We hebben een baby, 3 maanden. Mijn vrouw kan er zelf niet tegen als haar eigen neus verstopt zit en is lang verslaafd geweest aan neusspray. Ze is nu al jaren gestopt. Voor degenen die dat fenomeen niet kennen, het kan geestelijk heel verslavend zijn en ik sluit niet uit dat bij veelvuldig gebruik de slijmvliezen lui worden, als het ware.
Anyway, onze baby is de laatste dagen wat onrustig. Misschien is hij wel verkouden, aldus mijn vrouw. En plots was er baby neusspray in huis.
Volgens haar ademt hij zwaar, ik hoor gewoon de baby ademhaling die inderdaad hoorbaar is.
En er zit snot in zijn neus! Er zit inderdaad soms een snotje in zijn neus, maar het is niet verstopt.
Kortom er wordt aangestuurd op het gebruik van neusspray.
De Consumentenbond geeft overigens aan dat het gebruik van de zoutoplossing spray veilig is. Dat is degene die ze heeft gekocht.
Nu zijn we er op uitgekomen dat we neusspray gebruiken als zijn neus verstopt is.
Alleen is het dus nu: ok, in het ene neusgat zit een snotje die best groot is. Het ademhalen wordt gehinderd, dus VERSTOPT! zucht
Ouders die voorbij dit stadium zijn:
1) hoe definiėren jullie de verstopte neus?
2) wat zijn jullie ervaringen met baby neusspray?