Procentueel bijna een verdubbeling en dat bij slechts 20% meer testen tov de week daarvoor. Kijk daar eens naar dan naar de lage getallen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het grijpt niet om zich heen. Geen idee waarom je dat zou zeggen. Er was een lichte toename. Meteen weer paniek.
Zou wel de ultieme revanche zijn om volledig tegen het RIVM in te gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM past advies mondkapjes voorlopig niet aan; nut niet bewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)ut-niet-bewezen.html
Ben benieuwd naar het OMT advies.
En al drie dagen is het weer stabiel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Procentueel bijna een verdubbeling en dat bij slechts 20% meer testen tov de week daarvoor. Kijk daar eens naar dan naar de lage getallen.
Ja zegt hetzelfde als ik al zei: bijna een verdubbeling in besmettingen (van 0,6 naar 1,0%) bij 20% meer tests.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En al drie dagen is het weer stabiel.
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%. Maar dat wordt aan alle kanten genegeerd.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was een (indirecte) reactie op Vulkaan die het had over weer even "een lockdown van een paar weekjes" als maatregel nu.
Hoe mondkapjes in de horeca significant effect sorteren kan ik me overigens maar weinig bij voorstellen.
Zeker, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En al drie dagen is het weer stabiel.
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%. Maar dat wordt aan alle kanten genegeerd.
Percentage thuisbesmettingen worden ook maar steeds verder aangedikt volgens mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ook.
Een krappe 90% van de besmettingen vindt plaats thuis, op het werk of in familiekringen. Horeca slechts 4.1%. Volgens de meest recent twee-wekelijkse data overigens.
Die dingen gaan inzetten op plekken waar slechts een schijntje van het totaal wordt opgedaan is met name gewoon symboolpolitiek.
Dus op een aantal van 75k een groei van 18% vind je minder relevant dan een groei van 0,4% op een aantal van 75.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja zegt hetzelfde als ik al zei: bijna een verdubbeling in besmettingen (van 0,6 naar 1,0%) bij 20% meer tests.
Ja want het gaat uiteindelijk om het aantal positieve besmettingen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus op een aantal van 75k een groei van 18% vind je minder relevant dan een groei van 0,4% op een aantal van 75.
Twee weken terug had niemand het hier nog over. Mondjesmaat wordt er over gesproken nu, overwogen en langzaam in de Nederlandse maatschappij ingemasseerd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk je niet dat het funest is als straks horeca weer zou moeten sluiten of er weer een lockdown moet komen? Als dat geheel voorkomen (of flink uitgesteld) kan worden door mondkapjes is dit toch dikke prima?
Aangedikt? Hier kijk zelf maar: https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200721_1135.pdfquote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Percentage thuisbesmettingen worden ook maar steeds verder aangedikt volgens mij.
Eerst was het 60%, toen 70% nu al 90%? Bron?
Daarnaast is het logisch dat nog steeds de meeste besmettingen thuis gebeuren. Als ik het vandaag oploop in de kroeg en dan thuis twee personen besmet dan komt in de statistieken te staan dat 67% thuis is besmet. Terwijl het echt door mij komt die het in de kroeg heeft opgelopen.
Die er misschien ook wel waren toen er minder getest werd. Het een kun je niet los van het ander zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het gaat uiteindelijk om het aantal positieve besmettingen.
Thuis is dus nog geen 60%, rest is inderdaad familie + werk. Dat is weer wat anders. Geen aanval op jou hoor, maar al die termen worden doorelkaar gebruikt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Aangedikt? Hier kijk zelf maar: https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200721_1135.pdf
En ik heb het over thuis, familie en werk.
Voor wat betreft het verschil tussen besmettingen thuis of elders, dit zou je echt moeten modelleren om iets te kunnen zeggen over de effectiviteit van het voorkomen van een besmetting in de kroeg dan wel in thuissituatie.
Wellicht iets met een R-waarde per huishouden ipv per persoon, ofzo.
Dat kan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die er misschien ook wel waren toen er minder getest werd. Het een kun je niet los van het ander zien.
Internetpollsquote:
Geruststellend om te horen dat het absoluut niet zo dramatisch is als dikwijls wordt voorgesteldquote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net nog even gekeken. Alleen plastische chirurgie is de wachtlijst tot OK > 1 maand. De rest is allemaal < 1 maand. Veel zelfs helemaal geen wachtlijst meer (kun je in principe in een week terecht).
Tot de poli 11% langere wachtlijst dan normaal.
@:dven
Het zou best wel kunnen ja, dan kunnen Nederlanders en buitenlanders beter nadenken aan de maatregelen te houden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:16 schreef hooibaal het volgende:
Wat denken jullie, zal het alcoholverbod in Amsterdam-centrum navolging krijgen in andere steden?
Ik mag het hopen van niet, volgende onzin regel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:16 schreef hooibaal het volgende:
Wat denken jullie, zal het alcoholverbod in Amsterdam-centrum navolging krijgen in andere steden?
Goeie comeback man, superquote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
de enige die hier in paniek is ben je zelf
In de persconferentie over de versoepelingen zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al een paar dagen hier door met name tegenstanders van nieuwe maatregelen / mondkapjes, maar dat betwijfel ik toch sterk. Ja, aan de ene kant hebben we het verhaal van het RIVM met 600-2400 geschatte besmettingen per week (geloof ik) in deze periode. Aan de andere kant laat de overheid wel in allerijl een rapport schrijven door het OMT om het advies naar voren te trekken (ipv eind Augstus).
Wat speelt er dan? Toch schrik om wat er nu gaande is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |