abonnement Unibet Coolblue
pi_194306807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:54 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Zeg je handen maar gedag na een hele dag handschoenen aan te hebben. Je handen worden vochtig, dus je huid gaat los laten. Mondkap is ook niet gezond. Verre van.
Wat een totale onzin. Dan zou ik allang dood moeten zijn.
pi_194307565
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:51 schreef HansCojona het volgende:
Totale onzin natuurlijk. Burgertje pesten. Rutte en co hebben prive chauffeurs, lekker makkelijk.
Want die privéchauffeurs vangen alle deeltjes op voor hen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194307584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want die privéchauffeurs vangen alle deeltjes op voor hen?
Nee die zitten voorin afgesloten met een mooi scherm. Die mensen laten zich in luxe rijden en jij en Jan Modaal mag heel de reis met een mondkap op gaan zitten. Domme volgzame schapen _O-
pi_194307606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:24 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Nee die zitten voorin afgesloten met een mooi scherm. Die mensen laten zich in luxe rijden en jij en Jan Modaal mag heel de reis met een mondkap op gaan zitten. Domme volgzame schapen _O-
Het OV is doorgaans duurder dan een eigen auto hoor. En zonder privéchauffeur heb je nog altijd één persoon minder in de auto dan wanneer je zelf rijdt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194307629
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het OV is doorgaans duurder dan een eigen auto hoor. En zonder privéchauffeur heb je nog altijd één persoon minder in de auto dan wanneer je zelf rijdt.
Ja het OV is idd nog duur ook, je nog als een slaaf laten behandelen ook.
pi_194307646
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Ja het OV is idd nog duur ook, je nog als een slaaf laten behandelen ook.
In het OV laat je anderen voor je rijden. Soms ook wel eens fijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194307724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het OV laat je anderen voor je rijden. Soms ook wel eens fijn.
Niet op de manier waarop je nu moet reizen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Muck op 29-07-2020 16:25:22 (Doe normaal) ]
pi_194308896


[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 29-07-2020 16:24:30 (Iets minder mag wel) ]
Facts don't care about your feelings
pi_194309952
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

In het OV laat je anderen voor je rijden. Soms ook wel eens fijn.
Moet je voor de grap eens een bus nemen van Qbuzz, die komen vaker niet dan wel, regent het klachten over in regio Alblasserwaard.
pi_194310113
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 13:24 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

In het OV vind ik het een goed idee. Zoveel mensen in een kleine ruimte, dan zijn mondkapjes een goede bescherming.
Volgens sommige hier niet hoor. :')
  woensdag 29 juli 2020 @ 17:29:34 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194310138
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:27 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Volgens sommige hier niet hoor. :')
Nou ja, volgens mij dan... :)
pi_194310281
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 11:44 schreef Bocaj het volgende:
Kabinet wil geen landelijke mondkapjesplicht in openbare ruimte.

In de link zit een video... Als je kijkt naar die video, dan zie je al hoe brainwashed de buitenlanders zijn inzake dragen van een mondkapje in de openbare ruimte...
Ik zie vooral onderworpen, verslagen, murw gebeukte mensen. Ze hebben de strijd tegen zichzelf gewonnen en houden nu van Big Brother. Of in ieder geval houden ze er van om voorgoed met een half gezicht door het leven te gaan.

Ik verbaas me over hun verbazing. Je zoekt toch van tevoren uit hoe het hier geregeld is. Meningen hebben over hoe anderen zich zorgen moeten maken maar wel door heel Europa rondreizen. Blijf dan lekker in Spanje.

Maar ja, NOS hè. Heel februari, maart en april het straatje van Mark en Hugo schoonvegen, er was allemaal niks aan het handje. Nu zijn ze helemaal wakker geworden en doet de regering veel te weinig, blablabla.
pi_194310507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:52 schreef Lurf het volgende:
Het lijkt me een beetje hetzelfde als werken met handschoentjes in de horeca. Dat gebeurt ook niet omdat het niet werkt. Als je geen anderhalve meter afstand kunt houden, kun je beter omkeren.

Heb dat ook nooit begrepen. Zie je ze met handschoentjes waar ze ook het geld mee aanpakken, ja dan heeft het al geen nut meer :') Als mensen al ziek worden omdat iemand met z'n handen aan het eten zit dan is je lichaam gewoon te zwak. En dat is hetzelfde probleem als hier met corona. Je ziet dat in Amerika ze grote problemen hebben met name door de dikke mensen. Goede gezondheid is altijd positief tegen virussen dus misschien gaan mensen nu eens wat meer nadenken. Ook in NL heeft 50% overgewicht.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 29 juli 2020 @ 18:35:18 #164
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194310933
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 17:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zie vooral onderworpen, verslagen, murw gebeukte mensen. Ze hebben de strijd tegen zichzelf gewonnen en houden nu van Big Brother. Of in ieder geval houden ze er van om voorgoed met een half gezicht door het leven te gaan.

Ik verbaas me over hun verbazing. Je zoekt toch van tevoren uit hoe het hier geregeld is. Meningen hebben over hoe anderen zich zorgen moeten maken maar wel door heel Europa rondreizen. Blijf dan lekker in Spanje.

Maar ja, NOS hè. Heel februari, maart en april het straatje van Mark en Hugo schoonvegen, er was allemaal niks aan het handje. Nu zijn ze helemaal wakker geworden en doet de regering veel te weinig, blablabla.
Vind de reactie van enkele Nederlandse burgemeesters gister en vandaag prima. Zolang er amper iets aan de hand is in hun gemeente en omringende gemeenten, zien ze ook geen noodzaak voor een mondkapjesplicht in de winkelstraten.

Sowieso heel bijzonder dat we maandenlang - tijdens de hoogtijdagen van corona - met andere maatregelen de boel prima hebben weten in te dammen en dat er nu ineens zogenaamd verplichte mondkapjes nodig zouden zijn. Nederland heeft juist laten zien dat je ook zonder gewenste resultaten kunt boeken.
pi_194311005
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vind de reactie van enkele Nederlandse burgemeesters gister en vandaag prima. Zolang er amper iets aan de hand is in hun gemeente en omringende gemeenten, zien ze ook geen noodzaak voor een mondkapjesplicht in de winkelstraten.

Sowieso heel bijzonder dat we maandenlang - tijdens de hoogtijdagen van corona - met andere maatregelen de boel prima hebben weten in te dammen en dat er nu ineens zogenaamd verplichte mondkapjes nodig zouden zijn. Nederland heeft juist laten zien dat je ook zonder gewenste resultaten kunt boeken.
Lijkt me ook zeer ondermijnend voor het draagvlak voor maatregelen in enkele provincies en gemeenten. Er zijn tientallen gemeenten die sinds 1 juli geen nieuwe positieve test meer hebben en die zouden dan opeens een mondkapjesplicht krijgen, omdat Halsema en Aboutaleb het uit de hand laten lopen in hun steden.

Mensen die zo heilig overtuigd zijn van een mondkapje moeten hem dragen en overtuigen desnoods hun eigen omgeving van het gebruik ervan, maar ga niet roepen om een landelijke plicht zogenaamd uit solidariteit dat je het voor een ander doet. Echt, het is nog nooit zo makkelijk geweest voor Nederlanders om zich een held te voelen en anderen de maat te nemen en egoïstisch te noemen.
pi_194312469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:40 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Lijkt me ook zeer ondermijnend voor het draagvlak voor maatregelen in enkele provincies en gemeenten. Er zijn tientallen gemeenten die sinds 1 juli geen nieuwe positieve test meer hebben en die zouden dan opeens een mondkapjesplicht krijgen, omdat Halsema en Aboutaleb het uit de hand laten lopen in hun steden.

Mensen die zo heilig overtuigd zijn van een mondkapje moeten hem dragen en overtuigen desnoods hun eigen omgeving van het gebruik ervan, maar ga niet roepen om een landelijke plicht zogenaamd uit solidariteit dat je het voor een ander doet. Echt, het is nog nooit zo makkelijk geweest voor Nederlanders om zich een held te voelen en anderen de maat te nemen en egoïstisch te noemen.
Deze tijd lijkt zich daar bij uitstek voor te lenen inderdaad, heel bijzonder om te zien.
Blijf gewoon strikt uit de buurt van kwetsbaren als je echt wat bij wil dragen en ga niet proberen te deugen door mondkapjes te romantiseren.
I'll give you something to do
pi_194312512
Mondkapjes zijn kansloos. Zelfs het RIVM bevestigd dit.

Volgens Van Dissel hebben mondkapjes een "buitengewoon klein effect" bij het voorkomen van besmettingen
Love is in the air!
pi_194312642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:06 schreef Landgeld het volgende:
Mondkapjes zijn kansloos. Zelfs het RIVM bevestigd dit.

Volgens Van Dissel hebben mondkapjes een "buitengewoon klein effect" bij het voorkomen van besmettingen
Ook dit van nu.nl:
quote:
Van Dissel is echter van mening dat het verplichten van het dragen van een mondkapje het stijgende aantal besmettingsclusters niet geheel zou wegnemen. "We zien veelal nieuwe besmettingen bij familiepartijtjes, studentenfeesten en barbecues. Plaatsen waar mondkapjes niet zouden voorkomen."
Lekker nuchter, maar zo simpel is het ook gewoon.
I'll give you something to do
  woensdag 29 juli 2020 @ 20:15:32 #169
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194312674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:06 schreef Landgeld het volgende:
Mondkapjes zijn kansloos. Zelfs het RIVM bevestigd dit.

Volgens Van Dissel hebben mondkapjes een "buitengewoon klein effect" bij het voorkomen van besmettingen
Ze zijn dan ook in eerste instantie bedoeld voor zieke mensen om te voorkomen dat zij anderen besmetten. Zou zeggen: zet lekker zo'n ding op als je klachten hebt en je er toch per se nog even uit moet terwijl je op je coronatest wacht. Of beter nog: blijf gewoon thuis.
pi_194312986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze zijn dan ook in eerste instantie bedoeld voor zieke mensen om te voorkomen dat zij anderen besmetten. Zou zeggen: zet lekker zo'n ding op als je klachten hebt en je er toch per se nog even uit moet terwijl je op je coronatest wacht. Of beter nog: blijf gewoon thuis.
Maar ook voor zieke mensen werkt het dus niet. Kansloos dus.
Love is in the air!
pi_194313075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:05 schreef galantis het volgende:

[..]

Deze tijd lijkt zich daar bij uitstek voor te lenen inderdaad, heel bijzonder om te zien.
Blijf gewoon strikt uit de buurt van kwetsbaren als je echt wat bij wil dragen en ga niet proberen te deugen door mondkapjes te romantiseren.
Bijzonder, maar ook licht beangstigend hoe gepolariseerd, ook dit, onderwerp raakt. Mensen die dociel alles accepteren wat de overheid vindt dat ze moeten doen zonder ook maar één kritische noot en daartegenover mensen die wars zijn van de maatregelen en per direct vinden dat alles moet stoppen. Vervolgens worden de mensen die het beleid volgen uitgemaakt voor schapen die het grote complot hierachter niet zien en anderzijds worden mensen die lakser zijn met maatregelen uitgemaakt voor egoïsten (of moordenaars) die niks voor een ander over hebben, moeten ze niet zeuren als ze zelf op de ic komen (of niet zeuren om een ic-bed als het zover is) of krijgen het verwijt "wacht maar tot je moeder of oma het krijgt" (al dan niet gevolgd door anekdotisch bewijs).

Het huidige beleid kan ik redelijk volhouden, maar een mondkapjesplicht gaat er bij mij echt niet in. Fysiek contact is al beperkt, de spontaniteit in het leven is weg en dan willen mensen ook nog non-verbaal contact in het dagelijks leven inperken met een mondkapje met het non-argument baat het niet, dan schaadt het niet. Het schaadt namelijk wel, net als verplicht afstand houden. Daarom heb ik ook veel meer vertrouwen in de Zweedse aanpak op de lange termijn. Vanaf het beginnen duidelijk de strategie gecommuniceerd die wat hun betreft het langste vol te houden is, nevenschade beperken, aangegeven niet af te wijken van de gekozen strategie, maar ook toegeven fouten gemaakt te hebben met het beschermen van risicogroepen. Ik blijf hopen dat Nederland z.s.m. overschakelt of in ieder geval helt naar het Zweedse model, maar hier blijven we bezig met micromanagement van gedrag en enkel de focus op het voorkomen van covid-19 in plaats van volksgezondheid (en welzijn) als veel meer dan dat.
pi_194313112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Bijzonder, maar ook licht beangstigend hoe gepolariseerd, ook dit, onderwerp raakt. Mensen die dociel alles accepteren wat de overheid vindt dat ze moeten doen zonder ook maar één kritische noot en daartegenover mensen die wars zijn van de maatregelen en per direct vinden dat alles moet stoppen. Vervolgens worden de mensen die het beleid volgen uitgemaakt voor schapen die het grote complot hierachter niet zien en anderzijds worden mensen die lakser zijn met maatregelen uitgemaakt voor egoïsten (of moordenaars) die niks voor een ander over hebben, moeten ze niet zeuren als ze zelf op de ic komen (of niet zeuren om een ic-bed als het zover is) of krijgen het verwijt "wacht maar tot je moeder of oma het krijgt" (al dan niet gevolgd door anekdotisch bewijs).

Het huidige beleid kan ik redelijk volhouden, maar een mondkapjesplicht gaat er bij mij echt niet in. Fysiek contact is al beperkt, de spontaniteit in het leven is weg en dan willen mensen ook nog non-verbaal contact in het dagelijks leven inperken met een mondkapje met het non-argument baat het niet, dan schaadt het niet. Het schaadt namelijk wel, net als verplicht afstand houden. Daarom heb ik ook veel meer vertrouwen in de Zweedse aanpak op de lange termijn. Vanaf het beginnen duidelijk de strategie gecommuniceerd die wat hun betreft het langste vol te houden is, nevenschade beperken, aangegeven niet af te wijken van de gekozen strategie, maar ook toegeven fouten gemaakt te hebben met het beschermen van risicogroepen. Ik blijf hopen dat Nederland z.s.m. overschakelt of in ieder geval helt naar het Zweedse model, maar hier blijven we bezig met micromanagement van gedrag en enkel de focus op het voorkomen van covid-19 in plaats van volksgezondheid (en welzijn) als veel meer dan dat.
Wat is precies momenteel het micromanagement van gedrag waar je het over hebt? En wat Zweden dan niet / beter zou doen?
pi_194313734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:38 schreef wpor het volgende:

[..]

Wat is precies momenteel het micromanagement van gedrag waar je het over hebt? En wat Zweden dan niet / beter zou doen?
Om maar wat te noemen: verplichte looproutes, bordjes bij smalle paden, het maaien van bermen om afstand houden mogelijk te maken, juichverbod in stadions, wel met 6 in de auto, maar daarbuiten afstand houden, handhaven vanaf 3 personen, contactsporten toestaan, maar daarna per direct de 1,5 meter. Dit ondersteunt met retoriek als 'het virus grijpt om zich heen', 'het virus is nog niet klaar met ons', 'het virus houdt geen vakantie' en ga maar door.

Zweden doet vooral een groot beroep op de eigen verantwoordelijkheid, heeft wel maatregelen maar geen boetes bij het niet naleven, eigen risico-inschatting van mensen en dat om grootse nevenschade te beperken en met het idee dat dit lang kan gaan duren en dus de beste strategie is om het lang vol te houden. Die strategie lijkt zich nu al uit te betalen, aangezien de cijfers ook daar dalen en deze ook laag lijken te blijven. Nederland, en veel andere landen, zetten in op een strategie in de hoop op een vaccin, maar dat getuigt van visieloos beleid. Je moet minimaal met een alternatief plan komen voor als er geen succesvol vaccin komt.
pi_194313836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Ook dit van nu.nl:
[..]

Lekker nuchter, maar zo simpel is het ook gewoon.
"Niet geheel" klinkt nog alsof 90% ook nog zou kunnen. Ik kreeg de indruk dat hij insinueerde dat mondkapjes nauwelijks een percentage van de huidige besmettingen voorkomen zou hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194314747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 21:17 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen: verplichte looproutes, bordjes bij smalle paden, het maaien van bermen om afstand houden mogelijk te maken, juichverbod in stadions, wel met 6 in de auto, maar daarbuiten afstand houden, handhaven vanaf 3 personen, contactsporten toestaan, maar daarna per direct de 1,5 meter. Dit ondersteunt met retoriek als 'het virus grijpt om zich heen', 'het virus is nog niet klaar met ons', 'het virus houdt geen vakantie' en ga maar door.

Zweden doet vooral een groot beroep op de eigen verantwoordelijkheid, heeft wel maatregelen maar geen boetes bij het niet naleven, eigen risico-inschatting van mensen en dat om grootse nevenschade te beperken en met het idee dat dit lang kan gaan duren en dus de beste strategie is om het lang vol te houden. Die strategie lijkt zich nu al uit te betalen, aangezien de cijfers ook daar dalen en deze ook laag lijken te blijven. Nederland, en veel andere landen, zetten in op een strategie in de hoop op een vaccin, maar dat getuigt van visieloos beleid. Je moet minimaal met een alternatief plan komen voor als er geen succesvol vaccin komt.
Thanks voor je uitgebreide uitleg. Ik weet alleen niet of je dit zo één op één kan vergelijken.

Mensen in Zweden zijn misschien gedisciplineerder en intelligenter en houden sowieso uit zichzelf al wat meer afstand en rekening met elkaar. Of het is er op veel plekken minder druk.

En met al het micromanagement in Nederland, wat inderdaad wat overdreven overkomt soms, zit Nederland qua effectief beleid wellicht op hetzelfde niveau als Zweden, alle tokkies en egoïstische mensen in Nederland in acht nemende (die zich bijv. aan 20% van de maatregelen houden, waardoor de maatregelen wat strak ingezet moeten worden).

Ik noem maar wat, puur om te illustreren dat vergelijken op deze manier niet perse realistisch is.
  woensdag 29 juli 2020 @ 22:24:32 #176
338319 ZarB
Piña colada
pi_194314944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Bijzonder, maar ook licht beangstigend hoe gepolariseerd, ook dit, onderwerp raakt. Mensen die dociel alles accepteren wat de overheid vindt dat ze moeten doen zonder ook maar één kritische noot en daartegenover mensen die wars zijn van de maatregelen en per direct vinden dat alles moet stoppen. Vervolgens worden de mensen die het beleid volgen uitgemaakt voor schapen die het grote complot hierachter niet zien en anderzijds worden mensen die lakser zijn met maatregelen uitgemaakt voor egoïsten (of moordenaars) die niks voor een ander over hebben, moeten ze niet zeuren als ze zelf op de ic komen (of niet zeuren om een ic-bed als het zover is) of krijgen het verwijt "wacht maar tot je moeder of oma het krijgt" (al dan niet gevolgd door anekdotisch bewijs).

Het huidige beleid kan ik redelijk volhouden, maar een mondkapjesplicht gaat er bij mij echt niet in. Fysiek contact is al beperkt, de spontaniteit in het leven is weg en dan willen mensen ook nog non-verbaal contact in het dagelijks leven inperken met een mondkapje met het non-argument baat het niet, dan schaadt het niet. Het schaadt namelijk wel, net als verplicht afstand houden. Daarom heb ik ook veel meer vertrouwen in de Zweedse aanpak op de lange termijn. Vanaf het beginnen duidelijk de strategie gecommuniceerd die wat hun betreft het langste vol te houden is, nevenschade beperken, aangegeven niet af te wijken van de gekozen strategie, maar ook toegeven fouten gemaakt te hebben met het beschermen van risicogroepen. Ik blijf hopen dat Nederland z.s.m. overschakelt of in ieder geval helt naar het Zweedse model, maar hier blijven we bezig met micromanagement van gedrag en enkel de focus op het voorkomen van covid-19 in plaats van volksgezondheid (en welzijn) als veel meer dan dat.
_O_
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194315000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:36 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Bijzonder, maar ook licht beangstigend hoe gepolariseerd, ook dit, onderwerp raakt. Mensen die dociel alles accepteren wat de overheid vindt dat ze moeten doen zonder ook maar één kritische noot en daartegenover mensen die wars zijn van de maatregelen en per direct vinden dat alles moet stoppen. Vervolgens worden de mensen die het beleid volgen uitgemaakt voor schapen die het grote complot hierachter niet zien en anderzijds worden mensen die lakser zijn met maatregelen uitgemaakt voor egoïsten (of moordenaars) die niks voor een ander over hebben, moeten ze niet zeuren als ze zelf op de ic komen (of niet zeuren om een ic-bed als het zover is) of krijgen het verwijt "wacht maar tot je moeder of oma het krijgt" (al dan niet gevolgd door anekdotisch bewijs).

Het huidige beleid kan ik redelijk volhouden, maar een mondkapjesplicht gaat er bij mij echt niet in. Fysiek contact is al beperkt, de spontaniteit in het leven is weg en dan willen mensen ook nog non-verbaal contact in het dagelijks leven inperken met een mondkapje met het non-argument baat het niet, dan schaadt het niet. Het schaadt namelijk wel, net als verplicht afstand houden. Daarom heb ik ook veel meer vertrouwen in de Zweedse aanpak op de lange termijn. Vanaf het beginnen duidelijk de strategie gecommuniceerd die wat hun betreft het langste vol te houden is, nevenschade beperken, aangegeven niet af te wijken van de gekozen strategie, maar ook toegeven fouten gemaakt te hebben met het beschermen van risicogroepen. Ik blijf hopen dat Nederland z.s.m. overschakelt of in ieder geval helt naar het Zweedse model, maar hier blijven we bezig met micromanagement van gedrag en enkel de focus op het voorkomen van covid-19 in plaats van volksgezondheid (en welzijn) als veel meer dan dat.
Ik ben geen mondkapjes-extremist, maar ik snap alleen de logica niet van eerst zeggen "volgens de wetenschap werken mondkapjes niet" en dan zeggen "we gaan het in de grote steden als experiment gebruiken."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_194318550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 20:36 schreef Rlz12 het volgende:

Bijzonder, maar ook licht beangstigend hoe gepolariseerd, ook dit, onderwerp raakt. Mensen die dociel alles accepteren wat de overheid vindt dat ze moeten doen zonder ook maar één kritische noot en daartegenover mensen die wars zijn van de maatregelen en per direct vinden dat alles moet stoppen. Vervolgens worden de mensen die het beleid volgen uitgemaakt voor schapen die het grote complot hierachter niet zien en anderzijds worden mensen die lakser zijn met maatregelen uitgemaakt voor egoïsten (of moordenaars) die niks voor een ander over hebben, moeten ze niet zeuren als ze zelf op de ic komen (of niet zeuren om een ic-bed als het zover is) of krijgen het verwijt "wacht maar tot je moeder of oma het krijgt" (al dan niet gevolgd door anekdotisch bewijs).

Inderdaad, maar dat is zo'n beetje iedere discussie op social media tegenwoordig. Links of rechts, thuis blijven of kutcorona, racist of woke... om één of andere reden bestaat er geen middenweg meer. En dat komt met name door links die met hun PC bullshit iedereen opmerking die niet PC is zonder enige discussie al in een hokje plaatsen.
Facts don't care about your feelings
pi_194318971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben geen mondkapjes-extremist, maar ik snap alleen de logica niet van eerst zeggen "volgens de wetenschap werken mondkapjes niet" en dan zeggen "we gaan het in de grote steden als experiment gebruiken."
Logica is allang zoek, maar het OMT werd nu eenmaal gedwongen om opnieuw een standpunt in te noemen, omdat er een meerderheid voor zou zijn (volgens 1 enkele willekeurige peiling, alle andere peilingen laten een totaal ander beeld zien). Van Dissel had pas echt een held geweest als hij had geroepen dat die meerderheid lekker een mondkapje op moet zetten als ze zich daar goed en veilig bij voelen, maar val de rest van Nederland niet lastig met schijnveiligheid en verdere inperking van vrijheden.
  donderdag 30 juli 2020 @ 09:03:16 #180
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194318994
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:00 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Logica is allang zoek, maar het OMT werd nu eenmaal gedwongen om opnieuw een standpunt in te noemen, omdat er een meerderheid voor zou zijn (volgens 1 enkele willekeurige peiling, alle andere peilingen laten een totaal ander beeld zien). Van Dissel had pas echt een held geweest als hij had geroepen dat die meerderheid lekker een mondkapje op moet zetten als ze zich daar goed en veilig bij voelen, maar val de rest van Nederland niet lastig met schijnveiligheid en verdere inperking van vrijheden.
Lol
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194323305
Ik denk dat het OMT en RIVM bang is voor gezichtsverlies als ze toegeven dat mondkapjes dragen wel veel nut heeft. Zeker gezien ze maandenlang heel stellig hebben beweerd dat het niet helpt.
pi_194323630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 22:27 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik ben geen mondkapjes-extremist, maar ik snap alleen de logica niet van eerst zeggen "volgens de wetenschap werken mondkapjes niet" en dan zeggen "we gaan het in de grote steden als experiment gebruiken."
Dat van het "experiment" is natuurlijk ook walgelijk. Dus je gelooft als overheid niet dat het nut heeft maar je geeft wel veiligheidsregio's de bevoegdheid om massaal op mensen te experimenteren met een maatregel die inbreuk maakt op de persoonlijke levenssfeer.

Ze zeggen zelfs dat je met een mondkapjesplicht kunt experimenteren om mensen "bewust te maken". Dus zelfs als er geen enkel medisch nut is, dat je gewoon op een random plek mondkapjes verplicht om mensen bang en gehoorzaam te houden.

Het is te hopen dat geen enkele veiligheidsregio zo'n experiment aangaat. Ben geen jurist maar vraag me af of een boete standhoudt als die nergens op gebaseerd is behalve als onderdeel van een sociaal experiment.
pi_194323997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 08:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dat is zo'n beetje iedere discussie op social media tegenwoordig. Links of rechts, thuis blijven of kutcorona, racist of woke... om één of andere reden bestaat er geen middenweg meer. En dat komt met name door links die met hun PC bullshit iedereen opmerking die niet PC is zonder enige discussie al in een hokje plaatsen.
de ironie _O-
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194324023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat van het "experiment" is natuurlijk ook walgelijk. Dus je gelooft als overheid niet dat het nut heeft maar je geeft wel veiligheidsregio's de bevoegdheid om massaal op mensen te experimenteren met een maatregel die inbreuk maakt op de persoonlijke levenssfeer.

Ze zeggen zelfs dat je met een mondkapjesplicht kunt experimenteren om mensen "bewust te maken". Dus zelfs als er geen enkel medisch nut is, dat je gewoon op een random plek mondkapjes verplicht om mensen bang en gehoorzaam te houden.

Het is te hopen dat geen enkele veiligheidsregio zo'n experiment aangaat. Ben geen jurist maar vraag me af of een boete standhoudt als die nergens op gebaseerd is behalve als onderdeel van een sociaal experiment.
Volgens mij overdrijf je nu een beetje. Dat experimenteren gaat niet verder dan een mondkapjesplicht bovenop de bestaande maatregelen. Hoe je daarmee mensen bang en gehoorzaam houdt is mij een raadsel.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:15:07 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194324270
Ff uitgeprobeerd, ze zitten op zich niet eens echt irritant, maar mijn bril beslaat er wel heel snel van :')
pi_194325000
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:30 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Dat van het "experiment" is natuurlijk ook walgelijk. Dus je gelooft als overheid niet dat het nut heeft maar je geeft wel veiligheidsregio's de bevoegdheid om massaal op mensen te experimenteren met een maatregel die inbreuk maakt op de persoonlijke levenssfeer.

Ze zeggen zelfs dat je met een mondkapjesplicht kunt experimenteren om mensen "bewust te maken". Dus zelfs als er geen enkel medisch nut is, dat je gewoon op een random plek mondkapjes verplicht om mensen bang en gehoorzaam te houden.

Het is te hopen dat geen enkele veiligheidsregio zo'n experiment aangaat. Ben geen jurist maar vraag me af of een boete standhoudt als die nergens op gebaseerd is behalve als onderdeel van een sociaal experiment.
Je weet perfect te verwoorden hoe ik ook denk over die 'experimenten'. Zimbardo en Milgram zouden met hun experimenten er nu van langs krijgen vanwege de onethische opzet en schadelijke gevolgen voor deelnemers eraan, maar onze regering mag onethische gedragsexperimenten op samenlevingsniveau gaan doen. Alle rationaliteit, humaniteit en ethiek wordt uit de deur gegooid voor covid-19.
pi_194325318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ff uitgeprobeerd, ze zitten op zich niet eens echt irritant, maar mijn bril beslaat er wel heel snel van :')
Ik zet het mondkapje altijd heel hoog op, dus net onder mijn ogen dan beslaat mijn bril niet....
pi_194325547
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Volgens mij overdrijf je nu een beetje. Dat experimenteren gaat niet verder dan een mondkapjesplicht bovenop de bestaande maatregelen. Hoe je daarmee mensen bang en gehoorzaam houdt is mij een raadsel.
Nou ja het gaat om wat ze zelf zeggen. Gedragsbeïnvloeding en bewustwording zonder medische argumentatie. Of het experiment dan 'slaagt' lijkt me niet zo relevant, de intentie is gewoon fout.

Ik vind inderdaad dat er rondom het hele coronabeleid een behoorlijke zweem van dubieuze medische ethiek hangt. B.v. 'het virus gecontroleerd rond laten gaan om groepsimmuniteit op te bouwen' (keutel later weer ingetrokken). Geen maskers in de zorg (bleek gebaseerd te zijn op 'persoonlijke ervaring' van één persoon, prof. Van Dissel). 1,5m afstand niet als tijdelijke maatregel maar om voor de lange termijn een 1,5m-samenleving te creëren. En nu dan weer maskers verplichten voor iedereen zonder medische argumentatie, puur als sociaal experiment.

Uiteindelijk wordt de soep gelukkig nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Groepsimmuniteit als beleid is naar de achtergrond verdwenen. En ik vraag me af of er burgemeesters zijn die dit op zich willen nemen als de rijksoverheid er niet aan begint.

Het gaat alleen puur om de intentie. Het zou goed zijn als wetenschappers zich bij hun expertise houden en niet als een stel gekke professoren met grootheidswaanzin aan de knoppen van de hele maatschappij willen draaien. Je kunt daar de maatschappij behoorlijk mee ontwrichten. Zeker in een samenleving waar mensen eerder individualistisch geneigd zijn zoals Nederland. Je ziet al wat voor gedoe de mondkapjesplicht oplevert in Engeland en Amerika, waar je ook veel individualisme hebt.
pi_194325878
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:55 schreef devlinmr het volgende:

de ironie _O-
Tja je kan het niet me mee eens zijn... maar dan zit je gewoon fout :*
Facts don't care about your feelings
pi_194326331
quote:
Mondkapjesplicht in Amsterdam en Rotterdam op drukke plekken
Amsterdam en Rotterdam nemen het heft in eigen hand en voeren een mondkapjesplicht op drukke plekken in. In die twee steden loopt het aantal besmettingen de laatste weken op. Rotterdam verplicht mondkapjes op drukke plekken in het centrum, op grote markten en in winkelcentra. Ook Amsterdam kiest voor drukke plekken, zoals op delen van de Wallen en in drukke winkelstraten zoals de Kalverstraat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ke-plekken~aeec1d7c/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194326556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja je kan het niet me mee eens zijn... maar dan zit je gewoon fout :*
Zie je zelf niet dat je ageert tegen hokjes om vervolgens precies hetzelfde te doen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:08:54 #192
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_194327213
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:07 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik denk dat het OMT en RIVM bang is voor gezichtsverlies als ze toegeven dat mondkapjes dragen wel veel nut heeft. Zeker gezien ze maandenlang heel stellig hebben beweerd dat het niet helpt.
Dat denk ik niet. Zodra er een deugdelijke, objectieve onderbouwing is voor het gebruik van mondkapjes, zullen ze heus wel op hun standpunt terugkomen. Het blijft nu eenmaal verdomd lastig om alle vuiligheid op te vangen die sommige mensen verspreiden zodra ze hun mond opendoen, ook met hulpmiddelen. Afstand houden is het belangrijkste en dat lijkt me het belangrijkste effect dat je bereikt met een mondkapjesplicht omdat het je er nog eens op wijst dat iedereen besmet kan zijn. Maar om afstand te houden kun je ook best wat anders bedenken waardoor mensen beter nadenken bij wat ze doen.
Never explain, never apologize.
pi_194327236
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:07 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik denk dat het OMT en RIVM bang is voor gezichtsverlies als ze toegeven dat mondkapjes dragen wel veel nut heeft. Zeker gezien ze maandenlang heel stellig hebben beweerd dat het niet helpt.
Het OMT of hey RIVM heeft nergens beweert dat mondkapjes geen nut hebben of dat het niet helpt. Dit is gewoon onzin wat je post
pi_194327263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ff uitgeprobeerd, ze zitten op zich niet eens echt irritant, maar mijn bril beslaat er wel heel snel van :')
Bril moet je iets verder op je neus zetten, ik zet hem zelf op het mondkapje zelf (ffp2).
pi_194327447
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:30 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Zie je zelf niet dat je ageert tegen hokjes om vervolgens precies hetzelfde te doen?
Ik zeg ook nergens dat ik perfect ben :*
Facts don't care about your feelings
pi_194327483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat ik perfect ben :*
Dat blijkt, maar het is je vergeven. Errare humanum est
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_194327910
Gaan ze pas na flinke toename van de opnames in de ziekenhuizen mondkapjes verplichten? Dat is ongeveer zelfde als alarm pas installeren na de inbraak.
pi_194327931
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het OMT of hey RIVM heeft nergens beweert dat mondkapjes geen nut hebben of dat het niet helpt. Dit is gewoon onzin wat je post
Jaap van Dissel zei deze week dat er op wetenschappelijke gronden nog geen bewijs is dat een algemene mondkapjesplicht nodig is. Toen de mondkapjesplicht in het OV werd ingevoerd, zei hij dat het wetenschappelijke bewijs over de effectiviteit mager is. Hij noemde het zelfs een politieke keuze.

Als ik tussen de regels door lees, dan beweerd hij eigenlijk gewoon dat het niet helpt.
Ik heb overigens wel het idee dat het kabinet en veiligheidsregio's steeds meer twijfelt aan het advies van het OMT en RIVM. De mondkapjesplicht in het OV werd ingevoerd, terwijl het RIVM en OMT daar niet achterstonden. Nu worden mondkapjes verplicht in sommige delen van Amsterdam en Rotterdam.

Jaap deze week over mondkapjes > https://www.youtube.com/watch?v=JHqPRBr-bME
Jaap over mondkapjes in het OV > https://www.ad.nl/politiek/rivm-mondkapjes-gebruiken-in-ov-kan-maar-helpt-niet-veel~afb3b8b0/
Politieke keuze > https://nos.nl/artikel/2333081-van-dissel-heeft-begrip-voor-mondkapjesplicht-maar-blijft-kritisch.html

[ Bericht 4% gewijzigd door Brede_meneer op 30-07-2020 19:13:28 ]
pi_194328161
Als je mondkapjes verplicht stelt dan moet je wel de goede plekken kiezen. Buiten..in winkelstraten..heb je volgens mij amper kans op besmetting. In het OV ook niet. Plekken als kerken en moskeeën zou ik logischer vinden.
pi_194328170
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:01 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Jaap van Dissel zei deze week dat er op wetenschappelijke gronden nog geen bewijs is dat een algemene mondkapjesplicht nodig is. Toen de mondkapjesplicht in het OV werd ingevoerd, zei hij dat het wetenschappelijke bewijs over de effectiviteit mager is.

Als ik tussen de regels door lees, dan beweerd hij eigenlijk gewoon dat het niet helpt.
Ik heb overigens wel het idee dat het kabinet en veiligheidsregio's steeds meer twijfelt aan het advies van het OMT en RIVM. De mondkapjesplicht in het OV werd ingevoerd, terwijl het RIVM en OMT daar niet achterstonden. Nu worden mondkapjes verplicht in sommige delen van Amsterdam en Rotterdam.

Jaap deze week over mondkapjes > https://www.youtube.com/watch?v=JHqPRBr-bME
Jaap over mondkapjes in het OV > https://www.ad.nl/politiek/rivm-mondkapjes-gebruiken-in-ov-kan-maar-helpt-niet-veel~afb3b8b0/
Ah twee verschillende onderwerpen. Mondkapjes werken wel, zie o.a ziekenhuis- of verplegenpersoneel

RIVM heeft het over mondkapjes in het openbaar, door burgers. Die kapjes zijn iets anders en de toegevoegde waarde voor de hele maatschappij is beperkt. Het is wel veiliger alleen het is zeer minimaal. De werking wordt daar minder omdat burgers ook slechte kapjes gebruiken, niet frequent wisselen, bij wisselen de veiligheidsinstructies onvoldoende opvolgen, social distancing minder in acht nemen, de 1,5 meter minder streng opvolgen, de kapjes irriteren dus ze zitten we met vieze vingers continu aan etc.

Oftewel, de kapjes geven dan een vals gevoel van veiligheid en dan verliest het de toegevoegde waarde.

Edit: ik zal zo de videootjes bekijken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')