abonnement Unibet Coolblue
pi_195719875


Vliegende Hollanders
quote:
Anthony Fokker en Albert Plesman, twee luchtvaartpioniers die aan de wieg staan van de burgerluchtvaart begin 20e eeuw. Twee mannen met dezelfde bevlogenheid en passie voor het vliegen, maar die niet méér van elkaar kunnen verschillen.Toch kunnen ze niet om elkaar heen. Plesman heeft vliegtuigen nodig om de noodlijdende KLM te redden en Fokker heeft een grote klant nodig om zijn vliegtuigen aan te verkopen. Ondanks hun strijd, weten ze samen erin te slagen om Nederland tijdens het interbellum tot een belangrijke speler te maken op het wereldtoneel van de luchtvaart.
Serie begint vanavond. 21:20 - 22:20 uur op NPO1.
pi_195722041
Laatste week voor de KLM 747's.
Volgende week is rond deze tijd de laatste 747 al geland; ~17:40 uur vanuit Shanghai.
Daarna is het na 49 jaar en 8 maanden voorgoed voorbij met KLM pax 747's...


https://www.facebook.com/marco.spuyman/posts/3362837547170253

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2020 22:44:03 ]
pi_195752612
MAASTRICHT AIRPORT - Met een bloemetje en een fles wijn hebben piloot R. van den Boom en incassospecialist Joost Konings maandag gevierd dat eerstgenoemde eindelijk zijn geld heeft ontvangen. Na twee jaar wachten heeft het Cypriotische TUS Airways het merendeel van de tienduizenden euro’s overgemaakt waar hij recht op had, en waarvoor op Maastricht Airport zelfs een Fokker aan de ketting gelegd moest worden.



Van den Boom heeft bij TUS Airways crew- en pilotentrainingen gegeven met de Fokker 70 en testvluchten uitgevoerd (shakedown flights) met de grotere Fokker 100. Toen hij in juni van dit jaar nog steeds niet zijn vergoeding had ontvangen, ondanks vele herinneringen en belletjes, ging hij samen met Konings over tot het zwaarst mogelijke middel: beslaglegging op een deel van de vloot.

De gedupeerde gezagvoerder had ‘geluk’ dat er in Maastricht een 24 jaar oude Fokker 70 van TUS geparkeerd stond (de 5B-DDB). “Nederland is één van de weinige landen waar conservatoir beslag op een luchtvaartuig bij wet geregeld is”, vertelt Konings tegen deze site. Daarom werd er bij de rechter toestemming gevraagd om de Fokker aan de ketting te leggen, en die ging daarmee akkoord.

Toen TUS van de beslaglegging hoorde, was het al te laat om de Fokker nog snel uit Nederland weg te vliegen. Met de verkeersleiding van Maastricht Airport was afgesproken dat het vliegtuig een startverbod kreeg. Hoewel TUS dus geen kant meer op kon, besloot de door Russische investeerders gesteunde maatschappij niet om dan maar het bijltje erbij neer te leggen.

In plaats daarvan was opeens de door Van den Boom gefactureerde vergoeding niet meer akkoord. Onzin, aldus Konings, die eraan toevoegt dat er een schriftelijk contract aan de trainingen ten grondslag lag. TUS toverde nog een ander konijn uit de hoge hoed: het beslag zou ongeldig zijn, want het vliegtuig zou inmiddels zijn doorverkocht. Maar de kist bleek nog gewoon op naam van TUS te staan en was dus voor beslag vatbaar.

Op een dag belde Maastricht Airport zelfs dat er mensen bij de Fokker gesignaleerd werden die het TUS-logo ervan af probeerden te krabben. Zij zijn door de luchthaven gemaand om daarmee te stoppen. Een andere keer belde de Airport dat gezanten van TUS de verkeersleiding probeerden wijs te maken dat Van den Boom zijn beslag had opgeheven en ze dus mochten vertrekken.


De 5B-DDB op Maastricht Airport. Foto: Pascal Lamberiks.

Omdat de zaak uitvechten bij de rechter tot wel anderhalf jaar zou kunnen duren, en de parkeerkosten steeds verder opliepen, besloot TUS uiteindelijk toch maar om tot een schikking over te gaan. Het vliegtuig zo lang aan de grond laten staan zou nog veel duurder zijn. Van den Boom kreeg weliswaar niet de 40.000 euro die hij wilde, maar met ruim 30.000 euro wel het merendeel van dat bedrag.

De beslaglegging is inmiddels opgeheven en het toestel is - om onbekende reden - naar Woensdrecht overgevlogen. TUS lijkt ondertussen bezig te zijn met zichzelf op te heffen en alle activa te verkopen. Luchtvaartnieuws heeft geprobeerd om met TUS contact op te nemen, maar ze zijn op geen enkele manier bereikbaar. De site staat grotendeels op zwart en de vluchtuitvoering is al maanden opgeschort.

Van den Boom en Konings kunnen in ieder geval opgelucht ademhalen. Zonder de beslaglegging op de Fokker had de piloot waarschijnlijk naar zijn geld kunnen fluiten. “Als we dit niet gedaan hadden, had TUS zeker weten niet bewogen”, vertelt Konings, die eraan toevoegt dat inmiddels meerdere schuldeisers zich bij hem gemeld hebben.

“Het vliegtuig was het enige vermogensbestanddeel van de maatschappij in Nederland en stond toevallig hier geparkeerd. Door het beslag kwam de procedure relatief snel ten einde. Als piloot met veertig jaar vliegervaring verwacht je toch niet dat je je vliegtuig aan de ketting moet gooien?”

https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
pi_195783791
Op moment van posten is PH-BFW als KL894 onderweg naar Amsterdam, aankomst 18:14 uur.
Vanmiddag vertrekt -BFT om 17:35 als KL893 naar PVG en -BFV om 21:45 als KL895 naar PVG.

Vrijdag 23 okt.
PH-BFT 17:40 als KL894 uit PVG | 21:45 als KL895 naar PVG
PH-BFV 21:50 als KL896 uit PVG
PH-BFW 17:35 als KL893 naar PVG

Zaterdag 24 okt.
PH-BFT 21:50 als KL896 uit PVG
PH-BFV 17:35 als KL893 naar PVG
PH-BFW 17:40 als KL894 uit PVG | 21:45 als KL895 naar PVG

Zondag:
PH-BFT
PH-BFV 16:40 als KL894 uit PVG
PH-BFW 20:50 als KL896 uit PVG

Als het hier bij blijft/niet veranderd, dan hebben alle 3 kisten nog 2 retours te gaan.
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 14:19:36 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195844853
Gisteren was er iets op tv over transport van het vaccin. Er mag maximaal naar een bepaalde hoeveelheid droogijs in een vliegtuig mee?

Wat is het mogelijke gevaar? Vorming van CO2? Stel je pleurt een vrachtkist vol met iemand die het wel durft zeg maar :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:21:46 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195844909
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:19 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren was er iets op tv over transport van het vaccin. Er mag maximaal naar een bepaalde hoeveelheid droogijs in een vliegtuig mee?

Wat is het mogelijke gevaar? Vorming van CO2? Stel je pleurt een vrachtkist vol met iemand die het wel durft zeg maar :)
CO2 idd :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 oktober 2020 @ 17:19:28 #184
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195850006
Echt jammer :'(
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195854715
De live streams zijn weer live:

Doron Sajet van NH:

En Flying Matters vanuit het citizenM hotel:

Zoals gezegd word de laatste vlucht uitgevoerd door PH-BFW "City of Shanghai". (Hoe toepasselijk)
Morgen is het exact 20 jaar geleden dat ze aan KLM werd geleverd.
pi_195854855
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:51 schreef Iemand91 het volgende:
De live streams zijn weer live:

Doron Sajet van NH:

En Flying Matters vanuit het citizenM hotel:

Zoals gezegd word de laatste vlucht uitgevoerd door PH-BFW "City of Shanghai". (Hoe toepasselijk)
Morgen is het exact 20 jaar geleden dat ze aan KLM werd geleverd.
Doet NH nieuws toch leuk elke keer!
pi_195855344
Fantastisch beeld!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:16:14 #188
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855416
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195855494
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:
Prachtig beeld, maar zo zonde dat er nooit meer een KLM-747 zal landen, toch wel hét meest iconische luchtvaartbeeld uit mijn hele leven ;(
Misschien is Hoekstra ook een fan en koopt ie er eentje namens ons!
pi_195855737
Wow, wow!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:26:09 #191
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855747
En de motor is uit, piloot zwaait nog even ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:31:04 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855873
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195855922
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Zojuist gemeld, uitplannen stond al voor 2021 in de boeken.
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:33:01 #194
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195855934
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:31 schreef heywoodu het volgende:
Maar is het puur door COVID-19 dat er nooit meer een KLM-747 gaat landen of zou het sowieso binnenkort gebeuren, maar heeft COVID-19 het slechts versneld?
Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 oktober 2020 @ 21:33:41 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_195855952
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat laatste. De lange pijp met twee motoren is gewoon efficiënter.
Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uit ;(

De een wat groter dan de ander, maar niks bijzonders verder, in tegenstelling tot de koepel van de 747.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 oktober 2020 @ 21:36:21 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195856024
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jammer, die zijn er allemaal zo generiek uit ;(

De een wat groter dan de ander, maar niks bijzonders verder, in tegenstelling tot de koepel van de 747.
Jep. Eenheidsworst ;(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 25 oktober 2020 @ 21:51:26 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195856425
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 16:32 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BFV land over een klein half uur.
Live te volgen via deze livestreams:


Ik mis m'n Chromecast ;( ...
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.

Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195856667
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:56 schreef Adrie072 het volgende:
Doet NH nieuws toch leuk elke keer!
Men kan behoorlijk zeuren op de heer Sajet, maar ik ben blij dat hij toch regelmatig erbij is met live beeld van allerlei gebeurtenissen.
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:51 schreef derLudolf het volgende:
25 oktober... KLM heeft wel iets met die dag, de MD11 vloog toen ook voor het laatst volgens mij.
Dat is niet zo raar. Dat is het begin van het winterseizoen in de luchtvaart.
En de MD-elfjes vertrokken inderdaad op 25 oktober 2014 vanuit Toronto en Montreal en kwamen de 26e aan.
quote:
Ik ben jarig, zodoende dat ik dat herinner.
Gefeliciteerd!
  zondag 25 oktober 2020 @ 22:15:54 #199
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195856990
Boeing is in gesprek met de luchtvaartmaatschappijen over Boeing 757 vervanger, maar daarover is nog weinig bekend hier van wat precies details zijn. Ze gaan weer onderzoeken wat businesscase is wat zo'n nieuwe toestel wel rendabel is om goed te verdienen valt. En het wordt weer een narrowbody vliegtuig naar lengte van Boeing 757-200 en Boeing 757-300. Later in het jaar of volgend jaar zal wel weer meer details komen over nieuwe Boeing "797".

In zekere zin is dat te laat wat nu Boeing mee begint, want Airbus is nu echt erg succesvol met Airbus A 321LR en A 321XLR. Gemiste kans voor Boeing eigenlijk.
Humor, serieus en vrolijk!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2020 @ 22:24:45 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_195857157
Aan de andere kant: als er een goede motor is voor iets meer range dan de A321 dan heb je wel een mooi product voor de dunne routes.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')