2020 @ 19:12:52 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194257060
Brenda was toch van Veronica? Brenda Steunbeer.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 19:48:04 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194257535
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:12 schreef maily het volgende:
Brenda was toch van Veronica? Brenda Steunbeer.
Dat was 1987/1988, dus dat is eerder verantwoordelijk geweest voor de scherpe daling in die jaren.

Niet echt een lekkere associatie bij je pasgeboren baby natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker zaterdag 25 juli 2020 @ 19:49:15 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194257550
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was 1987/1988, dus dat is eerder verantwoordelijk geweest voor de scherpe daling in die jaren.

Niet echt een lekkere associatie bij je pasgeboren baby natuurlijk.
Ik heb geen dochters en Brenda zou ook niet mijn voorkeur hebben maar na zo'n programma zeker niet.
pi_194257566
Ik ken ook mannen van mijn leeftijd (midden 40) die Dylan heten. Maar die zijn gewoon naar Bob vernoemd O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_194257708
Brandon en Dylan, de zonen van Pamela en Tommy.
Oh, die zijn van midden jaren 90

Gaat wel heel erg off topic :')
pi_194258712
Aflevering terug gekeken van gisteren, ik vond het een mooie afsluiting het feest van Linda :) Lief ook van haar zoon die haar meermaals kwam troosten O+


Het is me al vaker opgevallen dat Ivan flink tekeer gaat tegen Quinten, ook in het vorige seizoen. Ik zou dat als moeder zijnde niet zo op prijs stellen denk ik. Als je weet dat die jongen niet tegen veranderingen kan, moet je daar gewoon op anticiperen ipv er tegenin gaan.

En die woning waar die oudste Baumgard ging kijken, mijn hemel wat een verlepte zooi. Ik zou daar pas na de renovatie mijn handtekening onder zetten, daar moet zoveel gebeuren. En vreemd als ze daar wil samenwonen dat haar vriend niet mee komt. Ik krijg een beetje nare bijsmaak bij dat hele gebeuren.... Pittige huur ook voor de woning ook vooral omdat ze volgens mij niet werkt.
pi_194258782
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aflevering terug gekeken van gisteren, ik vond het een mooie afsluiting het feest van Linda :) Lief ook van haar zoon die haar meermaals kwam troosten O+

Het is me al vaker opgevallen dat Ivan flink tekeer gaat tegen Quinten, ook in het vorige seizoen. Ik zou dat als moeder zijnde niet zo op prijs stellen denk ik. Als je weet dat die jongen niet tegen veranderingen kan, moet je daar gewoon op anticiperen ipv er tegenin gaan.

En die woning waar die oudste Baumgard ging kijken, mijn hemel wat een verlepte zooi. Ik zou daar pas na de renovatie mijn handtekening onder zetten, daar moet zoveel gebeuren. En vreemd als ze daar wil samenwonen dat haar vriend niet mee komt. Ik krijg een beetje nare bijsmaak bij dat hele gebeuren.... Pittige huur ook voor de woning ook vooral omdat ze volgens mij niet werkt.
Tyrona heeft al een aantal jaren een eigen evenementenbureau, in 2016 werd er ook gefilmd terwijl ze aan het werk was in haar kantoortje dat ze huurt. Maar gezien de corona crisis zal ze wel niet veel opdrachten hebben op het moment.
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 21:25:51 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194258829
Wat doet Eugene eigenlijk voor de kost?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194258856
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat doet Eugene eigenlijk voor de kost?
Logistiek medewerker bij een horeca groothandel, 32u per week. Hij werkte eerst fulltime maar nadat volgens mij hun 10e kind was geboren is hij 1 dag in de week minder gaan werken zodat hij dan de kinderen naar school kon brengen en Samantha uit kon slapen.
pi_194258867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aflevering terug gekeken van gisteren, ik vond het een mooie afsluiting het feest van Linda :) Lief ook van haar zoon die haar meermaals kwam troosten O+


Het is me al vaker opgevallen dat Ivan flink tekeer gaat tegen Quinten, ook in het vorige seizoen. Ik zou dat als moeder zijnde niet zo op prijs stellen denk ik. Als je weet dat die jongen niet tegen veranderingen kan, moet je daar gewoon op anticiperen ipv er tegenin gaan.

En die woning waar die oudste Baumgard ging kijken, mijn hemel wat een verlepte zooi. Ik zou daar pas na de renovatie mijn handtekening onder zetten, daar moet zoveel gebeuren. En vreemd als ze daar wil samenwonen dat haar vriend niet mee komt. Ik krijg een beetje nare bijsmaak bij dat hele gebeuren.... Pittige huur ook voor de woning ook vooral omdat ze volgens mij niet werkt.
Ik heb stiekem een beetje het idee dat die bezichtiging scripted was, en dat we volgend seizoen horen dat het uiteindelijk niet doorging door [excuus].
pi_194258891
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:27 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik heb stiekem een beetje het idee dat die bezichtiging scripted was, en dat we volgend seizoen horen dat het uiteindelijk niet doorging door [excuus].
Ik hoef ze persoonlijk niet meer terug te zien. Ze voegen voor mij niet veel toe.
pi_194258902
Ivan tegen Quinten was inderdaad heftig. Linda pest hem ook wel vaak maar heeft wel goed door waarom hij van slag is.
pi_194258930
BB's, Jellies en Adema's. En nieuwe gezinnen. Dat lijkt me wel wat voor volgend seizoen.
pi_194258956
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:30 schreef Tegan het volgende:
BB's, Jellies en Adema's. En nieuwe gezinnen. Dat lijkt me wel wat voor volgend seizoen.
Adema's waren voor afgelopen seizoen gevraagd maar hebben nee gezegd omdat de serie niet meer in hun leven past.
pi_194258987
BB's sowieso :D Ik heb wel een beetje medelijden met die vriendin van Miguel. Die weet zich geen houding te geven voor die camera, begrijpelijk wel.
pi_194259000
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:33 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Adema's waren voor afgelopen seizoen gevraagd maar hebben nee gezegd omdat de serie niet meer in hun leven past.
Hoe komt het dat jij zo goed "op de hoogte" bent?
pi_194259037
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
BB's sowieso :D Ik heb wel een beetje medelijden met die vriendin van Miguel. Die weet zich geen houding te geven voor die camera, begrijpelijk wel.
Vriendin komt op mij over als dat ze in een warm bad terecht is gekomen bij de BB's. Met al die hulp financieel en qua oppas heeft zo nog minder noodzaak om een eigen persoonlijkheid te ontwikkelen. Ze lijkt het ook prima te vinden in de rol van zoveelste dochter van de BB's i.p.v. zelf op eigen initiatief inrichting te geven aan haar toekomst. Maar goed, ik kan het mis hebben.
pi_194259062
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:30 schreef Tegan het volgende:
BB's, Jellies en Adema's. En nieuwe gezinnen. Dat lijkt me wel wat voor volgend seizoen.
kraan vind ik ook nog leuk om te zien
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zaterdag 25 juli 2020 @ 21:41:23 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194259086
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:26 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Logistiek medewerker bij een horeca groothandel, 32u per week. Hij werkte eerst fulltime maar nadat volgens mij hun 10e kind was geboren is hij 1 dag in de week minder gaan werken zodat hij dan de kinderen naar school kon brengen en Samantha uit kon slapen.
Aha. Hij werkt dus wel praktisch, aangezien die kinderen allemaal in de creatieve sector zitten.

Waar op dit moment sowieso geen droog brood te verdienen is ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194259108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:35 schreef Tegan het volgende:

[..]

Hoe komt het dat jij zo goed "op de hoogte" bent?
Gewoon de facebookgroepen van de gezinnen volgen :)
pi_194259121
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha. Hij werkt dus wel praktisch, aangezien die kinderen allemaal in de creatieve sector zitten.

Waar op dit moment sowieso geen droog brood te verdienen is ;)
Levrone doet volgens mij iets met mode, shirts en petten verkopen met zelfbedachte opdrukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')