quote:http://pages.vpro.nl/3voor12/smil/video/startvideo.sram?2534202+2584688+2584508+6005173+6006327
Op zondag 13 april 2003 20:03 schreef Jarno het volgende:
Ba-pa-pa.Sinds het concert ben ik het nog veel mooier gaan vinden zelfs, dat achtergrond filmpje was echt briljant.
quote:
Ba-pa-pa.Sinds het concert ben ik het nog veel mooier gaan vinden zelfs, dat achtergrond filmpje was echt briljant. Iemand die, schijnbaar achteloos, foto's die gebeurtenissen uit zijn hele leven voorstellen, op een stapel gooit, en dat die stapel dan steeds hoger en hoger wordt.
En dan 'voor ik vergeet van die hersenscan en die toestand met het huis'... Dat is zo abstract, daar kun je zoveel mee. Gecombineerd met die heerlijk relaxte muziek en geluiden... Hmmmm.
Ik had nog nooit van Spinvis gehoord toen ene Audrey mij een CD stuurde.. Ik beluisteren en het eerste nummer wat ik hoorde was (natuurlijk) Bagagedrager.. Nou, ik was meteen verliefd.. En dat ben ik niet vaak als ik een nummer voor het eerst hoorde.
En op nummer 2 smalfilm
.
Ik ben film kijken, adios!
quote:Die heb ik tot nu toe op nr.1 staan,
Op zondag 13 april 2003 20:08 schreef BlaatschaaP het volgende:
En op nummer 2 smalfilm.
Top 5:
1. Ronnie gaat naar huis
2. Bagagedrager
3. Voor ik vergeet
4. Smalfilm
5. Limonadeglazen wodka
Mijn favoriet is Limonadeglazen Wodka.
quote:ja en 'het' originele spinvis bandje gooit ie er ook tussen!
Sinds het concert ben ik het nog veel mooier gaan vinden zelfs, dat achtergrond filmpje was echt briljant. Iemand die, schijnbaar achteloos, foto's die gebeurtenissen uit zijn hele leven voorstellen, op een stapel gooit, en dat die stapel dan steeds hoger en hoger wordt.
mijn favo nummer is btw ook Voor Ik Vergeet, dat mijmeren over dingen die nu belangrijk zijn en die je later allemaal toch niet meer herinnert, 'en ik de feiten, en de cijfers, en de namen van de schrijvers niet meer weet' de pure melancholie die dat nummer uitdraagt... erg mooi
soms loop ik ook wel eens door de stad en dan zie je zo'n plek waar al je hele leven een gebouw heeft gestaan en dan wordt er nu iets nieuws neergeplant, dan denk ik ook altijd aan die lyric "dat hier een kerk heeft gestaan", en vraag ik me af hoeveel mensen die daar over 10 jaar langs lopen nog weten wat er vroeger daar heeft gestaan.
dat stukje in Herfst en Nieuwegein waar een man doodgaat en hij zich afvraagt wie er morgen in zijn auto rijdt... dat zegt zo veel over de vergankelijkheid van het leven in zo'n simpele zin...
Ik heb er nu al enorm veel zin in
.
Voor meer info: www.dekom.nl
quote:Ga dat eens gauw doen dan.
Op zaterdag 26 april 2003 10:57 schreef mitt het volgende:
ken ik niet.
Dit was z'n laatste concert in de reeks, en er waren waarschijnlijk praktischere plaatsen geweest om er samen met mijn vriendin naar toe te gaan, maar toen waren we er nog niet zo weg van. ![]()
Het voorprogramma, Meindert Talma, was erg grappig en leuk om te zien.
Ookal verstond ik de helft niet van wat ze zeiden, ik vond het allemaal erg leuk om aan te horen en heb er heel erg mee kunnen lachen. ![]()
Nouja, Spinvis dan. ![]()
Het klonk allemaal een heel stuk beter dan op cd met zo'n groot ensemble... vooral de harp vond ik echt prachtig klinken er bij.
Met 9 muzikanten en nog wat samples klonk het allemaal echt een stuk voller.
De setlist was denk ik dezelfde als op de andere concerten, alle nummers van het album behalve Mike Clark, en dan wel weer Een Nagemaakte Gek er bij. ![]()
Zijn stem vond ik niet zo geweldig... hij is geen pure zanger en lange uithalen etc. klinken nou niet al te geweldig. Rustigere, dromerige dingen kan hij dan wel weer heel goed. ![]()
Handige Tante / Jongen Met Geld was echt een verassing, waarop de hele band even leuk hun kunnen kon laten zien. ![]()
Herst in Nieuwegein was heel mooi, en de laatste paar regels werden nog eens herhaald op het einde om het geheel heel mooi af te sluiten. In Staat Van Narcose was m'n favoriete nummer op het album, en klonk ook live heel goed... of het nu echt het beste was gisteren weet ik niet zeker. Bij Bagagedrager begon hij met een klein stukje tekst voor te lezen van het nummer, wat het allemaal nog een stuk mooier maakte. Ronnie Gaat Naar Huis en Smalfilm waren ook geweldig. ![]()
De videowall op de achtergrond kon ik niet echt helemaal zien, maar het was toch leuk om dat er ook nog bij te hebben... eigenlijk was er met 9 muzikanten en nog een videowall wel erg veel om te kijken, ik kreeg het gevoel dat ik dingen ging missen indien ik echt ergens een tijdje op ging letten.
De set was niet al te lang, maar ik vond het eigenlijk precies goed zoals het nu was.
Hoe het precies was geweest indien het langer was kan ik niet echt zeggen, maar ik denk dat ik het minder had gevonden. ![]()
Nouja, ik vond het dus wel leuk.
.
quote:Het is wel een aardig nummer. Uitgangspunt is in ieder geval erg grappig.
Ter gelegenheid van het vijfjarig bestaan van 3VOOR12 verschijnt een speciale editie van de reeks, dit keer is het een cadeautje van artiesten aan 3VOOR12 en van 3VOOR12 aan de trouwe aanhang. De top van de voornamelijk Nederlandse pop (o.a. Spinvis, Eboman, Solex, Bauer, Donna Summer, Richard Cameron en Das Pop)stelde 17 niet eerder verschenen nummers beschikbaar die gratis via 3VOOR12 te downloaden zijn met de nadrukkelijke bedoeling om de selectie op cd te branden.http://pages.vpro.nl/3voor12/journalism/index.shtml?2534202+2584688+2584508+11956570
quote:De rest van die CD vind ik trouwens ook best leuk.
Op dinsdag 13 mei 2003 00:10 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Het is wel een aardig nummer. Uitgangspunt is in ieder geval erg grappig.
quote:Nog geen tijd gehad om alles te downloaden/luisteren. Maar er staan wel wat interessante artiesten op.
Op dinsdag 13 mei 2003 00:12 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
De rest van die CD vind ik trouwens ook best leuk.
aangezien ik al een topic had geopend.... ![]()
1 ; bagagedrager
2 ; smalfilm
3 ; talen van mijn tong
4 ; limonadeglazen wodka
5 ; voor ik vergeet (zeer emotioneel wordt ik ervan)
6 ; in staat van narcose
7 ; ronnie gaat naar huis
8 ; astronaut
9 ; lalala
Als ik eens wist hoe het liedje van najib en julia heette , dan stond het op 1. Krijg er kippevel van......
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |