Het verpleeghuis hier zit weer op slot doordat er weer corona is hoor. Wat je zegt klopt gewoon niet. Wishful thinking dit datquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:48 schreef Za het volgende: [..] Kijkend naar Florida, India en Brazilië is de temperatuur geen factor. In de verpleeghuizen waar flink corona woedde is het voorbij, vraag je eens af waarom, zonder vaccin, zonder medicatie.
Want in India en Brazilië heeft iedereen airco?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:50 schreef Tijn het volgende:
In die landen is het vaak zó warm dat mensen juist binnen gaan zitten, met de airco aan. Een vergelijkbare situatie met de slachthuizen waar al die besmettingen zijn opgelopen.
Nopequote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
@:Za, in het verpleeghuizen waren binnen paar maanden tijd zover dat ze het virus konden bedwingen en hebben ze ook meteen goed aangepakt.,. Maar er waren problemen geweest met PBM voor de medwerkers.
De feiten komen van het RIVM, niet van mij:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:53 schreef Molo het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
Het verpleeghuis hier zit weer op slot doordat er weer corona is hoor. Wat je zegt klopt gewoon niet. Wishful thinking dit dat
Enkele weken geleden werd er hier nog gezegd dat het in Amerika was veranderd in een ‘onschuldig verkoudheidsvirus’ maar daar hoor je nu ook niemand meer over.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Sowieso zit er een aantal weken tussen besmetting en ziekenhuisopname/overlijden dus dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie.
Amper is niet geenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:55 schreef Za het volgende:
[..]
De feiten komen van het RIVM, niet van mij:
COR / Nog amper nog coronabesmettingen in verpleeghuizen.
Lijkt me ook. We willen ook niet als gekkies bekend staan bij de rest van de wereldbevolking immers.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:54 schreef Gehrman het volgende:
De mondkapjesplicht gaat hier ook wel komen, is gewoon een kwestie van tijd.
Dus het gaat puur om groepsdruk, niet of het een effectief beleid is?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me ook. We willen ook niet als gekkies bekend staan bij de rest van de wereldbevolking immers.
Niet puur, maar het gaat uiteindelijk wel de doorslag geven als de meningen zo uiteen blijven lopen (ook bij experts).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus het gaat puur om groepsdruk, niet of het een effectief beleid is?
dat is allemaal jaloezie, net als de Zweden bashen over hun aanpakquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me ook. We willen ook niet als gekkies bekend staan bij de rest van de wereldbevolking immers.
Dat staan nu we al trouwens, als ik de Britten en Duitsers hoor die ik wel eens spreek. Een Duitse vriend van me was laatste op bezoek in NL en was totaal geshockeerd door het gebrek aan mondkapjes in het straatbeeld.
festivals en voetbalstadions open voor publiek hoor je nu ook opeens niks meer over....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:56 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Enkele weken geleden werd er hier nog gezegd dat het in Amerika was veranderd in een ‘onschuldig verkoudheidsvirus’ maar daar hoor je nu ook niemand meer over.
Misschien, maar eigenlijk zou het uiteindelijke besluit en advies van RIVM en OMT altijd doorslaggevend moeten zijn in beleid, niet het Fingerspitzengefühl van een random expert die een brief stuurt of andere druk vanuit de publieke opinie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet puur, maar het gaat uiteindelijk wel de doorslag geven als de meningen zo uiteen blijven lopen (ook bij experts).
het is effectief alleen het RIVM wilt nog niet toegeven dat ze ernaast zaten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:58 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dus het gaat puur om groepsdruk, niet of het een effectief beleid is?
Dat kan alleen maar door gekkies gezegd zijn. Ik hoop niet dat iemand hem serieus heeft genomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:56 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Enkele weken geleden werd er hier nog gezegd dat het in Amerika was veranderd in een ‘onschuldig verkoudheidsvirus’ maar daar hoor je nu ook niemand meer over.
Nee, ze zijn alleen effectief in specifieke situaties. Niet overal -- op straat heb je er bijvoorbeeld weinig aan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is effectief alleen het RIVM wilt nog niet toegeven dat ze ernaast zaten.
Zo is het ook gegaan bij de sluiting van de scholen in eigenlijk eenzelfde situatie: er was onvoldoende sluitend bewijs of kennis aanwezig en koos men dus maar voor de meest veilige optie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien, maar eigenlijk zou het uiteindelijke besluit en advies van RIVM en OMT altijd doorslaggevend moeten zijn in beleid, niet het Fingerspitzengefühl van een random expert die een brief stuurt of andere druk vanuit de publieke opinie.
Waar ze achteraf nog altijd veel spijt van hebben. Dus ik denk dat ze zeker nu wat terughoudender zullen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo is het ook gegaan bij de sluiting van de scholen in eigenlijk eenzelfde situatie: er was onvoldoende sluitend bewijs of kennis aanwezig en koos men dus maar voor de meest veilige optie.
Was hij ook geshockeerd door het gebrek aan besmettingen?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat staan nu we al trouwens, als ik de Britten en Duitsers hoor die ik wel eens spreek. Een Duitse vriend van me was laatste op bezoek in NL en was totaal geshockeerd door het gebrek aan mondkapjes in het straatbeeld.
er was zeker wel bewijs maar volgens mij kijkt het RIVM alleen maar naar eigen onderzoekquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo is het ook gegaan bij de sluiting van de scholen in eigenlijk eenzelfde situatie: er was onvoldoende sluitend bewijs of kennis aanwezig en koos men dus maar voor de meest veilige optie.
Absoluut!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:54 schreef Gehrman het volgende:
De mondkapjesplicht gaat hier ook wel komen, is gewoon een kwestie van tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |