In thee zit toch geen cafeïne?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:18 schreef Lienekien het volgende:
Cafeïne is cafeïne.
Je hebt het niet nodig om op te starten, tenzij je dat zo gewend bent. Als je zou stoppen met koffie/thee/energy drink heb je een week nodig en dan is je lichaam gewend het zonder cafeïne te doen.
Een blikje suikervrij energy drink, bevat geen energie. Mooiquote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:26 schreef pokkerdepok het volgende:
heel veel suiker, tenzij je suikervije doet.
verder niet echt ongezond.
ik doe wel eerst bakkie koffie, gewoon lekker, warm, als je wakker wordt.
maar wat later meestal toch wel een blikje energy drink.
Alleen noemen we het theïne. Want dan valt het minder opquote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:46 schreef Holyme het volgende:
[..]
Behalve in rooibos en pure kruidenthee zit er wel degelijk wat cafeïne in thee.
caffeine toch... en taurine.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:20 schreef babylon het volgende:
[..]
Een blikje suikervrij energy drink, bevat geen energie. Mooi
Dat bevat geen energie. Maakt alleen wat stofjes vrij in je lichaam waardoor die energie gebruikt wat eigenlijk gereserveerd is voor later.quote:
Lang geleden toen ik nog jong en dom was zoop ik elke dag energy drinks. En op een dag besloten mijn onderste ingewanden dat het tijd was om mij lang, luid en pijnlijk duidelijk een zeer wijze les te leren. Ik kan het iedereen afraden zo'n ervaring op te doen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 00:26 schreef osodevo het volgende:
maar in hoeverre is het gezond te noemen in vergelijking met cafeïne in thee en koffie?
je lichaam reserveert geen energie voor later.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:12 schreef babylon het volgende:
[..]
Dat bevat geen energie. Maakt alleen wat stofjes vrij in je lichaam waardoor die energie gebruikt wat eigenlijk gereserveerd is voor later.
Dikke mensen hebben anders heel veel opgeslagen energie. Ook wel vet genoemd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je lichaam reserveert geen energie voor later.
en caffeine werkt, daar gaat het om.
Ik leg het wat simpel uit. Maar laat ik het dan anders zeggen:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je lichaam reserveert geen energie voor later.
en caffeine werkt, daar gaat het om.
die hebben vet ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:11 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dikke mensen hebben anders heel veel opgeslagen energie. Ook wel vet genoemd.
er zijn zoveel stofjes die alleen maar iets in je lichaam triggeren. geldt voor vrijwel alle drugs.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Ik leg het wat simpel uit. Maar laat ik het dan anders zeggen:
Cafeïne en taurine bevatten allebei 0 calorieën. Niet 0 afgerond, 0 absoluut. En het wordt ook niet in je lichaam omgezet naar iets wat wel een calorische waarde heeft.
disclaimer: Je zou de atomen kunnen splitsen, dan krijg je er wel wat energie uit. En doordat het door je slokdarm naar beneden gaat, zal het wat kinetische en warmte energie gebruikt worden. Maar dat is 1) te verwaarlozen en 2) energie die je lichaam afstaat ipv andersom.
Daarom moeten dikke mensen veel energiedrink drinken. Dan wordt het vet omgezet in energie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:11 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Dikke mensen hebben anders heel veel opgeslagen energie. Ook wel vet genoemd.
En zo kom ik weer terug bij:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:51 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er zijn zoveel stofjes die alleen maar iets in je lichaam triggeren. geldt voor vrijwel alle drugs.
toch zeker wel een aanwijsbaar effect van deze stofjes.
en als je dan vervolgens meer nodig hebt om te verbranden, eet je gewoon iets.
Het suikervrije drankje, bevat geen energiequote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:20 schreef babylon het volgende:
[..]
Een blikje suikervrij energy drink, bevat geen energie. Mooi
maar je krijgt wel energie als je het drinkt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:58 schreef babylon het volgende:
[..]
En zo kom ik weer terug bij:
[..]
Het suikervrije drankje, bevat geen energie
Klopt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:18 schreef Lienekien het volgende:
Cafeïne is cafeïne.
Je hebt het niet nodig om op te starten, tenzij je dat zo gewend bent. Als je zou stoppen met koffie/thee/energy drink heb je een week nodig en dan is je lichaam gewend het zonder cafeïne te doen.
Spreek je hier uit ervaring?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:18 schreef Lienekien het volgende:
Cafeïne is cafeïne.
Nee, je krijgt het gevoel dat je meer energie hebt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:02 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar je krijgt wel energie als je het drinkt.
dus als je een gram speed snuift, krijg je ook alleen maar het gevoel dat je meer energie hebt? sta je wle ineens 10 uur te dansen en twee dagen wakker. niet slecht voor een gevoel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:59 schreef babylon het volgende:
[..]
Nee, je krijgt het gevoel dat je meer energie hebt.
Je krijgt niet meer energie. Je brandt vooral al je reserves in een zeer korte tijd op. Het is dus niet meer, het gooit alleen je verbruik drastisch omhoog.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:17 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dus als je een gram speed snuift, krijg je ook alleen maar het gevoel dat je meer energie hebt? sta je wle ineens 10 uur te dansen en twee dagen wakker. niet slecht voor een gevoel.
Bedankt. Duimpje omhoog.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Je krijgt niet meer energie. Je brandt vooral al je reserves in een zeer korte tijd op. Het is dus niet meer, het gooit alleen je verbruik drastisch omhoog.
https://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/speed/speed-werking
Alsjeblieft.
Dit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:55 schreef Cockwhale het volgende:
Je hebt overgewicht, wil afvallen, dus is het een logische conclusie om de dag te starten met een energy drankje a.k.a. suikerbom?
Ja maar als volwassenen onder elkaar gaat dat niet op. Of nou ja, energy heeft een slecht imago (Tokkie drinken, dus dat je daar op wordt aangekeken). Of mensen die daar over vallen, en dan een sigaretje opstekenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:33 schreef SQ het volgende:
Omdat het helaas vooral door kinderen wordt genuttigd.
En verder vooral een kwestie van smaak, ik vind het zelf tamelijk goor. Koffie vind ik lekker, daarvan drink ik ook gerust de variant zonder cafeïne.
In koffie zit geen taurine en geen suiker (ervan uitgaande dat je als normale volwassene geen suiker in je koffie doet).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:15 schreef Ceviche het volgende:
In een blikje energy zit net zoveel cafeïne als een kop koffie. In de lightvariant zitten nauwelijks calorieën (5-10 per blikje).
Ik snap nooit zo goed waarom mensen over energydrink zeggen: 'dat drink je toch niet?' maar wel een liter koffie drinken
ja en resultaat is: meer energie. zucht.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Je krijgt niet meer energie. Je brandt vooral al je reserves in een zeer korte tijd op. Het is dus niet meer, het gooit alleen je verbruik drastisch omhoog.
https://www.drugsinfoteam.nl/drugsinfo/speed/speed-werking
Alsjeblieft.
Hahahaquote:Op zaterdag 25 juli 2020 00:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja en resultaat is: meer energie. zucht.
Je moet ze dan ook niet dagelijks nuttigen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Lang geleden toen ik nog jong en dom was zoop ik elke dag energy drinks. En op een dag besloten mijn onderste ingewanden dat het tijd was om mij lang, luid en pijnlijk duidelijk een zeer wijze les te leren. Ik kan het iedereen afraden zo'n ervaring op te doen.
Nee. Evenveel energie, anders verdeeld. De prijs is namelijk: een zware dip nadat je energie verbrast is.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 00:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja en resultaat is: meer energie. zucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |